Kyllä minä hiukan tsekkasin noita paketteja ennen liikeeseen marssimista. Siitä päättelinkin, että reiluun tonniin voisi alkaa jo jotain kelvollista löytymään. Enemmän mua ihmetytti tuo, että onko tosiaan kovinkin yleistä, että ihmiset pistävät kymppitonnin tai päälle pelkkään äänentoistoon, vai yritettiinkö mua vaan vedättää, kun myyjä näki pukumiehen ( @Beergenheim20 ) marssivan kauppaan sisään tyhmiä kyselemään?
Katselin samalla tyttärelleni uusia korvakuulokkeita joululahjaksi, kun on sellaisia toivonut. Hinnat oli niissäkin alkaen 350 dollaria... On pirun kallis harrastus tuo hifistely... nämä hinnat siis alan liikkeessä.
Juurihan tuo on black friday ovella. Varmasti saat kelvollisen kotiteatterin 1000-2000€ haarukkaan. Jos sitten high-endiä haluaa niin eihän siinä mitään kattoa ole hinnassa vaan aina löytyy kalliimpaa ja parempaa niin kauan kuin on valmis maksamaan.
Varsin kunnollisia kuulokkeita saa 150-300€ hintahaarukkaan vaikka minkälaisia, tarpeet ratkaisee tietysti. Niissäkin on toki niin kovin erilaisia, on avoimia, suljettuja, vastamelukuulokkeita jne eri tarkoituksii. Kannattaa tutustua eri hintaluokista esim. Beyerdynamic DT 770 Pro, Philips Fidelio X2, AKG K712 Pro, Sennheiser HD 600... Niin ja tietty nappikuulokkeet on erikseen, mutta niillä ei oo hifin kans juuri tekemistä sitten enää vaan tuommoiseen on-the-go kuunteluun ne.
Suoisittelen kyselemään vähän enemmän tekniikkaan tai audioon painottuvilta foorumeilta tarkemmin neuvoja valintaan.