Kallista... elämä on!

  • 644 158
  • 2 562

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tosiaankin jollain 4 eurolla saa geelipullon, mitä ite oon käyttäny varmaan 4-5 kuukautta. Tosin tapana ajaa koneella hiukset jättäen mahd. paljon, niin harvemmin hiuksia hirveä määrä päässä.

Parturissa tädit on joskus ainakin sanonut, että näissä halpa geeleissä on jotain aineita, jotka ei lähde hiuksista kokonaan pois edes pesemälläkään. Tämä nyt ei ainakaan mun päätä huimaa ja ne hiukset on tapana myös leikata joskus. Mutta ihan laatumerkeilläkin on halpaa geeliä, että elämä ei ole hirveän kallista tässä tapauksessa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Grome kirjoitti:
Tosiaankin jollain 4 eurolla saa geelipullon, mitä ite oon käyttäny varmaan 4-5 kuukautta. Tosin tapana ajaa koneella hiukset jättäen mahd. paljon, niin harvemmin hiuksia hirveä määrä päässä.

Olessani nuori-poika, kaikki geeli-pojut luokiteltiin homoiksi :) Enkä voi sille mitään että edelleenkin tuo ajatus tuntuu kaikkein luontevimmalta puhuttaessa geeleistä, elimme hippi-aikaa ja ainoa paikka johon geelit sopivat olivat liukasteeksi homoille perseeseen ! Ja siinä ei kai hinnalla ole niin suurta merkitystä, liukastus-aste on kai tärkein. Ja tietenkin putki-miehille putki-liitäntään, ehkä muuhunkin ? :)

veini
 

krobbe

Jäsen
Ei mahda mitään, mutta kyllä nykynuoriso hyppyreineen on kaikkea muuta kuin miehekästä. Jopa aikuisten miesten näkee hiplailevan voipunut ilme kasvoillaan näitä limapötkylöitä, joiden käyttäjiä ei voi mielestäni kategoroida kuin hameväen joukkoon.

Suuntaus on erittäin ikävä, jopa perverssi. Nykyinen geeelisukupolvi pilaa miesten maineen, korvakoruhomppelit sen aloitti, mitähän seuraavaksi? Ei aikaakaan kun saamme tällä menolla "ihastella" tissiliivit päällä kulkevia hermafrodiitteja käsilaukut aistikkaasti karvattomissa käsivarsissa heiluen.

Alennustila on saatava pysähtymään ja nopeasti.

Ps. Suave oli sentään miesten juttu geeli ei.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
krobbe kirjoitti:
Ei aikaakaan kun saamme tällä menolla "ihastella" tissiliivit päällä kulkevia hermafrodiitteja käsilaukut aistikkaasti karvattomissa käsivarsissa heiluen.
Oi, tuota olen odotellut jo pidemmän aikaa! Toivottavasti tuo aika on lähellä, niin voin viimeinkin astua ulos talostani juuri sellaisena, kuin olen aina halunnut.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Hiusgeeli on muuten kallista, jos vertaa kaikkiin muihin tuotteisiin. Pieni tuubi 24 egeä. No sitä ei onneksi mene koko tuubi kerrallaan.
Geeliä ei kannata mielestäni käyttää, sillä vahalla saa paljon paremman tuloksen ja hintaluokka taitaa olla jopa halvempi. Itse suihkin vielä lakat päälle, tosin se tekee kuulemma huonoa hiuksille.

Kallista sen sijaan ovat urheiluvälineet. Tänä talvena on kulunut jo yli 500 euroa hiihtovarusteisiin (sauvat, sukat ja kahdet monot). Vielä pitäisi päivittää voiteita, joihin voi budjetoida huoletta 100 euroa. Eikä täällä ole edes lunta vielä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
scholl kirjoitti:
Hiusgeeli on muuten kallista, jos vertaa kaikkiin muihin tuotteisiin. Pieni tuubi 24 egeä. No sitä ei onneksi mene koko tuubi kerrallaan.

Mitähän tuo normaalisti käyttämäni maksaa... olisiko jotain n.5€. Ja ihan hyvin toimii. Niin, ja minulla on suht. pitkät hiukset.

Juuri nyt en muista sen käyttämäni geelin nimeä, tällä hetkellä on käytössä Budapestista 3€:lla ostamani geeli. Sekin toimii ihan hyvin, mutta on ehkä hitusen turhan tahmeaa.

Tyhmä ei ole se, joka pyytää kovaa hintaa, vaan se joka maksaa sen. Schollin viestejä lukeneena en tosin ihmettelisi, vaikka hän maksaisi 100€:kin hiusgeelistä, jos pitäisi sitä parhaana.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
girlzilla kirjoitti:
Kyllä melkein sanoisin että miesten hiuksiin ei tarvita hirvittävän hienoja aineita. Tuppaavat yleensä olemaan lyhyet hiukset varmaankin? Kyllä hiusgeeliä saa alle kympillä ja ihan toimivaakin.
Niin, väittäisin välittäväni ainakin kohtalaisesti ulkonäöstäni, ja viimeksi kaupasta tarttui mukaan vahapurkki hintaan 4,50. En muista merkkiä, mutta ei se mitään pirkkaa tai muuta vastaavaa ollut. Ja hyvin tuolla on sai tänä aamuna hiukset ojennukseen.

Ruutuässä kirjoitti:
Geeliä ei kannata mielestäni käyttää, sillä vahalla saa paljon paremman tuloksen ja hintaluokka taitaa olla jopa halvempi. Itse suihkin vielä lakat päälle, tosin se tekee kuulemma huonoa hiuksille.
Mutta eikös tuossa mene hiukan hukkaan koko vahan idea? Geeli kovettuu, mutta vahan voi muotoilla uudelleen (ellei käytä lakkaa...). Tästä syystä itse pidän enemmän vahasta. No, vapaus toimia haluamallaan tavalla vallitkoon edelleen.

Vaatteisiin minä saisin kulumaan monta sataa kuukaudessa, jos vain rahaa jatkuvasti olisi niin paljon vapaana. Tietyn niukkuuden vallitessa olenkin päätynyt siihen, että satsaan farkuissa hiukan laadukkaampiin ja hintavempiin, ja paidoissa pengon alekoreja. Yläosan kun pystyy muutenkin saamaan ihan mukiinmeneväksi yhdistelemällä vaikka paitapuseroita, t-paitoja ja neuleita, sen vuoksi en tässä elämäntilanteessa viitsi satsata takkia lukuunottamatta satasia tai edes vanhaa viittäsataa yhteen yläkropan asusteeseen. Pukuja en (onneksi) joudu usein käyttämään, mutta kyllä niistäkin saa ihan siedettäviä pikkurahalla. No, yksi tyyriimpi musta puku minulla on, mutta muuten mielummin yhdistelen irtotakin, housut ja paidan. Uutena vuonna olisi yhdet häät tiedossa. Taidan jättää kravatin pois, kun nuoria ovat juhlakalutkin. Tästä juohtuikin mieleeni, että pitää alkaa miettiä jotain kivaa paitaa irtotakin kanssa. Ja laitan mä housutkin.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
girlzilla kirjoitti:
Kyllä melkein sanoisin että miesten hiuksiin ei tarvita hirvittävän hienoja aineita. Tuppaavat yleensä olemaan lyhyet hiukset varmaankin? Kyllä hiusgeeliä saa alle kympillä ja ihan toimivaakin.

Itselläni on ainakin niin taipuisat hiukset etteivät asetu tavallisilla geeleillä vaikka lyhyet ovatkin. Kampaajalta saa onneksi 15 euron arvoista geeliä jota olen menestyksekkäästi käytellyt jo vuosia, yksi purnukka riittää noin puoleksi vuodeksi.

Usko pois, kaikkia marketeissa myytäviä geelejä ja vahoja tuli kokeiltua ennen kuin tuon tuotteen löysin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alamummo kirjoitti:
Halpaketjun kaupoissa en juurikaan käy, koska niiden kuteiden halpuus näkyy vaatekappaleissa ja se ärsyttää. Sitäpaitsi mua jurppisi, jos jokatoinen eukko kaupungilla kävelisi samoissa retaleissa vastaan. Laatua sen olla pitää alusvaatteita myöden. Mutta kukin tyylillään.

Niinpä Ja niinhän se vanha sanontakin menee, että köyhällä ei ole varaa halpoihin vaatteisiin, vaan pitää ostaa kallista ja laadukasta.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Hiusgeeleissä on eroja. Halvat ns. markettigeelit ovat silikonipohjaisia ja näin huonompia hiuksille niiden hyvinvoinnin kannalta ajatellen. En ole asiaa itse sen kummemmin tutkiskellut, mutta näin olen antanut itselleni kertoa. Kalliimmat kampaamoista saatavat geelit ovat parempia hiuksille ja omakohtaisten kokemusten perusteella myös toimivat erittäin paljon paremmin. Näiden perustelujen lisäksi voin vielä heittää peliin sellaisen tosiasian, että hyvälaatuinen aine on yleensä huomattavasti riittoisampaa kuin huonolaatuinen. Näin ollen hintaero ei loppujen lopuksi olekaan niin suuri miltä ensin näyttää. Aika monessa asiassa on tullut lyötyä kirves kiveen, kun on valinnut sen halvimman vaihtoehdon.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
scholl kirjoitti:
Hiusgeeli on muuten kallista, jos vertaa kaikkiin muihin tuotteisiin. Pieni tuubi 24 egeä.

Ota nyt hyvä mies järki käteen, äläkä haaskaa viimeisiä rahojasi mihinkään noin järjettömän kalliiseen hiusgeeliin. Vai oletko kenties niitä ihmisiä, jotka aina "kavereilleenkin" jaksavat muistuttaa kuinka paljon mikäkin maksoi aurinkolaseista autoon? Suurin osa hinnoista tietenkin kusetettuna.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
scholl kirjoitti:
Hiusgeeli on muuten kallista, jos vertaa kaikkiin muihin tuotteisiin. Pieni tuubi 24 egeä. No sitä ei onneksi mene koko tuubi kerrallaan.

Kylläpäs hiusgeeli osaakin maksaa, inhoittavaa moinen.

Mutta olet varmaan huomannut myös kuinka törkeän kalliita meille miehille tehdyt kosteusvoiteet ovat? Siis hirveetä! Ja kuinka joku edes kuvittelee menevänsä ulos ilman hiusten laittoa laadukkaalla geelillä, jotka tekevät hiukseni ihanan kuohkeiksi ja valloittaviksi. Tai jättämättä hoitamatta kasvojaan raikkailla voiteilla, jotka parantavat ihon heleyttä ainakin 47%.

Ja varvaskylvyt sekä sormen kynsien hoito se vasta kallista on! Siis kuinka ihmeessä voisinkaan käydä nukkumaan ilman fantastista laventelin tuoksuista hoitoöljyä, joita isäni on tuonut suoraan Saksan työmatkoilta uuden Mercedeksemme tammella vuoraillussa takakontissa. Ja ainoastaan 93€ purkki, mutta sen jälkeen varpaat ovat aistikkaat ja huolitellut, siis kaukana duunarimaisuuden yökytyksestä, niinkuin ystäväni Göran aina mainitsee kurkkunaamionsa takaa sukien italialaista kahdensadan euron silkinpehmeää kauluspaitaansa. Ihanaa.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
sampio kirjoitti:
Geeli kovettuu, mutta vahan voi muotoilla uudelleen (ellei käytä lakkaa...). Tästä syystä itse pidän enemmän vahasta.

Kyllä. Unohtakaa geelit - käyttäkää vahaa. Toimii paljon paremmin eikä lopputulos ole niin sliipattu. Fructis Manga maksaa n. 5 euroa. L'Orealilta ja Schwarzkopfilta löytyy myös hyviä.

Ted Raikas kirjoitti:
Oi, tuota olen odotellut jo pidemmän aikaa! Toivottavasti tuo aika on lähellä, niin voin viimeinkin astua ulos talostani juuri sellaisena, kuin olen aina halunnut.

Heh :D
 
AMK:n limppariautomaatista puolen litran pullot pullot 1,70€/kpl. Esim. Citymarketista saa 4-päkin 1,5l pulloja neljällä eurolla.

Aina löytyy "köyhiä" opiskelijoita, joilla on varaa maksaa pikkusatsista sokerijuomaa saman verran kuin lämpimästä ja monipuolisesta ateriasta. Sitten heitetään se panttipullo vielä roskikseen...

Ei voi ymmärtää.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
ozo kirjoitti:
Kyllä. Unohtakaa geelit - käyttäkää vahaa. Toimii paljon paremmin eikä lopputulos ole niin sliipattu. Fructis Manga maksaa n. 5 euroa. L'Orealilta ja Schwarzkopfilta löytyy myös hyviä.

Tai unohtakaa nuo "halpis" vahat ja koittakaa _oikeasti_ hyviä vahoja, esim. Bed Headin tuotteita. Itselläni käytössä ko. lafkan "stikki". Maksoi yli 20e, mutta laadussa ja riittävyydessä hakkaa "markettikaman" täysin. Eikä tahmaannu kädet.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viikonloppuna maksoin 50 senttiä vedestä baarissa, ollessani kuskina. Tästä lähtien juonkin sitten vettä vessan hanasta.

Onko tämä ilmiö yleinen, vai miten ei vain ole tässä suhteellisen lyhyessä baariaikakaudessani osunut kohdalle aiemmin?
 

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
Swift kirjoitti:
Viikonloppuna maksoin 50 senttiä vedestä baarissa, ollessani kuskina. Tästä lähtien juonkin sitten vettä vessan hanasta.

Onko tämä ilmiö yleinen, vai miten ei vain ole tässä suhteellisen lyhyessä baariaikakaudessani osunut kohdalle aiemmin?

Itse olen kuskina ollessani pyytänyt kaveria tuomaan samalla tuopillisen vettä kun hakee ittelleen bissen/sidukan/drinksun. Ja vedestä ei ole tarvinnut maksaa. Jos itse haen, olen maksanut 0,5 - 1 euroa vedestä (hinta riippuu baarista).

Aikoinaan, kun olin useammin kuskina niin "kantapaikoissa" rupesin jo saamaan ilmaiseksi limuja. Ja eräässä paikassa jopa alkoholittomia drinkkejä. Johtuen kai siitä, että a) olen nainen b) baarityöntekijät tulivat tutuiksi c) olen kova puhumaan ja sitähän ei kukaan kestä.=Vaiennetaan nainen juomalla...

Itse kysymykseen vastaus lienee on: on. Ainakin kovasti on yleistynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tpip kirjoitti:
Tai unohtakaa nuo "halpis" vahat ja koittakaa _oikeasti_ hyviä vahoja, esim. Bed Headin tuotteita. Itselläni käytössä ko. lafkan "stikki". Maksoi yli 20e, mutta laadussa ja riittävyydessä hakkaa "markettikaman" täysin. Eikä tahmaannu kädet.

Totta. Toinen kokeilemisen arvoinen, joskin hieman tyyriimpi mutta parempi tuote, on Sebastianin Xtah Crude Clay. Vielä jäpäkämpää tavaraa kuin Bed Headin stick, eikä jätä niin rasvaista lopputulosta. Vaha purkki maksaa ~40€, mutta riittää meikäläisellä jokapäiväisessä käytössä vuoden päivät, ja vaha on todella vahvaa mutta ei jätä limaista, kiiltävää tai kovaa pintaa. Kerta investointina kirpaisee, mutta riittää senkin edestä ja todella laadukasta tavaraa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kosmetiikkakaapistani löytyy geelituubi, purkki mattavahaa ja purkki kiiltävää vahaa. Siis jos hiustenmuotoilutuotteista pelkistään puhutaan. Nuo kaikki ovat ihan laadukkaita tuotteita, parturiliikkeestä ostettuja, ja hintaa niille on tainnut kertyä yhteensä kympin verran. Kannattaa olla hyvä kanta-asiakas. Taitaa hiustuotteisiin päteä sama viisaus kuin vaatteisiinkin, eli jos ei tiedä, mistä kannattaa hankkia ja mitä, niin kyllä rahoistaan eroon pääsee.

Jaa, kyllä se hiuslaatu ja haluttu lopputuloskin taitavat vähän vaikuttaa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Hazardipakki kirjoitti:
AMK:n limppariautomaatista puolen litran pullot pullot 1,70€/kpl. Esim. Citymarketista saa 4-päkin 1,5l pulloja neljällä eurolla.

Aina löytyy "köyhiä" opiskelijoita, joilla on varaa maksaa pikkusatsista sokerijuomaa saman verran kuin lämpimästä ja monipuolisesta ateriasta. Sitten heitetään se panttipullo vielä roskikseen...

Ei voi ymmärtää.

Kaverini osti pari viikkoa sitten Nurmijärven Essolta ihan normi puolen litran Cokispullon. Hintaa kuulemma 2,60€. Eipä kovin suolainen, tosin jonkinlaisen tössimisen mahdollisuutta puolin ja toisin arvuuteltiin.
 

Lexa

Jäsen
Borgie kirjoitti:
Totta. Toinen kokeilemisen arvoinen, joskin hieman tyyriimpi mutta parempi tuote, on Sebastianin Xtah Crude Clay. Vielä jäpäkämpää tavaraa kuin Bed Headin stick, eikä jätä niin rasvaista lopputulosta. Vaha purkki maksaa ~40€, mutta riittää meikäläisellä jokapäiväisessä käytössä vuoden päivät, ja vaha on todella vahvaa mutta ei jätä limaista, kiiltävää tai kovaa pintaa. Kerta investointina kirpaisee, mutta riittää senkin edestä ja todella laadukasta tavaraa.

Ainakin katteet ovat kohdallaan tuon tuotteen myyjällä.

http://www.healthandbeautydepot.com/xtah.htm
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
mikse kirjoitti:
Kaverini osti pari viikkoa sitten Nurmijärven Essolta ihan normi puolen litran Cokispullon. Hintaa kuulemma 2,60€. Eipä kovin suolainen, tosin jonkinlaisen tössimisen mahdollisuutta puolin ja toisin arvuuteltiin.

Tuosta tulikin mieleeni Hgin keskustan tredikahviloiden lattekahvit - hinta about 5€. Mielestäni aika kauhea hinta lorauksesta kahvia ja kuumaa maitoa. Ei ne interiööritkään niin hulppeita ole.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Lexa kirjoitti:
Ainakin katteet ovat kohdallaan tuon tuotteen myyjällä.

http://www.healthandbeautydepot.com/xtah.htm

Harva tuote Suomessa nyt muutenkaan on hinnallisesti vertailtavissa jenkkien hintaan. Mm. harrastusvälineitä ja vaatteita saa rapakon takaa monesta paikasta todella edullisesti vrt. Suomen hinta. Miksei siis näitäkin tuotteita.

Automaagisesti se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Suomen jälleenmyyjällä olisi jotenkin erikoisen kova kate tuotteessa. Tokihan noissa varmasti hyvä jm-kate on, mutta niin pitääkin. Jollain ne on yrittäjänkin Suomessa korkeat kulunsa maksettava.
 

Lexa

Jäsen
Tomppa#74 kirjoitti:
Harva tuote Suomessa nyt muutenkaan on hinnallisesti vertailtavissa jenkkien hintaan. Mm. harrastusvälineitä ja vaatteita saa rapakon takaa monesta paikasta todella edullisesti vrt. Suomen hinta. Miksei siis näitäkin tuotteita.

Automaagisesti se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Suomen jälleenmyyjällä olisi jotenkin erikoisen kova kate tuotteessa. Tokihan noissa varmasti hyvä jm-kate on, mutta niin pitääkin. Jollain ne on yrittäjänkin Suomessa korkeat kulunsa maksettava.


Pitää paikkaansa, mutta samaa "tärpättiä" saa esim. ruotsin puolelta puolet halvemmalla. Tietyissä erikoistuotteissa ei kilpailua hirveästi ole ja se näkyy hinnoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös