Bla bla bla. Toiset käyvät katsomassa oman suosikkijoukkueensa, tässä tapauksessa Ilveksen, pelejä ja elävät siellä tunteella mukana. Minkä takia katsomossa ei saisi tuoda iloaan esiin kun vastustaja kämmää tai tuomari perseilee kentällä? Mielestäni on kannattajakulttuurin köyhyyttä vain kannustaa omia. Vastustajan mollaaminen ja ivaaminen ovat aivan yhtä elämyksellisiä hetkiä kuin oman joukkueen kannattaminen. Mitä pahaa siinä on, että reagoidaan kaikkeen mitä kentällä tapahtuu ja koko rahan edestä?
Mutta toisaalta on näitä, kuten sinä, jotka käyvät Ilveksen, Tapparan, KooVeen ja TamUn ja kaikkien mahdollisten joukkueiden pelejä katsomassa niin eihän siinä ole yhtään sellaista tunnetta mukana kuin ainoastaan yhtä joukkuetta kannattaessa.
Voisin veikata, että 99% maailman faniklubeista omien kannattamisen lisäksi mollaa vastustajia.
Vielä pitää tähän vastata.
Jos sinulla olisi oikean kannattajan todellinen tunneside johonkin joukkueeseen niin tämänkin ymmärtäisit. Jos olisit kokenut Ilveksen kannattamisen mm. viime vuosikymmenen yhtäjaksoisen tuskan niin ymmärtäisit. Kun joukkue jota kannattaa on niin pohjalla, että vituttaa se että ei edes vituta kyseisen joukkueen häviäminen purkautuu se mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Lisäksi on melko tyhmää ihmetellä, mitä joku huutaa peleissä jos itse ei edes niissä käy.
Nimim. "Inter ei voita kooskaaan!"
Aha! Sinäkö muka osaat määritellä, millainen on "oikea kannattaja"?! Miten ihmeessä reagoit noin voimakkaasti tuohon viestiini?! Oletko itse kannatusryhmässä, kun noin reagoit? Sitten vielä väität puolestani, ettei itselläni ole tunnesidettä. Jostain kumman syystä reagoit viestiini lähinnä vastaamalla pilkalliseen sävyyn, mikä on todella säälittävää ja naurettavaa.
Nimenomaan se tunneside sai minut kihisemään kiukusta siitä, kun kuulin kannatusryhmän huutavan yhteen ääneen omilleen loukkauksia. Se ei kanna joukuetta, vaan päinvastoin. Et takuulla haluaisi, että sinua kannustavat kääntyisivätkin sinua vastaan ja pilkkaisivat. Puhut tuskasta, ihan kuin oikeuttaisit tällä pilkkaamaan omiasi, ja minua. Ihmettelen.
Luuletko, että suhtaudun tähän tilanteeseen ja viime vuosien historiaan "ihan sama" -mielellä? En takuulla ole nauttinut Ilveksen tilanteesta ja historiasta. Olen itsekin pettynyt joka vuosi Ipan sijoituksiin siitä lähtien, kun olen ylipäätään jääkiekosta kiinnostunut. Raipen viimeisen pelin häviö oli kova paikka. Enkä ole käynyt katsomassa pelejä vähään aikaan siksi, koska asun Jyväskylässä. Jos olisin Tampereella, niin olisin varmasti
kannustamassa vaikeuksissa olevaa Ilvestä.
Se oli hyvä asia siinä Blues -pelissä, että se tempaus kohdistui johtoryhmään, ja tempauksella oli hyvät perustelut. En kuitenkaan ymmärrä, että pitäisi pilkata pelaajia, jotka tekevät kentällä parhaansa, ihan vain siksi, että seura ei ole menestynyt viimeaikoina.
Ai jaa, että sallit sellaisen, ja pidät rikkautena sitä, että kannattajajoukko huutaa yhteen ääneen esim. näin: "HAISTA VITTU! HAISTA VITTU!...". Toki ymmärrettävästi ainahan yksittäisillä henkilöillä keittää välillä peleissä (eikä vain jääkiekossa), ja ärräpäitä tulee, kuten esim. silloin, kun tuomari tekee virheen, mutta en todellakaan ymmärrä, minkä takia pitää huutaa kuorossa tuon tasoisia juttuja (ymmärsitkö, mitä yritän selittää). Tunteella saa ollakin mukana ja saa keittääkin, itsellänikin keittää usein, mutta pitäisi todellakin miettiä, mitä faniryhmän ei kuuluisi huutaa yhteen ääneen kuorossa.
Minua ärsyttää nimenomaan kannatusryhmän typerät huudot. En väitä, että Ipan kannatusryhmä olisi huono, mutta tässä kohtaa pitäisi parantaa.
"Anteeksi", että kritisoin. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa näistä viesteistäni, niin mene suosiolla lukemaan muita viestejä ja ole vastaamatta.