Nyt kun hiukan reilu neljännes runkosarjasta on pelattu voi jo varmasti hiukan antaa arvioita SaiPasta joukkueena, sekä yksilöinä.
Pelillisesti joukkueena on minun mielestäni pelattu hiukan yli odottamani, ei kuitenkaan hirveästi, nähtyäni muutamia harjoituspelejä joiden perusteella odotin jonkinlaista menestystä, en kuitenkaan aivan tämän kaltaista kuin nyt on nähty.
Puolustus:
+ Malmivaara, Kudroc, Tikkanen ja osin Timonen, joka erityisesti parin, kolmen viimeisen pelin ansiosta, joissa on ollut mielestäni kohtalaisen hyvä, ansaitsee paikan tähän ryhmään.
+/-O Kokko, Palomäki ja OP. Grönholm. Näillä kaikilla on parannettavaa: Kokolla kokonaisuus, Palomäellä kovuus ja taklaukset ja Grönholmilla ns. ylipelaaminen, eli pelaa itsensä liian usein ulos tilanteista. Parissa Grönholm Palomäki sälyttäisin sen varmistavan ja voimaa käyttävän pakin roolin juuri OPG.lle, se ehkä hillitsisi tuota ylipelaamista.
Siinähän nuo eniten pelanneet pakit ovatkin, parit sellaisenaan ovat olleet melko yhteensopivat, vain tehtävien tarkistuksille on aihetta.
Hyökkäys:
+ Pihlström, Viitaluoma, Koskenkorva, Immonen ja Vilen, kaikki uusia kasvoja joukkueessa, mutta heti kärkiporukkaa, voiko paremmin olla. Vaikka Koskenkorva ei tee niinkään maaleja, niin Viitaluoman " kuiva kausi" alkoi Kossun loukkaannuttua. Siksi tuolla jossain aiemmassa viestissä sanoin näiden nopeiden miesten olevan tärkeitä tekemässä tilaa niille maalintekijöille. Pihlströn, Immonen Vilen on ketju joka minun mielestäni on ollut se myönteisin yllätys, pienet miehet pyörivät ja tilanteita tulee, myös omaan päähän, mutta positiiviselle puolelle nämä sijoitan.
+/- O Vänttinen, Paakkarinen, Koho ja Kolehmainen. Kolehmainen on vasta kehittymässä pelaajaksi, saa nähdä millainen tulee? Paakkarinen on tulossa, odotin jo heti alkukaudesta, mutta onko nyt se seisontavaihe kehityksessä ennen lopullista läpimurtoa, saattaa kyllä viedä koko kauden ja lopullinen läpimurto tulee vasta seuraavalla kaudella. Sama on Koholla, nyt ei edes aloitukset tule kotiin sillä prosentilla kuin aiemmin. Vänttinen, mitä sanoisi, mielialapelaaja parhaasta päästä, kovuutta ja päättäväisyyttä lisää ja se pelimies saattaa löytyä. Jari Kauppila ja Vänttinen, mitä eroa, ei mitään, hyvänä päivänä kaikki onnistuu ja huonona ollaan kuin muumio.
- Skyttä. Aika ajanut ohi, taidot puutteelliset ja kovuuskin puuttuu, tappelisi edes kerran, eikä katsoisi ja virnuilisi. URA OHI.
Vihko ja Holma: Nämä taitavat olla SaiPan miehiä myös seuraavan kauden, joten odotukset sinne on kovat niin Mällillä kuin minulla, Vihko on jo nyt jossainmäärin antanut näyttöjä taidoistaan, mielenkiinnolla odotan saako Mälkiä Holman taidot ja parhaat puolet esiin, vai onko ne utopiaa?
Peter Nylander: Onko tämä mies lintu vai kala, pari peliä nyt hiukan näkynyt, muuten ollut ruotsalaista surfailua ja kontaktin välttelyä, epätyypillistä ruotsalaisille, eikö mieskontakti kiinnosta?
Morten Ask: En voi miestä arvostella, mutta parissa harjoituspelissä nähneenä odotan mielenkiinnolla.
Edit/ Jäipä pari nimeä mainitsematta: Tuominen ja Jokiraita. Tuomisesta en sano mitään, on ollut niin näkymätön niissä peleissä joissa on esiintynyt.
Mutta, mutta, Jokiraita, pelaako mies oikella paikalla jos on puolustajana, minun mielestäni ei. Jos Minä olisin Mälkiä, jota en onneksi ole, kouluttaisin tästä miehestä hyökkääjän, kaikki ominaisuudet minun mielestäni antaisivat mahdollisuuden tähän. Luistelunopeus ja kovuus on tärkeimmät kehitettävät asiat jota tälle miehelle tarvitaan ollakseen se maalille menevä riparit sisään lyövä McTavishin korvaaja.