Hyvä, että urheiluseura mainostaa lakia kiertämällä tupakkatuotteita urheilutapahtumassa, jossa iso osa katsojista on lapsia? Vedän kukkahatun ihan kernaasti päähäni tässä(kin) asiassa ja heiluttelen "Ajatelkaa lapsia" -korttia. Alkoholi- ja tupakkatuotteiden mainostamisen rajoittamista ja sen yhteyttä lasten ja nuorten päihteidenkäyttöön on tutkittu varsin kattavasti tultaen siihen tulokseen, että mainostamisen rajoittaminen = kokeilujen/käytön väheneminen. Melkoisen kaksinaismoralistista on markkinoida itseään jonain puolen Suomen hyväntekijänä ja junnuportaaseen panostajana, jos vuodesta toiseen noita Nuuskakairan "vitamiinimainoksia" pyöritellään jäällä ja mediakuutiolla. Selvästikään tässä ei tupakkatuotteiden mainostamiseen liittyvää tiukkaa lainsäädäntöä rikota, mutta onhan tuo nyt älyllisesti epärehellistä Virkkuselta tai keneltä tahansa jatkoaikalaiselta väittää, etteivätkö jokainen Raksilan navetan asiakkaista tiedä, mitä tuossa kaupataan.
Veikkaan, että Virkkusen ylimieliset kommentit Hesarissa (”Mainos on ollut meillä silloin ja se on nyt. Se on Kärppien asia ja eiköhän me osata täällä itse päättää”, sanoo Virkkunen) purevat vielä jossain määrin Kärppiä takalistoon. Valvira on asian edessä voimaton, mutta samaisessa Helsingin Sanomien jutussa Oulun kaupungin liikuntatoimen edustaja sanoi, että asiasta on käyty ja käydään keskusteluja, eikä hän rivien välistä tulkittuna vaikuttanut erityisen myötämieliseltä tätä
@Wakawakabum'n mielestä ah-niin-nokkelaa mainostamista kohtaan.