Älä sinä Ted Raikas ole huolissasi, ei minun tappiomielialani, tai pessimismini ole oikeastaan se syvempää kuin kenenkään muunkaan. Minä kun näin vanhemmiten olen alkanut katsella noita pelejä hiukan kriittisemmin mitä aiempina vuosina, olen utelias tietämään mitä virheitä, tai yleensä parannettavaa toiset ovat SaiPan pelissä nähneet, kuitenkin lähes jokainen tälläisiä havaintoja tekee. Siksi nuo kysymykset.
Olen varma että pelin jonkinasteiseen hajoamiseen ei ole vain yksi ja ainoa syy, vaan se on muutaman asian summa, ja yksi suurimmista minun mielestäni löytyy tuolta henkiseltä puolelta, edes nuo talven aikana ratkaisijoiksi nousseet pelaajat eivät mitä ilmeisemmin pystyneet käsittelemään mielessään sitä mahdollisuutta, että olisikin noustu runkosarjan lopuksi sijoille 5 tai 6. Ehkä tähän vaikutti se, että yksikään näistä pelaajista ei ollut kokenut todellista menestystä, ja nyt kun alkoi näyttää, että vaikka mihin olisi mahdollisuuksia, tulikin jonkin asteinen paniikki ja alettiin pelätä virheitä, kun niitä sitten etenkin tuossa Ilves-pelissä tuli muutama, niin se vain lietsoi edelleen noita pelkoja.
Kun tiukassa ottelutahdissa harjoittelu lisäksi jää varmasti vähiin ja niissä vähissä harjoituksissa mennään hiukan "jumiin", on siitä enää vaikea palautua, varsinkin Lukko-pelissä ei kenenkään luistin kulkenut ja syötöt menivät ns. harakoille kuin syksyn harjoituskauden alun peleissä pahimmillaan.
Toivottavasti nyt parissa päivässä ehditään palautua ja lauantaina ollaan valmiita ensimmäiseen tosipeliin!