Kalle Sahlstedt – Lukon oma poika urheilujohtajaksi

  • 482 001
  • 3 601

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Bumen jälkeen taso laski.
Harva nyt taitaa ymmärtää, kuinka kova mies Boumedienne oli. Jo silloin oli Columbuksen palkkalistoilla scouttina. Aivan täysiverinen ammattilainen ja maailman huippua.

En tiedä ylipäätään onko muilla joukkueilla edes pahemmin omia scoutteja. Ei minulla ainakaan mitään Niskalaa taikka hänen palkkausta vastaan ole. Hyvä että edes joku on.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En kyllä itse usko Niskalasta olevan noihin hommiin ja ei taida olla halujakaan, mieluummin ottaa rennommin ja vähemmin vastuin.

Jannellehan ollaan nyt ansiosta luotu tuollainen "suojatyöpaikka", jossa ei suurempia vastuita ja saa olla hommassa mukana sekä jakaa kokemuksella vinkkejä junnuille.

Mulla ei ole kyllä jäänyt vähäänkään sellaista kuvaa, että Niskala olisi sellainen persoona, joka haluaa mieluummin ottaa rennosti ja vähin vastuin.

Ennemminkin päinvastoin, ollut koko uransa erittäin pedantti ja työteliäs.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Vastaan omasta puolestani.. Bumen jälkeen taso laski. En millään usko että Niskala oli paras saatavilla oleva henkilö tuohon työhön. Tuskin edes kartoitettiin- saati kysyttiin ketään muuta.
Joo ei se työpaikka missään MOL:in sivuilla ollut haussa ollut.

Itse peräänkuulutan sitä, että olemassa olevat resurssit on käytettävä täysimääräisesti, eikä tyhjäkäynnille ole sijaa. Lisäksi podissa puhuttiin Sahlstedtin jaksamisesta, ja aina kun puhutaan näistä asioista, niin oma mielenkiintoni herää.

Huonoin skenaario on se, että Sahlstedt palaa loppuun, motivaatio laskee ja päättääkin nostaa kytkintä ennen aikaisesti.

Niskalalle vaan lisää vastuuta ja luomaan niitä kontakteja/verkostoja ja kehittämään omia taitoja. Jossain vaiheessa Kalle lopettaa kuitenkin. Ei kuitenkaan aio jäädä eläkkeelle tuosta hommasta
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja kai Niskala käy katsastamassa myös junnujoukkueisiin siirtyvät pelaajat, olettaisin.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bumeen verrattuna varmaan kaikki olisivat heikennys. Se kaveri on kuitenkin hyvinkin ajantasalla nykypäivän kiekosta ja uskoisin että Kalle sai Bumen Lukon skoutiksi vain ja ainoastaan sen takia koska heillä on yhteistä historiaa pelaajina. Muutenhan uskoisin että Bume olisi ollut täysin Kärppien mies Suomessa/Liigassa, tai ei ollenkaan käytettävissä edes tuota muutamaa kautta mitä häneltä saatiin.

Ja itse en ole kyllä kuullut että Niskala olisi mikään helppoheikki, vaan pikemminkin päinvastoin. Vaati itseltään paljon aikanaan pelaajana ja oli urheilija jo silloin kun toinen puoli Liiga-pelaajista viettivät vapaa-aikansa iltariennoissa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harva nyt taitaa ymmärtää, kuinka kova mies Boumedienne oli. Jo silloin oli Columbuksen palkkalistoilla scouttina. Aivan täysiverinen ammattilainen ja maailman huippua.

En tiedä ylipäätään onko muilla joukkueilla edes pahemmin omia scoutteja. Ei minulla ainakaan mitään Niskalaa taikka hänen palkkausta vastaan ole. Hyvä että edes joku on.
Kyllä se ainakin mulle on hyvinkin selvä juttu että Raumalla Bume oli osaava ja aikaansaava mies. Nikken palkkaus tilalle oli minun silmissäni juuri tuota "hyvä että joku on". Semmoinen kädenlämpöinen vanhan ajan saunakaverin palkkaus.
Joo ei se työpaikka missään MOL:in sivuilla ollut haussa ollut.

Itse peräänkuulutan sitä, että olemassa olevat resurssit on käytettävä täysimääräisesti, eikä tyhjäkäynnille ole sijaa. Lisäksi podissa puhuttiin Sahlstedtin jaksamisesta, ja aina kun puhutaan näistä asioista, niin oma mielenkiintoni herää.

Huonoin skenaario on se, että Sahlstedt palaa loppuun, motivaatio laskee ja päättääkin nostaa kytkintä ennen aikaisesti.

Niskalalle vaan lisää vastuuta ja luomaan niitä kontakteja/verkostoja ja kehittämään omia taitoja. Jossain vaiheessa Kalle lopettaa kuitenkin. Ei kuitenkaan aio jäädä eläkkeelle tuosta hommasta
Minusta Niskalan palkintovirka on juuri sitä että resursseja ei nimenomaan käytetty täysimääräisesti. Lukon pitäisi pyrkiä siihen että tuollaisiin pesteihin olisi pyrkyä ja kilpailua.

Lisättäköön nyt vielä että Nikke on varmasti fiksu mies ja Lukkosydänkin vielä kaupan päälle. Onnea ja menestystä.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vastaan omasta puolestani.. Bumen jälkeen taso laski. En millään usko että Niskala oli paras saatavilla oleva henkilö tuohon työhön. Tuskin edes kartoitettiin- saati kysyttiin ketään muuta.
Bume ei sinällään puuttunut tai ollut mitenkään tekemisissä muutenkaan urheilujohtamisen kanssa. Hänellä oli vaan helvetin laajat kontaktit ja näkemykset pelaajamarkkinoilla, ja ne on nyt ainakin suurimmalta osin pois Lukon käytöstä.
Itse taas näen Niskalan homman hyvänä että kasvaa tuossa rinnalla Lukon arvoihin, oppii urheilujohtamisen salat, muodostaa kontaktiverkoston ja todennäköisesti pikku hiljaa vastuu siirtyy enemmän hänelle Kallen katsoessa päälle.
Mielestäni tämä on parempi kuin se että Kallen joskus lähtiessä otetaan talon ulkopuoleta henkilö jolle sanotaan että tuossa on budjetti, kasaa joukkue ja ala johtamaan seuran urheilupuolta. Huonoimmassa tapauksessa hän vielä liikkuu Kallen kanssa samalla ovenavauksella, toinen ulos, toinen sisään.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Bume oli erinomainen rekrytointi. Niin hyvä, että Kekäläinen halusi hänet fyysisesti Columbukseen tekemään töitä. Tuskin hän kuitenkaan korvaamaton on eli sikäli voidaan varmaan lopettaa heti alkuunsa valitus.

Tuossa ammatissa on hankalaa se, ettei siihen voi käydä mitään tutkintoa. Vain pelaajan peliuran aikana muodostamat kontaktit ja vahva näkemys pelistä antavat pohjan, jonka päälle täytyy rakentaa itse työssä olemalla ja oppimalla. Niskala on sellainen ihminen ja ehti sen verran monessa paikassa kiekkoilla ja tutustua ihmisiin, ettei homma ainakaan siitä jää kiinni etteikö Nikke tuntisi ihmisiä ja olisi heidän kanssa hyvissä väleissä.

Luottamus on myös todella tärkeä tuossa työssä. Kalle ja Bume luottivat toisiinsa täysin ja Kalle uskoo, että ym. osaamisen lisäksi hän voi luottaa Nikkeen. Jos oma "kykyjenetsijä" ei ole luotettava, menee koko työltä arvo nopeasti. Sikäli tuohon työhön ei voi ihan ketä tahansa palkata.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo ei se työpaikka missään MOL:in sivuilla ollut haussa ollut.


Ihan sama vaikka olis ollutkin. Näköjään kiekkopiirit toimii miten tykkää. Liigan urheilijohtajan paikalle otettiin Markkanen uskomattomilla näytöillä, vaikka ei alunperin hakenut. Hakijoissa oli ihan hyviäkin vaihtoehtoja kuten Toivola, jolla on hyvät näytöt.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Caesarilta voisi joku paikallinen kaveritoimittaja kysellä mitä pitäis tehdä.
Ja Eerolaltakin voisi kysäistä, ollaanko oikeasti Isoja.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Caesarilta voisi joku paikallinen kaveritoimittaja kysellä mitä pitäis tehdä.
Ja Eerolaltakin voisi kysäistä, ollaanko oikeasti Isoja.
Jaa viiden (5) ottelun jälkeen. Noinkohan kukaan ammattilainen jaksaa tohon lähteä.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Jaa viiden (5) ottelun jälkeen. Noinkohan kukaan ammattilainen jaksaa tohon lähteä.
Jos siihen lisätään viime kevät ja isot selvitykset kauden jälkeen niin tuloksellisesti mennään samalla linjalla.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Jos siihen lisätään viime kevät ja isot selvitykset kauden jälkeen niin tuloksellisesti mennään samalla linjalla.
Uusi kausi on kuitenkin uusi kausi eikä mitään yhtämittaista jatkumoa. Viisi peliä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mua ihmetytti heti Lämsän palkkaus. No ei sitä vielä tuomita tässä vaiheessa täysin, mutta sanottava silti. Huono fiilis oli ja fiilis ei varsinaisesti parane, kun ollaan lähellä kohta Juha Vuoren Lukkoa.

Toisekseen, jos toi Stenqvist on oikeesti ihan taiteilija, kaljoittelija ja ties mitä, niin miten ihmeessä sellainen on palkattu? Luulin, että meillä on joku taso nykyään pelaajien haussa. En tosin tiedä onko tuollainen, mutta aika varmana semmoista porilaisetkin puhui.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Toisekseen, jos toi Stenqvist on oikeesti ihan taiteilija, kaljoittelija ja ties mitä, niin miten ihmeessä sellainen on palkattu?
No ei ole vielä oikein lähtenyt ja kehnoa on ollut, mutta että kaljoittelija jonkun porilaisen kertoman mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös