Ruutuässä kirjoitti:Mitä farkkujen hintoihin tulee, niin useinkaan laatu ei ole ollut hinnasta kiinni. Farkut harvoin hajoavat, ainakaan minulla. Jos ne näyttävät hyviltä, niin hinnalla ei ole ainakaan minulle alarajaa. Joskus olen ostanut hyvät farkut 20 eurolla. Merkistä sitten joutuu maksamaan enemmän, mutta laatu ei mielestäni juurikaan heittele.
Farkut voivat hajota. Nuorena opiskelijana ostin Bossin farkkuja ja ne hajosivat aina. Avaimet hajottivat taskut, jotka olivat heikompikestoisia kuin muilla merkeillä ja muutenkin housuilla oli tapana hajota. Bossin muut housut ovat kestäneet paremmin kuin farkut, joita en enää kyllä osta.
Itse olen sitä mieltä, että opiskelijabudjetilla ostaa vähemmän vaatteita ja pitää enemmän/useammin samoja. En usko siihen, että ostamalla halvempaa lopputulos olisi parempi, vaan jos aika kuitenkin menee pääasiassa opiskeluun niin silloin ei tarvitse niin laajaa garderoobia. Tosin vaatteissa ero voi olla pienempi, mutta kenkien laadusta ei kannata tinkiä. Lopputulos on kuitenkin vähintäänkin yhtä hyvä kalliimmilla kengillä, jos laskee vaikkapa kuukausittaisen investoinnin, kun ne kestävät pidempään ja kun kengistä pitää niin, ettei niistä tahdo nopeasti luopua.
Tottakai ylireagoin vähän ylireagoi takertumalla johonkin vyön hintaan. En usko siihen, että vöissä on suuria eroja hinnan mukaan. Se on vähän eri asia kuin vaatteiden kohdalla. Se oli vain kuitenkin esimerkki siitä, mitä tuotteet tänä päivänä Suomessa maksavat.