Taisi olla parikin läpiajoa, en nyt muista enää tarkasti kenen toimesta. Siitä Rynnäkselle pipon nosto että 8min peliä ennen kuin ensimmäistä torjuntaa ja sen jälkeen harvat tilanteet ovat läpiajoa ja muuta mikä vaati huippu venytyksiä. Mutta niillä ei tee mitään jos päästää enemmän kuin vastapeluri.
Odotan innolla milloin oranssi fani tulee kertomaan Rynnäksen prosentit.. käsi sydämmellä voin kertoa etten ole ollenkaan tietoinen Metsolan,Karhusen enkä Rynnäksen tilastoista, eivät sinäänsä tässä vaiheessa kautta kiinnosta eikä niillä pitäisi olla mitään merkitystä.
Kärppien ehkä pitäisi keksiä jotain myrkkyä Metsolan ohittamiseksi.. Porttimies voisi kertoa että mitä? :D Alussa näytti siltä että halutaan itse tehdä Metsolasta sankari ja lopussa Metsola sitä jo oli täysin omatoimisesti (joo kyllä puolustus auttoi myös).
Näitä Karhus analyysejä kun tuossa aamulenkillä mietiskelin, niin sain kasvoilleni pienen myötähäpeän itseäni kohtaan koska: a) tunnen Hilliä sen verran,että tiedän kuinka ammattilainen hän on. b) miksi minä pohdin täällä Karhusen hartialinjan toiminnasta koska Tomi sen ihan varmasti itsekkin tietää ja tekee parhaansa sen kanssa + voin olla ihan väärässä koko asiasta (tomin hartialinja saattaa olla tällä hetkellä juuri se mikä on hänelle paras ja toimivin kokonaisuutena) c) jos asiat olisi näin helppoja en minä(eikä moni muu) katselisi pelejä kotisohvalta vaan kentältä.
Noh, toivotaan että tämä keskustelu aukaisee asiaa niille jotka eivät välttämättä maalivahdin anatomiasta niin perillä ole :)
Näin entisen maalivahdin silmillä katseltuna erittäin mielenkiintoinen finaalisarja. Vaikka kannattamani joukkue on 1-2 tappiolla, se ei edes kauheana vituta koska vastakkain on 2 huippu joukkuetta joista parempi varmasti voittaa ja ansaitsee voittonsa. Toivon G7 ja että voisin tarjota porttivahdille oluen Routa baarissa.
PS. näyttäisi siis siltä että Rynnäs pelaa tänään.
No kyllähän nuo "muut" jauhavat kenttäpelistä. Miksei siis mekin? ;) Itse tykkään tästä analysoinnista, vaikkei mitään tsänssejä olisi tuolla itse olla pelipaita päällä.
En tiedä torjuntaprosenteista minäkään, mutta jos arvata pitäisi, pistäisin rahani sille että Rynnäksellä on play offien huonoin torjuntaprosentti. Näiden ongelma kun on siinä että siniviivalämäri ilman maskia lasketaan yhtä arvokkaaksi kuin pahan läpiajon torjuminen. Tapparan peli myös lauantaina oli sellaista, ettei siinä yksinkertaisesti voi päästä hyvälle torjuntaprosentille, äärimmäisen vaikea peli maalivahdille.
Metsolan pelinhän saa helposti sekaisin. Lukko sen osasi sotkea, maskimies vain niin lähelle maalivahdinaluetta kuin mahdollista. Tällä Metsola ei pääse tarpeeksi vastaan, ja lopputuloksena oli äärimmäisen tiukka sarja joka olisi voinut päättyä toisinkin päin. Toinen on riparit joita Metsola jättää enemmän kuin lääkäri määrää.
Sama juttu itsellä, vaikka psyyke ei välttämättä kestä jos Rynnäs saa jumalmoodin päälle ja porilaiset pilaavat kevääni jo toisen kerran peräkkäin. Ikävä kyllä game 7 jäänee itseltä väliin, Helsingissä asuvana on vähän vaikea lähteä, mutta pannaan nyt harkintaan, kun otit puheeksi. Mikäli ei onnistu, raincheck ja ilmoittele jos olet Helsingissä! Minä voin silloin puolestani tarjota.
Itse laittaisin Karhusen maaliin ja Tomilla mentäisiin loppuun asti, kävi miten kävi. Rynnäs ei ole ottanut pelaamissaan puolessatoista finaalissa yhtään kunnon gamesaveria, joita tarvitaan tiukkojen pelien voittamiseen. Näin pitkällä ollaan ainoastaan Karhusen huipputorjuntojen ansiosta, joten hänellä pitäisi olla täysi valmennusjohdon tuki loppuun asti.
Nyt vähän realismia. Ei Kärpät ole tuolla koska Karhunen on pelannut niin hyvin, vaan siksi että joukkue on ollut huomattavasti vastustajia parempi. Kärpät olisi finaaleissa vaikka siellä olisi kuka tahansa play off-joukkueiden ykkösmaalivahdeista ollut luukulla.
Mielestäni Karhunen pitäisi laittaa maaliin illan peliin. Karhunen ei ole pettänyt vielä kertaakaan näissä peleissä, paljon varmempi valinta maalin suulle.
Rynnäs sai mahdollisuuden, eikä käyttänyt sitä. Ei ne maalit Rynnäksen piikkiin menneet, mutta miehen omien sanojen mukaan kaikki oli otettavisssa.
Olisiko kuuma Karhunen napannut jonkin niistä kolmesta, luultavasti olisi.
Jussi on aina ollut kova ruoskimaan itseään. Reenasi itsensä ylikuntoon viimeisellä Ässä-kaudellaan (muistutuksena
Iltalehden uutinen asiasta), vaikkei maalivahtipeliin Ässät todellakaan kaatunut. Jos peli päättyy 1-0 tappioon rankkareissa, Rynnäs on tyytymätön suoritukseensa.