Nännimäinen kirjoitti:
Eikä tuo kyllä ole kallista muutenkaan. Tuolla rahalla autoasi korjaava rasvakoura ei edes nouse sohvalta.
En tiedä onko millään palvelualalla niin huono kuluttajansuoja kuin autokorjaamossa asioidessa. Periaatteessahan korjaamo voi laskuttaa vähän mistä vaan, todellinen vika kun voi tavallisen autoilijan tietotaidon mukaan olla "missä vaan". Vain kerran olen onnistunut nyhtämään korjaamon sedän suusta ulos jonkinlaisen kustannusarvion ennen työn tilaamista. Muuten kysymys aina väistetään ja vastaukseksi saa aina "Aja se tänne niin katsotaan mitä siinä on".
Mietin että onko millään muulla alalla niin hyvä tuntitaksa kuin autokorjaajilla? Kerran olen erään paikallisen autoliikkeen korjaamohalliin päässyt pienestä ovenraosta vakoilemaan ja sillä kertaa autot oli teloilla, radiosta pauhasi musiikki mutta korjaajia ei näkynyt mailla halmeilla. Raksuttikohan taksamittari silti?
Merkkikorjaamot ovat kaiken pahan juuri, vaikka tietävätkin mitä tekevät. Kaiken kukkaraksi isoon laskuun ei sisälly kertakaikkiaan mitään ylimääräistä palvelua, ei edes puhelua siitä, että auto valmis ja noudettavissa! (Ainakaan minun kokemuksissani). Ottavat kyllä puhelinnumeron, mutta ilmeisesti auto saisi seistä aika monta viikkoa liikkeen pihassa ennen kuin firmassa vaivauduttaisiin tarttumaan puhelimeen. Itse sitä joutuu tiedustelemaan, että joskos olisi valmis.
Joukkoon mahtuu toki joitakin fiksuja yksityisiä korjaajia, jotka osaavat asettua autoilijan asemaan, eivätkä ryöstä kaikenmaailman pikkutöistä, tarkistuksista jne. Ikävä kyllä tällaiset korjaajat uppoavat helpolla puskiin eikä heistä saa tietää ilman puskaradiota. Yleistyvä ilmiö kuitenkin on, etteivät röstöhinnat koske enää ainoastaan merkkikorjaamoja.
Köyhällä miehellä ei ole paljon vaihtoehtoja kuin ristiä kätensä, että auto voisi hyvin.