Kadonneen sentterin metsästys kaudelle 2018–2019

  • 146 153
  • 514
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mua ei vähääkään kiinnosta sellaiset perustelut kuin "kato nyt miten huonosti se ja se on aloittanut kautensa". Se on helvetin laiskaa vedota siihen, että ei meidän tartte tehdä hyvää duunia kun ei muutkaan tee. Se kai tässä on tavoite, että tehdään niin hyvää duunia ettei hävitä peliäkään. Tai muistaakseni ainakin tämä on maalintekopeli, jossa pelataan voitosta ja isossa kuvassa siitä mestaruudesta.

Kuka on vedonnut siihen, ettei meidän tartte tehdä hyvää duunia, kun muutkaan ei tee? Ei tule ihan heti mieleen. Päinvastoin mun ja monen muunkin kirjoittajan mielestä on tehty hyvää duunia, kun kausi on alkanut paremmin kuin ilmeisesti kertaakaan sitten syksyn 1991. Aina on parantamisen varaa, mutta vastahan kausi on nuori, joten IFK:kin ehtii vielä kehittyä paljon. Ja kun mainitsit maalintekopelin, niin siinähän IFK on pärjännyt paremmin kuin muut, koska joukkue on tehnyt eniten maaleja. Lisäksi joukkueessa vaikuttaisi olevan tällä hetkellä aika monta täysin liigakelpoista sentteriä: Tyrväinen, Santala, Lundell, Keränen ja Nykopp. Kun näilläkin pelaajilla kausi on alkanut lähes erinomaisesti, niin en mä viitsi panikoida. Toki toivon, että vielä yksi tasokas sentteri tulee, mutta ei sen välttämättä tarvitse tulla vielä huomenna tai ylihuomenna.

Tuo on kieltämättä hyvä tavoite, ettei hävitä yhtään peliä kauden aikana, ja se on todennäköisesti useimpien joukkueiden tavoite, mutta realistinen se ei tietenkään ole. Edes 97-98 ei voitettu kaikkia matseja: pleijareissa kyllä, mutta runkosarjassa hävittiin 14 kertaa ja jäätiin kakkosiksi. Vastaavaa joukkuetta ei ole sen koommin tässä sarjassa nähty eikä todennäköisesti nähdäkään, ellei joku sitten päätä viskoa mottipäisiä summia vasemmalle ja oikealle. Jos kaikki muu paitsi 60 murskavoittoa on pettymys ja paskasti sujunut runkosarja, niin siinä tapauksessa kannattaisi ehkä laskea odotuksia realistiselle tasolle.

Isossa kuvassa tässä ei ole syytä vetää ranteita auki, koska ollaan tosiaan sarjassa jaetulla kolmossijalla ja mestaruuteen on edelleen kaikki mahdollisuudet. Jos IFK hakee huomenna kolme pinnaa Mansesta, noustaan mitä ilmeisimmin Kärppien kanssa tasapisteisiin kakkossijalle.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tällaisen kahden suunnan sentterin sopimus olisi vastikään purettu: Cory Emmerton at eliteprospects.com .. Alkukausi on toki ollut ainakin pisteiden valossa melko kauhea, mutta jokin kyykkääminenhän siellä pitää yleensä taustalla olla jos tässä vaiheessa kautta putoaa vapaille markkinoille. Sveitsissä tehnyt ihan hyvin pisteitä edellisten kausien aikana siihen nähden, että on pelannut sarjan yhdessä paskimmista joukkueista.

E: Pelannut Quinceyn kanssa useamman kauden Red Wingsissä, joten kai sieltä voisi ainakin kommentit kysyä.
 
Viimeksi muokattu:

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kuulu, ei näy.

Mulla alkaa olla sellainen mielipide tuosta sentterikaupasta, että se ei tule koskaan edes toteutumaan. Joko nyt on hakusessa sellainen pelaaja jota ei ole vielä keksittykään, tai sitten eurolla ollaan ostamassa mersua. Joku tässä kuviossa mättää. Pidän seuran avointa ilmoitusta "hankitaan, jos sopiva löytyy" sellaisena, jolla saadaan faniporukka vaan toivomaan ihmettä, ja myytyä turhia kuvitelmia katsojille. Kauden päätteeksi on hyvä sitten heittää fraasia, että "ei löydetty". Tällä kertaa näin.

Yhdessä mediassa, elo-/syyskuun vaihteessa, Tobbari lupasi hyökkäystäydennystä jo ennen kauden alkua, mutta mitään ei tapahtunut.
Tammikuun alesta saattaa ehkä joku tarttua, mutta eihän SE ole enää SE juttu. Toki Kertsinkin pitkä puuttuminen on myös paikattava.

Tämmöistä epäuskoa kragajengiin tänään. Huominen voi taas olla täysin toisenlainen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos ei sitä Salmelaisen lupaamaa sentteriä ala kuulua aika nopeasti verorajalla, joka siis taisi olla reilun parin viikon päästä niin karavaanarin touhujen jatkoahan tämä on.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Jos ei sitä Salmelaisen lupaamaa sentteriä ala kuulua aika nopeasti verorajalla, joka siis taisi olla reilun parin viikon päästä niin karavaanarin touhujen jatkoahan tämä on.

Toivo elää, että Gilbert Brule olisi tulossa. Pyytää varmaan sen verran mottipäistä summaa, että sopisi hyvin verorajalla tulevan pelaajan statukseen.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
En kyllä ymmärrä monen teistä ajatuksenjuoksua.. Salmelainen on luvannut yrittää löytää jengiin sopivaa sentteriä, mutta jos ei löydä niin on ihan pelle jätkä ja vielä kusettajakin? Voiko tämän organisaation työntekijänä yleensäkään onnistua missään? Jos hankit jonkun pelaajan ja tämä pelaaja ei ole alusta alkaen pelipaikkansa absoluuttisesti paras tässä sarjassa, niin olet epäonnistunut. Ja yleisestikin ihan paska jätkä. Jos taas et hanki kaikkea tuota edellämainittua niin olet edelleen epäonnistunut ja ihan paska jätkä. Jos päästät jonkun pelaajan siirtymään toiseen organisaatioon (halusi tämä jatkaa meillä tai ei), niin olet epäonnistunut, ylimielinen ja paska jätkä. Sillä ei ole väliä että fanit on ollut kauppaamassa tätä pelaajaa pois jo pitkään, koska faneilla on oikeus muutta mieltään sillä hetkellä kun joku muu tekee jonkun päätöksen. Auta armias jos tämä pelaaja vielä pelaa ihan ok tai jopa hyvin jossain muualla niin sitten kannattaa jo lopettaa valoisalla liikkuminen muiden ihmisten keskuudessa.. Ja voi pyhä lehmä sentään jos kuitenkin päätät jatkaa jonkun oman pojan sopimusta niin sitä et perkele saa anteeksi ikinä!! Paitsi jos tämä oma poika yhtäkkiä onnistuukin täällä niin sitten kaivetaan joku 4 vuotta vanha viesti esille jonka jossain sivulauseessa on vahingossa ja epäsuorasti kehuttu tätä pelaajaa niin voidaan sanoa että "i told you so".

...

Tsemppiä Tobbari, mä uskon suhun!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Minä taas en ymmärrä näiden "annetaan aikaa" ja "mä uskon suhun" palstaveljien ajatuksenjuoksua. Fakta on se, että meillä on Suomelan lähdöstä lähtien ollut yhden huipunveljeksen tyhjiö sentteriosastolla, jota meidän UTJ ei ole vieläkään onnistunut paikkaamaan. Itselläni on kuitenkin vielä vakaa usko siihen, että Salmelainen tämän tontin täyttää, kuten on mediassa puhunut. Kuitenkin IFKssa on vuodesta toiseen lähes poikkeuksetta jätetty joku osa-alue rosterissa vajaavaiseksi, joten mitä pidemmälle edetään ilman sentterihankintaa niin ainakin minussa skeptikko herää. IFKn urheilutoimenjohtajan pesti ei minun papereissani ole mikään harjoittelijan paikka vaikka se on sitä IFKn johdolle tuntunut olevan, kun ottaa huomioon Karaavanarin pitkän uran pestissä.Päinvastoin Salmelaisen pitää tästä kaudesta alkaen yltää Liigan parhaimpien urheilutoimenjohtajien tasolle (Holtari, Tuomenoksa), jotka pystyvät rajallisista resursseistaan huolimatta rakentamaan vuodesta toiseen heidän mittakaavassaan huippujengejä, joissa kaikki osa-alueet kunnossa.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä ymmärrä monen teistä ajatuksenjuoksua..
.....
Tsemppiä Tobbari, mä uskon suhun!

Yritän selventää omaani;
5-6 kuukautta on nyt julkisesti etsitty sentteriä, eikä muka ketään/mitään ole liikkunut tällä aikaa yhtään missään? Eli markkinat olisivat tyhjät?
Eurolla mersu? Kauheasti kärjistämällä seuraavaa; IFK tarjoaa alihintaa, eli aivan liian vähän hyvästä pelaajasta, ja julkisuuteen kerrotaan ettei pelaajia ole, ja etsintä jatkuu. Miten ja mistä esim. SaiPa noita pelaajia löytää? Lukkokin on tainnut viimeikin onnistua löytämään laatupelaajia Liigaan. Mikä estää IFK.ta?

Yllä siis puhtaita kysymyksiä, ei naukua, eikä narinaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@YksinLäpi Ei IFK ole missään vaiheessa sanonut ettei pelaajia ole sanonut vain, että oikean pelaajan löytäminen haastavaa. Olen @ElmerMoody kanssa samoilla linjoilla.

Voitko esittää mitkä laatupelaajat Lukko ja Saipa on löytänyt? Siis jos puhutaan Suomelan ja Brulen tasoisista kavereista. Salmelainen malttoi odottaa ja löysi Quinceyn joka ei edes ollut ykkösvaihtoehto.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Toivo elää, että Gilbert Brule olisi tulossa. Pyytää varmaan sen verran mottipäistä summaa, että sopisi hyvin verorajalla tulevan pelaajan statukseen.

Toisaalta mikä estäisi sopimuksen julkaisun ennen verorajaa? Tiedotteeseen vaan maininta, että liittyy rinkiin parin viikon päästä. Tämä lopettaisi turhan spekuloinnin ja palauttaisi luottamuksen "skeptikko-osastoonkin".

Itse pidän varsin todennäköisenä, ettei mitään verorajaa odottavaa sopimusta edes löydy vaikka tuosta Brulesta jotain huhua olikin. Mielelläni olen toki väärässä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En kyllä usko, että tuleekin Brule Eurooppaan pelaamaan pähkinöillä. Miksi olisi mennyt Kunlunista Calgaryyn? Toki Calgary näyttää luopuneen herrasta parissa viikossa. Miksiköhän - onko rikki vai onko nupissa vikaa?
Kyllä AHL:än puolella vielä olisi vaihtoehtoja, mutta eipä taida tulla mitään.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Okei, paha ottaa kantaa kun en omaa JYP:n organisaatiota koskevaa sisäpiirin tietoa.

Ei siihen kantaa tarvitse ottaa vaan oli tarkoitus esittää, että siinä voi olla monia asioita miksi ei vielä julkaista. Oman käsityksen mukaan Newton on tehnyt sopparinsa JYP:n kanssa jo keväällä. Voihan näissä molemmissa olla niissä sopimuksissa omia klausuuleja ennen verorajaa.

Fakta kumminkin molempien tapauksessa on se, että ovat ilman seuraa ja molempien kanssa se on hieman erikoista tässä vaiheessa kautta.

Ei mulla ole mitään syytä epäillä etteikö se sentteri tulisi. Koivisto laitettiin ulos Lundell antaa vähän lisäaikaa, mutta se ei poista tarvetta. Keränen myös joka pystyy keskellä loukkaantui pitkäksi aikaa joten aika varma voi olla sentterin saapumisesta, itse veikkaan kahden viikon sisään.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Minä taas en ymmärrä näiden "annetaan aikaa" ja "mä uskon suhun" palstaveljien ajatuksenjuoksua. Fakta on se, että meillä on Suomelan lähdöstä lähtien ollut yhden huipunveljeksen tyhjiö sentteriosastolla, jota meidän UTJ ei ole vieläkään onnistunut paikkaamaan. Itselläni on kuitenkin vielä vakaa usko siihen, että Salmelainen tämän tontin täyttää, kuten on mediassa puhunut. Kuitenkin IFKssa on vuodesta toiseen lähes poikkeuksetta jätetty joku osa-alue rosterissa vajaavaiseksi, joten mitä pidemmälle edetään ilman sentterihankintaa niin ainakin minussa skeptikko herää. IFKn urheilutoimenjohtajan pesti ei minun papereissani ole mikään harjoittelijan paikka vaikka se on sitä IFKn johdolle tuntunut olevan, kun ottaa huomioon Karaavanarin pitkän uran pestissä.Päinvastoin Salmelaisen pitää tästä kaudesta alkaen yltää Liigan parhaimpien urheilutoimenjohtajien tasolle (Holtari, Tuomenoksa), jotka pystyvät rajallisista resursseistaan huolimatta rakentamaan vuodesta toiseen heidän mittakaavassaan huippujengejä, joissa kaikki osa-alueet kunnossa.

Ymmärrän tämän ja en mä nyt eri mieltä ole. Mä vaan näen asian niin että Salmelainen ei tyydy mihinkään sekundaratkaisuun ja hommaa jotain sentteriä vain hiljentääkseen huutelijat, vaan haluaa oikeasti löytää sen sopivan palasen joukkueeseen. Ja onhan noita sopivia palasia hänen mukaansa jo löytynytkin, mutta kun ottajia on varakkaammissakin liigoissa, niin ei olla saatu vietyä neuvotteluja voittajana maaliin. Tuossa tietenkin on aina parantamisen varaa, mutta jos ei olla hävitty ns. huonommille, niin en mä nyt haukkumaan vielä rupeaisi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei siihen kantaa tarvitse ottaa vaan oli tarkoitus esittää, että siinä voi olla monia asioita miksi ei vielä julkaista. Oman käsityksen mukaan Newton on tehnyt sopparinsa JYP:n kanssa jo keväällä. Voihan näissä molemmissa olla niissä sopimuksissa omia klausuuleja ennen verorajaa.

Fakta kumminkin molempien tapauksessa on se, että ovat ilman seuraa ja molempien kanssa se on hieman erikoista tässä vaiheessa kautta.

Ei mulla ole mitään syytä epäillä etteikö se sentteri tulisi. Koivisto laitettiin ulos Lundell antaa vähän lisäaikaa, mutta se ei poista tarvetta. Keränen myös joka pystyy keskellä loukkaantui pitkäksi aikaa joten aika varma voi olla sentterin saapumisesta, itse veikkaan kahden viikon sisään.

Juu, samaa mieltä, että kun Keränen putosi telakalle pitkäksi aikaa ja kun Koivistonkaan sopimusta ei jatkettu, niin pakkohan siellä on jonkun tulla ihan leveyssyistäkin. Toki Jääskä on vissiin tekemässä paluuta lähitulevaisuudessa, mutta kuitenkin.

Lähinnä sitä vain mietin aiemmin, että mikä voisi olla syy jättää sen "Brulen" sopimus julkaisematta jos sellainen kerran sattuisi löytymään. Verotukseenhan ei vaikuta muu kuin se, että milloin pelaaja astuu Suomen maankamaralle ja toisaalta sopparin julkaisu antaisi kaikille työrauhan kun turha spekulointi ja huhuilu loppuu.

E: Voihan se toki olla, ettei seura halua alleviivaten vero-optimoijan mainetta, uusi pelaaja julkaistaan vaan "sattumalta" verorajalla...
 
Viimeksi muokattu:

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta mielestä on melko turhaa jauhaa onko joku kenties mahdollisesti tulossa vai ei. Tämän hetken tilanne on se, että HIFK on pelannut sarjapelejä 17 ottelua ja ensimmäisestä sarjasta joukkue putosi alkusarjan jälkeen pois. Ja tällä joukkueella siellä kait ajateltiin menestyä mutta toisin kävi.

Palataan asiaan kun vahvistuksia tulee, siihen asti joukkue on tämä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee tai ei tule. Kauden jälkeen arvioidaan mitä tästä kaudesta jäi käteen. Mikäli jää niin sanotusti luu käteen tuloksellisesti myös liigassa ja sitä sentteriä ei tule, niin vihkoonhan se meni ja aika valju kuva jäi kaudesta. Siirtorajaan asti on aikaa vahvistaa joukkuetta. Toisaalta kun miettii, että jos vaikka 300k on varattu massia ykkössentterin koko kauden palkkaan ja venyy vuoden vaihteeseen asti hankinta ja edelleen sama euromäärä käytössä, niin oman logiikan mukaan sillä rahalla pitäisi saada artistisopparilla aika pätevä kaveri. En osaa tätä asiaa arvioida ennen, kuin lopullinen tulos on selvillä. En usko, että kukaan valittaa mikäli joku Quinceyn tasoinen hankinta tulee myös sentteriosastolle, vaikka tulisi siirtorajan viimeisenä päivänä. Siihen asti mielestäni on aika turha kitistä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sivuhuomiona, kyllä Bolzano olisi pitänyt voittaa jo tällä materiaalilla. Se ei kyllä mene Tobben piikkiin vaan Atun ja joukkueen asenteen piikkiin.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ehkä olisi jo aika myöntää, että Suomelan korvaaminen epäonnistui. Normaali pelaajatarkkailu jatkuu, niin senttereiden kuin muidenkin pelaajien suhteen. Mitään suunnitelma B:tä ei ole eikä ollut olemassakaan. Eurooppalaisen huippujoukkueen tittelistä kisailee tänä vuonna Oulun Kärpät. Mestaruuden voittamiseen me tarvitaan aimo annos onnea. Ihan ok joukkue meillä on, ehkä sillä mennään vielä pitkälle.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ehkä olisi jo aika myöntää, että Suomelan korvaaminen epäonnistui. Normaali pelaajatarkkailu jatkuu, niin senttereiden kuin muidenkin pelaajien suhteen. Mitään suunnitelma B:tä ei ole eikä ollut olemassakaan. Eurooppalaisen huippujoukkueen tittelistä kisailee tänä vuonna Oulun Kärpät. Mestaruuden voittamiseen me tarvitaan aimo annos onnea. Ihan ok joukkue meillä on, ehkä sillä mennään vielä pitkälle.

Nooo ei välttämättä, kun se veroraja ei ole tässä vielä. Mutta jos vielä niihin aikoihin päivitellään sitä, ettei sopivaa ole löytynyt, niin sitten alkaa olla se "näillä mennään" yhä lähempänä ja lähempänä. Nythän kovalla itseluottamuksella vetelevä Lundell on onneksi sentään tuonut helpotusta keskikaistalle.

Mutta kyllä officella varmasti kaikki kivet käännetään sentterihankinnan eteen. Toivotaan että sellainen on jo löytynyt...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä olisi jo aika myöntää, että Suomelan korvaaminen epäonnistui. Normaali pelaajatarkkailu jatkuu, niin senttereiden kuin muidenkin pelaajien suhteen. Mitään suunnitelma B:tä ei ole eikä ollut olemassakaan.

Mehän ei tiedetä, vaikka suunnitelmia olisi ollut tai olisi edelleen E:hen tai F:ään asti, mutta kaikki olisivat menneet syystä tai toisesta puihin. Suomela oli riski, joka kannatti ottaa, mutta se ei valitettavasti onnistunut. Täällä on huudeltu, että kaikki näkivät jo talvella Suomelan jatkavan matkaa Suomen rajojen ulkopuolelle. Onhan se IFK-sopimus voitu tehdä jo kauan ennen, kuin sokea reettakin näki tilanteen. Eikä Suomelan pääsy San Josen kokoonpanoon ollut mitenkään varmaa ennen Karlsson-kauppaa, jonka myötä joukkueesta vapautui sopivasti yksi sentteripaikka.

Ja ylipäänsä: onko sentteritilanne tällä hetkellä jotenkin erityisen toivoton? Kahteen ensimmäiseen ketjuun on heittää Tyrväinen ja Lundell, kolmoseen ja neloseen Santala ja Nykopp. Lunkan tasoista lahjakkuutta ei ole IFK:ssa nähty sitten MG:n, joten tällä hetkellä joukkue on paljon enemmän kuin vain ok. Jos sisään tulee vielä yksi ukko, niin keskikaista on ehkä liigan paras.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös