Kärppien maalivahtitilanne

  • 605 751
  • 2 002

Itäpuu

Jäsen
Melko älytöntä yrittää laittaa maalivahtien piikkiin kumpaakaan edellisestä tappiosta. Rynnäs pelasi hyvän pelin, Karhunen edellisen. Jos pakit ja keräset kämmäilee tuohon malliin niin ei hyvät heilu, aivan sama kuka on maalissa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Melko älytöntä yrittää laittaa maalivahtien piikkiin kumpaakaan edellisestä tappiosta. Rynnäs pelasi hyvän pelin, Karhunen edellisen. Jos pakit ja keräset kämmäilee tuohon malliin niin ei hyvät heilu, aivan sama kuka on maalissa.
Sitähän minä juuri sanoin. Ehkä sen niin ymmärsitkin, mutta lausuit vain yleisellä tasolla. Koko maalivahtilätinä on ihan turhaa. Pitää keskittyä ihan muiden kohtien parantamiseen.

Tällä hetkellä se ei ole enää kiinni kuin kahdesta asiasta: mainitsemastasi maalinedustapelaamisesta kummassakin päässä, varsinkin puolustuspäässä, ja kiekkojen blokkaamisista. Myös hyökkäyspään maalinedustapelaamiseen tarvitaan nyt meisseliä, lähinnä maskipelaamista.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kaikkia Kärppien pleijarimatseja en ole nähnyt, mutta näkemissäni matseissa Karhunen on ollut mies paikallaan. Toisessa finaalissa ne ratkaisevat gamesaverit jäivät tekemättä, mutta kyllä syy tappioon oli aivan muualla kuin luukulla. Rynnäkseltä puolestaan on nähty hyvää peliä näiden ~4 erän aikana ja maaleille hän on ollut melko aseeton. Tänään joukossa oli myös muutama huipputorjunta ja Rynnäs teki sen minkä pystyi.

Vähän vaikea tilanne teillä tällä hetkellä. Tällä hetkellä veskarit ovat mielestäni melko pitkälti samalla viivalla ja lähtökohtaisesti merkittävää eroa ei tarvitse tehdä. Siinä mielessä Tapparalla on helpompi tilanne, ettei kenekään tarvitse miettiä veskarivalintaa yhtään enempää.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Melko älytöntä yrittää laittaa maalivahtien piikkiin kumpaakaan edellisestä tappiosta. Rynnäs pelasi hyvän pelin, Karhunen edellisen. Jos pakit ja keräset kämmäilee tuohon malliin niin ei hyvät heilu, aivan sama kuka on maalissa.

Tapparan 1-1 maali oli sellainen että sitä ei torju kuin säkällä. Ei kukaan. Ei pakit voi jättää tuollaista tilannetta että pelaaja pääsee laukomaan alle metristä ilman mitään häirintää!

Bailenin 2-1 maali taas esitettiin äärimmäisen huonosta kuvakulmasta. Näytti kuitenkin siltä että maskia oli vaikka muille jakaa.

Ei olisi Karhunenkaan noita ottanut kiinni, jos yhtään pystyn kaverin tekniikkaa arvioimaan.

Nuo maalit olisivat menneet vaikka siellä olisi ollut parhaiden päiviensä Hasek maalilla.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei hävitty Rynnäkseen ei. Hävittiin kehnoon maalineduspelaamiseen ja tehottomuuteen maalipaikoissa.

Ennenkaikkea pakistoon. Kun olen lukenut tuosta Lehtosen salamyhkäisestä casesta tulee mieleen, että näinkö se jotenkin on syövän lailla päässyt pesiytymään joukkueeseen ja syö yhtenäisyyttä, sillä runkkarissahan pelasimme yksittäisistä tähdistä huolimatta juuri JOUKKUEENA! Eikö Marjamäki kokemattomuuttaan ja nuoruuttaan osaa käsitellä asiaa oikein, olipa se sitten mikä hyvänsä.

Tottakai nyt on eri pelit kyseessä, mutta ei tätä voi kyllä täysin jättää spekuloinnin ulkopuolellekaan.Lelu on käsittääkseni arvostettu ja edelleen myös korkeatasoinen pelaaja, jolla olisi ollut tänäänkin paljon annettavaa.Ihmettelen kyllä ja paljon, jos ja kun kerta pelikunnossa on!Kertaheitolla muuttuisi pakiston ilme, jos Lehtonen operoisi tontillaan.

Rynnäs on vasta aloittanut pitkän tauon jälkeen, joten jos hänellä ei mitään työskentelyä edes hiukan haittaavaa vammaa ole, niin tuleen vaan Hakametsään!Eihän tässä voi arpomaankaan ruveta.Emme me mokkeihin kaadu, ongelma on muualla.
 

And77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Voi kun se olisi maalivahdeilla noin helppoa :) Karhunen jos toimisi ohjeidesi mukaan, menisi tekniikka ihan kappaleiksi ja miestä ei pitäisi päästää edes vaihtoaitioon (tai siis, Tapparafanina tietysti katson että Karhunen luukulle joka pelissä!) loppukevään aikana.

Ainakin itse omalla aktiiviurallani pystyin alitajunnasta kaivamaan pelaajan aikomukset jos kyseinen pelaaja ampui useasti samasta paikasta suunnilleen samaan osoitteeseen.. joskus se auttoi refleksitorjunnassa, joskus ei mutta enempi siitä on hyötyä kuin haittaa. Aivan varmasti on Hilli videoita näyttänyt palolan ja järvisen tekemisistä.

Jokainen veto ja torjunta on oma tarinansa ja sattumien summa, enkä tosiaankaan tarkoita että kun scouttaa jonkun vedon tarpeeksi hyvin niin sen saa automaattisesti kiinni.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Ainakin itse omalla aktiiviurallani pystyin alitajunnasta kaivamaan pelaajan aikomukset jos kyseinen pelaaja ampui useasti samasta paikasta suunnilleen samaan osoitteeseen.. joskus se auttoi refleksitorjunnassa, joskus ei mutta enempi siitä on hyötyä kuin haittaa. Aivan varmasti on Hilli videoita näyttänyt palolan ja järvisen tekemisistä.

Jokainen veto ja torjunta on oma tarinansa ja sattumien summa, enkä tosiaankaan tarkoita että kun scouttaa jonkun vedon tarpeeksi hyvin niin sen saa automaattisesti kiinni.

Mä taas näen eri tavalla. Karhuselle uponneet eivät ole näitä vanhan hyvän ajan "pelaaja laukoo ja torjut sinne"-vetoja vaan ihan "veto lähti, peitä"-tasoisia. Karhusen tapauksessa relevanttia olisi nostaa sitä butterfly-asennon käsien asentoa, jos siinä on nostettavaa. En löytänyt kuvaa googlen haulla vaikka yritin, yksi tuli hakusanalla "Tomi Karhunen" joka olisi puoltanut näkemystäni mutta se perhana oli Hostikka...

Okei, itse en koskaan lähtenyt tuolla tavalla suhtautumaan, koska valmentajani sanoi sen johtavan muiden torjuntavaihtoehtojen heikentymiseen. Salibandyä opiskeluaikana pelaillessa havaitsin että pitää ainakin omalta osaltani paikkansa.

Minähän siis olen puhdas stand up-maalivahti, koska minun pituiseni ei pärjää kuulemma butterflylla. Silti perusasennon ja butterfly-asennon (joka taitaa nykyään olla perusasento 2) muokkaus on niitä harvoja asioita joita voi kokonaisvaltaisesti peliä kehittääkseen tehdä lyhyellä aika välillä, ainakin minun silmissäni.

Maalivahdit tosin ovat yksilöitä ja sinulla oli varmasti erilainen järjestys varusteiden pukemiseen kuin minulla, joten siitä alkaen hommat poikkeavat. Kerro mieluusti oma näkemyksesi, tämä on ainakin minun mielestäni ehdottomasti jääkiekon paras ja viihdyttävin puoli!

Offtopic: Ei helvata alkaa taas poltella että etsisi joukkueen ensi kaudeksi ja kävisi kaupasta hakemassa hanskat ja polvisuojat joilla nykyään saa pelata.
 

Krutov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mutta minä en tiedä että kuka siellä Kärppien maalilla seuraavassa pelissä olisi. Fanipojat tietää, tietenkin, mutta minä en.

Rynnäksellä tässä kannattaa jatkaa. Erittäin vaikea peli tänään, eikä luvassa ole helpompaa maanantainakaan. Pienet asiat kuitenkin ratkaisevat, maalineduspeli, maalin jälkeinen vaihto jne.. Vieravoitto kairataan hyvällä tulosvetokertomella, tähän luotetaan, pienen ryhtiliikkeen jälkeen toki.

Marjamäki päättää, Käyttäjänimetön toivoo ja fanipoitsut kuulemma tietää :-) Näillä mennään.
 

And77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
koko teksti

No ei tuo "pelaajan vedon scouttaus" nyt mitään jokapäiväistä tekemistä ja torjunta-asentojen muuttelua ollut, vaan lähinnä sitä että kun osasi lukea syötön ja tiesi kuka siitä on ampumassa niin alitajunnasta osasi suunnata mahdollisimman paljon massaa sinne mihin vedon oletti tulevan. Lähinnä siis ylivoima pyörityksissä. Ja kyllä pelin aikana pystyi opiskelemaan mitä kaveri hakee.

En itsekkään maailmaa kovin korkealta katsele ja pärjäämiseni oli kiinni reflekseistä ja pelin/pelaajien lukemisesta, siinä oli joskus apua siitä kun osasi arvata mihin pelaaja X suuntaa suorasuuntaustykkinsä kun lätty tipahtaa B - pisteelle lapaan.

Menee jo vähän offtopiciin tämä keskustelu, pahoittelut.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Rynnäksellä tässä kannattaa jatkaa. Erittäin vaikea peli tänään, eikä luvassa ole helpompaa maanantainakaan. Pienet asiat kuitenkin ratkaisevat, maalineduspeli, maalin jälkeinen vaihto jne.. Vieravoitto kairataan hyvällä tulosvetokertomella, tähän luotetaan, pienen ryhtiliikkeen jälkeen toki.

Marjamäki päättää, Käyttäjänimetön toivoo ja fanipoitsut kuulemma tietää :-) Näillä mennään.

Komppailen tätä. Rynnäs otti muutaman huipputorjunnan, eikä pakkien virheille voinut mitään. Jussi ei sellainen kaveri tietääkseni ole että Roy- tai Nurmismaisesti kertoisi missä vika on, jonkun muun täytyy se tehdä.

Tappara tekee maalineduspelaamisellaan Kärppien veskarista kentän huonomman. Maalivahteihin tämä peli ei ratkennut, vaikka Metsola piti Tapparaa pystyssä vaikeina hetkinä. Kärpät olisi hävinnyt pelin myös Metsola maalillaan, ja Tappara voittanut Rynnäs tolppien välissä.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
No ei tuo "pelaajan vedon scouttaus" nyt mitään jokapäiväistä tekemistä ja torjunta-asentojen muuttelua ollut, vaan lähinnä sitä että kun osasi lukea syötön ja tiesi kuka siitä on ampumassa niin alitajunnasta osasi suunnata mahdollisimman paljon massaa sinne mihin vedon oletti tulevan. Lähinnä siis ylivoima pyörityksissä. Ja kyllä pelin aikana pystyi opiskelemaan mitä kaveri hakee.

En itsekkään maailmaa kovin korkealta katsele ja pärjäämiseni oli kiinni reflekseistä ja pelin/pelaajien lukemisesta, siinä oli joskus apua siitä kun osasi arvata mihin pelaaja X suuntaa suorasuuntaustykkinsä kun lätty tipahtaa B - pisteelle lapaan.

Menee jo vähän offtopiciin tämä keskustelu, pahoittelut.

Ok, tulkkasin siis ensimmäisen viestisi hieman väärin. Pahoittelut siitä. Ymmärrät varmasti että olemme sitä vähemmistöä jotka ymmärtävät maalivahtipelistä mm. miksi luistimet täytyy laittaa tietyssä järjestyksessä :D

Tuetko näkemystäni siitä, että Karhusen olisi (/ollut) syytä nostaa butterfly-asennossa kilpikäden asentoa jotta pattaritorjunta yläkulmaan kohdistuvaan vetoon olisi ollut helpompi havaittaessa että kiekko sinne on menossa? Tämä ihan puhtaasti game 2 perusteella. En siis ihan oikeasti tiedä kuinka pystyssä kaveri on, Ruutu ei tarpeeksi hyvin kerro ja kuvia ei löydy. Kerro myös vähän tarkemmin oma näkemyksesi, ensimmäinen kertomasi oli sellainen heitto etten tiennyt sinun katselleen pakkien perseitä ristikon läpi.

Ehkä tämä analysointi menee offtopiciksi, mutta kun Kärppien maalivahteja analysoidaan, niin kai se keskusteluun kuuluu.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ehkä tämä analysointi menee offtopiciksi, mutta kun Kärppien maalivahteja analysoidaan, niin kai se keskusteluun kuuluu.
Minusta tuo keskustelunne on mielenkiintoisinta ikinä ja mitä suurimmassa määrin asiaan kuuluvaa tässä ketjussa. Lisää tätä!

Ei minulla tässä muuta. Vaikenen, luen tämän ketjun viestinne tarkasti.
 

And77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Vieraassa pöydässä minäkin, mutten edes pahoittele sitä. Tuskinpa tätä on rajattu vain kärppäfaneille kun keskustelun aiheena on Kärppien maalivahdit.

Nyt on pakko pyytää perusteita, olen nimittäin täysin eri mieltä. Jos tilanne olisi esim. se kuin Kärpillä oli marraskuussa (eli hemmetin hyvin pelaava ykkönen ja semikysymysmerkkikakkonen), ei pelaava maalivahti vaihtuisi. Tässä kuitenkin vaihtoaitiossa aloitti runkosarjan paras veskari, joka antoi erittäin vahvan työnäytteen melkein 2kk tauosta huolimatta. Lisäksi Tappara hyödynsi Karhusen heikkouksia jokaisessa maalissa, Rynnäkselle ei samoihin paikkoihin vedot mene vaan heikkoudet ovat enemmänkin muualla.

Luulen toki jotain itsekin ymmärtäväni maalivahtipelistä.



Metsolan tekniikka on aivan erilainen kuin Karhusella. Siksi aivan erilaiset heikkoudet. En niin tarkkaan ole Karhusen pelejä katsonut, mutta lyhyen kokemuksen perusteella esimerkiksi vastaantulossa on järkyttävä ero. Metsolahan on melkein lähempänä siniviivaa kuin maalia, Karhunen taas vaikutti minun silmääni pelaavan rauhallisemmin ja enemmän reflekseillä kuin peittävyydellä.

Olen siis nähnyt Karhusen pelejä eilisen.

Boldattuna asia jota yritän parhaani mukaan selvittää.

Karhusen torjunta-asento on parantunut, mutta mielestäni voisi yrittää saada hartialinjaa pysymään korkeammalla nopeassa sivuttaisliikkeessä, näin saisi lisää peittoa eikä olisi pelkästään refleksien varassa vaikka siltikin joutuisi sitä vielä olemaan. Tätä kun nyt ei pysty nappulaa painamalla seuraavaan peliin korjaamaan, joudutaan edelleen luottamaan nopeuteen ja reflekseihin jossa Karhusta auttaa se,että osaisi hieman etukäteen lukea näitä Tapparan YV jätkien sovittuja one-timer hakuja... pieni asia josta ei saa tehdä liian isoa asiaa :)

Mutta olet kyllä oikeassa ettei tätä maalivahti saa alkaa liikaa miettimään. Voi muuttua peli ennakoinniksi,arvailuksi ja ylipelaamiseksi jolloin koko homma on taas taikinana kupissa. Ja Karhunen on saanut ylipelaamistaan/ennakointiaan kuriin joten en missään nimessä toivo että siinä otetaan takapakkia.

Metsola on erittäin hyvä vertauskuva koon puolesta ja niinkuin tiedetään hyvällä vastaantulolla hän näyttää pelaajan silmiin isommalta kuin karhunen. Tähän vielä nopeampi ja teknisesti tasapainoisempi jääpelaaminen.
Käyttis mainitsi hyvin jotenkin niin että jos lyhyelle maalivahdille menee aina vedot ylös niin voittaminen on yksinkertaista tjsp.

Lauantai oli niin vittumainen peli Rynnäkselle, että antaisin hänen jatkaa huomenna.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Boldattuna asia jota yritän parhaani mukaan selvittää.

Karhusen torjunta-asento on parantunut, mutta mielestäni voisi yrittää saada hartialinjaa pysymään korkeammalla nopeassa sivuttaisliikkeessä, näin saisi lisää peittoa eikä olisi pelkästään refleksien varassa vaikka siltikin joutuisi sitä vielä olemaan. Tätä kun nyt ei pysty nappulaa painamalla seuraavaan peliin korjaamaan, joudutaan edelleen luottamaan nopeuteen ja reflekseihin jossa Karhusta auttaa se,että osaisi hieman etukäteen lukea näitä Tapparan YV jätkien sovittuja one-timer hakuja... pieni asia josta ei saa tehdä liian isoa asiaa :)

Mutta olet kyllä oikeassa ettei tätä maalivahti saa alkaa liikaa miettimään. Voi muuttua peli ennakoinniksi,arvailuksi ja ylipelaamiseksi jolloin koko homma on taas taikinana kupissa. Ja Karhunen on saanut ylipelaamistaan/ennakointiaan kuriin joten en missään nimessä toivo että siinä otetaan takapakkia.

Metsola on erittäin hyvä vertauskuva koon puolesta ja niinkuin tiedetään hyvällä vastaantulolla hän näyttää pelaajan silmiin isommalta kuin karhunen. Tähän vielä nopeampi ja teknisesti tasapainoisempi jääpelaaminen.
Käyttis mainitsi hyvin jotenkin niin että jos lyhyelle maalivahdille menee aina vedot ylös niin voittaminen on yksinkertaista tjsp.

Lauantai oli niin vittumainen peli Rynnäkselle, että antaisin hänen jatkaa huomenna.

Mietin juurikin käsien tai, nyt kun sinä nostit sen esiin, hartialinjan nostamista sen helppouden vuoksi. Toistoja ehtii tekemään, eikä se nähdäkseni riko pakettia jos asentoa hieman muutetaan. Tämä levyhanska korkeammalla mahdollistaisi paremman reagoinnin noihin korkealle lähteviin laukauksiin, joita Tappara todennäköisesti viljelee myös vastaisuudessa. Karhusen vahvuutena on minun silmiini rauhallinen peli, jossa tekniikka ja refleksit korvaavat koon rajoitteita. Tätä pakettia olisi turha lähteä rikkomaan, varsinkin jos kaverilla on aiemmin ollut ongelmia ylipelaamisen ja ennakoinnin suhteen.

Metsolan ongelmahan on sitten nähtävillä esimerkiksi Kärppien 2-2-maalissa kolmannessa pelissä. Pelaa itsensä liian helposti ulos tilanteista ja kun tulee noin paljon vastaan niin pelaaja voi periaatteessa kiertää ja syöttää miehelle jolle jää tehtäväksi laittaa kiekko tyhjään maaliin. Tässä tosin Tapparan puolustus auttoi tekemällä oman maalin, mutta tuollainen pelityyli vaatii puolustukselta aivan erilaista peliä ja paljon enemmän kuin Karhusen. Lukko osasi sotkea Metsolan pelin todella hyvin pakottamalla hänet pelaamaan lähempänä maalia, Karhuselle samanlainen taktiikka ei olisi toiminut. Nähdäkseni Lukko oli Tapparalle pahempi vastustaja kuin mitä Kärpät on toistaiseksi ollut, kun analysoidaan pelkästään maalivahtipelin kautta. Jotkut hyökkäyskuviot tai keskialueen trap tms. eivät vähempää voisi allekirjoittanutta kiinnostaa, enkä niistä myöskään ymmärrä yhtään mitään.

Olen samaa mieltä. Rynnäksen torjuntaprosentti play offeista on aivan jäätävä, mutta sillä ei tässä vaiheessa kautta ole mitään merkitystä, vaikka varmasti sekin kaivetaan esille jossain vaiheessa, oletettavasti jonkun Tappara-fanin toimesta. Tiivistettynä: Tärkeää ei ole paljonko torjut, ainoastaan millaisia torjut. Rynnäs hoisi oman hommansa erittäin hyvin, esimerkiksi Erkinjuntin(eikös se EJ ollut?) läpiajo oli todella mahtava torjunta. Siksi itse jatkaisin Jussilla.
 

And77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Taisi olla parikin läpiajoa, en nyt muista enää tarkasti kenen toimesta. Siitä Rynnäkselle pipon nosto että 8min peliä ennen kuin ensimmäistä torjuntaa ja sen jälkeen harvat tilanteet ovat läpiajoa ja muuta mikä vaati huippu venytyksiä. Mutta niillä ei tee mitään jos päästää enemmän kuin vastapeluri.
Odotan innolla milloin oranssi fani tulee kertomaan Rynnäksen prosentit.. käsi sydämmellä voin kertoa etten ole ollenkaan tietoinen Metsolan,Karhusen enkä Rynnäksen tilastoista, eivät sinäänsä tässä vaiheessa kautta kiinnosta eikä niillä pitäisi olla mitään merkitystä.

Kärppien ehkä pitäisi keksiä jotain myrkkyä Metsolan ohittamiseksi.. Porttimies voisi kertoa että mitä? :D Alussa näytti siltä että halutaan itse tehdä Metsolasta sankari ja lopussa Metsola sitä jo oli täysin omatoimisesti (joo kyllä puolustus auttoi myös).

Näitä Karhus analyysejä kun tuossa aamulenkillä mietiskelin, niin sain kasvoilleni pienen myötähäpeän itseäni kohtaan koska: a) tunnen Hilliä sen verran,että tiedän kuinka ammattilainen hän on. b) miksi minä pohdin täällä Karhusen hartialinjan toiminnasta koska Tomi sen ihan varmasti itsekkin tietää ja tekee parhaansa sen kanssa + voin olla ihan väärässä koko asiasta (tomin hartialinja saattaa olla tällä hetkellä juuri se mikä on hänelle paras ja toimivin kokonaisuutena) c) jos asiat olisi näin helppoja en minä(eikä moni muu) katselisi pelejä kotisohvalta vaan kentältä.

Noh, toivotaan että tämä keskustelu aukaisee asiaa niille jotka eivät välttämättä maalivahdin anatomiasta niin perillä ole :)

Näin entisen maalivahdin silmillä katseltuna erittäin mielenkiintoinen finaalisarja. Vaikka kannattamani joukkue on 1-2 tappiolla, se ei edes kauheana vituta koska vastakkain on 2 huippu joukkuetta joista parempi varmasti voittaa ja ansaitsee voittonsa. Toivon G7 ja että voisin tarjota porttivahdille oluen Routa baarissa.

PS. näyttäisi siis siltä että Rynnäs pelaa tänään.
 
Viimeksi muokattu:

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Mielestäni Karhunen pitäisi laittaa maaliin illan peliin. Karhunen ei ole pettänyt vielä kertaakaan näissä peleissä, paljon varmempi valinta maalin suulle.

Rynnäs sai mahdollisuuden, eikä käyttänyt sitä. Ei ne maalit Rynnäksen piikkiin menneet, mutta miehen omien sanojen mukaan kaikki oli otettavisssa.

Olisiko kuuma Karhunen napannut jonkin niistä kolmesta, luultavasti olisi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rynnäs sai mahdollisuuden, eikä käyttänyt sitä. Ei ne maalit Rynnäksen piikkiin menneet, mutta miehen omien sanojen mukaan kaikki oli otettavisssa.

Olisiko kuuma Karhunen napannut jonkin niistä kolmesta, luultavasti olisi.
Ottamatta varsinaisesti kantaa noihin Rynnäksen päästämiin maaleihin, aika harva maalivahti myöntää julkisesti ettei ollut mitään saumoja johonkin maaliin. Ainahan ne väittää että kiekot oli otettavissa.

Hankala on tilanne kieltämättä mutta antaisin ehkä kuitenkin Rynnäkselle vielä toisen mahdollisuuden. Mutta nyt on sitten tosiaankin noustava sille tasolle millä Rynnäs parhaimmillaan runkosarjassa pelasi.

En kuitenkaan heitä kirvestäni kaivoon vaikka Karhunenkin pelaisi tänään. Luottoa löytyy tarpeeksi häneenkin.
 

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Itse laittaisin Karhusen maaliin ja Tomilla mentäisiin loppuun asti, kävi miten kävi. Rynnäs ei ole ottanut pelaamissaan puolessatoista finaalissa yhtään kunnon gamesaveria, joita tarvitaan tiukkojen pelien voittamiseen. Näin pitkällä ollaan ainoastaan Karhusen huipputorjuntojen ansiosta, joten hänellä pitäisi olla täysi valmennusjohdon tuki loppuun asti.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Itse laittaisin Karhusen maaliin ja Tomilla mentäisiin loppuun asti, kävi miten kävi. Rynnäs ei ole ottanut pelaamissaan puolessatoista finaalissa yhtään kunnon gamesaveria, joita tarvitaan tiukkojen pelien voittamiseen. Näin pitkällä ollaan ainoastaan Karhusen huipputorjuntojen ansiosta, joten hänellä pitäisi olla täysi valmennusjohdon tuki loppuun asti.

Komppaan tätä. Ilman muuta Karhunen maaliin. On vaan ollut kaiken kaikkiaan sen verran jäätävä. Rynnäs ei ollut huono, mutta vääjäämättä pelaamattomuus jonkun verran näkyi. Rynnäksellä uskoisin olevan myös suuremmat paineet onnistua, Karhunen pystynee pelaamaan omaa peliään vapautuneemmin. Kaikkiaan Kärpillä on huikean hyvä tilanne, kun on kaksi huippumaalivahtia. Akilleenkantapäänä on valmennus, joka voi herkällä asialla väärin valiten järkyttää joukkueen menestysmahdollisuuksia.
 

elmorautio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal vs Toronto, KHL-Jokerit
Itse laittaisin Karhusen maaliin ja Tomilla mentäisiin loppuun asti, kävi miten kävi. Rynnäs ei ole ottanut pelaamissaan puolessatoista finaalissa yhtään kunnon gamesaveria, joita tarvitaan tiukkojen pelien voittamiseen. Näin pitkällä ollaan ainoastaan Karhusen huipputorjuntojen ansiosta, joten hänellä pitäisi olla täysi valmennusjohdon tuki loppuun asti.

Minkähän urheiluruudun ottelukoosteen varassa olet tällaiseen johtopäätökseen päässyt? Rynnäs otti molemmissa peleissä niin isoja koppeja, että Kärpät taisteli molemmissa peleissä voitosta. Oli läpiajoa, läheltä ylös vetoa, ylivoimapommeja jne.

Tappara löysi avaimet Karhusen ohittamiseen torstaina Tampereella, joukkue jolla on Rynnäksen tasoinen ässä takataskussa ei jätä sitä käyttämättä. Kaksimetriselle kolossille ei mene jokainen kilpipuolen yläkulmaan osoitettu veto sisään, vaikka sokeana torjuisi.

Lisäksi Rynnäs on kaikilla mittareilla Liigan paras maalivahti. Iso, peittävä ja teknisesti loistava veskari, joka on kaiken lisäksi hyvä tsemppari ja joukkuepelaaja. Karhunen on pelannut loistavan kevään, mutta Rynnäs torjuu meille mestaruuden jos joku sen ylipäänsä torjuu.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Lisäksi Rynnäs on kaikilla mittareilla Liigan paras maalivahti. Iso, peittävä ja teknisesti loistava veskari, joka on kaiken lisäksi hyvä tsemppari ja joukkuepelaaja. Karhunen on pelannut loistavan kevään, mutta Rynnäs torjuu meille mestaruuden jos joku sen ylipäänsä torjuu.

Mitkä ne olikaan ne Rynnäksen prosentit pudotuspeleissä? No joka tapauksessa maalivahtien peluutus on jo Kärppien osalta sössitty, joten ratkaisujen on tultava muilta osa-alueilta, mikäli Kärpät mielii kannua nostella. Kärpillä on siihen kyllä eväät, en sitä epäile hetkeäkään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitkä ne olikaan ne Rynnäksen prosentit pudotuspeleissä? No joka tapauksessa maalivahtien peluutus on jo Kärppien osalta sössitty, joten ratkaisujen on tultava muilta osa-alueilta, mikäli Kärpät mielii kannua nostella. Kärpillä on siihen kyllä eväät, en sitä epäile hetkeäkään.

Totta. Odottelin Rynnästä maaliin pitkin SaiPa-sarjaa. Ei tullut ja nyt sitten Rynnästä peluutetaan finaaleissa vailla pelituntumaa. Minä kyllä kannatan Rynnäksen pelaamista tänään, ei siinä mitään. Hänen vain olisi pitänyt pelata jo SaiPaa vastaan peli tai kaksi, jos oli kerta pelikuntoinen. Kovalla riskillä veti Marjamäki peluuttamalla vain toista huippuvahdeistaan. Mitä kannun nosteluun tulee, uskon vakaasti Kärppiin.
 
Kärppien ehkä pitäisi keksiä jotain myrkkyä Metsolan ohittamiseksi.. Porttimies voisi kertoa että mitä? :D

Kärppien pitää alkaa laukomaan paljon Metsolan ns. takajalalle, eli kun Metsola menee jäihin v-torjuntaan(perhostorjunta asentoon) niin maalivahtihan joutuu
monasti torjumaan kiekon eteensä kun ei kerkeä mailalla ohjata kiekkoa nurkkaan. Tällöin aukeaa maalinteko paikka lähes tyhjään maaliin, kaksi kärppä ukkoa lapioimaan sisään maalin edestä ja vieläpä toinen pakaeistakin antaan maalille painetta, niin rupeaa maaleja syntyyn. Metsolalle painetta niin alakkaa hyppiin ylipelaten miten sattuu maalin edessä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös