Kahvi

  • 236 182
  • 1 039
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Itekkin tykkään Löfbergs Lilasta. Mökkipaikkakunnalla sitä ei kuitenkaan ollut saatavilla joten päädyin loma-ajan juomaan Jacobs Krönungia. Ei hassumpaa sumppia sekään.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä olen siirtynyt lähes täysin pikakahvien käyttöön. Varsinkin Tallinnasta (ja muualtakin toki, mutta tuo lienee lähin) Marks & Spencerilta saatavat nelosvahvuuden Cafe Noir ja Italian ovat aivan loistavaa tavaraa. Purkki kestää kauan, pystyy säätelemään kupittain haluamansa vahvuuden ja hintakin edullista. Tallinnassa ainakin. Ostin neljä purkkia, yhteensä 400 g, ja hinta jäi alle kympin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Suosittelen kahvin kuluttajille perkolaattorin hankkimista.Toimii ja maku aivan loistava. Löytyy kaapista kunnon mutteripannukin, mutta "keittimenä" perko on omaa luokkaansa.

Totta puhut. Joulukuussa hommasin perkolaattorin ja siitä lähtien suodatinkeitin on saanut seisoa keittiössä tarpeettomana.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kertokaapa, että mistä saa tätä nykyä Bengtskär-kahvia? Robertsin kahvi Robert's Coffee

Ei ole osunut silmiini kaupoissa, joissa käyn ja viimeksi on tainnut Sellon Citymarketista tuota tarttua mukaani, mutta sielläkään sitä ei viimeksi näkynyt. Myös Sellon Roberts Coffeessa se oli aivan tuntematon käsite.

Kahvihammasta kolotaa niin pirusti, mutta tämä hammas on nyt tuo majakkakahvihammas. Apua!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuli poikettua viime viikolla Ruohonjuuressa, kun lähimarkettien kahvit alkaa tympiä joko maun tai hinnan takia. Siellähän oli yllättävän hyvä valikoima papuja. Mukaan lähti Gran Palomarin tumma paahto ja Lobodisin Alcima, joka osoittautui myös melko tummaksi, muttei ihan yhtä tumma kuin tuo GP. Muistan jostain täältä lukeneeni, että Gran Palomar olisi todellista herkkua, mutta mahtoikohan se kommentti koskea sitä vaaleampaa paahtoa? Ekan pressopannullisen jälkeen blendasin suosiolla sitä bulkkikahviin suhteessa 1:2, mikä toimi minulla paremmin. Veti meinaan suun hiukan ryppyyn, kun jauhoi pelkästään tuota pannuun.

Tuosta Alcimasta on nyt myös ekat kupit juotu ja mielipide hakee vielä itseään. Paahto on selkeästi keskivertoa tummempi, mutta maku jää silti jotenkin vajaaksi ja aavistuksen petrolimaiseksi. Ei ihan yhtä pistävää kuin tuo GP. Ihan juotavaa toki, mutta se jokin puuttuu. Annan kouluarvosanaksi 8.

Onkos jollain kokemuksia Ruohonjuuren muista pavuista? Halpojahan nuokaan eivät ole, mutta hyvästä kahvista olen valmis maksamaan sen 6-7 € /250 g. Paahtoaste saa mielellään olla nätisti siinä keskellä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jos vähän erikoisempaa kaipaan, niin kärryyn osuu usein Arvid Nordquistin Kenya Tatu. Korkeahkoa hintaa (n. 7,5 €/500 g) kompensoi riittoisuus, tätä ei tarvitse annostella kuin tasamitallinen per kuppi. On tummaa, mutta pehmeää.

Tämä on tällä hetkellä oma suosikkini. Aivan mahtava aromi, mielestäni parempaa kuin vaikkapa Reko, joka sekin on kyllä hyvää kahvia. Jos opiskelijalla olisi varaa, tätä varmaan tulisi ostettua enemmänkin, nyt ylellisyystuote...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muistan jostain täältä lukeneeni, että Gran Palomar olisi todellista herkkua, mutta mahtoikohan se kommentti koskea sitä vaaleampaa paahtoa?
Minä ainakin mainostin joskus noita, kun kuvittelin Gran Palomarin tumman olevan jotenkin erityisen tummaa. Laadukas kahvihan se on, muistaaksen AA-luokitus pavuilla, mutta ei tuo paahto ole riittävän tumma mun makuuni. Cafetorialla on nyt muutamia hitusen tummempia paahtoja ja jopa AAA-luokituksen papuja, joita pitäisi mennä maistamaan joskus. Kenya Kagumaa ostin viimeksi (AA), oikein pehmeä ja aromikas kahvee, mutta ei riittävän hiilipaahtoinen mun makuuni.

Jos satut joskus ajelemaan Lohjan suunnalla, niin poikkea ihmeessä Cafetoriaan. Sieltä löytyy papuja aika moneen lähtöön, samoin paahtoja aina vääräoppisista vaaleista ja keskipaahdoista täyteläisiin tummiin. Paikassa leijaileva tuoksu on jo elämys sinänsä, ja sitä voi tehostaa imppaamalla papupakkauksien filttereitä. Teen ystävillekin löytyy ihan ok valikoima.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Niille, joille Kaffecentralen ei ole tuttu, uskallan kyllä suositella lämmöllä. Itse asiassa olin erittäin yllättynyt, ettei ollut tässä ketjussa aiemmin mainittu. Jos tuonne eksyy, kannattaa samantien jatkaa matkaa parisataa metriä Mokoon.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaapa helsinkiläiset kahvin ystävät, miksi Camionetten kahvi (ainakin Capuccino) on selvästi parempaa kuin peruskahviloitten sumpit...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kertokaapa helsinkiläiset kahvin ystävät, miksi Camionetten kahvi (ainakin Capuccino) on selvästi parempaa kuin peruskahviloitten sumpit...
En ole maistanut, mutta ajattelen ääneen että voisiko johtua siitä, ettei ole peruskahviloiden sumppia? Mutta hyvä tietää että laatu on kohdallaan, sillä enpä ole käynyt kokeilemassa. Onko tällä nykyään vakiostandi siinä Lasipalatsin kulmalla vai vaihteleeko sijaintijaan miten?
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole maistanut, mutta ajattelen ääneen että voisiko johtua siitä, ettei ole peruskahviloiden sumppia? Mutta hyvä tietää että laatu on kohdallaan, sillä enpä ole käynyt kokeilemassa. Onko tällä nykyään vakiostandi siinä Lasipalatsin kulmalla vai vaihteleeko sijaintijaan miten?

Jees, juuri siitä nappasin kupposen mukaan tuossa jokin aika sitten. Peruskuppiloilla tarkoitin esimerkiksi Wayne's Coffeeta ja vastaavia, jotka ovat "ihan ok", mutta kahvia harvemmin juovalle eivät kuitenkaan riitä haluamaan lisää. Mutta toi Camionette sai, syystä tai toisesta.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tampereelta löytyvä Koskilinnan Kahvikauppa on kyllä mainitsemisen arvoinen. Yleensä tulee pavut tuolta ostettua (silloin kun on varaa) ja esim. viimeksi ostamani Habanero Espresso oli aika helvetin hyvää kahvia. Aika pieni kauppa tosin ja suppea valikoima. Löytyykö Tampereelta vielä jotain parempaa/paremmalla valikoimalla varustettua kahvikauppaa?

Mutteripannulla tulee edelleen keitettyä ja uusin "viritys" on siinä, et pistää n. teelusikallisen vaniljajauhetta siihen purujen päälle. Aika jännästi tulee se vaniljanmaku kahviin mukaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sikäli kun appiukon omilta viljelmiltä saadut kahvit ovat lopussa, tapaan hommailla omat kahvini täältä: http://www.caffi.fi/

Ainakin Jumbossa olevassa myymälässä palvelu on asiantuntevaa ja todella miellyttävää. Eikä esimerkiksi tuo Brasilian Yellow Bourbon ole myöskään laatuun nähden mitenkään tolkuttoman kallista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minäkin linkitän suosikkini verkkokaupan, kun kerran muutkin. Kyseisen paikan papumaisterina toimii perulainen jamppa kera suomalaisen vaimonsa. Oikein kivoja tuotteita.

Cafetoria paahtimo, Erikoiskahvi & tee
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika pieni kauppa tosin ja suppea valikoima. Löytyykö Tampereelta vielä jotain parempaa/paremmalla valikoimalla varustettua kahvikauppaa?

En juo juurikaan kahvia, joten en osaa sanoa varmuudella valikoimista, mutta muistelen Tullintorilta löytyvästä Punnitse ja Säästä -putkiikista löytyvän melko hyvin myös kahvia. Ainakin teevalikoima siellä on varsin kohtuullinen.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Hyi vittu ku jouduin tuossa melkein viikon kituttelemaan Saludon kanssa kun oli sen verran heikko rahatilanne. Tänään nappasin mukaan paketillisen Robert's:n Cafe Brutalia, kuulemma Koskilinnan vahvinta espressoa ja onhan tää helvetin hyvä. Menee sen Habanero Espresson kanssa ihan kärkipaikalle.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Hyi vittu ku jouduin tuossa melkein viikon kituttelemaan Saludon kanssa kun oli sen verran heikko rahatilanne.

Halvasta kahvista tuli mieleen, että kaveri puhui Lidlissä myytävästä 3,5€:n tummapaahtoisesta suodatinkahvista. Onko joku testannut?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Halvasta kahvista tuli mieleen, että kaveri puhui Lidlissä myytävästä 3,5€:n tummapaahtoisesta suodatinkahvista. Onko joku testannut?

Kyseessä on luultavasti Bellaromin kahvi, jota joskus ostin tämän ketjun (?) suositusten perusteella, enkä nykyään oikeastaan muuta juokaan. Kai niitä on parempiakin, mutta olen ollut tyytyväinen. Se vihreässä paketissa oleva on niistä kahdesta tummempaa, itse ostan yleensä sitä punaisessa pakkauksessa olevaa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kyseessä on luultavasti Bellaromin kahvi, jota joskus ostin tämän ketjun (?) suositusten perusteella, enkä nykyään oikeastaan muuta juokaan. Kai niitä on parempiakin, mutta olen ollut tyytyväinen. Se vihreässä paketissa oleva on niistä kahdesta tummempaa, itse ostan yleensä sitä punaisessa pakkauksessa olevaa.

Okei, no sitten sitä sietää testata. Olisihan se opiskelijabudjetille melkoinen helpotus löytää siedettävää kahvia tuohon hintaan!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyseessä on luultavasti Bellaromin kahvi, jota joskus ostin tämän ketjun (?) suositusten perusteella, enkä nykyään oikeastaan muuta juokaan. Kai niitä on parempiakin, mutta olen ollut tyytyväinen. Se vihreässä paketissa oleva on niistä kahdesta tummempaa, itse ostan yleensä sitä punaisessa pakkauksessa olevaa.
Kokeeksi ostin itsekin tätä, ja aivan samat johtopäätökset olen itsekin vetänyt. Siis on kokeiltu molempia, yleensä kuitenkin tummempaa. Ei edusta ihan parhautta, mutta on arkikahviksi aivan mainiota. Lidlin kahvia jaksaa juoda useamminkin ilman turnausväsymystä, ja hinnalle saa paljon vastinetta.

Tein taannoin heräteostoksen ja ostin kotiin taas yhden kahvinkeittimen. Citymarketista tarttui mukaan OBH Nordica espressokapselikeitin, jonka mukana tuli 3x30kpl kapselin bundle, kolmea eri laatua siis. Paketti maksoi yhteensä 59 euroa, joten ostin keittimen sen enempiä miettimättä pois.

Kapselisysteemissä vituttaa tietysti kapseleiden kova hinta, johon koko huijaus perustuu. 30 kapselin satsi maksaa noin 10 euroa. Sitten on vielä eri kapselistandardeja, jotka tietenkin käyvät vain kyseisen laitepoolin vehkeisiin. OBH syö ilmeisesti harvinaisimpia Martello-kapseleita, joita myydään pääasiassa vain K-ketjun liikkeissä ynnä Stockmannilla. Eri kahvimakujen valikoimakin saisi olla laajempi.

Sinänsä tuo OBH:n laite on siisti ja helppokäyttöinen. Keitin tuottaa suht nopeasti varsin pitkälle espressoa muistuttavan liemen kuppiin. Paljon paskempaakin pikakorviketta olen joutunut juomaan. Kapseliespresso on parhaimmillaan kätevää vaihtelua aamutoimiin silloin kun ei ole aikaa hifistelyyn.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kapselisysteemissä vituttaa tietysti kapseleiden kova hinta, johon koko huijaus perustuu. 30 kapselin satsi maksaa noin 10 euroa.
Öö... kahvikupillisen hinta n. 35 c? Erikoiskahvia? Ei kuulosta kovin pahalta minun korvaani. Jos maku on kohdillaan, niin tuohan on aika edullista jopa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös