Ainakin itse omalla aktiiviurallani pystyin alitajunnasta kaivamaan pelaajan aikomukset jos kyseinen pelaaja ampui useasti samasta paikasta suunnilleen samaan osoitteeseen.. joskus se auttoi refleksitorjunnassa, joskus ei mutta enempi siitä on hyötyä kuin haittaa. Aivan varmasti on Hilli videoita näyttänyt palolan ja järvisen tekemisistä.
Jokainen veto ja torjunta on oma tarinansa ja sattumien summa, enkä tosiaankaan tarkoita että kun scouttaa jonkun vedon tarpeeksi hyvin niin sen saa automaattisesti kiinni.
Mä taas näen eri tavalla. Karhuselle uponneet eivät ole näitä vanhan hyvän ajan "pelaaja laukoo ja torjut sinne"-vetoja vaan ihan "veto lähti, peitä"-tasoisia. Karhusen tapauksessa relevanttia olisi nostaa sitä butterfly-asennon käsien asentoa, jos siinä on nostettavaa. En löytänyt kuvaa googlen haulla vaikka yritin, yksi tuli hakusanalla "Tomi Karhunen" joka olisi puoltanut näkemystäni mutta se perhana oli Hostikka...
Okei, itse en koskaan lähtenyt tuolla tavalla suhtautumaan, koska valmentajani sanoi sen johtavan muiden torjuntavaihtoehtojen heikentymiseen. Salibandyä opiskeluaikana pelaillessa havaitsin että pitää ainakin omalta osaltani paikkansa.
Minähän siis olen puhdas stand up-maalivahti, koska minun pituiseni ei pärjää kuulemma butterflylla. Silti perusasennon ja butterfly-asennon (joka taitaa nykyään olla perusasento 2) muokkaus on niitä harvoja asioita joita voi kokonaisvaltaisesti peliä kehittääkseen tehdä lyhyellä aika välillä, ainakin minun silmissäni.
Maalivahdit tosin ovat yksilöitä ja sinulla oli varmasti erilainen järjestys varusteiden pukemiseen kuin minulla, joten siitä alkaen hommat poikkeavat. Kerro mieluusti oma näkemyksesi, tämä on ainakin minun mielestäni ehdottomasti jääkiekon paras ja viihdyttävin puoli!
Offtopic: Ei helvata alkaa taas poltella että etsisi joukkueen ensi kaudeksi ja kävisi kaupasta hakemassa hanskat ja polvisuojat joilla nykyään saa pelata.