Kannettavat mp3-soittimet

  • 80 121
  • 504

Vee_-

Jäsen
No, kun kukaan ei kerran minua ongelmassa auttanut, tein päätöksen itse ja tilasin iPod 80 Gt :n Amazon.com :ista (huomatkaa muuten Suomessa 399e, Amazon.comista 332$ eli 249e ja kuljetus ilmaista USA:n sisällä).

Nyt tarvitsisin apua erilaisten tarvikkeiden ostoon.

Ykkösenä tietenkin iPodin suojaus. Ensin tilasin BSE:n, josta olen kuullut paljon hyvää. Se suojaa podia naarmuilta ja sormenjäljiltä. Nyt olen harkitsemassa iSkin eVo3 :sta tai jotain muuta vastaavaa koteloa, joka suojaisi hyvin kolhuilta ja tärinältä, muttei olisi hirveän paksu (tarkoitus olisi pystyä taskussa kuljettamaan laitetta). Olisiko ehdotuksia?

Toisena tulee kaiuttimet. Hirveästi en tällä hetkellä viitsisi investoida niihin, mutta joillekin bussimatkoille olisi varmaan mukavat. iHome iH19 näyttäisi ihan näppärältä kantolaukun ja kaiuttimien yhdistelmältä, eikä hintakaan paha ole. Apple Storessa ovat kehuneet kovasti.

Kolmantena sitten autotarvikkeet. Olisiko tuollainen FM-lähetin paras tähän tarkoitukseen vai pitäisikö ostaa sellainen kasettiadapteri? Luultavasti FM-lähetin, joka liitetään tupakansytyttimeen sopisi tarkoitukseen, sillä soitin latautuisi samalla.

Millaisia tarvikkeita/lisälaitteita teillä on? Vai meneekö ihan ilman mitään? Itse olen käyttänyt iPod Nanoani noin 4 kuukautta ilman mitään erikoista lisäsuojaa ja näyttää jo nyt aika karmealta. En tahdo tehdä samaa virhettä uudelleen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vee_- kirjoitti:
Kolmantena sitten autotarvikkeet. Olisiko tuollainen FM-lähetin paras tähän tarkoitukseen vai pitäisikö ostaa sellainen kasettiadapteri? Luultavasti FM-lähetin, joka liitetään tupakansytyttimeen sopisi tarkoitukseen, sillä soitin latautuisi samalla.
Kasettiadapteri on kyllä niin 90-lukua ja vielä alkupuolta. Myydäänkö sille kasettiadapterille CD-adapteria, jos ei omista kasettisoitinta? Eiköhän se FM-lähetin ole järkevin ratkaisu kaikinpuolin.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Vteich kirjoitti:
Tarkoituksena olisi ostaa 4-gigainen kovalevytön perus-mp3-soitin. Mitään radioita ja videomahdollisuuksia ei siis ole tarvetta saada, vaan tärkeitä ominaisuuksia ovat äänenlaatu, kestävyys, koko, käytettävyys, akun kesto jne. Miksei ulkonäkökin. Mitä suosittelisitte?

Itseltäni löytyy Creativen Zen Micro 6gb ja mielestäni on ollut todella hyvä. Maksoin soittimesta 89e Toys "R" Us -lelukaupan avajaishumusta. Kaikkihan jostain syystä eivät Creativen soittimista pidä, mutta itsellä ei valittamista ole ollut. Suosittelen lämpimästi!

EDIT: Ai niin, hinta saattaa todella vaihdella huimasti. Samanlaisen soittimen kun näin tuossa läheisellä Expertillä hintalapussa luki 269e. Siinä ei mielestäni ole järkeä.
 
Viimeksi muokattu:

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä onko mainittu tässä ketjussa, mutta iTunes-allergikoille löytyy ihan hyvä ja ilmainen vaihtoehto iPodin käyttöön (tosin vain Windowsille): SharePod.

Kyseessä on pikkuinen ohjelma, joka ei vaadi asennusta vaan kopioidaan iPodin muistiin/levylle ihan normaalisti resurssienhallinnan kautta (levyasemakäyttö pitää olla iPodissa kytkettynä). Se ei siis muuta iPodin firmwarea millään tavalla. Tämän jälkeen SharePod kulkee mukana ja sen voi käynnistää kun vain kytkee ipodin kiinni johonkin windows-koneeseen. Ohjelmalla näkee laitteessa olevat biisit ja soittolistat ja niitä voi siirtää kumpaankin suuntaan (tähän ei iTunes kykene).

Itse käytän iTunesia, mutta asensin tuonkin siltä varalta että pitäisi joskus saada biisejä Nanosta ulos jollekin satunnaiselle tietokoneelle. Se ei vaikuta iTunes-käyttöön muuten, mutta jos automaattinen synkronointi iTunes-kirjaston kanssa on päällä ja välissä muuttaa iPodin sisältöä SharePodilla, niin silloin saattaa biisejä kadota seuraavalla iTunes-käyttökerralla.
 
Viimeksi muokattu:

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
No niin, vihdoinkin voin kuunnella autoni integroidusta soittimesta mp3-musaa. Hankin Belkin TuneCast II, MP3 FM-lähettimen. Maksoin paikallisessa Tekniset liikkeessä 35 €.

Homma toimi hienosti; kannettava mp3-soitin kiinni lähettimeen ja lähettimeen asetetaan joku taajuus ja etsitään se radiosta. Ei säröä eikä kohinaa. Laite toimii joko kahdella AAA-paristolla tai sitten tupakansytkä-adapterilla.

Tässä kuva ja tietoa laitteesta:

http://www.ostokset.fi/pd/99c4f3f0/
 

Bailey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nahkaparturi kirjoitti:
No niin, vihdoinkin voin kuunnella autoni integroidusta soittimesta mp3-musaa. Hankin Belkin TuneCast II, MP3 FM-lähettimen. Maksoin paikallisessa Tekniset liikkeessä 35 €.
Hehe..ostin täysin saman laitteen inkclubilta ja hintaa sille tuli 25€ postikuluineen. Laite tuli kahdessa päivässä postilaatikkoon.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Nahkaparturi kirjoitti:
No niin, vihdoinkin voin kuunnella autoni integroidusta soittimesta mp3-musaa. Hankin Belkin TuneCast II, MP3 FM-lähettimen. Maksoin paikallisessa Tekniset liikkeessä 35 €.

Homma toimi hienosti; kannettava mp3-soitin kiinni lähettimeen ja lähettimeen asetetaan joku taajuus ja etsitään se radiosta. Ei säröä eikä kohinaa. Laite toimii joko kahdella AAA-paristolla tai sitten tupakansytkä-adapterilla.

Tässä kuva ja tietoa laitteesta:

http://www.ostokset.fi/pd/99c4f3f0/
??? Onks toi muka laillinen Suomessa?

Ainakin tähän saakka on kaikki FM-aalloilla tapahtunut liikennöinti ollut luvanvaraista, eikä FM-lähettimiä ole saanut myydä ilman erikoislupia.

Jenkeistähän noita on tuotu jo aikaisemminkin, näppärä systeemi kyllä :)
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pistetään nyt tämä sitten vaikka tähän ketjuun, eli onkos kenelläkään kokemuksia kaiuttimista mp3- soittimiin? Hyviä voisi mielellään suositella. Tammikuussa lähdetään kaveriporukalla Unkariin, joten virvokkeet ja musiikki kuuluvat olennaisena osana hotellihuoneessa illan alottelemiseen. Kätevin ja kyvyin vaihtoehto on siis kaiuttimien liittäminen soittimeen. Soittimena on Creativen hyvä perussoitin gigan muistilla, tarkkaa mallinumeroa en tähän hätään muista. Budjetti maksimissaan n.50€, enempää ei viitsitä sijoittaa, kun käyttö muuten lienee melko vähäistä.
 

Tifu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HSV
Mistä tuon suojakuoren iPod Nanoon saa helpoiten hommattua? Stockamannilla tietääkseni niitä suojasukkia myydään, mutta ne silikonit kuulopuheiden mukaan ovat parhaat? Applestoresta en oikein passelia löytänyt ja verkkokauppa.com vielä on tarkistamatta. Millaiset toimitusajat näillä muuten yleensä on jos netistä tilaa.

Ja tuohon Sharepodiin liittyen niin on muuten kätevä vaihtoehto iTunesille. Suosittelen.
 

lindros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuomonen tuli hankittua vaimokkeelle joululahjaks Verkkokauppa.comista.

Creative Zen Nano Plus 1GB/1024MB soitin 68.90e

Paikallisessa Mustassa Pörssissä samainen vehje oli "tarjouksessa" 89€. Onneksi viitsi vähän katsella netistäkin hintoja ja kerkesi vielä perillekkin ennen joulua. Päivässä kotona, ei hassummin.

Ei pysty kyllä ymmärtämään mitä noilla yli 2GB:n vehkeillä tekee. Tietysti jos on kuulokkeet korvilla yötäpäivää, niin kylläpä siinä saa kasa biisejä soidakkin.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
lindros kirjoitti:
Ei pysty kyllä ymmärtämään mitä noilla yli 2GB:n vehkeillä tekee. Tietysti jos on kuulokkeet korvilla yötäpäivää, niin kylläpä siinä saa kasa biisejä soidakkin.

Itse taas en pysty ymmärtämään mitä noilla alle 2 GB:n soittimilla tekee. Johonkin gigaiseen soittimeen ei kovin montaa levyllistä musiikkia mahdu.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Grub kirjoitti:
Pistetään nyt tämä sitten vaikka tähän ketjuun, eli onkos kenelläkään kokemuksia kaiuttimista mp3- soittimiin? Hyviä voisi mielellään suositella. Tammikuussa lähdetään kaveriporukalla Unkariin, joten virvokkeet ja musiikki kuuluvat olennaisena osana hotellihuoneessa illan alottelemiseen. Kätevin ja kyvyin vaihtoehto on siis kaiuttimien liittäminen soittimeen. Soittimena on Creativen hyvä perussoitin gigan muistilla, tarkkaa mallinumeroa en tähän hätään muista. Budjetti maksimissaan n.50€, enempää ei viitsitä sijoittaa, kun käyttö muuten lienee melko vähäistä.

Itselläni on ipodissa käytössä Logitechin 22mm portable speakersit. Maksoi Citymarketissa 29 euroa, ja on ajanut asiansa hyvin. Mukana kätevä kantopakkaus, jossa pikkukajareita on helppo kuljettaa.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jet Pilot kirjoitti:
Itse taas en pysty ymmärtämään mitä noilla alle 2 GB:n soittimilla tekee. Johonkin gigaiseen soittimeen ei kovin montaa levyllistä musiikkia mahdu.

Yhdyn Jet Pilotiin.. härskisti.. takaa päin. Itse omistin 4 gigaisen Ipodin, johon mahtui about 750 kipaletta. Kyllähän määrä kuulostaa suurelta, mutta aina vaan oli sellainen fiilis, että tuo ja tuo pitäisi vielä saada mahtumaan ja biisejä joutui vekslaamaan edestakaisin, rasittavaa.

Nyt 30 gigainen soitin käytössä ja kyllä mahtuu. Eihän tuosta kapasiteetista ole puoliakaan tällä hetkellä käytössä, mutta hinta-laatusuhteelta tuo oli kaikkein kannattavin minun käyttööni. Ja ei, en kuulu lindrosin mainitsemiin ''jos on kuulokkeet korvilla yötäpäivää''-tyyppeihin.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Spiit kirjoitti:
Yhdyn Jet Pilotiin.. härskisti.. takaa päin. Itse omistin 4 gigaisen Ipodin, johon mahtui about 750 kipaletta. Kyllähän määrä kuulostaa suurelta, mutta aina vaan oli sellainen fiilis, että tuo ja tuo pitäisi vielä saada mahtumaan ja biisejä joutui vekslaamaan edestakaisin, rasittavaa.
Suoritetaan joukkoyhdyntä! Siis samaa mieltä. Nanossa on mukavaa sen koko, mutta neljällä gigalla rajat tulevat vastaan nopeasti. Minä oikeasti haluan kantaa musiikkikirjastoani mukana, sillä koskaan ei tiedä, mitä biisiä sieltä haluaisi kuunnella.

En nyt kuitenkaan aivan heti ole uutta podia ostamassa. Odottelen, että nuo flash-muisteilla toimivat iPodit kasvavat kapasiteetiltaan tarpeeksi, niin päästään kovalevyistä eroon.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Liityn junaan ja totean, että tällainen nelikymppinen jäärä on ehtinyt elämänsä aikana koota jo sellaisen levykokoelman, että ihan muutamaan gigaan ei sitä saa mahtumaan. Autossa, etenkin pdemmillä matkoilla, rotaation päät tulevat helposti vastaan jollain 2-4 Gt:n kapasiteetilla. Omistan 30 Gt:n iPodin ja kun sen heittää randomilla autossa soittamaan, on kuin olisi oma radioasema, joka soittaa vain omaa mielimusiikkia sillä erotuksella, että hetkeen huonosti sopivat kappaleet voi napin painalluksella skipata. On mukavaa, kun ei tiedä, mikä kappale noin 5000 vaihtoehdosta pärähtää päälle suraavaksi. Ymmärrän silti pienempien soittimien nimeen vannoviakin. Onhan koko oleellinen asia sekin. Siis se pienuus.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Matkakajareista

Grub kirjoitti:
Pistetään nyt tämä sitten vaikka tähän ketjuun, eli onkos kenelläkään kokemuksia kaiuttimista mp3- soittimiin? Hyviä voisi mielellään suositella. Tammikuussa lähdetään kaveriporukalla Unkariin, joten virvokkeet ja musiikki kuuluvat olennaisena osana hotellihuoneessa illan alottelemiseen. .
Yksi halpisvaihtoehto olisi Anttilan TopTeneissä ja mm. Gigantissa myytävä Haman Universal Soundbag. Kooltaan (ja tuolla värivaihtoehdolla) litistyneen appelsiin kokoinen. Helppo kantaa ja suojaa samalla soitinta.
En ole hifisti, mutta minusta noista lähtee ihan tarpeeksi fätti soundi. Hintaa tuolle kertyy 19-24 euroa.

Tuo Haman tuote muuten muistuttaa aika paljon iWorldin soundbagia. Kumpikohan tässä on rikkonut mallisuojaa?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minulle pieni koko (siis sen soittimen kapasiteetin) ei ole mikään maata kaatava asia. Biisejä on kotikoneella nelisen tuhatta, liekö sitten 20 G lähellä. Rippausvaiheessa karsinta on raakaa, 30-40% kappaleista saa armon ja osa putoaa vielä jatkossa pois levytilaa viemästä. Tai ei se levytila isoja merkkaa, mutta kun ei tiettyjä biisejä jaksa kuunnella määräänsä enempää. Missään vaiheessa minulla ei ole kuitenkaan ollut tarvetta mahduttaa kaikkia biisejä yhteen matkasoittimeen. Minusta on ihan mukavaa ottaa mukaan juuri sitä musiikkia, mikä sattuu sillä hetkellä eniten miellyttämään. Levykokoelmakin kasvaa koko ajan vauhdilla ja niitä uusia biisejä on kiva kuunnella sillon tuoreeltaan. Ja kyllä tuohon 130-150 biisiinkin saa tovin käyttää, ennen kuin sama biisi tulee N:ttä kertaa. Jos soitin olisi päivittäisessä käytössä, tilanne olisi varmaan hiukan toisenlainen. Mutta minulle tuo on ihan passeli vekotin.

Soitinta valitessani olennaista oli kapasiteetin maksimointi ulkomittojen pysyessä minimissä. Soittimen pitää mahtua vaivattomast farkkujen etutaskuun muun rojun sekaan. Eikä silloin pari vuotta sitten viitsinyt maksaa tolkuttomia summia muutamasta gigasta. Nythän noita gigoja saa eurolla suhteellisen edullisesti. Creativen gigainen Muvo siis palvelee edelleen aivan loistavasti. Vain pariston suojakilpi otti hieman siipeensä jossain välissä.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
lindros kirjoitti:
Creative Zen Nano Plus 1GB/1024MB soitin 68.90e

Saakos tossa helposti levynkin soimaan kokonaisuudessaan pikkuruiselta näytöltä? Ettei sentään mennä shuffeli-periaatteella vaan biisejä läpi?
 

lindros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pikkasen kaipaisin tarkennusta edelliseen...?

Hitaalla joulutuulella olen.

Itse taas en pysty ymmärtämään mitä noilla alle 2 GB:n soittimilla tekee. Johonkin gigaiseen soittimeen ei kovin montaa levyllistä musiikkia mahdu.

Kaikki on suhteellista. Se, että onko 30-50 levyä kovin monta on ihan tapauskohtaista. No ilmeisesti en ole mikään musiikin suurkuluttaja, mutta kyllä esim. jota 750MB:n MP3 cd:tä saa kuunnella hyvän tovin, ennen kuin tulee sille tuulelle, että pitää vaihtaa biisejä. Ja kylläpä ne varmaan myyvät kohta 50GB iPodeja kuin kinkkuja jouluna, vaikka joku aika sitten nämä pienemmät riitti vallan mainiosti. Näinhän se menee oli kyse sitten karkkipusseista tai iPodeista. Noh, maksaa joka jaksaa.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
lindros kirjoitti:
Pikkasen kaipaisin tarkennusta edelliseen...?

Hitaalla joulutuulella olen.



Kaikki on suhteellista. Se, että onko 30-50 levyä kovin monta on ihan tapauskohtaista. No ilmeisesti en ole mikään musiikin suurkuluttaja, mutta kyllä esim. jota 750MB:n MP3 cd:tä saa kuunnella hyvän tovin, ennen kuin tulee sille tuulelle, että pitää vaihtaa biisejä. Ja kylläpä ne varmaan myyvät kohta 50GB iPodeja kuin kinkkuja jouluna, vaikka joku aika sitten nämä pienemmät riitti vallan mainiosti. Näinhän se menee oli kyse sitten karkkipusseista tai iPodeista. Noh, maksaa joka jaksaa.

Jep, kaikki on suhteellista. Itse ostin 8 Gb nanon, ja nyt jo tuntuu että se on turhan pieni. Omistan noin 400 levyä ja olen vasta joku 50 pistänyt soittimeen. On vaan se tunne monesti että "vittu kun ei ole sitäkään biisiä messissä". Ja laiska ei jaksa säätää.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen hankkimassa sellaista 30 Gigan MP3 soitinta (Creative/IPod). Koska 30 Gigaa tuntuu ainakin tällä hetkellä liian suurelta määrältä pelkälle musiikille. Olisi hyvä jos ko. laitteella voisi tehdä muutakin kuin kuunnella musiikkia.
Minua kiinostaisi tietää onko kenelläkään kokemuksia videotoisto ominaisuudesta? Ja onko materiaalin (videoiden) hankkiminen tai muuntaminen:
A) kallista B) hankalaa C) laitonta.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Kapo 00 kirjoitti:
Minua kiinostaisi tietää onko kenelläkään kokemuksia videotoisto ominaisuudesta? Ja onko materiaalin (videoiden) hankkiminen tai muuntaminen:
A) kallista B) hankalaa C) laitonta.

On kokemusta. Ei ole kallista/hankalaa, jos hankkii netistä (esim. Podtropolis). Parasta on kuitenkin ilmaiset videopodcastit iTunesista. Videoiden katselu kuluttaa aika paljon akkua, joten kauhean monta leffaa ei siinä ehdi katsoa.

Tässä avaamani ketju videopodcasteista.
 
Viimeksi muokattu:

Miguel

Jäsen
lindros kirjoitti:
Kaikki on suhteellista. Se, että onko 30-50 levyä kovin monta on ihan tapauskohtaista.

30-50 levyä gigan soittimeen? Minä leikkaan levyni tiedostoiksi bitratella 192, ja normaalipituisia levyjä ei tuolla pakkausmuodolla mahdu gigaan juuri enempää kuin 15.

Ikinä ei voi tietää, mitä levyä kulloinkin tekee mieli kuunnella. Parempi kantaa kunnon varastoa kerralla mukana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös