Kallista... elämä on!

  • 631 396
  • 2 513

scholl

Jäsen
Kaiser Soze kirjoitti:
Esim, Gant, Sand ja muutama muu stockmann-merkki myyvät 100 euron kauluspaitoja. Näiden merkkien tuotteet ovat ihan täyttä paskaa laadullisesti hintaansa nähden. Materiaalit ovat ala-arvoisen huonoja, ommel on helvetin heikkoa ja hinta koostuu ainoastaan tuotteen merkistä.
100 eurolla saa 2 laadukasta kauluspaitaa, monen muun halvemman valmistajan merkillä. Vaikkapa nyt Dressmanin.

Itse ostelin aikoinaan noita mainittuja merkkejä jonkinverran, kunnes tajusin, että 100 euroa on liian paljon kertakäyttöpaidasta.

Gant on niin huono merkki, etten tajua kertakaikkiaan kuka niitä tuotteita käyttää. Sand on hieman ehkä kyllä parempi, mutta se on täysi viihdemerkki eli vain iltakäyttöön.

Mutta mikä on kertakäyttöpaita? Itselläni on ollut hyvin harvoin sellaisia paitoja, joita olen käyttänyt vain kerran. Korkeintaan tilanteessa, jossa paita esim. unohtuu hotellihuoneeseen ja niitäkin on ollut korkeintaan 1-2 kertaa.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
scholl kirjoitti:
Mutta mikä on kertakäyttöpaita? I

Vaikkapa musta 90 euron sandin kauluspaita, joka ensimmäisen pesun jälkeen oli kulahtanut harmaa kauluspaita. (Ja pesin paidan ohjeen mukaan..)

Toista oli dressmanin 30 euron musta kauluspaita, joka ei ole mennyt pesussa miksikään..
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos henkikulta tuolla summalla säilyy, niin ei se kauhean paha hinta ole.
Itse en lähtisi kitisemään Don Corleonelle mistään.

Saattaapa olla, että pääsylipun hinta SM-liigaan ensi kaudella on kallis, jos liigassa ei ole tähtiä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jaa, että scholl täällä ylikärjistäen provoaa taas ihmisiä. On totta, että osa vaatteista on hinnasta huolimatta Suomessa ihan täyttä scheissea, mutta onhan noita poikkeuksia. Paidoista näkee mielestäni kohtuullisen helposti jo ulospäin, kestääkö ne mitään. Jos kangas on jämäkän oloista, ja ommel tarpeeksi tiukkaa, suoraa ja paksulankaista, paita kestää varmasti hyvin. Ja tällaisia paitoja voi muutamalla kympillä saada helpostikin jopa Suomesta, jos ei eturivin merkkejä halua ostaa. Onhan näissä Dressmaneissa yms ja joskus jopa Citymarketeissa/Prismoissakin joukossa oikeasti hyvännäköistä ja kestävää paitaa, jonka merkkiä ei saa selville kuin niskan lappuun kurkistamalla.

Tätäkin asiaa miettiessä tuli ikävä takaisin Malesiaan. Elämäni parhaat (kestävimmät ja mielestäni parhaiten istuvatkin) farkut ostin sieltä. Hintaa oli euroissa noin kuutisentoista. Olisi sieltä eurollakin saanut kadulta farkkuja (KL:ssa Chow Kitin markkinoilta), mutta en jaksanut alkaa niitä tutkia sen kummemmin, kun ainakin T-paitojen katulaatu vaihteli huikeasti.

Lisäksi käsittääkseni jenkeissä laatu on ihan eri käsite kun täällä, kun paskaa myyvät ihmiset eivät herkästi reklamoivien ja herkästi oikeuteen lähtevien kuluttajien seurasta jaksa kauaa nauttia. Jenkeissä vaan ei pärjää myymällä täyttä scheissea kuin turisteille.

Niin lisätään siis vielä. Mielestäni tuollainen 130 euroa ei ole paha hinta tuosta RS:n setistä, mikäli tavara on oikeasti istuvaa, hyvännäköistä ja laadukasta. Mutta kyllä sitä halvemmallakin varmasti saa ihan laadukkaan saman setin, tosin oikeasti laadukkaat farkut voi olla hankala saada alle 50 euron.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
scholl kirjoitti:
Itse suhtaudun erittäin epäilevästi siihen, että joku olisi ostanut Suomesta kelvollisen kauluspaidan alle satasella, sama farkkujen suhteen.
En ole koskaan maksanut farkuista tai kauluspaidasta satasta, en edes kovin lähelle, ja silti kuljen ihan kelvollisissa vaatteissa. Pitää vaan katsos osata. Hölmöiltä ne rahat viedään.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Designer kirjoitti:
En ole koskaan maksanut farkuista tai kauluspaidasta satasta, en edes kovin lähelle, ja silti kuljen ihan kelvollisissa vaatteissa. Pitää vaan katsos osata. Hölmöiltä ne rahat viedään.
Totta, kovin kalliilta kuulostaa poikain vaateostokset. Rumat ja puppelit ne vaattehilla koreeloo!
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
scholl kirjoitti:
Oletan, että hinnat ovat per tuote.
Kaluspaita 40€, farkut 80€ ja kangasvyö 10€. Hinnat pöyristettyjä. Yhteensä siis 130€ (129,80€).
Roomie kirjoitti:
Totta, kovin kalliilta kuulostaa poikain vaateostokset. Rumat ja puppelit ne vaattehilla koreeloo!
Elämä on...

Lisäisin vielä, että olen aina tykännyt J&J vaatteista, ne todellakin istuvat ja näyttävät hyviltä. Laadukkaitakin ovat. Ei moitteen sijaa, joten mielellään maksan aika suolaisesti tästä(kin). Laatu maksaa, mutta kaikki on niin suhteellista.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Piti saada puku kun semmoista ei kaapista löytynyt. Parin liikkeen jälkeen kävelin Keskustorin laidalla olevaan Pohjanheimon miesten vaatetusliikkeeseen. 25 minuuttia myöhemmin kävelin ulos uuden tumman puvun, valkoisen paidan ja kravatin kanssa 465€oohia köyhempänä... Palvelu oli tosin parasta mitä tästä kaupungista saa vaatekaupassa.
 
Eräässä nimeltä mainitsemattomassa meksikolaisessa ravintolassa tilasin veljen kanssa puoliksi maitokannun, 3,5€. Hinkissä oli ehkä juuri litran verran kevytmaitoa, á 70snt. Mahtavasta ateriasta maksoi mielellään kyllä 19,50€.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
scholl kirjoitti:
Ostin hetki sitten J. Lindebergin vyön, hinta 95e eikä ollut kallis, vaan kaunis ja näyttävä vyö.
Alat menettää otettasi. Provot tulee päivä päivältä läpinäkyvämmiksi.

Elämä todella on kallista. Sen huomaa joka ainoana palkkapäivänä. "Tili tuli, tili meni..."
Mutta kouluun menolla sitä vasta rahastetaankin. Kun pitää olla uudet hienot reput ja penaalit ja kynät ja kumit ja kaikki. Vaikka olisi sellaiset jo ennestään. Puhumattakaan kouluvaatteista.
Ymmärtäähän sen toisaalta, varsinkin kun toinen meni ekalle luokalle.
Viuh, sanoi kortti kun 150e meni.

Nimim. siskon tytön kanssa ostoksilla
 

scholl

Jäsen
Evenuel kirjoitti:
Alat menettää otettasi. Provot tulee päivä päivältä läpinäkyvämmiksi.

Mitkä provot? Perustelepas.

EDIT: Lainaus nimim. schollin kirjoituksesta nettiseksiä koskevassa ketjussa:
...Siis scholl ei provoa koskaan. Piste. Punkt. Schollilla ei kertakaikkiaan ole mitään tarvetta provota missään koskaan yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Mitkä provot? Perustelepas.

Vaikket minulta kysykään, niin voin varmaankin perustella. Joku voi ehkä maksaa vaatteistaan isoja summia (ainakin monen muun mielestä isoja), mutta tuskin silti kukaan tosissaan luulee, että jokainen ihminen olisi valmis maksamaan kauluspaidasta yli sataa tai vyöstä 95 euroa. Varmasti sinäkin ymmärrät, etteivät kaikki kuulu rikkaaseen oikeistoon, jonka osatehtävänä näyttää olevan omien ostostensa hinnoilla kehuskelu. Olen pitänyt usein asenteestasi ja tavasta kirjoittaa, mutta tässä kohtaa menee jo vähän yli. Ehkä johtuu siitä, että olen köyhä opiskelija, enkä ainakaan vielä sijoittaisi kauluspaitaan 100 euroa. Ilmeisesti halusit saada ihmiset provosoitumaan asenteellasi, joka tuntuu olevan todella lapsellinen. Tuskin tosissasi edes ajattelet noin.

Mitä farkkujen hintoihin tulee, niin useinkaan laatu ei ole ollut hinnasta kiinni. Farkut harvoin hajoavat, ainakaan minulla. Jos ne näyttävät hyviltä, niin hinnalla ei ole ainakaan minulle alarajaa. Joskus olen ostanut hyvät farkut 20 eurolla. Merkistä sitten joutuu maksamaan enemmän, mutta laatu ei mielestäni juurikaan heittele.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
msg kirjoitti:
Kyl mää olisin sitä mieltä, että se oli Unska.

Kyllä se Union taisi tosiaan olla, niin ainakin kertoo taksiautoilijoiden historiasta kertova saitti http://www.taksihelsinki.fi/taksihelsinki/Historia.htm "Ensimmäinen Union huoltoasema perustettiin Kivelänkadulle; Alix-baari oli taksimiesten paikka vuoteen –69, kunnes se purettiin hotelli Hesperian tieltä. Tilalle tuli Eläintarhan Union, jossa oli myös pesu- ja huoltohallit sekä kahvio."

Kesoil oli ainakin siinä nykyisen Rokkari Mäcin paikalla.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Männä viikolla Puolassa vieraillessani huomasin hassun yhtäläisyyden kahden eri tuotteen hinnassa. Paikallinen olut 0.5L ja tätä pienempi vesipullo maksoivat baaritiskillä saman verran eli 10zlotya, noin 2.5EUR. Olut oli mielestäni kohtuullisen hintaista mutta vesi oli kallista. Anniskelupaikka oli kohtuutason hotellin baari, joten uskoakseni toisaalla molemmat ovat vähän edukkaampia.
 

Tobias

Jäsen
Nyt menee hiukan off topic, mutta öljyn hintahan on nyt suhtteellisen korkea, ei huippukallis mutta omiaan nostamaan öljy-yhtiöiden arvostusta.

Nyt on helppo tehdä pikavoittoa öljy-yhtiöillä, suosittelen.

Ja kannattaa muuten btw. ottaa hyöty irti myös Katrina-myrskyn tuhoista, nyt rahaa kiinni jenkkien rakennusfirmoihin!
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Elikkä elikkä... Hyvää ja halpaa ei ole, siitä lähdetään eikä köyhällä ole vara ostaa halpaa. Kuluneita sanontoja, mutta pätee ainakin työkaluihin ja autoihin.

Ruutuässä kirjoitti:
...Mitä farkkujen hintoihin tulee, niin useinkaan laatu ei ole ollut hinnasta kiinni. Farkut harvoin hajoavat, ainakaan minulla. Jos ne näyttävät hyviltä, niin hinnalla ei ole ainakaan minulle alarajaa. Joskus olen ostanut hyvät farkut 20 eurolla. Merkistä sitten joutuu maksamaan enemmän, mutta laatu ei mielestäni juurikaan heittele.

Millä tavalla Scholl provosi? Ei minusta millään tavalla. Ei siitä tarvitse hermojaan menettää, jos jollain on pörröä enemmän kuin sinulla kateellinen ystäväiseni. Itsellä uppoaa vaatteisiin kohtuullisen paljon rahaa, koska en halua kulkea vanhoissa vaatteissa tai samoissa kledjuissa montaa päivää putkeen. Itse ostan vaatteita milloin mistäkin ja myönnän käyttäväni halpaketjuja kuten H&M arkiryysyjen ostamiseen. Vaatekulut pysyvät/kk ihan kohtuuden rajoissa, 100-300 €. Mutta esim. 100 € todella hyvästä kauluspaidasta on ihan ok. Niitä tosin ei tarvitse olla kaapissa montaa kappaletta.

Köyhät kyykkyyn ja vielä köyhemmät selälleen!
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tobias kirjoitti:
Ei olekaan. Tästä löydät helposti tilastotietoa. Euroopan valuuttayksikön tulo nosti hintoja joitain prosentin kymmenesosia.

Tässä tapauksessa tilaston voi sanoa olevan emävale. Ruohonjuuritasolta asiasta erittäin hyvin perillä olevana voin kertoa, että jokainen porras elintarvikepuolella tuottajasta tukun kautta kauppiaaseen "pyöristi" euron tulon myötä hinnat ylös. En tiedä kenen taskuun se nostohyöty lopulta jäi, mutta hinnat ovat nousseet selkeästi.

Räikein mittari on huoltamoilla myytävän kahvikupin hinta ja sen kehitys.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Black Adder kirjoitti:
Räikein mittari on huoltamoilla myytävän kahvikupin hinta ja sen kehitys.

Puhumattakaan siitä, että se 2,50 ,maksava kahvi ei välttämättä ole edes kahvia vaan automaattipaskaa.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaiser Soze kirjoitti:
Puhumattakaan siitä, että se 2,50 ,maksava kahvi ei välttämättä ole edes kahvia vaan automaattipaskaa.

Niinpä, samanlaista mönjää kuin mitä saa esim. Elysee Areenalla, tosin euron halvemmalla. Paholaisen keksintöä tuollainen.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
kopo kirjoitti:
Niinpä, samanlaista mönjää kuin mitä saa esim. Elysee Areenalla, tosin euron halvemmalla. Paholaisen keksintöä tuollainen.

Mönjästä saa juotavaa ainoastaan tilkalla haluammallaan esim. Keski-eurooppalaisella värillisellä uutteella.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Black Adder kirjoitti:
Millä tavalla Scholl provosi? Ei minusta millään tavalla. Ei siitä tarvitse hermojaan menettää, jos jollain on pörröä enemmän kuin sinulla kateellinen ystäväiseni.
Jos minä olisin niin hyvissä varoissa, kuin mitä Scholl antaa ymmärtää olevansa, en käyttäisi vuosia tuodakseni päivittäin varallisuuttani esiin jollain lätkäpalstalla. Ensinnäkin, en kehtaisi, eikä mokomaan olisi edes aikaa, koska mulla olisi varojen myötä ihan vaan hillittömästi parempaakin tekemistä.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
AnaMasa kirjoitti:
Jos minä olisin niin hyvissä varoissa, kuin mitä Scholl antaa ymmärtää olevansa, en käyttäisi vuosia tuodakseni päivittäin varallisuuttani esiin jollain lätkäpalstalla. Ensinnäkin, en kehtaisi, eikä mokomaan olisi edes aikaa, koska mulla olisi varojen myötä ihan vaan hillittömästi parempaakin tekemistä.

Esim. mulla on välillä niin leppoisan auvoista duunissa, että on aikaa vähän leveillä rahoilla köyhille täälläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös