Tein eilen huvikseni yömetron koematkustuksen. Klo 23.20 about matkustin ja jotain tunnin myöhemmin uudelleen. Ensimmäisessä matkustuksessa oli uusi metrovaunu. Siis ei sellainen, missä on ruskeat seinät, vaan joku uusi. Toisessa oli sitten sellainen metrovaunu, jollainen oli jo silloin, kun olin koematkustamassa metron jo ennen liikenteen alkamista 80 luvun alussa.
Pläni oli se, että menen jonnekin baariin kaljalle ja matkustan takaisin. Jonkinlainen hämmentävä juttu oli se, että kun astuin metrosta ulos niin en tiennyt yhtään mihin suuntaan laiturilla pitää lähteä kävelemään. Ei ollut kunnollisia opasteita. Vähän aikaan ihmettelin vasemmalle vai oikealle ja parille neitokaiselle se tuntui olevan jotenkin huvittavaa. Katselivat ensin minua, sitten menivät ohitse ja sitten katsoivat vielä pitkään taaksekin minua. Joo no lopulta pääsin sieltä pois.
Join yhden Weissbierin, mutta hemmetti ei ollut oikeanlaista lasia. Olin jotenkin väsynyt, joten sen enempää en jaksanut jäädä, vaan lähdin sitten takaisin päin. Nyt oli siis vanha metro, eikä kyllä siinäkään mitään järjestyshäiriöitä ja aika vähän jengiä. Eli siis yömetro ei pitäisi olla mikään ongelma. Vähemmän jengiä tossa oli keskustassa muutaman minuutin matkalla kuin esim. Pariisin metrossa on porukkaa.
Eilisestä rosesiiderin kirvoittamasta keskustelusta sisuuntuneena avasin äsken yhden toisen pullon Sherwoodia, jonka olen kanssa samassa yhteydessä saanut. Sain kolmea väriä. No tämä on ihan kauheeta moskaa, ei oikein pysty juomaan.
Anthony Bourdain Jimillä Amsterdamissa. Olen nähnyt jakson aiemminkin, mutta huvittavaa silti toi oli, kun sanoi, että hipeillä on sukka päässä. Tossa oli joku jätkä, joka makasi pipo päässä jalat sohvalla ilman kenkiä ja sukkia, ja joka näytti keskisormea kameralle. Aion alkaa käyttää tuota "sukka päässä" sanontaa. Helsingissäkin on sakkia, jolla on joko sukka tai saunakuuppa päässä ja he ovat yksinkertaisesti vastenmielisiä.