Eikä ne mielestäni kovin hyviä ole vrt. freesiin suodatinkahviin.
Mielipiteensä tietysti jokaisella ja hyvä niin. Mun mielipide on, että kapselikahvi hakkaa suodatinkahvin kymmenen kertaa kymmenestä, tämä siis jos suoritan vertailun kapselikeittimelläni tiputellun ja normaalikeittimelläni valutellun sumpin välillä. Tai ei mulla sitä kahvinkeitintä ole enää pitkään aikaan ollutkaan. Hetken seisoivat vanha kahvinkeitin ja uusi kapselikeitin vierekkäin keittiössä ja molempia yritin käyttää ja vertailla tuloksia, mutta kapselikeittimen tuottaman kahvin tasalaatuisuus ja prosessin nopeus/helppous veivät mennessään.
Se on kyllä ihan totta, että kapselikeitin ei enää ole niin käytännöllinen, kun kahvittelijoita onkin yhden sijaan vaikka neljä. Meidän kahden hengen taloudessamme olen ainut kahvittelija ja vieraitakaan en juuri koskaan ovesta päästä, joten kapselikeitin oli loppujen lopuksi helppo valinta. Kalliimpaa kyllä per kupillinen verratuna normikahviin, mutta jos kupillisen tai kaksi päivässä juo, niin aika se ja sama. Sitä paitsi olen valmis maksamaan kahvistani enemmän, jos se on aiempaa laadukkaampaa ja tuo selkeästi on.
Blöö kirjoitti:
Minkä ihmeen takia lähes kaikissa kapakpoissa ja ruokaravintoloissa saa niin perkeleen huonoa kahvia? Joku 2-3€/kuppi on ryöstö seisoneesta termarisumpista. Armeijankin kahvi oli parempaa. Hankkisivat kapselikeittimen, niillä saa kuitenkin ihan juotavaa kahvia ja tuoretta tulee joka kupillinen.
Jos hankkisivat kapselikeittimen, niin joko pitäisi nostaa kupillisen hintaa tai sitten olettaa, että laadukkaampi kahvi kasvattaa kahvittelijoiden määrää, jolloin kohonneet tuotantokustannukset kompensoitaisiin lisääntyneellä kysynnällä. Epäilenpä vain, että sitä baarissa tapakahvinsa juovaa Kerkko Keskivertoa ei juurikaan kiinnosta jos se on vähän seissyttä ja palaneen makuista, kahvi kuin kahvi, on se sitten termarissa seissyttä suodatinsumppia tai juuri tiputeltua kapselikahvia. Näin ollen se on baarin omistajalle vain turha kuluerä alkaa tilauksesta valmistamaan tuoretta kahvia kuppi kerrallaan, kun niille asiakkaille kelpaa se termarissa seisotettu suodatinsumppikin.
Nykyään alkoholin myyntiin keskittyvistä mestoista saa jotain sotasaalis-korviketta.
Kyllä ja sitä samaa korviketta tarjotaan niin kauan, että sille ei enää ole kysyntää.