Kahvinjuonti on viime vuosien aikana osaltani vähentynyt pikku hiljaa. Joskus kiehautin päivittäin kotona useammatkin sumpit, kun nykyään en edes joka päivä juo kahvia kotona. Vielä kun kahden hengen taloudessamme mä olen ainut kahvinjuoja, niin päätin jokin aika sitten panostaa
tällaiseen kapselikeittimeen. Tai en ole varma onko se nyt juuri tuollainen, mutta vastaava vehje kumminkin.
Kyllähän tuolla hyvää kahvia saa aikaiseksi, ei siinä mitään. Jonkin aikaa se otti, että kapseleista valikoituivat ne omat suosikit, mutta aika äkkiä se kuitenkin tapahtui. Suosikkini on Grande -niminen musta kahvi, johon sitten lirautan tilkan kermaa joukkoon. Aluksi ostin maitokahvia valmiina
cafe au lait-muodossa, mutta se ei jostain syystä oikein uponnut, kun taas tuo
Grande kermalla on oikeinkin hyvää. Paahtoasteikko noissa taitaa olla 1-10 ja
Grande sijoittuu taulukossa puolivälin paikkeille.
Vaikka toi kapselikahvi normikahviin verrattuna tyyriimpää onkin, niin eipähän mene koskaan niitä pannunpohjia hukkaan. Ja kun kahvinjuontia olen tosiaan vähentänyt, niin miksenpä panostaisi hyvään kahviin niinä kertoina kun sitä kotona juon. Toki kaikkien mielestä tuo ei missäään nimessä ole hyvää kahvia, mutta ne ovat mielipideasioita.
Toisinaan olen ostanut jotain
Latte macchiatoa, Chocochinoa, Choco Caramelia tai vastaavaa. Vaikka nuo sinänsä ihan hyvän makuisia ovatkin, niin saavat jäädä satunnaisiksi ostoksiksi. Hinnan kun voidaan katsoa tuplaantuvan, jos kupillisen valmistamiseen tarvitaankin kahta erillistä kapselia (esim. maitovaahto ja espresso). Niin ja muutenkin ihan normikahvi on yleensä se maistuvin vaihtoehto, jos kahvia mieleni tekee.