Mun mielestä nämä jatkosopimukset voi aivan hyvin antaa Lainesalon kertoa.
UPM Kymmene tai Nokia eivät viesti keskeneräisistä asioista, vaikka varmasti ihmisiä kiinnostaisi.
Toinen asia on markkinointi ja myynti. Mitenkä se sitten pitäisi tehdä paremmin?
Mielenkiintoisia pointteja. Ensimmäinen toiveesihan on toteutettu mainiosti, kun Hämeen Sanomat on Kerhon tiedottajana toimiva taho. En tiedä sinusta, mutta luulen että Kerhon kannattajat ja sidosryhmät eivät ole tähän tyyliin kovin tyytyväisiä. Kyllähän sisällön tuottajan pitää tiedottaa tuotteestaan sisältäpäin, eikä niin että joku media soittelee ja kyselee, että oisko jotain kerrottavaa. Siis siinä tapauksessa että jotain tiedotettavaa on.
Eikä tietenkään lähdetä huutelemaan keskeneräsiä asioita, on sitten minkä kokoluokan yritys tahansa (poislukien toimari Tervonen, joka nyt huutelee ja hihittelee vähän joka suuntaan). Se vain pisti ihmetyttämään, että kun pari peluria lisää olisi aivan yhtä hyvin voitu julkistaa. Ja nyt tarkkana, juurikin sellaisia joilla kausi ei enään ole kesken.
Kerhoa on tähän mennessä myyty ja tuotteistettu hyvinkin paikallisesti. Yhtenä syynä ovat pienet resurssit henkilöstön puolella. Ehkä tätäkin puolta olisi jatkossa syytä kehittää, ja niin johto varmasti tulee tekemäänkin mikäli kasvua halutaan. Ja jos yhtään ensi kauden kulurakennetta miettii, niin jostain pitää saada kassavirtaa sisällekin päin.
Ja se viestintä puoli. Nyt ei puhuta vain muutamasta pelaajasopparin tiedottamisesta, vaan aika pitkän ajan puutteesta. Kenelle tuotetta nimeltä HPK myydään? Pääasiassa faneille sekä yhteistyökumppaneille. Luulen että nämä ryhmät haluavat tietää ja olla ajan hermolla mitä seuralle kuuluu. HPK sitä ei tee tehokkaasti, missään mediassa.
Tuo sinun viimeinen kysymyshän on suoraan esitettävissä Kerhon johdolle. Mielenkiinnolla kuuntelisin ovatko he sitä mieltä että sen suhteen ollaan ihan tapissa, ja sen tehostamiseen ei ole syytä panostaa lisää.
HPK on hieno, perinteikäs ja menestyvä organisaatio. Olisiko aika saada seuran markkinointi ja viestintä myös korkeammalle tasolle?