No niinhän se päättääkin. Kallehan sen itse kertoi ja tämä on ollut tiedossa jo ties kuinka kauan.
Kuten Kalle itse kertoi, niin syy potkuille oli seuraus kauden jälkipyykistä, jossa koko organisaatio haastateltiin. Ei minulla ainakaan jäänyt kuvaa, että Kalle ei olisi halunnut antaa monoa Virtaselle. Tuskin edes muuten olisi sanonut, että se oli rankimpia asioita.
Vaikka hallitus lopullisen päätöksen tekeekin päävalmentajan suhteen, niin en usko hetkeäkään, että hallitus ylikävelisi Sahlstedtin mielipiteen suuntaan taikka toiseen. Jos näin olisi, niin hallitus ei nauttisi Sahlstedtin luottamusta taika vastaavasti Sahlstedt ei nauttisi hallituksen luottoa. Sen verran periaatteellinen mies Sahlstedt on että pakkaisi kimpsut ja kampsut kasaan ja sanoisi morjens.
No tässä on ihan yhtä paljon jossittelua kuin sanoisin toisin. Mitään lihaa luiden ympärille ei ole. Miksi Kalle ei tuonut mitään pelillisiä syitä potkuille? Hyväksi ihmiseksikään ei ole pakko muuten vaan puhua. Mutta melko turhaa tästä on jossitella, kun se on sana sanaa vastaan vaikka maailman tappiin niin kauan kuin todellisia syitä ei tule julki.
Mitä tuohon Virtasen kommenttiin pelin jälkeen tulee, niin varmaan ampui yli tunnekuohuissa. Ihan varmaan tähänkin vastaus saadaan jostain, jos jotain oikeasti se kiinnostaa. Täällä palstalla pelkästään huomaa, kun pelin jälkeen tunne vie enemmän kuin järki. Se on suhteellisen normaalia, mutta jossain vaiheessa olis ihan ok tajutakin jotain.
Mä ainakin toivon, että Kalle ei ole ollut Virtasen jatkon kannalla. Juuri tuon takia, että sitten meidän hallitus ei luottaisi Kallen arviointikykyyn.