Mainos

Kallista... elämä on!

• 673 905
  • 2 731

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Me veronkiertäjät vaihdamme renkaan itse ja tuntipalkka on enemmän, kuin koskaan elämässä tulemme mistään työstä käteen saamaan. Joku laski joskus, että jos tienaa yli 8000 euroa kuukaudessa niin kannattaa olla ennemmin palkkatöissä kuin esim. omaa omakotitaloa rakentamassa. Siksi kaiken maailman tumpelot insinöörit (kuten sivullekirjoittanut) rakentavat taloja ja raksamiehet ovat kortistossa.
Yksi lapsuuden kaveri rakensi tänä vuonna (tai aloitti jo viime vuonna) talon, menee ulkomuistista, mutta väitti että toimimalla kokoaikaisena apupoika-anteroisena työmaalla, säästää n. 32€/h. Tarkoittaa 5000-5500€ kuukaudessa.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Joo pitää osata vaihtaa renkaat. Mutta vaihdanko itse? En. An asioita joista maksan ja annan jonkun toisen (ammattilaisen tehdä) ja toisia joitan teen itse.
Useimmiten vaa´an kallistaa jompaan kumpaan suuntaan hinta/aika joka kuluu/vapaa-ajan hinta joka tuohon tuhlaantuu.
Toisaalta on myös hommia jotka voisivat kuulua ammattilaiselle, mutta haluan tehdä itse.
Veroista joku valitteli, no kaikki mitä teetän toisella, lisää työllisyyttä ja hyvinvointia, joten minulle se on ok.
Ei tosiaan uusissa autoissa ole vararengasta vakiona juurikaan, lisävarusteena, maksullisena sellaisena saa kyllä.
Jos rengas hajoaa, käytetään paikkausvaahtoa tai soitetaan hinaus ja sijaisauto. Ei se sen kummepaa ole.

Undrafted

Jäsen
Ei oikeaa normirengasta, mutta aina niissä se pikkurengas vähintään on, jolla pääsee kotiin/rengaskauppaan/korjaamolle nilkuttamaan.
Eikös yleistyvä käytäntö ole laittaa paikkapullo konttiin? Tuntuu ettei edellisessä autossa ollut edes sitä hätätunkkia, joten ei sillä vararenkaallakaan olisi ihmeitä tehnyt.

Kännykkäappsien kehittyessä aukeaa entistä enemmän mahdollisuus ulkoistaa asioita ja työntekijät voivat tehdä satunnaisena keikkana palveluammatteja. Tyyliin hakisin ihmisen kotoa hänen auton ja käytän sen huollossa palauttaen tilaajalle. Hän säästää omaa aikaansa ja minä puolestani kulutan omaani saaden jonkinlaisen korvauksen työstäni.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eikös yleistyvä käytäntö ole laittaa paikkapullo konttiin? Tuntuu ettei edellisessä autossa ollut edes sitä hätätunkkia, joten ei sillä vararenkaallakaan olisi ihmeitä tehnyt.

Kännykkäappsien kehittyessä aukeaa entistä enemmän mahdollisuus ulkoistaa asioita ja työntekijät voivat tehdä satunnaisena keikkana palveluammatteja. Tyyliin hakisin ihmisen kotoa hänen auton ja käytän sen huollossa palauttaen tilaajalle. Hän säästää omaa aikaansa ja minä puolestani kulutan omaani saaden jonkinlaisen korvauksen työstäni.
Voi tietysti olla, itse en ole nyt iviime vuosina autokaupoilla käynyt. Ei tuo renkaan vaihtaminen mikään pakollinen taito ole, apua saa nopeasti tien päälle. Ihan hyödyllinen taito on edelleen silti osata rengas vaihtaa, mutta ilmankin pärjää. Itse osaan ja autossa se pieni vararengas, mutta kaikki renkaan vaihtoon tarvittava muu mulla on kyllä autotallissa, joten ihan samalla tavalla joutuu ottamaan luurin käteen, jos kesken matkaa posahtaa ;)

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Kyllä näitä on ollut maailmalla jo pitkään ennen appseja. Ihan vain nettisaitteja mistä voi etsiä esimerkiksi ikkunanpesijää tai tarjoutua sellaiseksi. Homma voi olla mikä tahansa, mutta ideana on juurikin se, että kyseessä olisi muutaman tunnin keikka.

Afrikassa sinua katsotaan pahalla, jos et palkkaa palvelijoita, vaikka sinulla on selvästi siihen varaa. Suomessa taas mietitään vittu mikä pelle, käyttää palveluita.

Ihan hyödyllinen taito on edelleen silti osata rengas vaihtaa, mutta ilmankin pärjää. Itse osaan ja autossa se pieni vararengas, mutta kaikki renkaan vaihtoon tarvittava muu mulla on kyllä autotallissa, joten ihan samalla tavalla joutuu ottamaan luurin käteen, jos kesken matkaa posahtaa ;)

Minä vaihdan auton renkaat aina itse. Se auton renkaiden vaihtaminen oli tähän vuoteen asti vaativin tekninen suoritus, jossa olin elämässäni onnistunut. Männä kesänä pistin vielä paremmaksi, kun otin polkupyörästä takarenkaan irti ja osasin vielä laittaa sen takaisinkin. Saattoi siinä tosin käydä vähän tuurikin. Voi olla ettei toista kertaa onnistuisi.

julle-jr

Jäsen
Afrikassa sinua katsotaan pahalla, jos et palkkaa palvelijoita, vaikka sinulla on selvästi siihen varaa. Suomessa taas mietitään vittu mikä pelle, käyttää palveluita.
Varmaan Afrikassa palvelijoiden palkkaaminen nähdään osana rikkaiden "yhteiskuntavastuuta" - sillä tavalla he jakavat vaurauttaan muillekin. Suomessa rikkaan maksavat vitusti veroja.

Keskituloisella suomalaisella ei paljoa jää palkasta käteen kuussa verojen jälkeen, joten palveluita ei voi käyttää. Varsinkin kun palvelut ovat kalliita, koska ikkunanpesijällä pitää olla hygieniapassi, työturvallisuuskortti, tulityökortti, kolmepäiväinen perehdytys työkohteen riskeihin ja niin edelleen.

Varmaan Afrikassa palvelijoiden palkkaaminen nähdään osana rikkaiden "yhteiskuntavastuuta" - sillä tavalla he jakavat vaurauttaan muillekin. Suomessa rikkaan maksavat vitusti veroja.

Näin on. Ja sitten vinkuvat, että on se perkele kun täällä joutuu pihaansakin siivoamaan itse, koska Suomessa eivät mamut hoida sellaisia hommia vitosen tuntipalkalla kuten Amerikassa. Siinä tulee nettomaksajalle kuulemma herkästi pahoinvointiakin, kun kroppa ei ole ruumiilliseen työhön tottunut.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä vaihdan auton renkaat aina itse. Se auton renkaiden vaihtaminen oli tähän vuoteen asti vaativin tekninen suoritus, jossa olin elämässäni onnistunut. Männä kesänä pistin vielä paremmaksi, kun otin polkupyörästä takarenkaan irti ja osasin vielä laittaa sen takaisinkin. Saattoi siinä tosin käydä vähän tuurikin. Voi olla ettei toista kertaa onnistuisi.
Sama, itse vaihdan renkaat keväisin ja syksyisin. Tuo pyöräjuttu on paha. Aina kun lapsilta puhkeaa rengas pyörästä, niin kysyn kauhusta kankeana: "Etu- vai takapyörä?" Vanhanmallisissa pyörissä tuo oli vielä helppoa, mutta nykyaikaisissa vaihdepyörissä siellä voi olla ties mitä irrotettavia nippeleitä ja vaijereita, ennen kuin pyörän saa irti ja kumin ulos. Saatanas, että on joskus vaikeaa ja joskus on turattu tunteja yhden takapyörän kanssa.

Undrafted

Jäsen
Sama, itse vaihdan renkaat keväisin ja syksyisin. Tuo pyöräjuttu on paha. Aina kun lapsilta puhkeaa rengas pyörästä, niin kysyn kauhusta kankeana: "Etu- vai takapyörä?" Vanhanmallisissa pyörissä tuo oli vielä helppoa, mutta nykyaikaisissa vaihdepyörissä siellä voi olla ties mitä irrotettavia nippeleitä ja vaijereita, ennen kuin pyörän saa irti ja kumin ulos. Saatanas, että on joskus vaikeaa ja joskus on turattu tunteja yhden takapyörän kanssa.
Takapyörän saa vaihdettua irroittamatta kuin ihan minimin eli kiinnityspultti auki että sisärengas mahtuu vanteilta. Sottaisempi kuin eturengas, kun ketjuun tulee aina koskettua, mutta hoituu kesken fillarilenkin.

Tuamas

Jäsen
Takapyörän saa vaihdettua irroittamatta kuin ihan minimin eli kiinnityspultti auki että sisärengas mahtuu vanteilta. Sottaisempi kuin eturengas, kun ketjuun tulee aina koskettua, mutta hoituu kesken fillarilenkin.

Kyllä, näissä youtube on ystävä.

Jos ei ihan kaikki niksit ja tekniikka ole hallussa, niin muutama video youtubesta aiheesta ja esimerkiksi renkaan tai jarrupalojen vaihto käy kuin tanssi.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä, näissä youtube on ystävä.

Jos ei ihan kaikki niksit ja tekniikka ole hallussa, niin muutama video youtubesta aiheesta ja esimerkiksi renkaan tai jarrupalojen vaihto käy kuin tanssi.
Joo, olen täysin tietoinen, että youtubesta löytyy apua jos mihin, mutta en vittu tajua mennä katsomaan. Ei mitään periaatteellista, vaan ei vaan tule mieleen, kun tilanne on päällä. Yritetään pitää mielessä.

Undrafted

Jäsen
Joo, olen täysin tietoinen, että youtubesta löytyy apua jos mihin, mutta en vittu tajua mennä katsomaan. Ei mitään periaatteellista, vaan ei vaan tule mieleen, kun tilanne on päällä. Yritetään pitää mielessä.
Itse aikanaan takapihalla treenasin takarenkaan vaihtoa tekemällä homman useamman kerran putkeen. Sai rauhassa puuhata kauniina kesäpäivänä. Tuli tosin nyt youtube-videosta hyvä vinkki pitää ajossa mukana kertakäyttöhanskat, niin ei sormet sotkeudu jatkossa.

Tuamas

Jäsen

Juu, no itse ajattelin muistuttaa, kun tunnin jurnuttamisen jälkeen sain itse vastaavan vinkin ja sen jälkeen viidessä minuutissa homman hoidettua.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Toiset kumit saa helpommin päälle kuin toiset. Toisten kanssa joutuu ihan tosissaan vääntämään, hikikin tulee, että saa kumin vanteille. Sen takia oon kyllä melkein aina vanteilla vedellyt.

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Ajattelin laittaa tuonne Kuolema-ketjuun, mutta jää se nyt vielä henkiin herättämättä (heh, hassu sanaleikki). No tiettävästi kuolemassakaan en varsinaisesti vielä ole (tai vaimonikaan), vaikka mistä sen tietää koska napsahtaa.

Mutta kuolema - sepä vasta kallista on, ainakin Kaliforniassa, ja jos haluaa vaimon kotiseudun muistopuistoon. Halvimmat tontit irtoavat noin $18 000 hintaan ja siitä sitten ylöspäin, ja jos jotain koristeita haluaa tai kiviä, niin hinta voi nousta satoihin tuhansiin dollareihin. Tuohon $18 000 hintaan ei taida edes kuulua hautakiveä, joka täkäläisittäin on maassa ruohon keskellä makaava kivilaatta, joka ei minnekään näy, jollei päälle satu tallaamaan.

Jotenkin olisi kiva, jos joku haudalleni joskus eksyy, että olisi mukavia maisemia ainakin ihailtavana. Vaimolla olisi perheen paikka ostettuna Los Angelesin kansainvälisen lentokentän laskeutumisreitin alta. Kovasti tuntuu rauhattomalta minusta tuollainen paikka. Itse haikailen Pohjois-Kalifornian Pyhän Herman Alaskalaisen -luostarin hautuumaalle, mutta sinne kuulemma kuskaus maksaisi kovasti. Hautapaikka olisi toivottavasti vähän halvempi. Tosin sinne ei varmasti kovin montaa kaveria tai perheen jäsentä minua tulisi katsomaan, sen verran keskellä ei mitään se paikka on.

Turun hautuumaallakin kävin katsomassa, mutta ei sekään oikein ruumistani puoleensa vetänyt, joten näillä mennään. Vähän eri luokan hintoja kuin mitä pikaguuglauksella katsoin Suomesta, että muutaman sadan euron maksaisi hautapaikka siellä, jollei ole täysin ilmainen. No, maassa maan tavalla. Tai pitäisikö sanoa osavaltiossa, sillä muualla Amerikassa näyttäisi siltä, että voi olla joskus varaakin kuolla kupsahtaa pois.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Tuohon hautaamiseen liittyen, en ole ikinä ymmärtänyt miksi minut pitäisi iskeä kuoleman jälkeen kuoppaan ja jään sinne viemään tilaa tästä maailmasta vielä lähdettyänikin.

Polttohautaus on aina ollut se mitä olen läheisilleni toitottanut. Tuhkat saa vaika levitellä jollekin idyliselle Suomalaiselle metsäaukealle.

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ajattelin laittaa tuonne Kuolema-ketjuun, mutta jää se nyt vielä henkiin herättämättä (heh, hassu sanaleikki). No tiettävästi kuolemassakaan en varsinaisesti vielä ole (tai vaimonikaan), vaikka mistä sen tietää koska napsahtaa.

Mutta kuolema - sepä vasta kallista on, ainakin Kaliforniassa, ja jos haluaa vaimon kotiseudun muistopuistoon. Halvimmat tontit irtoavat noin $18 000 hintaan ja siitä sitten ylöspäin, ja jos jotain koristeita haluaa tai kiviä, niin hinta voi nousta satoihin tuhansiin dollareihin. Tuohon $18 000 hintaan ei taida edes kuulua hautakiveä, joka täkäläisittäin on maassa ruohon keskellä makaava kivilaatta, joka ei minnekään näy, jollei päälle satu tallaamaan.
.

Mikäli rahoistaan haluaa kuoleman jälkeen päästä eroon, niin eikö olisi paljon tyylikkäämpää ampua tuhkat taivaalle tykillä tai vaikkapa oikein komeasti vaikkapa kuuhun tai ikuiselle matkalle avaruuteen - eikä maksa kuin 12.5k americkan drakmaa. Huomattavasti edukkaampaa siis kuin tuollainen "tontti".

Näin et sitten enää jää maapalloa pilaamaan maallisilla jätöksilläsi. Joku voisi muuten maksaa tuosta jo ennen kuolemaakin, että saisi esim. vaimonsa tai vaikkapa mukavan naapurinsa ammuttua avaruuteen pysyvästi.

Linkistä voit tutkailla tuhkat kuuhun, avaruuteen jne. hinnoittelupolitiikkaa.

Space Funeral Ashes Burial Services | Celestis Memorial Spaceflights

Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Kyllähän tilanne siellä Trumplandiassa näyttää huolestuttavalta mutta hieman pysäytti lukea tämä viesti Amerikanihmeeltä. Yleensä viestisi ovat olleet peruspositiivisia, mitä nyt Ducksin touhut on ilmeisesti ottanut pannuun ja suosikkijoukkuekin on sen seurauksena vaihtunut?

Vaikka täältä kaukaa asioita seuraankin niin rohkenen arvella että Pohjois-Amerikan Harmagedon rannikoiden ja sisämaan välillä ei ala vielä huomenna. Ylihuomisesta on vaikea sanoa mitään varmaa.

Hautaamisesta sen verran että tulevaa kalmoasi ei kai saa sellaisenaan kipata Tyyneenmereen (ainakaan kovin rantaan) mutta tuhkat voinee nakata joltain sopivalta laiturilta jontkaan? Jos joku tulee kyselemään niin asianhoitaja voi kertoa että saunankiukaan tuhka-astiaa tässä vaan tyhjennellään. Arvelen että tähän metodiin ei uppoa kovin suurta taalapinkkaa?

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Polttohautaus ei sovi uskonnollisista syistä minulle ja muutenkin tuntuisi oudolta antaa ruumiin palaa. Ymmärrän kyllä ympäristöystävällisen näkökulman, mutta eikö se tavallaan ole roskaamista tuo tuhkien heittäminen ympäriinsä? Tai avaruuteen tai muille taivaankappaleille?

Tuo avaruusnäkökulma minuakin kiinnosti, mutta sellaisena, että laitettaisiin se ruumis sinne avaruuteen matkaamaan. Aika raaka peli sekin voisi olla, kun kosmiset säteet ja muut sellaiset ajan mittaan tuhoaisivat solunosa kerrallaan ruumiin.

Eilen sain tarjouksen $15 000 tontista hautuumaalla, mutta siinä on sellainen niksi, että pitäisi ostaa kaksi tällaista tonttia, koska ne myydään yhdessä. Joten nyt sitten vaan etsimään toista halukasta ostajaa. Minun tai vaimon suvun puolesta ei taida ketään löytyä, koska he ovat kaikki näitä tuhkaintoilijoita. Ja oman sukuni puolesta Suomesta olisi ehkä vähän vaikeampi päästä Amerikan ruumismarkkinoille. Joten entistä kalliimpaa on kuolema.

Mutta kiva kuulla, että joku uskoo joissain viesteissäni olleen "peruspositiivisen" otteen. Aina sitä löytää itsestään uusia yllätyksiä. Ja joo, Ankkojen touhu riitti tältä erää, mutta katsotaan jatkossa. Tiedossa olisi nyt kuitenkin matka Vegasiin, mutta se on toisten ketjujen asiaa sitten se.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aivan naurettavaa, että hautaamisesta otetaan tuollaisia hintoja. Kuolema on maailman luonnollisin asia, halusi tai ei. Noissa ei todelliset kulut kohtaa millään tavalla vaan otetaan niin paljon kuin kehdataan tai pystytään. Olisi todella mukavaa nähdä kuitit todellisista kuluista ja siihen päälle pieni yrittäjän kate.

En ole vielä tutkinut miten saa lahjoitettua ruumiin hyvännäköisten lääkisopiskelijoiden kynsiin. Jollain byrokratialla sekin onnistuu.

Hautapaikka on taas ihan sama mihin, koska ei siellä kuitenkaan kukaan kävisi. Viimeinen toive olisi se, jos kaveriporukka tulisi käymään ja kertomaan miten on pelit mennyt ja onko kannuja. Ei ne kuitenkaan vaivaudu paikalle.

Kun jo elinaikana on vaikea saada porukkaa liikkumaan yhtään mihinkään, niin miten ne kuoleman jälkeen mystisesti lähtisivät. MM-95 -leffassa on muuten hyvin kuvattu tämä asia. Ei vain kiinnosta, kun on parempaakin tekemistä. Tai ainakin jotain muuta.

Miksi joku maksaa haudasta noin paljon eikö olisi paljon järkevämpää jättää ne rahat johonkin college fundiin omalle tai sukulaislapselle tai mitä niitä on.

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten tuolla jenkkilässä asia hoidetaan, jos ei halua maksaa yhtikäs mitään omasta elämänjälkeisestä elämästään? Heitetäänkö ruumis johonkin nimeämättömään kuoppaan vai saako ihan oman hautansa?

Oma hautaamiseni kiinnostaa jonkun verran, muttei kuitenkaan sen vertaa että olisin siitä valmis maksamaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy