Säilytät varmaan avatun hyla-maidonkin samalla tavalla hyllyssä kuin kaupatkin tekevät?Niinpä...kuten myös kaupoissa:D
Ei lerssiä tähän keskusteluun. Sorry.
Säilytät varmaan avatun hyla-maidonkin samalla tavalla hyllyssä kuin kaupatkin tekevät?Niinpä...kuten myös kaupoissa:D
Itse säilytän espressopapuja venttiilipusseissa(poistaa ilmaa pusseista kun se sulkee) ja ne vielä johonkin "pakasterasiaan" jääkaappiin, ei ole suuri vaiva ja hyvin on säilynyt maku muutaman viikon. Sieltä kaataa myllyyn vain sen määrän minkä tekee samantien, maku on kohdallaan ainakin omaan vaatimustasoon. Venttiliipusseja saa ainakin kahvikaupoista kun käy ostamassa papuja ja niitä voi luonnollisesti käyttää aina uudelleen kun ostaa pusseissa papuja.
Jos tekisinkin jotain, mihin maitovaahtoa tulee, en kyllä mittaisi lämpötilaa. Muuten olen sitä mieltä, että perstuntuma riittää hyvin homosteluun.Hifistelyyn: Mittaako joku maitovaahtonsa lämpötilaa, koska tätäkin kuulemma joku tekee? Mä menen ihan perstuntumalla enkä niin alas tässä homostelussa aio vajota.
Kulta Katriinaa tulee ostettua, kun se on hieman halvempaa kuin suosikkini Juhla Mokka.
Mitäs noi perusmerkit nykyään kustantaa?
Kulta Katriinaa tulee ostettua, kun se on hieman halvempaa kuin suosikkini Juhla Mokka. Päivä yleensä lähtee käyntiin kolmen kupillisen voimalla (juon ne 1,5h sisällä)
Muuten sama, mutta tulee vedettyä mokkaa enimmäkseen. Eli aamu vaatii sen 2-3 kuppia kahvia, muuten ei yksinkertaisesti lähde kones toimimaan. Sitten riippuen päivästä ja mitä tekee, työvuorosta jne, mutta kyllä minun kahvimääräni menee lähemmäksi 10 kuppia per päivä. Aamun kun tosiaan aloittaa kolmella kupilla ja yövuoroon/iltavuoroon menee sama määrä, niin aika runsaaksi tuo käyttö menee. Jotankin positiivista tuosta kumminkin löytyy kun ei enää energiajuomaa mene 1-2 tölkkiä päivässä.
Lidlin vihreää en ole maistellut, mutta viime aikoina on siellä ollut myynnissä mustissa 400g pusseissa olikohan Meiran tummapaahtoista kahvia. Ihan jees kamaa hintaansa nähden. Onko muuten joku maistanut Lidlissä parhaillaan myynnissä olevaa afrikkalaiskahvia? 2 x 250g maksoi viiden euron kieppeillä. En viitsinyt testata, kun ei myyjäkään tiennyt paahdosta sen enempää, eikä paketista selvinnyt.
Kharismaa en ole maistanutkaan, ei ilmeisesti kovin vanha peluri, kun en ole huomannut. Tosin Crescendo on mulle noista Löfbergin kahveista niin tuttu ja turvallinen valinta, että tokkopa edes muita harkitsen.
Mistähän se johtuu, että lähes jokaisella suomalaisella työpaikalla tarjottava kahvi on ihan saatanan pahaa kuraa?
Ei kannata syyttää kahvia vaan keittäjiä. Kaupoissamme myytävät kahvit ovat ihan hyviä kunhan ne osataan valmistaa oikein. Työpaikoilla ensinnäkin on niin monta kahvin makua kuin keittäjääkin. Kahvin määrä pitää olla sopiva veden määrään. Väärä suhde pilaa lopputuloksen. Lisäksi työpaikoilla kahvi usein seisoo pannussa jopa tunnin jolloin sen maku väkisinkin huononee.
Ja kyllä, kaupoissamme myydään hyvääkin kahvia, mutta edelleen ylivoimaisesti eniten tuota vaaleapaahtoista kuraa. Se kun on halvinta.
Varmaan suunnilleen saman ikäisenä itsekin kahvin juonnin olen alkanut. Tosin taisi äiti siihen kaataa maitoa enemmän kuin kahvia. Hyvin muistan Kulta Katriinat ja Costa Rican pannukahvina. Itse asiassa edelleenkin olen sitä mieltä, ettei kunnon pannukahvia mikään voita.Ekat kahvit vedin huiviin kaikkien tietojen mukaan vuonna 1972 ja olin nejän. Kahvi oli pannukahvia ja merkiltään Kulta Katriinaa. Tuolloin ei ollut paljoakaan kavimerkkejä mutta mokka maistui silti aivan vitun hyvältä.
Tosin vaaleapaahtista kuraa saamme juoda joka paikassa nykyisin huoltamoista ravintoloihin. Hassua, että moni tälläkin foorumilla kirjoittavat juovat mielellään tuota kuraa vaikka tässä ketjussa arvostelevat asian täysin maan rakoon. Huvittavaa.
Näinhän tämä maailma makaa.