Kalsarikänniketju

  • 5 240 606
  • 66 676

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tähän ketjuunhan näitä tunnustuksia kannattaa tehdä, mutta juoppona läskinä niin teen kuitenkin.
25-vuotias, eli poikani ikäinen tyttö, ois nyt kiikarissa. Luulen vaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä se on niin, että jos tuo Romppasen Otra olisi asunut jossain Seattlessa 20 vuotta sitten, niin se olisi miljonääri nyt.

Todiste.

Tosin ei mene huonommin herralla nytkään. Pienen pojan isänä asuttaa komiaa puutaloa paikassa, jota en viitsi tässä paljastaa. Vetää keikkoja välillä ja nauttii arvostusta. Olisin kuitenkin halunnut Otralle sen uima-altaan palmun juurelta, vaan aina ei mene niinkuin pitäisi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaunis ja niin koskettava laulu, mutta väittäisin silti, että Saatana on herra.

Inhoan muuten tuota käyttämääni ilmaisua, että "väittäisin silti". Väitä sitten, tai ole väittämättä. Ääliö.
No, ei kai siinä, toiset väittämät on tosia, toiset ei, mutta Rytmis on aina oikeassa. Mutta tuo vieraileva tähti oli aika demoninen hahmo, kun 90-luvulla samalla treenikämpällä kohtasin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Saatana pitää aina kohdata jossain vaiheessa elämää, mutta kukapa tunnustaa kohdanneensa Jumalan?
Jumaliahan on vain Lemmy, jota en valitettavasti ole tavannut. Poikansa Jeesus taasen luuraa harva se ilta täällä kalsarikännäilemässä, joten sukulaiseen olen kyllä törmännyt täten.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Kyllä se on niin, että jos tuo Romppasen Otra olisi asunut jossain Seattlessa 20 vuotta sitten, niin se olisi miljonääri nyt.

Todiste.

Tosin ei mene huonommin herralla nytkään. Pienen pojan isänä asuttaa komiaa puutaloa paikassa, jota en viitsi tässä paljastaa. Vetää keikkoja välillä ja nauttii arvostusta. Olisin kuitenkin halunnut Otralle sen uima-altaan palmun juurelta, vaan aina ei mene niinkuin pitäisi.
Olen ehkä n. 100 kertaa lässyttänyt samat hommat tässäkin ketjussa, mutta Otra on musiikillisesti meikäläisen suurin esikuva. Johtunee toki 97% Manamanasta ja niistä kaikista kitaravalleista, mutta muutoinkin. Kerran hänet olen nähnyt livenä, ja se oli Tampereen Vastavirralla jonkun paskabändin kitaristina. Lämppäsivät Terveitä Käsiä silloin. Murheen Laakso oli joitain kuukausia sitten Lutakossa, mutta en ollut silloin itse maisemissa. Taisi herra asuinpaikkansa paljastaa itsekin tuossa Mikä on sun taivas-dokkarissa joskus. Ainakin kertoi tyttärestään... Toivottavasti hän on täysi-ikäinen ja lukee tätä. Odotan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Taisi herra asuinpaikkansa paljastaa itsekin tuossa Mikä on sun taivas-dokkarissa joskus. Ainakin kertoi tyttärestään... Toivottavasti hän on täysi-ikäinen ja lukee tätä.
Silloin asui Kiteellä, mutta ei enää. Tyttärensä Kaisa Vala on tehnyt musiikkiakin, jopa isänsä tuottamaa. Tsekkaa vaikka myspacesta, ihan lahjakas neiti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ai perkele, näin olikin! Tulihan tuota silloin kuunneltuakin jokunen biisi, tosin ei ollut oikein minun tavaraa.
No se on sellaista tyttöjen musaa enempi.

Oli kyllä ihan vänkää joskus -95, kun lähdettiin Otran kanssa vanhasta Kerubista aamuyöllä aika tuhannen päissään. Mentiin Papinkadulle jonkun omakotitalon kellariin, jossa Otralla oli väliaikainen "studio". Siis kitaroita, miksauspöytä, pari dat-nauhuria, sekalaista muuta sälää. Kokeilin siinä herran Charvelia, vaan kun se oli suoraan sointuun viritetty niin enhän mie sitä osannut soittaa. Antoi sitten käteen toisen, normaalivireisen kitaran ja kysyi osaanko Hendrixin Little Wingin soinnut. Osasin. Pyysi komppaamaan, laittoi rytmin koneelta ja veti sellaisen 15 minuutin soolon sillä ihmeskeballaan siihen rumpukoneen ja minun rämpyttelyni päälle... Ihan uskomattoman komeasti soitti, ja kunto oli herralla suunnilleen sellainen että kun tuoliin istahti niin ei päässyt ylös enää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ai Luttinen vai? Minä nyt en häntä ole kohdannut kuin pari kertaa, mutta leppoisa kaveri hän on. Tosin tykkää vittuilla tyhmille ihmisille, paljon. Kuten jokainen terve ihminen tykkää.

Ei se sanonu mittää, mutta vähän häjysti katto. Oltiin kai vahingossa väärään aikaan impaledin vuorolla.
Luttinenhan veti aikanaan helvetin hyvää metalliohjelmaa Radio Megassa. Vaikea uskoa, että radiossa on joskus jotain hyvääkin soitettu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Pyysi komppaamaan, laittoi rytmin koneelta ja veti sellaisen 15 minuutin soolon sillä ihmeskeballaan siihen rumpukoneen ja minun rämpyttelyni päälle... Ihan uskomattoman komeasti soitti, ja kunto oli herralla suunnilleen sellainen että kun tuoliin istahti niin ei päässyt ylös enää.
Heh, tuo on juuri sitä, mitä hänen "julkisuuskuvaltaan" odotinkin. Mutta ikinä en ole kuullut muualta niin hienoa slide-kitarointia kuin Otralta.

Ei se sanonu mittää, mutta vähän häjysti katto. Oltiin kai vahingossa väärään aikaan impaledin vuorolla.
Luttinenhan veti aikanaan helvetin hyvää metalliohjelmaa Radio Megassa. Vaikea uskoa, että radiossa on joskus jotain hyvääkin soitettu.
Minä en ole Klasun vanhan Metalliliiton jälkeen kuunnellut musiikkia radiosta laisinkaan. Joskus joutuu esim. veljeni mökillä kuuntelemaan Radio Rockia, ja kyllähän siinä pää hajoaa. Sen kerran kun esim. omaa suosikkiani Maidenia tulee, sieltä raikaa maailman kaikkien aikojen huonoin biisi, Run to the Hills.

Pakko siirtyä Manamanaan, Tie vie.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Enemmän tykkään 70-luvun hevistä kuin näistä uusista kotkotuksista, mutta tämä on aika saatanan kompakti ja iskevä biisi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Heh, tuo on juuri sitä, mitä hänen "julkisuuskuvaltaan" odotinkin. Mutta ikinä en ole kuullut muualta niin hienoa slide-kitarointia kuin Otralta.
Itse asiassa Joensuun varsinainen slide-maestro on Jari "Cyde" Hyttinen, joka veti esimerkiksi Mömmön kanssa Silmienvaihtajissa.

maailman kaikkien aikojen huonoin biisi, Run to the Hills.
En nyt sanoisi maailman huonoin, onhan olemassa Elton ja Alatalo ja Mamba ja Yö ja Lauri Tähkä ja Queen ja Dylan ja Guns'n'Roses ja Popeda ja Scorpions ja Radiohead ja Anssi Kela ja koko rap-genre. Maidenin huonoin se kyllä varmasti on.

Tässäpä tällaista suurelle yleisölle tuntematonta. Kitaristi on ihan vitun hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Itse asiassa Joensuun varsinainen slide-maestro on Jari "Cyde" Hyttinen, joka veti esimerkiksi Mömmön kanssa Silmienvaihtajissa.
Häntä en tiedäkään, vaikka Silmienvaihtajat onkin tuttu bändi. Taidanpa sortua Mömmön kuoleman 20-vuotisjuhlalla rahastamiseen sen verran, että tilaan tuon Silmienvaihtajien kokoelman.

Nyt kyllä palailin vähän taaksepäin, ja kuuntelen ensimmäistä metallibändiä josta oikeasti kiinnoistuin. Finntroll - Slaget vid Blodsälv. Alku sopii myös nopean iskelmän ystäville.

En nyt sanoisi maailman huonoin, onhan olemassa Elton ja Alatalo ja Mamba ja Yö ja Lauri Tähkä ja Queen ja Dylan ja Guns'n'Roses ja Popeda ja Scorpions ja Radiohead ja Anssi Kela ja koko rap-genre. Maidenin huonoin se kyllä varmasti on.
Vaikka olen aivan älytön Iron Maiden-fani, niin Run to the Hills on maailman YLIVOIMAISESTI huonoin biisi, ja Maidenin bändipaidat ovat yleisesti ottaen vitun rumia. Sinänsä hyvä, sillä ei minulla kaikkiin riittäisi rahatkaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Häntä en tiedäkään
Jo silloin, kun Ismolla oli Hassisen Kone, oli Cydellä Jerry Sultsina. Sittemmin soitti Silmienvaihtajien lisäksi Kosmonautsissa, joka teki pari levyä 80- ja 90-lukujen vaihteessa. Nyttemmin pyörittää audiovisuaalisen alan yritystä, joka on esimerkiksi kasaillut Ismolle dvd-julkaisuja, Hassisen Koneen boksin saattanut julkaisukuntoon, Jaakko Tepon uusintajulkaisut junaillut... Ja toki etelän vetelienkin ääni- ja kuva-arkistoja toimittanut uudelleenjulkaisuihin. Oli muuten 90-luvulla myös vanhan Kerubin baarimestari ja ohjelmistovastaava, eli sellainen Joensuun rokkikulttuurin kymmenottelija. Lisäksi kova mies juopottelemaan ja saunomaan, ja varmasti myös kova panemaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka olen aivan älytön Iron Maiden-fani, niin Run to the Hills on maailman YLIVOIMAISESTI huonoin biisi, ja Maidenin bändipaidat ovat yleisesti ottaen vitun rumia. Sinänsä hyvä, sillä ei minulla kaikkiin riittäisi rahatkaan.

Mun mielestä Number of the Beast on Maidenin viimenen oikeasti hyvä levy. Siis onhan ne tehny hyviä biisejä sen jälkeenkin, mutta se kokonaisuus ei enää palannut sille tasolle. Ja tuo Run to the hills taisi olla se ensimmäinen Maidenin ns. laukkabiisi, vaikka NOB:llä olikin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Jasso. Minulta on tuollainen vaikuttaja mennyt täysin ohi, vaikka luulenkin aina tietäväni kaiken.

Mulla oli Piece of Mind -paita vuonna -83, ja silloin se oli osapuilleen maailman hienoin vaatekappale. 10-vuotiaan mielestä.
Minulla on ehkä 50 Maiden-paitaa, joista n. 15 on mielestäni hienoja, ja loput helvetin rumia. Nykyään kun on alkanut arvostamaan enemmän hillitympiä kuvia ja tekstejä paidoissa. Tarinan pointti on se, että älä ostele festareilta mitään, äläkä tee mitään tilauksia kännissä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Mun mielestä Number of the Beast on Maidenin viimenen oikeasti hyvä levy.
Maidenin (Dickinsonin ajan) huonoin levy on Maidenin viimeinen hyvä levy? Näin ne mielipiteet vaihtelee. Minulle tuo viimeisin on iskenyt kaikista koviten. Sitä ennen Seventh son ja Piece of Mind olivat aikalailla samoilla viivoilla. Mutta tämä uusin on vaan niin perkeleen hieno teos!

The Talisman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös