Kahvi

  • 237 176
  • 1 039

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Muutaman sivun selailin taaksepäin (ajassa reilun vuoden) ja kovin paljoa ei keskustelua näkynyt näistä kapselikahvikoneista. Meillä kun on aamuisin ongelmana se, että pitää keittää kahdet eri sumpit. Itse suosin tummia paahtoja ja vaimolle ne ei kelpaa ja toisinpäin.

Nyt tuli ajatus, että joulupukki voisi tuoda tuollaisen kapselikoneen näitä hetkiä varten. Mitäs suosittelisitte ja miksi? Onko nuo kapselit standardoituja vai onko jokaisella vamistajalla ihan omansa?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n junnumatsiputkesta lähti mukaan kaksi kauniin punaista kahvipakettia (liite), jotka paljastuivat tarkemmalla tutkailulla Kaffa Roasteryn Go'Morroniksi. Mitä nyt vähän googlettelin, niin näyttää saaneen lähinnä positiivisia arvioita. Hinta messevä 10 euroa/250 g, mutta meneepä tuotot ainakin mieluisaan tarkoitukseen.

Nyt vain pitäisi saada käytössä oleva kahvipaketti loppuun, että pääsee maistamaan. Se puolestaan on Lidlin taannoisen ranska-teemaviikon French Blendiä, joka suoraan sanottuna on minun makuuni liian tummaa, liekö ihan paahtoasteikon ääripäästä. Olipa tummapaahtoisuus kuinka hip tahansa, niin tuo ei oikein maistu minulle.
 

Liitteet

  • Kollikahvi.jpg
    Kollikahvi.jpg
    88,7 KB · kertaa luettu: 649

lebak

Jäsen
Jenkeissä oleskellessani tuli juotua Hazelnut (hasselpahkinä) -kahvia todella paljon. Sitä sai jokaisesti delistä tai kaupasta, kun suomessa taas suurin osa on kahviloiden kalliita siirappisotkuja.

Onko kukaan löytänyt hyvää/halpaa hazelnutpurua Suomesta?

Olen pari pussia ostanut Mokkamestareilta, joiden tuotteita löytyy ainakin Tampereen joistain putiikeista, mutta pitkällä tähtäimellä rahapussi ei kestä näin kallista sufeeta. Linkki vie mokkamestareiden sivuille.
 

scholl

Jäsen
Onko nuo kapselit standardoituja vai onko jokaisella vamistajalla ihan omansa?

Jokaisella oma luonnollisesti. Nestlehän keksi tuon koko idean siitä syystä, kun oli vaara, ettei kahvi ole mikään bisnes enää. Tässähän kone voi olla halpa, mutta kapselit kalliita, joten idea vähän sama kuin Gilletten partakoneissa. Pitkään Nespresso-keittimiä ei sitten saanut Suomeen kuin yrityskäyttöön, myöhemmin tulivat kilpailijat ja nyt saa niitäkin. Mielenkiintoista on se, että ne kapselit ovat korkeissa hinnoissa oikeastaan kaikissa maissa. Myös niissä, joissa juodaan toimistolla joku 6 espressoa päivässä.

Itselläni on himassa ihan sellainen suhteellisen pienikokoinen härveli, jolla saan tarvittaessa pari kertaa päivässä otettua espresson. Ajaa hyvin asiansa, vaikka sen juoman maku ei vetäisikään vertoja parhaiden baristojen tekemille. Paahdoista en tiedä mitään, mutta mitä vähemmän nestettä niin sitä parempi, varsinkin ruoan jälkeen, joten joku ristrettokin on ihan jees.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Jokaisella oma luonnollisesti. Nestlehän keksi tuon koko idean siitä syystä, kun oli vaara, ettei kahvi ole mikään bisnes enää. Tässähän kone voi olla halpa, mutta kapselit kalliita, joten idea vähän sama kuin Gilletten partakoneissa.

Näin oletinkin. Toisaalta, kun tuo kone on niin halpa tuossa, niin suurtaa vahinkoa ei tule, jos valmistaja päättää jättää koko leikin ja lopettaa noiden nappien valmistuksen. Tämä siis kävi etenkin Pauligin kohdalla mielessä, että jos homma ei toimi, niin lyövät pillit pussiin ja sitten jää kone tyhjän pantiksi.
 

scholl

Jäsen
Näin oletinkin. Toisaalta, kun tuo kone on niin halpa tuossa, niin suurtaa vahinkoa ei tule, jos valmistaja päättää jättää koko leikin ja lopettaa noiden nappien valmistuksen. Tämä siis kävi etenkin Pauligin kohdalla mielessä, että jos homma ei toimi, niin lyövät pillit pussiin ja sitten jää kone tyhjän pantiksi.

Niin Paulig on kenties ainoa, joka voisi noin tehdä. Sen sijaan Nespresso, Dolce Gusto jne. ovat jo niin vakiintuneita tuotteita markkinoilla, että en missään tapauksessa usko, että sillä tavalla voisi tapahtua. Niitähän myydään nykyisellään ympäri maailmaa niin paljon, joten en usko, että se kapselimenekki vähenee jatkossakaan. Niin kauan kuin ihmiset haluavat päästä edes ajoittain helpolla ja varsinkin niin kauan kuin kapselista tehty espresso maksaa vähemmän kuin kahvilassa juotava niin niitä kannattaa valmistaa. Pauligin tapauksessa kyse lienee se, että kaikki riippuu siitä, kuinka paljon he pystyvät myymään laitteita. Eli pitää myydä joku tietty määrä, jotta tulee siihen kapselikauppaan joku kriittinen massa. Itse kahvissahan on tuolla tavalla myytynä valtava kate (varsinkin kun myyvät perussuodatinkahviakin siinä muodossa), mutta se ei ole bisnes jos niitä laitteita on ulkona vain pieni määrä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Se Pauligin laite teki ainakin aivan paskaa espressoa, anoppi sellaisen oli erehtynyt ostamaan. Muut kahvijuomat olivat testaajien mielestä "kivoja", itse en jaksanut maistella, vaikuttivat jo paskalle.

Ammattikäytössä Nespresso on ollut mieleeni, kahvi on hyvälaatuista ja laitteet helppoja käyttää. Maidonvaahdotin on aivan perseestä, mutta kukapa sellaista kotona tarvisikaan, enkä edes tiedä onko kotimalleissa vastaavia ominaisuuksia.

Aika kalliiksihan tuollainen tulee, jos enemmän kahvia juo. Satunnaiselle espresson juojalle voi olla ihan hyväkin ratkaisu, ei mene purut/pavut vanhaksi.
 

scholl

Jäsen
Ammattikäytössä Nespresso on ollut mieleeni, kahvi on hyvälaatuista ja laitteet helppoja käyttää. Maidonvaahdotin on aivan perseestä, mutta kukapa sellaista kotona tarvisikaan, enkä edes tiedä onko kotimalleissa vastaavia ominaisuuksia.

Aika kalliiksihan tuollainen tulee, jos enemmän kahvia juo. Satunnaiselle espresson juojalle voi olla ihan hyväkin ratkaisu, ei mene purut/pavut vanhaksi.

itsekin olen pitänyt Nespressosta. Mihin maidonvaahdotinta tarvitaan, espressossa ei tarvitse vaahtoa.

Kalleus riippuu siitä, mihin vertaa. Italiassa liikkuessani kahvilassa espresso maksaa ehkä 0,90-1,00e. Suomessa se maksaa usein joku 2-4e. Niinpä täällä ei viitsi kovinkaan montaa kertaa päivässä espressoa jossain kahvilan tiskillä kumota. Itseasiassa se tulee jopa halvemmaksi kuin ostaa energiajuomia kaupasta. Tosin yhden energiajuoman kiskon aamulla silti vaikka juon espressoa, mutta en käytä enää enempää niitä kuten joskus ennen. Tosin nykyään se on vain tapa, koska nukun sen verran paljon etten tarvitse enää hereilläpysymiseen kofeiinia kuten joskus aiemmin. Siitä tulee vain enemmän virtaa ja sellainen fiilis, että nyt on draivi päällä, kun kiskoo yhden huiviin.

Moni ei jaksa perehtyä niihin vaikeampiin espressokeittimiin, eikä varsinkaan puhdistaa niitä. Olen lisäksi lukenut kirjallisuudesta, että pitäisi harjoitella joku 1500 kertaa sitä espresson valmistusta, jotta sellaisella ihan perinteisellä vehkeellä homma luonnistuu täydellisesti ja kahvi olisi hyvää. Ei mulla ole ainakaan mielenkiintoa treenata 1500 kertaa, vaan haluan päästä heti kahvia juomaan.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Ammattikäytössä Nespresso on ollut mieleeni, kahvi on hyvälaatuista ja laitteet helppoja käyttää. Maidonvaahdotin on aivan perseestä, mutta kukapa sellaista kotona tarvisikaan, enkä edes tiedä onko kotimalleissa vastaavia ominaisuuksia.

Aika kalliiksihan tuollainen tulee, jos enemmän kahvia juo. Satunnaiselle espresson juojalle voi olla ihan hyväkin ratkaisu, ei mene purut/pavut vanhaksi.
Se Dolce Gusto ja Nespresso tässä lienee ne vahvimmat ehdokkaat.

Meidän käyttöön tuo lienee melko erinomainen vaihtoehto, kun saa sitä sumppia aamulla mitä haluaa ja jos isompi porukka on tulossa vierailulle, niin sitten kaivetaan MoccaMasteri esiin ja keitetään vähän reilumpi satsi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
itsekin olen pitänyt Nespressosta. Mihin maidonvaahdotinta tarvitaan, espressossa ei tarvitse vaahtoa.

Kalleus riippuu siitä, mihin vertaa. Italiassa liikkuessani kahvilassa espresso maksaa ehkä 0,90-1,00e. Suomessa se maksaa usein joku 2-4e.

Samaa mieltä maidosta, mutta aina välillä löytyy joku tissiposki joka haluaa lattea tai cappucinoa.

Siis jos vertaa siihen, että ostaisi kotiin kunnon espressokoneen ja siihen pavut ja myllyn tai sitten valmiit purut. Jos kotona paljon juo espressoa niin pitkässä juoksussa kunnon kone on varmasti parempi valinta, muutamalla kupilla viikossa kapselikone saattaa olla parempi. Ja kapselikone on hyvä valinta myös niille, jotka eivät jaksa kahvin kanssa liikaa hifistellä tai eivät muuten vain ymmärrä kahvin päälle.
 
Niin Paulig on kenties ainoa, joka voisi noin tehdä. Sen sijaan Nespresso, Dolce Gusto jne. ovat jo niin vakiintuneita tuotteita markkinoilla, että en missään tapauksessa usko, että sillä tavalla voisi tapahtua. Niitähän myydään nykyisellään ympäri maailmaa niin paljon, joten en usko, että se kapselimenekki vähenee jatkossakaan. Niin kauan kuin ihmiset haluavat päästä edes ajoittain helpolla ja varsinkin niin kauan kuin kapselista tehty espresso maksaa vähemmän kuin kahvilassa juotava niin niitä kannattaa valmistaa. Pauligin tapauksessa kyse lienee se, että kaikki riippuu siitä, kuinka paljon he pystyvät myymään laitteita. Eli pitää myydä joku tietty määrä, jotta tulee siihen kapselikauppaan joku kriittinen massa. Itse kahvissahan on tuolla tavalla myytynä valtava kate (varsinkin kun myyvät perussuodatinkahviakin siinä muodossa), mutta se ei ole bisnes jos niitä laitteita on ulkona vain pieni määrä.

Eikös tuo Pauligin laite ole sama kuin K-Fee. Siihen käy myös K-Feen kapselit. Noissa Pauligin kapselipakkauksissakin on K-Feen logo. Itseasiassa luulisi schollin tietävän nämä saksalaiset vaihtoehdot? Noitakin K-Feen laitteita ja kahveja myydään ympäri maailmaa. Itseasiassa Paulig Cupsulon omistajien kannattaisi tilata noita kapseleita Saksasta. Ovat siellä selvästi halvempia.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Eikös tuo Pauligin laite ole sama kuin K-Fee. Siihen käy myös K-Feen kapselit. Noissa Pauligin kapselipakkauksissakin on K-Feen logo. Itseasiassa luulisi schollin tietävän nämä saksalaiset vaihtoehdot? Noitakin K-Feen laitteita ja kahveja myydään ympäri maailmaa. Itseasiassa Paulig Cupsulon omistajien kannattaisi tilata noita kapseleita Saksasta. Ovat siellä selvästi halvempia.

niin no en tiedä, koska en ole Pauligin systeemiin perehtynyt. Olen nähnyt ainoastaan mainoksia. Itse opin joku vajaa 10 vuotta sitten Italiassa käyttämään näitä kapselikoneita ja en tollaiseen K-Feen systeemiin ole törmännyt. Tosin en ole hifistelijä eli riittää se, mikä laite on olemassa ainakin niin kauan kuin se toimii ja muuten ostan sitten espressot jostain kahvilasta/ravintolassa, mutta Suomessa vähemmän, koska täällä yritetään tehdä jotain bisnestä sillä espressolla, eikä ruoalla. Siis sehän on pöyristyttävää, että käyt lounaalla ja sen päälle otat espresson, niin espresso saattaa maksaa 4 euroa. Italiassa limoncello alle, leipää, alkuruoaksi pasta, toisena ruokalajina kala tai liha, 1/4 litra punkkua, ½ litraa vettä ja espresso maksaa 10 euroa yhdessä aika hyvässäkin ravintolassa, jossa käyn usein lounaalla. Täällä Suomessa pelkkä 1/4 l punkkua ja espresso olisivat yli 10 euroa.

Olennaista kapselikoneissa on se nopeus eli kun haluaa espresson niin sen saa välittömästi. On se sitten kotona tai jossakin toimistossa, missä kesken keskustelujen haluaa ottaa yhden.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Italiassa limoncello alle, leipää, alkuruoaksi pasta, toisena ruokalajina kala tai liha, 1/4 litra punkkua, ½ litraa vettä ja espresso maksaa 10 euroa yhdessä aika hyvässäkin ravintolassa, jossa käyn usein lounaalla. Täällä Suomessa pelkkä 1/4 l punkkua ja espresso olisivat yli 10 euroa.
Ja kummassa valtiossa harmaa talous rehottaa niin, että maa on kriisin partaalla? Eihän se EU-talouskriisi nyt kokonaan Italian vika ole, mutta aika kovasti siellä yritetään saada yritykset maksamaan verojaan juuri tällä hetkellä.

Mutta mitä kapseleihin tulee, niin kyllä itsekin ottaisin sellaisen koneen, jos kotona haluaisin pannukahvia vahvempaa ryystää. Toki oppisin ammattilaiskoneen käytön alle 10000 toiston (sehän riittää kaikkeen), jos vain haluaisin. Olen aika taitava kaikessa, mihin jaksan perehtyä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Moni ei jaksa perehtyä niihin vaikeampiin espressokeittimiin, eikä varsinkaan puhdistaa niitä. Olen lisäksi lukenut kirjallisuudesta, että pitäisi harjoitella joku 1500 kertaa sitä espresson valmistusta, jotta sellaisella ihan perinteisellä vehkeellä homma luonnistuu täydellisesti ja kahvi olisi hyvää. Ei mulla ole ainakaan mielenkiintoa treenata 1500 kertaa, vaan haluan päästä heti kahvia juomaan.

Tämä on mun mielestä täysin verrattavissa ruoanlaittoon, tasalaatuisin on varmaan se Saarioisten "äitien tekemä" ja mikroon, pling. Ei se hyvä espresso kovin paljoa vaadi ainakaan semi-automaateilla, eli "kahvakoneilla". Perusasiat vain kuntoon, papujen säilytys suhteessa omaan käyttöön, oikeanlainen jauhatus juuri ennen kahvin tekoa. Suurempi merkitys hyvään lopputulokseen on hyvällä ja hyvin säilytetyllä pavulla kuin itse koneella ja juuri oikealla veden määrällä.
Itse olen tyyväinen Milanon ihmeeseen eli Gaggiaan, Classic on malli.
Täällä tyylikkäät sivut ja videot kahvijuomien valmistuksesta.
http://www.gaggia.com/e/landing-page.html

_
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gaggian kone löytyy täältäkin ja hyvin jo kestänyt muutaman vuoden. Ensimmäinen kone oli joku suht halpa (no espressokoneet on aina kalliimpia kuin jopa kalliihkot suodatinkoneet) mutta hajosi alle vuodessa.

Mutta samaa mieltä, ei siinä mikään maestro tarvitse olla että oppii tekemään hyvää espressoa. Pavut ja jauhatus on tärkeässä roolissa. Kun ne ovat kunnossa, niin ei siinä ihmeitä käyttäjältä enää vaadita. Suomessa toi jauhatus tosin vaatii käytännössä myllyn, koska valmisjauhatukset on karkeampaa kuin esim. italiassa myytävät. Olen joskus roudannut pari pakettia Italiasta suomeen (koska siellä ei ollut koskaan ongelmia kahvin valmistuksessa) ja verrannut sitten saman lafkan suomen jauhatukseen, niin italialainen jauhatus on ollut paljon hienompaa. Liian karkealla jauhatuksella ei espresso uutu riittävän hyvin. Toki monissa kaupoissa ainakin stadissa on mahdollisuus jauhattaa kaupassa pavut sopiviksi, niin ei myllykään välttämätön ole.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Yliarvostetusta Mocca Masteristani hajosi pannu, kun painoin kevyesti sen pohjaa tiskiharjalla. Ihan paska vehe muutenkin. Mocca Master on täysin rinnastettavissa kaikkiin iVehkeisiin hinta-laatusuhteeltaan. Sinänsä toimiva, mutta hajoaa herkästi ja maksaa aivan liikaa.

Nyt olen keittänyt kolmisen kuukautta kahvetta alumiinisella Trangia-pannulla keittolevyllä. Kaivoin pannun erävarusteiden uumenista. En taida palata hevillä suodatinkahviaikaan. Oli toki tiedossa, että pannukahve maistuu paremmalta. En voi varmasti tietää onko syynä sitten henkinen aspekti, vai jokin mitattavissa oleva ilmiö. Ainakin tuoksu on rikas ynnä täyteläinen, lisäksi melko kylmä kämppäni lämpenee ehkä asteen pari kahvinkeiton yhteydessä.

Lisään aina kahvijauheen tuurilla keitinveteen. Tämä johtaa yllätyksiin, nimittäin miellyttäviin. Koskaan en ole epäonnistunut keitossa, lue: kahvista ei ole tullut laihaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tuo Moccamaster on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. Keitin on kolho ja ruma kuin DDR:ssä suunniteltu, isokokoinen, painava, epäkäytännöllinen ja lisäksi helvetin kallis, mutta silti sellainen pitää olla jokaisessa itseään kunnioittavassa porvaritaloudessa. Omani hajosi onneksi toista vuotta sitten.

Sillä keitetty kahvi on toki hyvää, mutta miksi sen vehkeen pitää näyttää siltä, kuin McGyver olisi kasannut sen takapihalta löytämistään patruunavyölaatikosta, akvaariosta ja auton pakoputkesta?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yliarvostetusta Mocca Masteristani hajosi pannu, kun painoin kevyesti sen pohjaa tiskiharjalla. Ihan paska vehe muutenkin.
Itse himassa teen kahvini pääosin toisella tavalla niin kuin tuosta edeltä käy ilmi mutta tämän Mocca Masterin yliarvostuksen kyllä allekirjoitan sen osalta mitä suodatinkahveja juon ja aparaattia tunnen. 10 vuotta vanhat Mocca Masterit on ihan ok vankkaa tekoa, mutta lasipannu varmaan se herkin kohta onkin kun masiina pitää kahvin erittäin kuumana ja sitten kahvin loputtua moni pesee lasipannun heti kylmällä vedellä. Vanha kikka on laittaa muutama sellainen 1 tai 2 eurosentin kolikko pannun alle. Joka tapauksessa sopivampi hinta laitteelle olisi puolet siitä mitä ne nykyään maksaa(130-250€).
Meillä kaapissa tälläinen suodatinsumppia varten:
Bosch kahvinkeitin TKA1410V - Gigantti

Uskallan väittää että hintansa väärti vaikka joka päiväiseen käyttöön. Hyvät vahvat suodatinsumpit jostain Löfbergin paketista juuri väänsin pari viikkoa sitten kun oli enemmän sukua kylässä.

edit: näppivirhe, mocca masterit maksavat nykyisin jopa yli 200€. Siitä vaan Kulta Katriinaa keittelemään ja avot!

_
 
Viimeksi muokattu:

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
NAM, olipa hyvvee kun vaimo rikasti minun normi Pirkan Costa Rica -kahvia ripauksella kardemummaa, inkivääriä ja piparkakkumaustetta. Oma versio joulukahvista. :)
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Se Dolce Gusto ja Nespresso tässä lienee ne vahvimmat ehdokkaat.

Meidän käyttöön tuo lienee melko erinomainen vaihtoehto, kun saa sitä sumppia aamulla mitä haluaa ja jos isompi porukka on tulossa vierailulle, niin sitten kaivetaan MoccaMasteri esiin ja keitetään vähän reilumpi satsi.

Nescafen Dolce Gusto tuli hommattua ja ollaan pirun tyytyväisiä. Joskin vaimon kahvimaku muuttui heti ja nyt se vääntää tuolla masiinalla cappucinoa aamuisin. Yllättävän hyvää ja todella vaivatonta ton kanssa saa aikaiseksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Iltalehti on kerännyt kasaan raadin valitsemaan parasta kahvia. Minua ei jotenkin yllättänyt tieto, että kissankuselta maistuva törky voitti tämän mittelön. Ostin tuoksinan voittanutta kahvetta syksyllä, enkä saanut mukillistakaan alas. Se kun tuo parhauden määritelmä vaihtelee meillä ihmisillä aika suuresti. Ymmärtäähän sen kun nämä kultasuukkuset suipistelevat suukkusiaan ja valitsevat parhaaksi erikoisimmat maut, etteivät menettäisi kasvojaan barista- ja muun puppelikansan silmissä.

Iltalehti testasi kahvit - katso, miten suosikit pärjäsivät | Ruoka | Iltalehti.fi
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Iltalehti on kerännyt kasaan raadin valitsemaan parasta kahvia. Minua ei jotenkin yllättänyt tieto, että kissankuselta maistuva törky voitti tämän mittelön. Ostin tuoksinan voittanutta kahvetta syksyllä, enkä saanut mukillistakaan alas. Se kun tuo parhauden määritelmä vaihtelee meillä ihmisillä aika suuresti. Ymmärtäähän sen kun nämä kultasuukkuset suipistelevat suukkusiaan ja valitsevat parhaaksi erikoisimmat maut, etteivät menettäisi kasvojaan barista- ja muun puppelikansan silmissä.

Makuasioita todellakin, mutta minä olen maistanut kaikkia noita testin kahveja Angry Birds -kahvia lukuunottamatta ja olisin valinnut voittajan samoin. Mahdollisesta sokkotestin tuloksesta en osaa sanoa juuta tai jaata. Reko taitaa olla paahdoltaan hieman tummempaa kuin vertailun muut juomat. Ja minulla ei ole tarvetta minkäänlaiseen kulinaristiseen egonkohotukseen, vaan olen keskimäärin melko juntti ruokailu- ja juomailumakujeni suhteen.

T. nimim. "Päivälliseksi eineslihapullia, xtra-ranskiksia ja rasvatonta maitoa"
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Iltalehti on kerännyt kasaan raadin valitsemaan parasta kahvia.

Just viikonloppuna bongasin netistä suodatinkahvitestin jossa myös suosituimmat merkit vertailussa, en nyt tietenkään muista mikä lehti se oli. Tulos oli vielä raflaavampi, voitto taisi mennä PIRKKA kahville ja Juhla Mokka /Pressa oli jämäpisteillä ja raati oikein ihmetteli miten nämä kestosuosikit maistui niin "pahalle". Siinä testissä oli mukana myös Lidlin vihreä Bellarom joka sijoittui keskikastiin, myös itse olen joskus tuota ostanut ja ihan ok suodatinkahvit siitä pyöräyttää. Hintalaatu parempi minunkin mielestä Bellaromissa kuin Juhla Mokassa/ Pressassa.

Nämä testit on niin makuasioita, ehkä siellä pitäisi olla ne baristat maistelemassa että saataisiin jotain järkeä näihin testeihin.

Katsoin googlella pari kahvitestiä netistä ja niissä sekä yllämainituissa samat kahvimerkit sijoittuu ihan laidasta laitaan.


_
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Itse keitän lähinnä Rainbow-kahvia. Juuri ostin taas kilon alle neljään euroon. Hinta/laatu-suhde on täysin ylivertainen. Presidentti on maultaan paras ja Juhla Mokka pääsee samoihin Rainbown kanssa. Noita luomukahveja en ole maistanut, mutta ainakin Pauligin Mundo oli aivan karmeaa litkua. Ei ikinä enää. Samaan hintaan saa yli kolme pakettia Rainbown laatukahvia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös