Viherpuiston Ruoska
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Ja mua ei vähääkään kiinnosta sellaiset perustelut kuin "kato nyt miten huonosti se ja se on aloittanut kautensa". Se on helvetin laiskaa vedota siihen, että ei meidän tartte tehdä hyvää duunia kun ei muutkaan tee. Se kai tässä on tavoite, että tehdään niin hyvää duunia ettei hävitä peliäkään. Tai muistaakseni ainakin tämä on maalintekopeli, jossa pelataan voitosta ja isossa kuvassa siitä mestaruudesta.
Kuka on vedonnut siihen, ettei meidän tartte tehdä hyvää duunia, kun muutkaan ei tee? Ei tule ihan heti mieleen. Päinvastoin mun ja monen muunkin kirjoittajan mielestä on tehty hyvää duunia, kun kausi on alkanut paremmin kuin ilmeisesti kertaakaan sitten syksyn 1991. Aina on parantamisen varaa, mutta vastahan kausi on nuori, joten IFK:kin ehtii vielä kehittyä paljon. Ja kun mainitsit maalintekopelin, niin siinähän IFK on pärjännyt paremmin kuin muut, koska joukkue on tehnyt eniten maaleja. Lisäksi joukkueessa vaikuttaisi olevan tällä hetkellä aika monta täysin liigakelpoista sentteriä: Tyrväinen, Santala, Lundell, Keränen ja Nykopp. Kun näilläkin pelaajilla kausi on alkanut lähes erinomaisesti, niin en mä viitsi panikoida. Toki toivon, että vielä yksi tasokas sentteri tulee, mutta ei sen välttämättä tarvitse tulla vielä huomenna tai ylihuomenna.
Tuo on kieltämättä hyvä tavoite, ettei hävitä yhtään peliä kauden aikana, ja se on todennäköisesti useimpien joukkueiden tavoite, mutta realistinen se ei tietenkään ole. Edes 97-98 ei voitettu kaikkia matseja: pleijareissa kyllä, mutta runkosarjassa hävittiin 14 kertaa ja jäätiin kakkosiksi. Vastaavaa joukkuetta ei ole sen koommin tässä sarjassa nähty eikä todennäköisesti nähdäkään, ellei joku sitten päätä viskoa mottipäisiä summia vasemmalle ja oikealle. Jos kaikki muu paitsi 60 murskavoittoa on pettymys ja paskasti sujunut runkosarja, niin siinä tapauksessa kannattaisi ehkä laskea odotuksia realistiselle tasolle.
Isossa kuvassa tässä ei ole syytä vetää ranteita auki, koska ollaan tosiaan sarjassa jaetulla kolmossijalla ja mestaruuteen on edelleen kaikki mahdollisuudet. Jos IFK hakee huomenna kolme pinnaa Mansesta, noustaan mitä ilmeisimmin Kärppien kanssa tasapisteisiin kakkossijalle.