Kannettavat mp3-soittimet

  • 79 691
  • 504

Erik Loka

Jäsen
lejon kirjoitti:
Saman soittimen olen ajatellut hankkia. Hieno juttu tuo, että muistikapasiteettia on mahdollista kasvattaa muistikortilla. Noita korttejahan taitaa nykyään olla useamman gigan kokoisia. Tuo radion nauhoitus ei ilmeisesti Euroopassa toimi.

Juu kahteen gigaan asti löytyy. No eipä tuo radiosta nauhoitus nyt niiiin tärkeää oliskaan, mutta tietysti kiva lisänippeli.

Järkyttävän hintanen laite muuten tuo 6 giganen ainakin suomen CD.COMissa, yli 300 euroa nimittäin. Ulkomailta 100 euroa halvemmalla.

Niiin ja vielä kun löytäis jonkun luotettavan ja tarpeeksi halvan nettikaupan josta tuon sais tilattua niin hyvä. Vinkkejä?
 
Viimeksi muokattu:

Miguel

Jäsen
Lenkkeilykokemuksia kiintolevyllisten kanssa?

Niin orvoksi alkoi käydä olo vanhan soittimen hajottua, että piti raapia rahat kasaan uutta varten. Ja kerralla sitten kunnollisen kokoinen, Creative Zen Sleek Photo 20gb.

Onko kellään kokemuksia lenkkeilyharrastuksesta noin suuren soittimen kanssa? Ohjekirja nimittäin kehottaa välttämään altistamista alituiselle tärähtelylle.
 

Erik Loka

Jäsen
Miguel kirjoitti:
Niin orvoksi alkoi käydä olo vanhan soittimen hajottua, että piti raapia rahat kasaan uutta varten. Ja kerralla sitten kunnollisen kokoinen, Creative Zen Sleek Photo 20gb.

Onko kellään kokemuksia lenkkeilyharrastuksesta noin suuren soittimen kanssa? Ohjekirja nimittäin kehottaa välttämään altistamista alituiselle tärähtelylle.

Niin, eikös tuo ole kuitenkin kiintolevyllinen vehje, joten kannattaa varmaan vältellä tärähdyksiä. Tosin luulisin että ihan perus lenkkeilyn kestää.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miguel kirjoitti:
Niin orvoksi alkoi käydä olo vanhan soittimen hajottua, että piti raapia rahat kasaan uutta varten. Ja kerralla sitten kunnollisen kokoinen, Creative Zen Sleek Photo 20gb.

Onko kellään kokemuksia lenkkeilyharrastuksesta noin suuren soittimen kanssa? Ohjekirja nimittäin kehottaa välttämään altistamista alituiselle tärähtelylle.
Aika pitkiä lenkkejä (Helsinki - Utsjoki?) saa juosta jos tarvitsee lenkkeilyä varten 20 Gigaa.
Eikös Creativen 30 Gigan versiolla voisi katsella DivX videoita?
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Onkos kellään käyttökokemuksia i pod videosta tai muista vastaavista härveleistä? Jos muutamat plussat ja miinukset joku viitsisi listata niin helpottaisi ostopäätöstä huomattavasti.

Ja nyt olisi tarvetta nimenomaan videoita toistavalle soittimelle.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
#28 kirjoitti:
Onkos kellään käyttökokemuksia i pod videosta tai muista vastaavista härveleistä? Jos muutamat plussat ja miinukset joku viitsisi listata niin helpottaisi ostopäätöstä huomattavasti.

Kaveri kävi nappaan itselleen, ja toiselle kaverilleen ulkomailta videoita näyttävän ipodin. Tilaa on runsaasti ja videoita löytyy, jopa pari elokuvaakin. Näyttö ei ole kovinkaan iso, mutta tosin eihän ipodiin voi laittaakkaan kovin suurta. Käyttö on helppoa, mutta akkujen kanssa on ollut ongelmia. Sen lisäksi että se pitää ladata usein, on akussa ollut myös erinäisiä muita haittoja.

Kaiken kaikkiaan kun olen seuraillut toimintaa, olen itsekkin harkinnut tämän vempeleen ostamista. Sen verran käyttökelpoinen se on.
 

Erik Loka

Jäsen
#28 kirjoitti:
Onkos kellään käyttökokemuksia i pod videosta tai muista vastaavista härveleistä? Jos muutamat plussat ja miinukset joku viitsisi listata niin helpottaisi ostopäätöstä huomattavasti.

Ja nyt olisi tarvetta nimenomaan videoita toistavalle soittimelle.

Itse suunnittelin aiemmin Nanon tai videon ostoa, kunnes mietin mitä soittimeltani todella haluan.
---
-Radio
-Tilaa 4-6gb
-Pieni koko
-Videot plussaa, muttei pakollisia.
-Laatua
-Hintaraja 250 euroa
---

Tämän jälkeen tulin tosiaan siihen johtopäätökseen että järkevämpää ostaa joku muu kuin iPod, ja päädyin Sandisk Sansa e260-soittimeen, jossa yhdistyy sopiva koko, videot, radio, sopiva koko sekä hinta ja toivottavasti myös laatu, jonka pääsen tarkastamaan ensi viikolla kun Posti tuo laitteeni perille.

Eurooppalaisessa versiossa radiota ei ole, tai sen nauhoittamiseen olevaa mahdollisuutta, paitsi: Lataa valmistajan sivuilta Amerikkalainen Firmware, asenna se soittimeesi ja kuuntele radiota. Viritin löytyy jokaisesta, oli kyse sitten Eurooppalaisesta tai Amerikkalaisesta versiosta.

Lisätietoa voi kaivella vaikkapa valmistajan sivuilta ja Anythingbutipod.comin foorumeilta.

Miksi siis maksaa iPodista merkin takia ylihintaa?
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
thatt kirjoitti:
Miksi siis maksaa iPodista merkin takia ylihintaa?
Ei välttämättä merkin, mutta ainakin sen takia, että ei tarvitse olla sidoksissa Microsoftin lujasti deeärämmättyjä musatiedostoja myyviin nettimusiikkikauppoihin.

Tiedän, iTunesissa myytävät ovat myös DRM:mättyjä, mutta rennommalla otteella.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Monte-Cristo kirjoitti:
Tiedän, iTunesissa myytävät ovat myös DRM:mättyjä, mutta rennommalla otteella.
Miten niin rennommalla otteella?
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
eh kirjoitti:
Miten niin rennommalla otteella?
ITunesin käyttämä Applen FairPlay-DRM-järjestelmä ei rajoita käyttäjää yhtä rankasti kuin useat Microsoftin Janus-DRM:ää käyttävät, WMA-tiedostoja myyvät nettimusiikkikaupat. Kuten eräs bloggeri kirjoitti, "FairPlay asks you to play nice, Janus puts a gun to your head."

FairPlay antaa enemmän mahdollisuuksia käyttää ladattua tiedostoa useammassa koneessa, enemmän polttokertoja (jotkut WMA:t eivät suostu käräyttämiseen lainkaan) ja ladatun biisin todellakin saa itselleen. Monet WMA-tiedostot ovat tavallaan "vuokralla", eli niistä maksetaan tietty maksu esim. kuukausittain. ITunesissa jokainen kipale on samanhintainen nyt, aina ja iankaikkisesti, eikä se vaadi käyttäjää sitoutumaan mihinkään pitemmän aikavälin tilaussuhteeseen kuten useat WMA-kaupat.

Lyhyesti sanottuna iTunes toimii enemmän kuluttajan ehdoilla, kun taas Mikkisoftan alaiset nettimusakaupat ovat enemmän musiikkiteollisuuden ehdoilla toimivia. Applen säkää, että se ehti luoda nykyisen kaltaisen etulyöntiaseman, minkä ansiosta sillä on netin musiikkimyynnissä sananvaltaa ja painoarvoa sen verran, että isot musiikkiyhtiöt joutuvat antamaan myöten pahimmista ahneusylilyönneistään. Itse en koskisi Microsoft-paskaan pitkällä tikullakaan näissä DRM-asioissa.

EDIT. Sitten on tietysti se pointti vielä, että iPod toimii niin Windowsilla, Linuxilla kuin Macillakin, kun taas WMA-vehkeet on sidottu Wintoosaan. Tosin suurin osa tietokoneenkäyttäjistähän on pahan vallassa, joten tällä ei välttämättä ole Tahvo Taviskäyttäjän (sellaisen, joka luulee, että se sininen E koneen työpöydällä = Internet) kannalta mitään merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Tuo on tietysti yksi tapa nähdä asia, joskin kovin myötämielinen eräälle tietylle taholle. Minusta ZDNetin videokolumnissa asia on ilmaistu paljon selkeämmin ja johdonmukaisemmin: "Don't buy any products that have CRAP in them!"
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Hölmö kysymys tähän väliin. Löytyykö mp3-soittimista mallia, joka toimisi myös kohtuutason sanelukoneena, integroidulla tai ulkoisella mikillä?

Terv. nimim. Mutta minähän olen taiteilija
 

Erik Loka

Jäsen
Onneksi musiikkia saa kuitenkin vielä muualtakin kuin nettikaupoista. Itse en ole koskaan ostanut musiikkia internetistä, sillä ostan mieluummin albumin tavallisesta kaupasta, jolloin ei tarvitse miettiä että toimiiko se nyt varmasti soittimessani. Vaikka tosin jotkut levythän ei tietokoneessa toimi, mutta onneksi nörtit ovat jälleen ilonamme kehittäen ohjelmia jotka nuo suojaukset purkaa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Pressiboxi kirjoitti:
Hölmö kysymys tähän väliin. Löytyykö mp3-soittimista mallia, joka toimisi myös kohtuutason sanelukoneena, intergroidulla tai ulkoisella mikillä?

Löytyyhän noita.. Mm. Samsungilta löytyy 512mb:n muistilla varustettu malli. Myynnissä mm. Pixmaniassa hintaa 79 euroa. Sama malli löytyy myös valmistajan sivuilta gigan muistilla varustettuna.

http://samsung.com/Products/DigitalAudioPlayer/MP3Players/YP_U1XBXAA.asp

Ja tämä ei sitten ole mainos modet vaan autan kaveria hädässä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
eh kirjoitti:
Tuo on tietysti yksi tapa nähdä asia, joskin kovin myötämielinen eräälle tietylle taholle. Minusta ZDNetin videokolumnissa asia on ilmaistu paljon selkeämmin ja johdonmukaisemmin: "Don't buy any products that have CRAP in them!"
Loistava video. Ironiahymyt levisivät eniten sponsori Microsoftin taholle.

DRM on todellakin crap ja perseestä (Applen kohdalla se crap layer on tosin ohkaisempi, mutta onhan se siellä silti). Mutta eihän MP3-soittimen omistajan tarvitse ostaa deeärämmättyjä kappaleita. Wanha kunnon CD-rippaus MPkolmoseksi on edelleen erittäin suositeltava vaihtoehto, because then you can cut the crap. Soitin itsessäänhän ei DRM:mää sisällä, joten sikäli iPodin tai Sonyn vehkeen (tai minkä tahansa MP3-soittimen) ostaminen ei ole crapin ostamista.

Enpä voi itseäni puolueettomaksi kutsua, kun iPodin (erittäin tyytyväinen) omistaja olen, ja Applen läppärikin tulee kotiovelle ehkä jo huomenna. Näin siksi, että Windows-touhuun olen väsynyt, eikä Linuxkaan ole vielä sillä tasolla, että sen ilman erityistä innostusta päivittäiskäyttöön haluaisi ottaa. Linux tosin lähestyy koko ajan sitä kriittistä tasoa, mikä on Erittäin Hyvä Asia. Applen koneessa tosin on se hyvä puoli, että siihen voin halutessani asentaa jokaisen näistä käyttiksistä. Mutta nyt menee jo offtopiciksi, joten ei siitä sen enempää.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kun itse olen aika pihalla näistä erillaisista laitteista. Niin voisiko joku palstalainen valaista minua, että minkä laitteen tarvitsen kun haluaisin kuunnella iPodiani autossa (Autossa on cd-soitin).
 

J.Petke

Jäsen
Frankie kirjoitti:
Kun itse olen aika pihalla näistä erillaisista laitteista. Niin voisiko joku palstalainen valaista minua, että minkä laitteen tarvitsen kun haluaisin kuunnella iPodiani autossa (Autossa on cd-soitin).

Maltoitko ollenkaan lukea ketjua taaksepäin edes kahta sivua? Itrip(laiton suomessa), kasettiadapteri tai sitten aux liitäntä.. Vilkaise Hopeisen Omenan nettisivujen foorumi niin varmasti homma ratkee..

Itse hain tänään juuri kaupasta Ipod videon ja sitä olen tässä yrittänyt opetella käyttämään. Lisäksi pirun yksinkertaista kun googlesta voi ladata videoita suoraan ipodiin sopivana. Hankintalistalla on vielä universal dock, silikonisuojus ja laturi, jahka tässä nyt kerkeää. Jos jollain on ylimääräisiä niin voi pistää yv:tä. Ainoa asia mikä tätä Ipod-auraa häiritsee on nimenomaan näiden lisävarusteiden suolainen hinta. Pätevältä vehkeeltä kyllä vaikuttaa..
 
Viimeksi muokattu:

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
J.Petke kirjoitti:
Maltoitko ollenkaan lukea ketjua taaksepäin edes kahta sivua? Itrip(laiton suomessa), kasettiadapteri tai sitten aux liitäntä.. Vilkaise Hopeisen Omenan nettisivujen foorumi niin varmasti homma ratkee..

Itse laitoin Alpinen mankan autoon ja siihen kaveriksi saman firman iPod -adapterin. Liikkeelle lähtiessä iPod vain piuhaan kiinni, latautuu siinä mukavasti ja laitteen ohjailu hoituu mankan nappuloilla. Ja onpahan iPod poissa varkaiden silmistä kun ei törötä missään telineessä kuten aux iniä käyttäessä pitäisi olla. Mukavampi kun sitä ei tarvitse ottaa joka kioskilla piipahtaessa taskuun mukaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
iPod Video -ongelma.
Hankin 30 gigaisen iPod Videon, ohjeiden mukaan olen asentanut iPod -softan ja iTunesin.

Käynnistäessä iTunesin, tulee herja:
"iPodin kanssa kommunikointiin käytetty ohjelmisto ei ole asennettu oikein. Asenna iPodin ohjelmisto asentamalla iTunes uudestaan."

iPod Updater antaa virheen:
"iPod palveluvirhe."

Muilla samoja ongelmia? Mikä avuksi? Rekisterit on tyhjennetty, on vaihdettu USB-portteja ja on asennettu uudelleen ja kaikkea versiota.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Mulla on puolestaan Creavite Labs:n 20 giganen, mutta Napster herjaa, etta tolla matolaatikolla en voi kayttaa "Napster To Go" vaihtoehtoa...
Onko mitaan keinoa kiertaa toi vai pitaako tassa taas vaan ryytya?

Onko jollain muulla musiikin tarjoajalla samanlaista diilia kun Napster To Go? $14.95 per kuukausi ja lataat sen kun kerkiat?
 

Erik Loka

Jäsen
Tommy kirjoitti:
iPod Video -ongelma.
Hankin 30 gigaisen iPod Videon, ohjeiden mukaan olen asentanut iPod -softan ja iTunesin.

Käynnistäessä iTunesin, tulee herja:
"iPodin kanssa kommunikointiin käytetty ohjelmisto ei ole asennettu oikein. Asenna iPodin ohjelmisto asentamalla iTunes uudestaan."

iPod Updater antaa virheen:
"iPod palveluvirhe."

Muilla samoja ongelmia? Mikä avuksi? Rekisterit on tyhjennetty, on vaihdettu USB-portteja ja on asennettu uudelleen ja kaikkea versiota.

Minulla ei ole mitään kokemusta ipodeista, mutta mahtaisiko firmwaren päivitys soittimeen auttaa? Toisaalta jos olet sen juuri hankkinut, niin ei pitäisi olla kovin vanha FW kyseessä...
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tosiaankin näin typerästi tehty, että iPodiin ei voi lisätä musiikkia ellei koneelle ole asennettu iTunarointia (iTunesia) ?
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Decimal kirjoitti:
Onko tosiaankin näin typerästi tehty, että iPodiin ei voi lisätä musiikkia ellei koneelle ole asennettu iTunarointia (iTunesia) ?
Muistaakseni uusimmassa Winampissa on sellainen toiminto, jolla pystyy Applen soittimiin lisäämään musiikkia. Tietysti Creative-tuki on mukana ihan samalla tavalla. Itse en ole tuota ominaisuutta kokeillut.

www.winamp.com
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Winampilla tosiaan pitäisi onnistua, ja paljon muitakin ratkaisuvirityksiä käsittääkseni löytyy pienellä hakemisella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös