Aina välillä kuulee jonkun sanovan että "mä osaan pitää hauskaa ilman viinaakin". Siis mitä tuo lause oikein tarkoittaa? Melkein aina tuon lauseen kuulee ihmisiltä jotka eivät juo alkoholia, ja se usein lausutaankin hieman negatiivisella äänensävyllä, ihan kuin hieman jopa vittuillakseen. Siis kyllähän kaikki osaavat pitää hauskaa ilman viinaa. Sehän on vain yksi tapa pitää hauskaa. Eikä viinanjuonnista ensimmäisenä tule mieleen mikään hauskanpito. Kun lapset menevät linnanmäelle niin niillä on siellä hauskaa. Viinaahan voi vetää vaikka pimeässä huoneessa yksin lattialla istuen, joka voi olla kivaa ja rentouttavaa jne, mutta ei kait nyt hauskanpitoa. Tuosta sanasta tulee ainakin itselleni ensimmäisenä mieleen jotkut teinibileet, eikö joillakin teineillä tee kännissä mieli jotenkin sekoilla tai jotain sellaista? Mä itse en tiedä kun aloin juomaan vasta teini-iän loputtua.
Toinen asia mikä ihmetyttää suuresti, on kännipuhelut. Aina välillä kuulee joiltakin että niitä harmittaa kun esimerkiksi edellisenä iltana tai jopa keskellä yötä oli kännissä soitellut tutuille ja puolitutuille. En mä itse ainakaan ole koskaan kännissä silleen soitellut. Siis kyllähän kaikki ihmiset jotka ovat juoneet vaikka viinapullon tai esimerkiksi kymmenenkin kaljaa, tietävät ja tuntevat sen että ovat kännissä, ja ettei silloin kannata soitella puhelimella. Ehkä noi kännipuhelutkin ovat enimmäkseen teinien puuhaa.