Kun hallille tulokäyttäytymistä on vaikeaa ja hidasta muuttaa - peruskatsoja tulee viime tingassa kiireellä hallille joka tapauksessa - niin panokset kannattaisi laittaa siihen, että hallin ovella kuluisi mahdollisimman vähän aikaa. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi se, että itse valitsen netissä paikan, itse varaan ja maksan lipun sekä itse tulostan lipun maksaa enemmän kuin se, että kävelen hallin ovelle ja lipunmyyjäpoppoo tekee tuon kaiken puolestani. Jos Suomessa jonotetaan euron ämpäreitä kaksi tuntia pakkasessa tai ajetaan kymmeniä kilometrejä autolla 50 senttiä halvemman kahvipaketin perässä, niin vaikka euron tai kaksi ovelta ostettua halvempi lippu netissä olisi monelle riittävä syy muuttaa ostokäyttäytymistä.
En tiedä millainen hirttosilmikkasoppari lipunmyynnin kanssa on, mutta luulisi olevan keskusteltavissa oleva asia ja miettiä kannattaisiko tuo parin euron hinnanlasku ennakkolipuissa toteuttaa. Eikä se tulostus ovellakaan voi olla noin jäykkää. Onhan tähänkin saakka kampanjapeleissä ollut valmiiksi tulostettuja lippuja ovilla valmiina ja sisäänpääsy hyvin jouheaa. Ennalta ostettu lippu on lisäksi aina "varma" katsoja ja voi ovella kävellä suoraan lipunmyynnin ohi nopeuttaen sisäänpääsyä. Jokaiselle ovelle lipun ostamisen jättävälle voi aina tulla "muuttujia matkaan" ennen peliä ja jokainen ostotapahtuma vie ovella aina oman aikansa. Nyt jono on parkkipaikalle pelin alkaessa kahdella tuhannella katsojalla. Mitäs kun katsojia on keväällä ja ensi syksynä toivottavasti joka pelissä se 3500-4000? Makkarakioskit ja screeni ulos niin saa jonottaessa ostaa huikopalaa ja katsoa peliä räntäsateessa? Ei se Areena ole valmis kuin 2018.