Kannettavat mp3-soittimet

  • 79 539
  • 504

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitus olisi hommata bussimatkoille MP3-soitin spekseillä:
- Radio
- pieni ja kevyt
- hintaluokka 50 e +/- 10e
Playlistissa pyörii ehkä 50 biisiä eli 256 mt riittää mainiosti.
Ideoita?
 

J.Petke

Jäsen
bisnesman kirjoitti:
Tarkoitus olisi hommata bussimatkoille MP3-soitin spekseillä:
- Radio
- pieni ja kevyt
- hintaluokka 50 e +/- 10e
Playlistissa pyörii ehkä 50 biisiä eli 256 mt riittää mainiosti.
Ideoita?

Jos ei pixmanian hinta 76€ ole liikaa niin samassa paketissa saa Creative Zen nano plus 512mb muistia ja radion. 256mb maksavat luultavasti noin 15€ vähemmän joten kannattaa miettiä onko se paha hinta muistin tuplaamisesta. Mitään isoja hintavertailuja en suorittanut mutta luulisi sen noissa samoissa hinnoissa pyörivän muissakin kaupoissa. Ja jos et välttämättä halua upouutta niin huuto.netistä saa vähän käytettyjä edullisesti.

http://www.pixmania.com/fi/fi/128800/art/creative/mp3-soitin-fm-zen-nano-pl.html
 

Veijari

Jäsen
Nano

Stockalla kesäkuun kantistarjouksena iPod Nano 2Gb+Logitechin kaiuttimet.

Tairampa käyrä hakemassa...
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Veijari kirjoitti:
Stockalla kesäkuun kantistarjouksena iPod Nano 2Gb+Logitechin kaiuttimet.

Tairampa käyrä hakemassa...

Olen täällä Hansassa töissä ja iPod pitäisi käydä ostamassa, mutta mistään en löydä tuon hintaa. Paljonko siitä pyydetään?
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koala kirjoitti:
Olen täällä Hansassa töissä ja iPod pitäisi käydä ostamassa, mutta mistään en löydä tuon hintaa. Paljonko siitä pyydetään?
239 euroa on kanta-asiakashinta.

Ilmeisesti kannattaa hakea pois?

edit: ja hidas kuin taivas.
edit 2: ja väärä vehje hintavertailussa
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Kävin juuri katsomassa kyseistä soitinta ja taidan sen hakea pois töiden jälkeen. 239e vai mitä se oli on ihan käypä hinta nanosta, johon kuuluu vielä kaiuttimet.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Another HAB kirjoitti:
Gigantissa toi maksaa 199,-[/url]

Onneksi unohdin käydä Stockalta hakemassa. Olen myöskin nyt miettinyt, että kannattaako tuollainen 2gb soitin sittenkään, kun tarjolla on satasen erolla 20gb soitin? Kantaako tuollaista esim. lenkillä helposti mukana?
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koala kirjoitti:
Kantaako tuollaista esim. lenkillä helposti mukana?

Noissa kovalevyllisissä soittimissa tuo rikkoontumisvaara tärähdyksissä on paljon korkeampi, kuin flash muistilla varustetuissa soittimissa. Jos pelkästään lenkkikäyttöön tarvitset, niin en kyllä suosittele kovalevyllistä soitinta.
 

Erik Loka

Jäsen
Koala kirjoitti:
Onneksi unohdin käydä Stockalta hakemassa. Olen myöskin nyt miettinyt, että kannattaako tuollainen 2gb soitin sittenkään, kun tarjolla on satasen erolla 20gb soitin? Kantaako tuollaista esim. lenkillä helposti mukana?

Niin, vai kannattaako ostaa ollenkaan Applen soitinta? Itselläni on tuo Sandiskin Sansa 4 gigatavun versiona, ja olen kyllä erittäin tyytyväinen ostokseeni! Tarkka näyttö, jolta on tosiaan mm. yllättävän hyvä katsoa videoita ja kuvia. Hintaahan tuollaisella laitteella on n. 200 euroa. Koko sama kuin nanolla, paitsi hieman paksumpi.
 

Veijari

Jäsen
Kävin eilen hakemassa tuon Nanon. Ihan kelpo peli yhden illan tutustumisen jälkeen. Se kaiutinsetti joka tuli mukana... nooh, aika kömpelön oloinen rimpula mutta varmaan ihan kätevä jossain reissulla jos haluaa popittaa musaa muidenkin kuullen. Paskempi puoli soittimessa on se, että pitäisi vielä hankkia verkkolaturi erikseen mikäli haluaa ladata vehjettä muutenkin kuin usb:n kautta.
 

Miguel

Jäsen
spertti kirjoitti:
Noissa kovalevyllisissä soittimissa tuo rikkoontumisvaara tärähdyksissä on paljon korkeampi, kuin flash muistilla varustetuissa soittimissa. Jos pelkästään lenkkikäyttöön tarvitset, niin en kyllä suosittele kovalevyllistä soitinta.

Itselläni on Creative Zen Sleek Photo 20GB ja tähän asti on kulkenut ihan mukavasti lenkillä mukana. Olen huomioinut kyllä rikkoontumisvaaran ja yrittänyt saada soittimen kytkettyä mahdollisimman vakaaseen asentoon, mutta kokonaan tärähtelyn eliminoiminen on mahdotonta. Eipä noiden kai silti pitäisi ihan vähästä kosahtaa, kun kuitenkin tavallisesti kävellessäkin heilumista tulee jatkuvasti. Lenkillä tärähtelyn tiheys on vain vähän suurempi.

Soittimeni kauppahintaan ei kuulunut vyökoteloa, mutta kännykkäpuljussa työskentelevä kaverini sai mulle ilmaiseksi hoidettua sopivan kännyköille tarkoitetun vyökotelon. Toimii kuin junan vessa. Ei tarvitse taskunpohjalta haparoida soitinta käteen, kun pitää äänenvoimakkuutta säätää tai vaihtaa biisiä.

Joka tapauksessa suosittelen lenkkeilijälle mieluummin flash-muistilla varustettua, pienempää soitinta. Creativen olen minä itse ja muutamat kaverini todenneet hyväksi ja selvästi iPodeja halvemmaksi. Ainoa miinustekijä voi joillekuille olla totuttautumista vaativa hipaisukytkin, mutta ainakin minä pääsin nopeasti sinuiksi sen kanssa.

Voisin suositella Koalalle Zen MicroPhotoa 8GB, joka on huomattavasti pienempi ja kevyempi kuin omani eikä maksa kuin halvimmillaan pari satkua. Jälkiviisaasti ajatellen minunkin olisi kannattanut ostaa sama vehje, mutta olen tyytyväinen nykyiseenkin eikä tarvitse miettiä, mahtuuko ihan kaikki haluamani musiikki soittimeen. Vanhassa soittimessani (512MB) jatkuva vekslaus ja biisien siirron hitaus nimittäin kävi kyrsimään. 8GB on toki "vähän" eri asia, mutta parempi kun ei tarvitse siirtoja tehdä muulloin kuin uuden musiikin kanssa.

Tuolla voi muuten vertailla mp3-soittimien hintoja.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Miguel kirjoitti:
Voisin suositella Koalalle Zen MicroPhotoa 8GB

Hinta- ja tuotevertailua tehneenä olen kallistunut tähän vaihtoehtoon. Saako tämän jotenkin liitettyä autoon?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Koala kirjoitti:
Hinta- ja tuotevertailua tehneenä olen kallistunut tähän vaihtoehtoon. Saako tämän jotenkin liitettyä autoon?
Epäilen vahvasti. iPod ja MonsterFM on aika vankka yhdistelmä jos haluaa popittaa autossa mp3-soitinta. Samalla latautuu soitinkin. Halvempi ja kevyempi versio iTrip toimii myös mainiosti, mutta ei lataa. Molemmat löytyvät, joten puhun kokemuksesta.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Veijari kirjoitti:
Kävin eilen hakemassa tuon Nanon. Ihan kelpo peli yhden illan tutustumisen jälkeen. Se kaiutinsetti joka tuli mukana... nooh, aika kömpelön oloinen rimpula mutta varmaan ihan kätevä jossain reissulla jos haluaa popittaa musaa muidenkin kuullen. Paskempi puoli soittimessa on se, että pitäisi vielä hankkia verkkolaturi erikseen mikäli haluaa ladata vehjettä muutenkin kuin usb:n kautta.
Sitten muuten lataakin vinkeään, jos/kun hommaat sen verkkolaturin.

Mitenkäs se kaiutinsetti, vakuuttaako äänenlaatu? Potkiiko basso, onko diskantti dynaaminen? Jotakin tuon tapaista olen oman iPodini matkakavereiksi ajatellut (mökille, esim), ja tuo Logitechin setti olisi yksi potentiaalinen vaihtoehto. Applen oma iPod Hi-Fi olisi jo kärpäsen ampumista tykillä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tommy kirjoitti:
Mistäs näitä MonsterFM:iä tai iTrippejä kannattaisi lähteä ostamaan?

Mulla on Belkinin vastaavanlainen eika pelita autossa ollenkaan. Hirveeta suhinaa vaan. Himassa kun vehkeen tuikkaa aivan kotistessejen antenniin kiinni, niin kuuluu.

Hukkaan meni $53??
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
1Timer kirjoitti:
Mulla on Belkinin vastaavanlainen eika pelita autossa ollenkaan. Hirveeta suhinaa vaan. Himassa kun vehkeen tuikkaa aivan kotistessejen antenniin kiinni, niin kuuluu.

Hukkaan meni $53??
Onko se TuneCast II vai se ensimmäinen versio? Minulla on kyseinen laite toiminut ihan hyvin, kun käyttää väljää taajuutta. Pienen taustakohinan kuulee, kun biisien välissä tulee tauko. Antenni on kyllä takalasissa, joten peltiä ei tarvitse signaalin läpäistä.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Itse hommasin Creative Zen Nano Plus 1GB, oli hieman alta 100e. Hyvä vekotin, ainoa et radio pätkii ja asemia ei löydy tietyis paikoissa.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Hanhi kirjoitti:
Itse hommasin Creative Zen Nano Plus 1GB, oli hieman alta 100e. Hyvä vekotin, ainoa et radio pätkii ja asemia ei löydy tietyis paikoissa.

Minkälainen radio on muuten? Löytyykö pienemmät häröasematkin kunnialla, vai ovatko ainoat vaihtoehdot suunnilleen YLEn Ykkönen ja Nova?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tommy kirjoitti:
Mistäs näitä MonsterFM:iä tai iTrippejä kannattaisi lähteä ostamaan?

Tavallisesta kaupasta niitä ei käsittääkseni Suomesta saa mutta eikun verkkoasiakkaaksi. Suosittelen tuota Monsteria, mulla se pelittää erinomaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös