Kalsarikänniketju

  • 5 246 414
  • 66 704

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mulle kristallisoituivat von Däniken ja Kuningas jossain 8-10 vuoden haarukassa. Kaiken luin ufoista mitä kirjastosta irtosi. Talvella pimeään aikaan ulkona hiihtäessäni olin varma, että tarpeeksi pitkään ladulla liikkuessani joudun ennen pitkään kohtaamaan ufomiehiä. Siepattuna minulle tehtäisiin erilaisia kokeita. No ei sitten kuitenkaan siepattu eikä peloteltu edes valoilmiöillä.
Perkele kun olisi ollut sen verran vanhempi että olisi kuullut niitä Jorma Elovaaran radiojuttuja tuoreeltaan... Tai ehkä on parempi että ei.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lapsuudenkoti on nyttemmin sitten myyty pois eli lakannut ikäänkuin olemasta, vaikka onkin. Isä on kuollut ja äiti ei enää tunne lastaan. Kait se on ruvettava mieheksi.
Vakava paikka. Oma faijani oikaisi koipensa noin vuosi takaperin. Äidillä vispaa vielä takajalka ja muisti on suht formussa, mutta kahdeksas vuosikymmen alkaa jo taittua loppua kohti. Perkele tässä enää mene kovin kauaa kun itse saa tai joutuu olemaan suvun vanhin huuhkain. Jälkipolvet tulevat kysymään mikä oli markka ja kuka oli neuvostoliitto.

Lukutaidon oppiminen oli kyllä itselleni käänteentekevä juttu. Koko maailma rävähti auki ikään kuin vahingossa ja ennen aikojaan. Jotenkin se oivallus että nyt ei mikään pidättele.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Perkele kun olisi ollut sen verran vanhempi että olisi kuullut niitä Jorma Elovaaran radiojuttuja tuoreeltaan... Tai ehkä on parempi että ei.

Luultavasti parempi näin. Te vissiin tulitte kumminkin järkiinne säällisessä ajassa, mitä tulee näihin taivaisiin tuijotteluihin? Kai? Minä en tullut. Mutta eipä siin mitn, kun kerran maksetaan siitä, että saa haihatella pitkin taivasta kulkevien lentimien perään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jälkipolvet tulevat kysymään mikä oli markka ja kuka oli neuvostoliitto.

Lukutaidon oppiminen oli kyllä itselleni käänteentekevä juttu. Koko maailma rävähti auki ikään kuin vahingossa ja ennen aikojaan. Jotenkin se oivallus että nyt ei mikään pidättele.
Mie kysyin pienenä että kuka on Ruotsin kekkonen ja kuka on Venäjän kekkonen.

Mulla oli tavallaan sama. Kaikki sanat osasi lukea mutta eihän se elämänkokemus riittänyt siihen että olisi tiennyt mitä sanat tarkoittaa. Koko ajan sitten olin kyselemässä, ja vanhemmat onneksi vastaili. Miettikää nyt, kun kolmevuotias Hesari kädessä kysyy mitä tarkoittaa perustuslailliset tai skandaali tai kefalokaudaalinen.

Silloin tunsin että nyt minä saan tietää kaiken, nyt ei kukaan enää pidättele tietoa. Kai. Tai sitten en tuntenut mitään. En nimittäin muista mitään siltä ajalta kun en osannut lukea.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mulla oli tavallaan sama. Kaikki sanat osasi lukea mutta eihän se elämänkokemus riittänyt siihen että olisi tiennyt mitä sanat tarkoittaa. Koko ajan sitten olin kyselemässä, ja vanhemmat onneksi vastaili. Miettikää nyt, kun kolmevuotias Hesari kädessä kysyy mitä tarkoittaa perustuslailliset tai skandaali tai kefalokaudaalinen.
Mulle kävi semmoinen homma että luin tietosanakirjasta natsien Nürnbergin oikeudenkäynnistä ja Himmlerin itsemurhasta syanidikapselilla. Kuvittelin 5-vuotiaana, että hampaisiini oli piilotettu tällainen myrkkykapseli jonka olin vahingossa purrut rikki. Tämä selvisi vasta neuvolassa, johon minut oli kyörätty selittämättömien mahavaivojen takia. Siellä sitten tädit nauroivat, kun selvitin tapauksen taustat. Vitutti pitkään koko koululääketiede ja sen lahjattomat edustajat. Potilaan kohtaaminen, my ass!
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ai ne haki sen viimeinkin. Miksi se muuten yrittää imitoida Jukka-Pekka Paloa noin kovin? Kyllä tuon tason näyttelijän pitäis pärjätä omillaankin...

Hieman helvetin omituista on se, ettei noita tajuttu veljeksiksi jo JP:n syntyessä. Toki nämä pitää vasta jälkeenpäin julkaista, mutta olihan Eskon naama ruma kuin velipuolellaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mulle kävi semmoinen homma että luin tietosanakirjasta natsien Nürnbergin oikeudenkäynnistä ja Himmlerin itsemurhasta syanidikapselilla. Kuvittelin 5-vuotiaana, että hampaisiini oli piilotettu tällainen myrkkykapseli jonka olin vahingossa purrut rikki. Tämä selvisi vasta neuvolassa, johon minut oli kyörätty selittämättömien mahavaivojen takia. Siellä sitten tädit nauroivat, kun selvitin tapauksen taustat. Vitutti pitkään koko koululääketiede ja sen lahjattomat edustajat. Potilaan kohtaaminen, my ass!
Koululääketieteestä en muista muuta kuin Jussi Raittisen Villahousurockin. Silti tuntuu, että meillä Kääpiön kanssa on ollut paljon yhteistä Kekkosen aikaan.

Nasse on kaikkien aikojen suomalaismuusikoita. Nististä tohtoriksi. Harvassa lienevät.
Toinen jolle pitää nostaa hattua on Stefan Piesnack. Mukana Pellen bändeissä pitkin 80-lukua, välillä linnatuomioita, erinäisiä päihteitä ja sitten taas soittoa. Nykyisin kuulemma soittaa harvoin ja valikoidusti, ja on jossain auttamassa toivottomia juoppoja työkseen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ai ne haki sen viimeinkin. Miksi se muuten yrittää imitoida Jukka-Pekka Paloa noin kovin? Kyllä tuon tason näyttelijän pitäis pärjätä omillaankin...
Mitäs tuli isänsä siitältämäksi. Näin Esko Salmisen joskus kauan sitten baarissa esiintymässä. Aika kesseli kaveri oli ilvehtimään. Ryystimme sitten virallisen ohjelman päälle mallasta Salmisen ja parin paikallisen hahmon kanssa ja puhuimme muistaakseni maanviljelyksestä ja naisista. Ihme homma että piti naiset sotkea hyvään agri-keskusteluun.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
"Siementä vakoon ja muijaa lakoon" laulettiin silloin, kun minä olin nuori mies. Tai alku. Että eikö nuita nyt vois hoidella jotenkin niinkun implisiittisesti, nykyäänkin.

Tai mistäs minä mitään tiedän. Viljelystä sitäkään vähää.
Hehe, niin laulettiin. Ja laulettiin myös Raggarsin Maamiestä.

Kun maamies illalla sänkyyn kömpii / emännän pyllyä kikkelillä tönkii.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hyi teitä persejuttuinenne.

Ottakaas Nasse vielä kerran vastaan: Hanoin jälkeen ja ennen Jan Stenforsia. Cheap and Nasty.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen vuosimallia 73, eikä minun muniani kukaan ole koskaan lusikoinut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös