Kadonneen sentterin metsästys kaudelle 2018–2019

  • 145 766
  • 514
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
A. Lundell pääsee näyttämään taitonsa. Parhaimmassa tapauksessa tässä on yksi kiekollisista senttereistä. Enkä olisi erityisen pahoillani, jos näin kävisi.

Potentiaalia on. Tällä kertaa merkittävästi enemmän kuin Porthenin ja Salosen siirtyessä edareihin.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisipa mukavaa tietää missä urhea sentterin ja pakin metsästysseurueemme juuri tällä hetkellä liikkuu.
Voisikohan heille laittaa jatkossa kyytiin gps-seurannan, kuten WRC-autoissa? Saisimme livenä seurata metsästäjien liikkeitä, ja arvailla kenen kanssa siellä jäähallikäytävillä keskustellaan. Olis se vaan jännää.

Toivottavasti ovat kuitenkin nyt P-Amerikassa, eivätkä Afrikassa!
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Olisipa mukavaa tietää missä urhea sentterin ja pakin metsästysseurueemme juuri tällä hetkellä liikkuu.
Olen oman surutyöni jo 1. senan suhteen tehnyt. Huomenna hän ei tule. Eikä ennen kauden alkua. Joukkue on tässä.
Vuoden 2016 jälkeen meillä on ollut tasan yksi ykkössentteri ja hän oli Antti Suomela.
 

scholl

Jäsen
En ole uskonut pätkääkään siihen, että sentteri tulisi ennen kauden alkua, eikä ole tarpeenkaan, mutta kyllä sieltä joku vielä tulee.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Aikaa on vielä vajaa viikko ensimmäiseen peliin ja runsas kuukausi sarjan alkuun, mutta kuivalta näyttää niinkuin Suomen luonto.
Aika riskillä mennään, jos ei sitä sentteriä saada alusta mukaan, mutta Tobbehan on entinen pelaaja.
Olisi kiva kuulla häneltä (vaikka podcast), mitä vaihtoehtoja on ja koska on aikomus olla soppari(t) valmiina. Samaten, ketkä ovat saikulla ja kuinka kauan. Olihan välillä jo avoimempaa tiedottamista, mutta...
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Vihjailetko tässä nyt, että Salmelainen saattaa yllättää kaikki ja joukkueen ensimmäiseen peliin saapuu ykkössentteriksi mies puvun alta.
En vihjaile yhtään mitään. Totean vain, että riskillä mennään, jos ei sitä haussa olevaa sentteriä pian julkisteta. Olisi hyvä kerrankin olla joukkue avainpelaajien osalta valmis kauden alkaessa. Olkoonkin, että kyseinen valinta saattaa monelle aluksi tuntua pettymykseltä. Itse olen siitä positiivinen, kunhan pääsisi mukaan alusta. Mutta Tobbe ehkä haluaa pelata aikaa. Nykyinen sentteristö saattaa riittää pitkällekin (ei kuitenkaan mestaruuteen) elleivät Santala ja/tai Tyrväinen loukkaannu ja tietenkin edellyttäen ettei Santala ole jo liian hidas. Onhan siellä kyllä Nykopp, Koivisto, Lundell ja Jääskä ainakin vielä. Ja voihan Keräsen tai esim. Åstenin pistää senttereiksi (toivottavasti ei).
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisipa mukavaa tietää missä urhea sentterin ja pakin metsästysseurueemme juuri tällä hetkellä liikkuu.

Tobias Salmelainen on ainakin matkalla Edmontoniin. Tosin U18-merkeissä, mutta voihan sieltä samalla koneella tulla Stadiin se ykkösen senakin. Linkki vie Tobbarin Twitteriin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nykyinen sentteristö saattaa riittää pitkällekin (ei kuitenkaan mestaruuteen)

Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että Liigan taso on laskenut. En itsekään usko, että nykyinen joukkue tuollaisenaan riittää mestaruuteen, mutta on sitä suurempiakin ihmeitä nähty. HIFK on jo nyt mun silmissä Kärppien jälkeen paras nippu paperilla ja voisi kiilata yhdellä tai kahdella onnistuneella hankinnalla ohikin. Ei syytä paniikkiin. Nautitaan nyt kesästä ja juodaan olutta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
HIFK on jo nyt mun silmissä Kärppien jälkeen paras nippu paperilla ja voisi kiilata yhdellä tai kahdella onnistuneella hankinnalla ohikin. Ei syytä paniikkiin.

Vaikea tosiaan sanoa Liigan voimasuhteista juurikaan mitään vielä, mutta onhan tuo Kärppien puolustus aivan maaginen suorastaan. Pesee meidän vastaavan osaston ihan kymmenen-nolla.

Ja olisihan se kiva nähdä HIFK:n pärjäävän myös Euroopan kentillä joskus, taisi olla ensimmäinen CHL-kausi kun päästiin kahdeksan parhaan joukkoon ja tiputtiin trillerin jälkeen pois(?), mutta tämän jälkeen menestys noissa kekkereissä on ollut hyvin vaatimatonta ja suoraan sanottuna surkeaa. No, joka vuosi ollaan noissa kuitenkin oltu mukana...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaikea tosiaan sanoa Liigan voimasuhteista juurikaan mitään vielä, mutta onhan tuo Kärppien puolustus aivan maaginen suorastaan. Pesee meidän vastaavan osaston ihan kymmenen-nolla.

Tästä olen toki kanssasi samaa mieltä. Olen itseasiassa tässä vaiheessa enemmän huolissani tuosta meidän pakistosta kuin hyökkäyksestä. 1-2 hankintaa voivat toki kaiken vielä muuttaa, mutta mielestäni tilanne on vähintään hyvä jo tässä vaiheessa. Oli lohdullista kuulla, että vaikka Lessio ja nämä kaksi jämänarria tulivat sisään, niin silti edelleen haetaan pakkia ja sentteriä. Se kertoo, että nykyinen urheilujohto on ainakin perillä siitä, mitä tuosta joukkueesta vielä uupuu. Monta kertaa voimme sanoa Nybarin aikaan samaa? Ehkä silloin Nokan päävalmentajakausina.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Oli lohdullista kuulla, että vaikka Lessio ja nämä kaksi jämänarria tulivat sisään, niin silti edelleen haetaan pakkia ja sentteriä. Se kertoo, että nykyinen urheilujohto on ainakin perillä siitä, mitä tuosta joukkueesta vielä uupuu.
Itse en näe mitään ero tässä asiassa. Kaikki näkivät silloin ja näkevät nytkin mitä joukkueesta puuttuu tai mikä on heikko kohtamme. Vahvistuksia ei näy nytkään, ei ainakaan niille tonteille mihin niitä tarvitaan. Sekä Heiskasen, että Suomelan lähdöt on ollut riittävän kauan tiedossa stunttien löytämiseen. Ilmari Pitkästä en olisi halunnut nähdä koskaan petopaidassa mutta ainahan voi vaikka räplätä kännykkää kun kyseinen spede on kentällä.
 
Viimeksi muokattu:

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Tulevan kauden pelinumeroita katsellessa tuli kyllä sellanen fiilis, että puolustus on se osa-alue, joka tarvitsee kipeimmin boostausta, eikä niinkään hyökkäys. Santala & Tyrväinen on sellainen sentteri-duo, että tässä sarjassa pitää pärjätä, jos laidoilla on myös osaamista. Edellyttää siis, että Kangasniemi, Lessio, Rask, Thorell ovat luokassa onnistujat.

Mulla on sellanen fiilis, että Santala tulee olemaan huomattavasti kovempi, kuin mitä täällä palstalla porukka odottaa. Saa ottaa talteen ;)
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mulla on sellanen fiilis, että Santala tulee olemaan huomattavasti kovempi, kuin mitä täällä palstalla porukka odottaa. Saa ottaa talteen ;)
Joo, en ole viitsinyt itse vielä tulla Santalaa "puolustelemaan" vaan lähinnä odotellut, että Tommi lunastaa odotukseni pelaamalla...

Kova sentteri liigaan, yksi tulevan kauden onnistujista, saa ottaa talteen!!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mulla on sellanen fiilis, että Santala tulee olemaan huomattavasti kovempi, kuin mitä täällä palstalla porukka odottaa. Saa ottaa talteen ;)

En mielestäni ole vähemmistössä väittäessäni, että on todennäköistä Santalan tekevän runsaasti pisteitä runkosarjassa, mutta mahdollisesti hyytyvän hieman pudotuspeleissä. Mielestäni suurin osa epäilevistä Tuomaksista ovat tuoneet esille skeptisyyttään liittyen nimenomaan pleijaritason riittävyyteen. Minulle joku 40+ pistettä runkosarjassa ei olisi yllätys, kuten ei toisaalta myöskään 0,4ppg pudotuspeleissä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mulla on sellanen fiilis, että Santala tulee olemaan huomattavasti kovempi, kuin mitä täällä palstalla porukka odottaa. Saa ottaa talteen ;)

Veikkaan, että tieltään raivattu parhaassa peli-iässä oleva Malinen tekee ensi kaudella huomattavasti kovemmat pisteet Tapparassa kuin jurakaudella syntynyt Santala IFK:ssa.

Mitä tulee ykkössentteriin, niin kyllähän tämä tilanne alkaa surullisesti muistuttamaan päivä päivältä enemmän case M.Kerästä ja K.McLeania. Eli odotellaan milloin sieltä naarataan joku Austin Block korvaajaksi vai tuottaako kenties viivyttelytaktiikka tulosta ja maksava asiakas unohtaa, että tällainen tarve edes on ollut olemassa. Onnetonta.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Sen mitä treenejä on nähnyt niin Santala on fyysisesti hyvässä kunnossa mutta juuri päästä päähän 5/5 pelaaminen on se mikä ehkä mietityttää . Peliälyltään hyvä sijoittuu hyvin mutta juu se liike....
Ketjukaverit ovat olleen Rask ja Thorell.
Lessio puolestaan on iso mutta ainakin vielä liikkeen kanssa on vielä takkuamista, ehtininen on vielä ollut hakusessa.
Pelaa Tyrväisen ja Kangasniemen kanssa ainakin nyt...
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Joo, en ole viitsinyt itse vielä tulla Santalaa "puolustelemaan" vaan lähinnä odotellut, että Tommi lunastaa odotukseni pelaamalla...

Kova sentteri liigaan, yksi tulevan kauden onnistujista, saa ottaa talteen!!

Otetaan, otetaan!
Palataan asiaan playoffeissa, jollei jo aiemmin :)
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Sen mitä treenejä on nähnyt niin Santala on fyysisesti hyvässä kunnossa mutta juuri päästä päähän 5/5 pelaaminen on se mikä ehkä mietityttää . Peliälyltään hyvä sijoittuu hyvin mutta juu se liike....

Niin, silloin kun Peltosen Ville tuli takaisin, puhuttiin tätä samaa ja jopa jotkut olivat harjoituspelien jälkeen suhteellisen varmoja, ettei ole enää kärkiukkoja. Kuinkas sitten kävikään?

Ja ei, en odota Santalan olevan yhtä dominoiva, mutta sanonpa vain, ettei elokuun jäätreeneistä kannta vetää tarkkoja johtopäätöksiä
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Ja ei, en odota Santalan olevan yhtä dominoiva, mutta sanonpa vain, ettei elokuun jäätreeneistä kannta vetää tarkkoja johtopäätöksiä


Niin olen siis samaa mieltä. Santala on pelannut hyvissä sarjoissa hyvillä tehoilla ja ollut aina viisas pelaaja joka on todella hyvä yhden kosketuksen syötöissä sekä lukemaan peliä eteenpäin ..
Laidoilla hyvät kaverit niin kaikki on mahdollista. Älyllisesti sarjan parhaita toivotaan että liike riittää. :)
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sen mitä treenejä on nähnyt niin Santala on fyysisesti hyvässä kunnossa mutta juuri päästä päähän 5/5 pelaaminen on se mikä ehkä mietityttää . Peliälyltään hyvä sijoittuu hyvin mutta juu se liike....
Ketjukaverit ovat olleen Rask ja Thorell.
Lessio puolestaan on iso mutta ainakin vielä liikkeen kanssa on vielä takkuamista, ehtininen on vielä ollut hakusessa.
Pelaa Tyrväisen ja Kangasniemen kanssa ainakin nyt...
Millaisia muita koostumuksia on toistaiseksi peluutettu? Sekä hyökkääjätrioissa että pakkipareissa siis.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Niin olen siis samaa mieltä. Santala on pelannut hyvissä sarjoissa hyvillä tehoilla ja ollut aina viisas pelaaja joka on todella hyvä yhden kosketuksen syötöissä sekä lukemaan peliä eteenpäin ..
Laidoilla hyvät kaverit niin kaikki on mahdollista. Älyllisesti sarjan parhaita toivotaan että liike riittää. :)

Jos laidoilla paahtaa kesän ekojen treenien ketjukokoonpanoilla Rask ja Thorell, niin ei sentterin tarvitse välttämättä olla samanlainen polkukone. Hakki ja Helminen olivat laatusenttereitä uransa loppuun asti hidastumisestaan huolimatta. Jalkoja ja punnerrusta sijoitettiin laidoille ja homma toimi. Kyllä Santalalla on edellytykset loistaa Suomen Liigassa, mutta epävarmuustekijöitäkin on, kuten täälläkin on kirjoitettu.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että syksyn aikana saattaa olla ja hyvin todennäköisesti onkin Santala ja Tyrväinen + 7 muuta avauskokoonpanon pelaajaa esim. Rask poissa sen 5-15 peliä, eli en mielellään lähtisi kauteen pelkästään noilla kärkisenttereillä vaikka Santala kovassa kunnossa olisikin jossain 56 vuotiaiden sarjassa.

HIFK ei vaan voi välttää tuota loukkaantumis- / sairaskierrettä. Sitten on itku puserossa, kun ykkössentteri on Nykopp. Ai niin, mutta sehän on loukkaantunut. Saa ottaa talteen!
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että syksyn aikana saattaa olla ja hyvin todennäköisesti onkin Santala ja Tyrväinen + 7 muuta avauskokoonpanon pelaajaa esim. Rask poissa sen 5-15 peliä, eli en mielellään lähtisi kauteen pelkästään noilla kärkisenttereillä vaikka Santala kovassa kunnossa olisikin jossain 56 vuotiaiden sarjassa.

HIFK ei vaan voi välttää tuota loukkaantumis- / sairaskierrettä. Sitten on itku puserossa, kun ykkössentteri on Nykopp. Ai niin, mutta sehän on loukkaantunut. Saa ottaa talteen!

Kuinka todennäköisesti Santala ja Tyrväinen + 7 muuta avauskokoonpanon kaveria ovat poissa – löytyykö sulta jotain prosentteja tohon? Voitko hiukan avata ketä nuo seitsemän ovat? Annan edes vihje! Ennustatko muuten korteista vai sellaisesta pallosta?

Mun mielestä määrällisesti ollaan aika hyvässä jamassa. Tohon pari täsmää harkiten ja hyvä tulee.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Santala on pelannut hyvissä sarjoissa hyvillä tehoilla ja ollut aina viisas pelaaja joka on todella hyvä yhden kosketuksen syötöissä sekä lukemaan peliä eteenpäin

Santalan osalta on myös hyvä tiedostaa se, että on tunnettu urheilullisuudestaan ja kesän harjoituksista napsittujen ja nettisivulla olevien kuvien perusteella on hyvässä tikissä nytkin. Kokenut, kunnossa oleva pelaaja on aina parempi vaihtoehto kuin hiukan epäurheilijamaisemmassa kunnossa oleva muutaman vuoden nuorempi pelaaja.

Esitän arvauksen - vahva fiilis että Petteri Wirtanen pelaa ensi kaudella HIFK:ssa. Perusteluja ei ole vaan arvaus että sentteriä etsivä HIFK löytää pelaajan lähitienoilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös