Freddie Freeloader
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Greek Philosophers
...Roomalaisilla oli parhaat nimet. Tullius Sepalus, Claudius Antabus.
Preetori Sepalus oli kyllä suorastaan kunnioitusta herättävä hahmo, jo pelkästään nimen takia.
...Roomalaisilla oli parhaat nimet. Tullius Sepalus, Claudius Antabus.
Reissu oli hyvä, näin kauan jälkikäteen arvioituna. Etujalkaan ei ollut niinkään. Olipa käsittämättömän vittumainen ja outo paikka turistoida, mutta hyvä että tuli tehtyä. Tuota kokemusta ei voi hankkia enää näin jälkikäteen edes rahalla.Kylhän tuo vähän extremematkailulta ahead-of-time kuulostaa. Siinä ihminen kaivanee verta nenästään, kun tuommoiselle reissulle on antautunut (pahoittelen sekaannusta aikamuotojen ja konditionaalien kanssa, imperfektit pääs just loppumaan, haen kohta kylmiöstä lisää).
Asterix oli jo alustavasti päätetty nimetä Albertvillen olympiakisojen kisahahmoksi, mutta sitten joku kekkasi että Asterix ottaa taikajuomaa. No ei se sitten käynytkään. Jos oltaisiin raadollisen rehellisiä, niin Asterix pitäisi nimetä joka perkeleen o-kisojen ja muidenkin urheilutapahtumien ylikapellimestariksi ja juomanlaskijaksi. Ja Akvavitix sekä Kari-Pekka Kyrö annostelemaan troppia.Preetori Sepalus oli kyllä suorastaan kunnioitusta herättävä hahmo, jo pelkästään nimen takia.
...Akvavitix sekä Kari-Pekka Kyrö annostelemaan troppia.
Lääkärien hommaa tämä joo, mutta suuri yleisö ei enää muista kuka pussia piteli ja kuka puski neulaa nahan läpi. Kyrö on taas maskottina jo kannuksensa ansainnut.Eikö ne ollut ne Pirkka ja Juha-Pekka, jotka sitä Akvavitixin roolia hoiteli? Akvavitixin kansainvälisempi nimi on muuten Getafix, mikä sopisi tähänkin yhteyteen oikeinkin hyvin.
Helvetin hieno mies on Jaska, tai ainakin parhaina päivinään jaksoi olla. Jaakolla leikkasi ihan tilaisuuden tullen sairaalloisen nopeasti. Jälkitauti on koko lailla nerokas kappale, kuten Jaskan ekan levyn materiaali noin suurelta osalta muutenkin. Myöhemmässä tuotannossa on enempi sellaista joka ei oikein kestä kulutusta eikä aina ihan päivänvaloakaan. Vaikka ei se Jaskan sädekehää mitenkään himmennä.Jaakko Teppoa tulkitsevat Sössölandian kultakurkut (Ismo ja Ilkka Alanko sekä Chyde Hyttinen):Sössölandian kultakurkut - Jälkitauti
Hidas sisko sulla. Minä opin klassisesti Aku Ankalla ja tietosanakirjoilla. Joskus vähän ennen neljättä vuotta Aku Ankka sujui ilman tukipyöriä. Tietosanakirjojen lukemisesta taas seurasi lieveilmiöitä kuten luulosairautta. Natsien kohtaloista lukeminen ei ollut looginen next step Carl Barksin klassikkotarinoille.Sisko oppi 4-vuotiaana lukemaan, olen aina vittuillut että se on meidän perheen jälkeenjäänyt.
Jaska kirjoittelee aika ajoin tähän Joensuun paikalliseen ilmaisjakelulehteen, Karjalan heiliin (siis heili eikä heil!) kolumneja, jotka ovat oikeinkin mukavaa luettavaa. Vaikka halvausta oli eikä kitara enää oikein soi, niin älyn säilä ei ole tylsynyt.Vaikka ei se Jaskan sädekehää mitenkään himmennä.
Mulla on vieläkin kaikki Asterixit tuossa hyllyssä, suurin osa aika vanhoina painoksina. Niillä mie opettelin lukemaan kolmevuotiaana ihan silkkaa vittumaisuuttani. Mutsi odotti siskoani ja sillä oli kaikenlaista tekemistä, eikä ehtinyt lukemaan aina kun halusin. Isä oli töissä. No mie sitten sulkeuduin huoneeseeni ja uhosin etten tule ulos ennen kuin osaan lukea, enkä tullut. Faija epäili, sanoi että siehän osaat ulkoa nuo. Laittoi sitten jonkun lehden eteen että lue tuosta jos kerran osaat, ja miehän luin. Sitten uskoivat.
Ne jopa yritti laittaa minut Tupla tai kuitti -ohjelmaan kilpailemaan Asterixista, kun osasin ne ulkoa. Se olisikin ollut hauskaa, 3-vuotias lukutaitoinen kilpailija. Minä kuitenkin kieltäydyin jyrkästi, en halunnut telkkariin mistään hinnasta.
Sisko oppi 4-vuotiaana lukemaan, olen aina vittuillut että se on meidän perheen jälkeenjäänyt.
Mikäs se oli se Jaskan perustama lehti joka konkan teki, olisiko ollut Piällysmies tjsp? Muistan lukeneeni että Jaskalta meni iso mälli rahaa niiden painotuotteiden takia. Bisneksen tekemisen taito ja ovelien kuplettien tekemisen taito eivät helpolla istu samaan kroppaan.Jaska kirjoittelee aika ajoin tähän Joensuun paikalliseen ilmaisjakelulehteen, Karjalan heiliin (siis heili eikä heil!) kolumneja, jotka ovat oikeinkin mukavaa luettavaa. Vaikka halvausta oli eikä kitara enää oikein soi, niin älyn säilä ei ole tylsynyt.
Meillä oli. Olin ehkä viiden kun suunnittelivat kesälomareissua Turun sataman kautta Tukholmaan ja sieltä Haaparannan kautta Suomeen takaisin. Vastustin suureen ääneen, koska Turussa oli huumeita ja väkivaltaa. Poliisi kertoo 1978 sanoi niin.Onneksi kotona ei ollut Poliisi Kertoo -kirjoja.
Valitettavasti uusia juttuja 70-luvulta ei kerrottavaksi enää synny.Siulla alkaa Eevili olla sama vanhuuen vaiva kuin miullakin, alat kertoilla samoja juttuja uuestaan... :)
Valitettavasti uusia juttuja 70-luvulta ei kerrottavaksi enää synny.
Mulle kristallisoituivat von Däniken ja Kuningas jossain 8-10 vuoden haarukassa. Kaiken luin ufoista mitä kirjastosta irtosi. Talvella pimeään aikaan ulkona hiihtäessäni olin varma, että tarpeeksi pitkään ladulla liikkuessani joudun ennen pitkään kohtaamaan ufomiehiä. Siepattuna minulle tehtäisiin erilaisia kokeita. No ei sitten kuitenkaan siepattu eikä peloteltu edes valoilmiöillä.Ennen kouluikää olin lukenut jo vissiin kaikki Vernet ja Burroughsin Tarzanit ja Mars-sarjan. Sitten joskus 8-vuotiaana löytyi Däniken ja maailma avautui. Monta vuotta olin varma että avaruusolennot siitti meidät ja manipuloi meitä. Taivasten tulivaunut ja silleen.
Perkele kun olisi ollut sen verran vanhempi että olisi kuullut niitä Jorma Elovaaran radiojuttuja tuoreeltaan... Tai ehkä on parempi että ei.Mulle kristallisoituivat von Däniken ja Kuningas jossain 8-10 vuoden haarukassa. Kaiken luin ufoista mitä kirjastosta irtosi. Talvella pimeään aikaan ulkona hiihtäessäni olin varma, että tarpeeksi pitkään ladulla liikkuessani joudun ennen pitkään kohtaamaan ufomiehiä. Siepattuna minulle tehtäisiin erilaisia kokeita. No ei sitten kuitenkaan siepattu eikä peloteltu edes valoilmiöillä.
Vakava paikka. Oma faijani oikaisi koipensa noin vuosi takaperin. Äidillä vispaa vielä takajalka ja muisti on suht formussa, mutta kahdeksas vuosikymmen alkaa jo taittua loppua kohti. Perkele tässä enää mene kovin kauaa kun itse saa tai joutuu olemaan suvun vanhin huuhkain. Jälkipolvet tulevat kysymään mikä oli markka ja kuka oli neuvostoliitto.Lapsuudenkoti on nyttemmin sitten myyty pois eli lakannut ikäänkuin olemasta, vaikka onkin. Isä on kuollut ja äiti ei enää tunne lastaan. Kait se on ruvettava mieheksi.
Missäs puussa tässä? Korkeintaan päitä on puusta väsätty mutta enpä kerro että kenen.Evilkin selvisi vielä pahempien jalkapuusta.
Perkele kun olisi ollut sen verran vanhempi että olisi kuullut niitä Jorma Elovaaran radiojuttuja tuoreeltaan... Tai ehkä on parempi että ei.
Mie kysyin pienenä että kuka on Ruotsin kekkonen ja kuka on Venäjän kekkonen.Jälkipolvet tulevat kysymään mikä oli markka ja kuka oli neuvostoliitto.
Lukutaidon oppiminen oli kyllä itselleni käänteentekevä juttu. Koko maailma rävähti auki ikään kuin vahingossa ja ennen aikojaan. Jotenkin se oivallus että nyt ei mikään pidättele.
Vastaan tähän biisillä.Luultavasti parempi näin. Te vissiin tulitte kumminkin järkiinne säällisessä ajassa, mitä tulee näihin taivaisiin tuijotteluihin? Kai?