Mainos

Kärpät mediassa

  • 1 572 531
  • 5 550

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meni taas "teaseri" uudesta värväyksestä putkeen; klo 11 aamulla Slovakian lippu Twitteriin, sitten totaalinen radiohiljaisuus.
Jokisen jatkosopparin julkaisun jälkeen tämän ei luulisi tulevan yllätyksenä.

Sopimus oli hyvä, toivottu, mutta myös odotettu. Turha nostaa hirveä hype, koska mahdollinen jatko oli yleisessä tiedossa jo tovin.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät kyllä nykyisin hallitsee median käytön hyväkseen. Keskikesän hiljaisuuteen hyvää pöhinää tällaisilla tiisereillä. Jokisen soppari tästä myös loistava esimerkki.

Hyvä Kärpät!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät kyllä nykyisin hallitsee median käytön hyväkseen. Keskikesän hiljaisuuteen hyvää pöhinää tällaisilla tiisereillä. Jokisen soppari tästä myös loistava esimerkki.

Hyvä Kärpät!
Juu ja onhan Kärpät jo useamman vuoden ajan tätä hullun jännityksessä pitämistä harjoittanut keskellä kesää. Esimerkkinä seuraava twiitti kolmen vuoden takaa: https://twitter.com/OulunKarpatFi/status/749575160710230017

Seuraavana päivänä sitten kerrottiin John Albertin sopimuksesta Kärppiin.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Facebookissa Ikkuisesti Kärpät -ryhmään (joka on muuten hyvin kummallinen paikka, älkää kysykö miksi edes ko. ryhmään kuulun) oli joku linkittänyt tämän biisin: PKP - Pesonen ulos

Pakko myöntää, että oli asiasta mitä mieltä tahansa, niin näin vahva omistautuminen asialle nauratti. Tässä on viety antipatiat aivan uudelle tasolle.


Linkki vie Youtubeen "musiikkivideoon".
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Säyseät pikkupedot
Ihmettelin itsekin tuota viime kaudella, että lieköhän laillista mainostaa nuuskaa Suomessa.

Eivät he nuuskaa mainostakaan, mainoksessa lukee "Kairan tukku" ja nuuska-sanan kohdalla on "censored" :). Valikoimista mainoksessa mainitaan "makeiset yms"...

Todella hyvä fiilis tuosta Valviran itkemisestä. He varmasti kieltäisivät kaikki mahdolliset sponsorit, mikäli vain mahdollista.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Jos mun pitäisi myydä jotain isompaa, niin palkkasin Junnon myymään sen.

Eikö tää *sensuroitu*kairantukku -mainos ole pyörinyt jo useamman kauden?
 
Nuuskakauppa sai mainostaa Oulun Kärppien otteluissa mainontakiellosta huolimatta – Valvira: “Toiminta on epäeettistä”

Ihmettelin itsekin tuota viime kaudella, että lieköhän laillista mainostaa nuuskaa Suomessa. No mutta onhan sieltäkin saatu jokunen jeni kirstuun lain hämärärajoilta ;) Junno on ketku!

Linkki vie Ylen uutiseen.
Hyvä että mainostavat, hyvä että mainostavat niin että eivät asialle voi mitään muita kuin itkeä. Hyvä Kärpät! Tällaista arvostan. Suomessa yrittäminen vain on tällaista.. kissa ja hiirileikkiä.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
"Johtava" jyrähtää MTV:n tiistaikolumnissaan: Sihvonen: Mikko Mannerin Kärpät väärillä raiteilla jo nyt – "Sanat ovat loppua kuvaamaan, mistä älyttömyydestä on kyse"

Kovasanaista ja ankaraa tylytystä Sihvoselta, eikä hän aivan väärässäkään ole - ainakaan jos Kärppien tuleva kausi noudattelee aiempia Mannerin päävalmentajakaudella. Toki Sihvonen kirjoittaa asianmukaisen kärkkäästi tässä klikkiotsikoidussa luomuksessaan.

Urheilujohtaja Harri Aho saa tuoda Kärppiin sisään upeita pelaajia kuten Jesse Puljujärvi, Jussi Jokinen ja Janne Pesonen, mutta se ei auta, jos runkosarja pelataan yhtä lätkää, pudotuspelit toista. Juuri nyt näyttää vieläpä siltä, että etenkin Jokinen ja Pesonen tulevat olemaa suurissa vaikeuksissa Mannerin luomulätkän kanssa. Jos ylivoimapelin tehot ei pidä kaksikkoa hengissä, ennustan herroille todella pitkää ja tuskaista runkosarjaa.

Erityisesti tuo kolumnin loppupuolen kappale täytyy nostaa esiin. Esimerkiksi pari-kolme näistä kokeneemmista, hitaammista pelaajista samassa kentässä kuumassa pudotuspelisarjassa HPK:n ultratarkasti ja vauhdilla pelaavia innaloita, corneteja, puustisia ym. vastaan... Voi tulla kiire.

Kolumnin anti pähkinänkuoressaan: Kärpät on joutunut luopumaan "luomulätkästä" pudotuspeleissä kahtena aiempana Mannerin kausista ja niin käy tälläkin kaudella, sanokaa minun sanoneen.
 

Micol

Jäsen
"Johtava" jyrähtää MTV:n tiistaikolumnissaan: Sihvonen: Mikko Mannerin Kärpät väärillä raiteilla jo nyt – "Sanat ovat loppua kuvaamaan, mistä älyttömyydestä on kyse"

Kovasanaista ja ankaraa tylytystä Sihvoselta, eikä hän aivan väärässäkään ole - ainakaan jos Kärppien tuleva kausi noudattelee aiempia Mannerin päävalmentajakaudella. Toki Sihvonen kirjoittaa asianmukaisen kärkkäästi tässä klikkiotsikoidussa luomuksessaan.



Erityisesti tuo kolumnin loppupuolen kappale täytyy nostaa esiin. Esimerkiksi pari-kolme näistä kokeneemmista, hitaammista pelaajista samassa kentässä kuumassa pudotuspelisarjassa HPK:n ultratarkasti ja vauhdilla pelaavia innaloita, corneteja, puustisia ym. vastaan... Voi tulla kiire.

Kolumnin anti pähkinänkuoressaan: Kärpät on joutunut luopumaan "luomulätkästä" pudotuspeleissä kahtena aiempana Mannerin kausista ja niin käy tälläkin kaudella, sanokaa minun sanoneen.
Samaa ennustan itsekin, että runkosarjassa mennään aika "vauhtiluomulla" ja playoffeihin muutetaan jälleen passiivisemmaksi viivelähtöpeliksi.

Kärppien joukkue on hidastunut nyt vuosi vuodelta esim. siitä, kun meillä oli vielä Julle, Ruohomaa, Lasu, Leskinen, Mäenalanen ja patonki viilettämässä kärkiketjuissa. Tällä kaudella ei päästä millään siihen parin vuoden takaiseen dynaamiseen vauhtilätkään jo pelkästään pelaajamateriaalin takia. Ainoa vaihtoehto lienee se, että "papat" ei pelaa samassa ketjussa tasaviisikoin. Esim. Jokisen jalkanopeus ei näytä riittävän sentteripeliin enää vuonna 2019.

Pyörälä - Kristof - Puljujärvi
Pesonen - Lammikko - Koblizek
Jokinen - Metsävainio - Lindsten
Sailio - Humaloja/Kossu - Karvinen
13. hyökkääjä: Tieksola, Ak Räty, Aa Räty, Sedlak

Jotain tämän tyyppistä toivoisin kaikkien hyökkääjien ollessa terveinä. On kuitenkin todettava, että hyökkäys huutaa edelleen yhtä pisteitä tekevää, nopeaa ja taitavaa pelaajaa (etenkin jos/kun Koblizek ei tehoile tarpeeksi). Jos se ei ole Junttila, niin sitten mieluiten sentteri ja Metsävainio putoaa johdattamaan 4. kenttää.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Kolumnin anti pähkinänkuoressaan: Kärpät on joutunut luopumaan "luomulätkästä" pudotuspeleissä kahtena aiempana Mannerin kausista ja niin käy tälläkin kaudella, sanokaa minun sanoneen.

Ja samaa ollaan me sanottu täällä palstalla. Sekä CHL:ssä että Liigan pudotuspeleissä Kärpät on ollut molempien kahden kauden aikana helisemässä, ja me ollaan toivottu Mannerin kykenevän korjaamaan tämän puutteen joukkueessaan ja valmennuksessaan.
 
Jotenkin vaikuttaisi siltä, että kaksinkamppailuhalukkuus ei ole nyt ollut samaa tasoa kuin aiempina vuosina. Tilanteisiin mennään rauhallisesti ja haluttoman oloisesti. Kun yksittäisessä pelissä aletaan häviämään kaksinkamppailuja, niin sitä ei pystytä kääntämään ja sellainen luonnollinen pelin virtaus sekä pelaajien tilanne nopeus alkaa hiipumaan. Sen jälkeen alkaakin näyttämään, että jalka ei enää liiku ja pelaajat pelaavat yksilöinä joukkueen sijasta. Tämä ei suinkaan ole jokaisen pelin ongelma, mutta monessa pelissä nähdään Kärppien vievän ensimmäisessä erässä kuin litran mittaa, vaan vastustajan alkaessa perusasioista parantamaan, ei itsellä enää olekaan halukkuutta vastata. Sitten onkin vaikea nousta kolmannessa erässä intensiteettiin takaisin.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Samaa ennustan itsekin, että runkosarjassa mennään aika "vauhtiluomulla" ja playoffeihin muutetaan jälleen passiivisemmaksi viivelähtöpeliksi.

Kärppien joukkue on hidastunut nyt vuosi vuodelta esim. siitä, kun meillä oli vielä Julle, Ruohomaa, Lasu, Leskinen, Mäenalanen ja patonki viilettämässä kärkiketjuissa. Tällä kaudella ei päästä millään siihen parin vuoden takaiseen dynaamiseen vauhtilätkään jo pelkästään pelaajamateriaalin takia. Ainoa vaihtoehto lienee se, että "papat" ei pelaa samassa ketjussa tasaviisikoin. Esim. Jokisen jalkanopeus ei näytä riittävän sentteripeliin enää vuonna 2019.

On sinänsä harmi, että Mannerin nopean kiekkopelin filosofia sattui samaan aikaan kuin Kärppien luokkakokous. Veteraanit on otettava sisään (monista syistä) eikä pelitapaa toteuttamaan olekaan enää niitä nopeita kavereita mitä ykköskaudella vielä oli. Tässä on Mannerille haastetta tulevalle kaudelle miten pelitapaa pitää muokata rosterin mukaan. Jos vielä pidemmälle katselee niin Kärpät on menestynyt sen verran kauan nyt 2000-luvulla, että jäähdyttelijöitä varmastikin tullaan näkemään tulevaisuudessakin.
 
Hyvä että mainostavat, hyvä että mainostavat niin että eivät asialle voi mitään muita kuin itkeä. Hyvä Kärpät! Tällaista arvostan. Suomessa yrittäminen vain on tällaista.. kissa ja hiirileikkiä.

Hyvä, että urheiluseura mainostaa lakia kiertämällä tupakkatuotteita urheilutapahtumassa, jossa iso osa katsojista on lapsia? Vedän kukkahatun ihan kernaasti päähäni tässä(kin) asiassa ja heiluttelen "Ajatelkaa lapsia" -korttia. Alkoholi- ja tupakkatuotteiden mainostamisen rajoittamista ja sen yhteyttä lasten ja nuorten päihteidenkäyttöön on tutkittu varsin kattavasti tultaen siihen tulokseen, että mainostamisen rajoittaminen = kokeilujen/käytön väheneminen. Melkoisen kaksinaismoralistista on markkinoida itseään jonain puolen Suomen hyväntekijänä ja junnuportaaseen panostajana, jos vuodesta toiseen noita Nuuskakairan "vitamiinimainoksia" pyöritellään jäällä ja mediakuutiolla. Selvästikään tässä ei tupakkatuotteiden mainostamiseen liittyvää tiukkaa lainsäädäntöä rikota, mutta onhan tuo nyt älyllisesti epärehellistä Virkkuselta tai keneltä tahansa jatkoaikalaiselta väittää, etteivätkö jokainen Raksilan navetan asiakkaista tiedä, mitä tuossa kaupataan.

Veikkaan, että Virkkusen ylimieliset kommentit Hesarissa (”Mainos on ollut meillä silloin ja se on nyt. Se on Kärppien asia ja eiköhän me osata täällä itse päättää”, sanoo Virkkunen) purevat vielä jossain määrin Kärppiä takalistoon. Valvira on asian edessä voimaton, mutta samaisessa Helsingin Sanomien jutussa Oulun kaupungin liikuntatoimen edustaja sanoi, että asiasta on käyty ja käydään keskusteluja, eikä hän rivien välistä tulkittuna vaikuttanut erityisen myötämieliseltä tätä @Wakawakabum'n mielestä ah-niin-nokkelaa mainostamista kohtaan.
 

Yeap

Jäsen
On sinänsä harmi, että Mannerin nopean kiekkopelin filosofia sattui samaan aikaan kuin Kärppien luokkakokous. Veteraanit on otettava sisään (monista syistä) eikä pelitapaa toteuttamaan olekaan enää niitä nopeita kavereita mitä ykköskaudella vielä oli. Tässä on Mannerille haastetta tulevalle kaudelle miten pelitapaa pitää muokata rosterin mukaan. Jos vielä pidemmälle katselee niin Kärpät on menestynyt sen verran kauan nyt 2000-luvulla, että jäähdyttelijöitä varmastikin tullaan näkemään tulevaisuudessakin.

Aikaisempiin vuosiin verrattuna näiden kokeeneempien pelaajien takaisintulo liigaan on ollut helpompi, koska peli ei ole pitkään aikaan muuttunut. Nyt jokisilla ja muilla on suuria ongelmia pysyä pelissä mukana, koska vauhtia on tullut lisää. Vauhtia ei ainakaan Kärpissä lasketa, sillä nuoret junnut ovat sillä sapluunalla tottuneet pelaamaan jo muutamia vuosia. Valmentajalle kyllä luo uuden suuren haasteen tämä tilanne.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä, että urheiluseura mainostaa lakia kiertämällä tupakkatuotteita urheilutapahtumassa, jossa iso osa katsojista on lapsia? Vedän kukkahatun ihan kernaasti päähäni tässä(kin) asiassa ja heiluttelen "Ajatelkaa lapsia" -korttia. Alkoholi- ja tupakkatuotteiden mainostamisen rajoittamista ja sen yhteyttä lasten ja nuorten päihteidenkäyttöön on tutkittu varsin kattavasti tultaen siihen tulokseen, että mainostamisen rajoittaminen = kokeilujen/käytön väheneminen. Melkoisen kaksinaismoralistista on markkinoida itseään jonain puolen Suomen hyväntekijänä ja junnuportaaseen panostajana, jos vuodesta toiseen noita Nuuskakairan "vitamiinimainoksia" pyöritellään jäällä ja mediakuutiolla. Selvästikään tässä ei tupakkatuotteiden mainostamiseen liittyvää tiukkaa lainsäädäntöä rikota, mutta onhan tuo nyt älyllisesti epärehellistä Virkkuselta tai keneltä tahansa jatkoaikalaiselta väittää, etteivätkö jokainen Raksilan navetan asiakkaista tiedä, mitä tuossa kaupataan.

Veikkaan, että Virkkusen ylimieliset kommentit Hesarissa (”Mainos on ollut meillä silloin ja se on nyt. Se on Kärppien asia ja eiköhän me osata täällä itse päättää”, sanoo Virkkunen) purevat vielä jossain määrin Kärppiä takalistoon. Valvira on asian edessä voimaton, mutta samaisessa Helsingin Sanomien jutussa Oulun kaupungin liikuntatoimen edustaja sanoi, että asiasta on käyty ja käydään keskusteluja, eikä hän rivien välistä tulkittuna vaikuttanut erityisen myötämieliseltä tätä @Wakawakabum'n mielestä ah-niin-nokkelaa mainostamista kohtaan.

Minä olen tästä samaa mieltä eli moraalin pitää mennä rahan edelle. Olen itse ulkona nuuskakuvioista, mutta jos tilanne on oikeasti se, että nuoret (ja muutkin) näkevät tuon nuuskan mainostamisena niin sitten sitä ei yksinkertaisesti pidä tehdä. Mitään porsaanreikäkikkailua en kaipaa enkä todellakaan tahdo oman rakkaan seurani näyttävän tuollaisessa mallia.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Minä olen tästä samaa mieltä eli moraalin pitää mennä rahan edelle. Olen itse ulkona nuuskakuvioista, mutta jos tilanne on oikeasti se, että nuoret (ja muutkin) näkevät tuon nuuskan mainostamisena niin sitten sitä ei yksinkertaisesti pidä tehdä. Mitään porsaanreikäkikkailua en kaipaa enkä todellakaan tahdo oman rakkaan seurani näyttävän tuollaisessa mallia.
Siis miten tämä eroaa alkoholin mainonnasta ottelutapahtumissa? Tai uhkapelien? Tai energiajuomien mainostamisen nimenomaan nuorien pelaajien avulla?

Valvira on todennut, että tuo Kärppien toteuttama mainonta on laillista. Jäljelle jää siis vain se "eettinen" näkökulma ja minä en ainakaan näe, että miten alkoholin tai uhkapelien mainostaminen olisi urheilutapahtumissa eettisesti hyväksytympi asia kuin nuuskaa myyvän yrityksen mainostaminen.
 
Hyvä, että urheiluseura mainostaa lakia kiertämällä tupakkatuotteita urheilutapahtumassa, jossa iso osa katsojista on lapsia? Vedän kukkahatun ihan kernaasti päähäni tässä(kin) asiassa ja heiluttelen "Ajatelkaa lapsia" -korttia. Alkoholi- ja tupakkatuotteiden mainostamisen rajoittamista ja sen yhteyttä lasten ja nuorten päihteidenkäyttöön on tutkittu varsin kattavasti tultaen siihen tulokseen, että mainostamisen rajoittaminen = kokeilujen/käytön väheneminen. Melkoisen kaksinaismoralistista on markkinoida itseään jonain puolen Suomen hyväntekijänä ja junnuportaaseen panostajana, jos vuodesta toiseen noita Nuuskakairan "vitamiinimainoksia" pyöritellään jäällä ja mediakuutiolla. Selvästikään tässä ei tupakkatuotteiden mainostamiseen liittyvää tiukkaa lainsäädäntöä rikota, mutta onhan tuo nyt älyllisesti epärehellistä Virkkuselta tai keneltä tahansa jatkoaikalaiselta väittää, etteivätkö jokainen Raksilan navetan asiakkaista tiedä, mitä tuossa kaupataan.

Veikkaan, että Virkkusen ylimieliset kommentit Hesarissa (”Mainos on ollut meillä silloin ja se on nyt. Se on Kärppien asia ja eiköhän me osata täällä itse päättää”, sanoo Virkkunen) purevat vielä jossain määrin Kärppiä takalistoon. Valvira on asian edessä voimaton, mutta samaisessa Helsingin Sanomien jutussa Oulun kaupungin liikuntatoimen edustaja sanoi, että asiasta on käyty ja käydään keskusteluja, eikä hän rivien välistä tulkittuna vaikuttanut erityisen myötämieliseltä tätä @Wakawakabum'n mielestä ah-niin-nokkelaa mainostamista kohtaan.
Miten Prisman ja vaikka K-ryhmän mainokset? Myyvät alkoholia ja tupakkaa..
 
Hyvä, että urheiluseura mainostaa lakia kiertämällä tupakkatuotteita urheilutapahtumassa, jossa iso osa katsojista on lapsia? Vedän kukkahatun ihan kernaasti päähäni tässä(kin) asiassa ja heiluttelen "Ajatelkaa lapsia" -korttia. Alkoholi- ja tupakkatuotteiden mainostamisen rajoittamista ja sen yhteyttä lasten ja nuorten päihteidenkäyttöön on tutkittu varsin kattavasti tultaen siihen tulokseen, että mainostamisen rajoittaminen = kokeilujen/käytön väheneminen. Melkoisen kaksinaismoralistista on markkinoida itseään jonain puolen Suomen hyväntekijänä ja junnuportaaseen panostajana, jos vuodesta toiseen noita Nuuskakairan "vitamiinimainoksia" pyöritellään jäällä ja mediakuutiolla. Selvästikään tässä ei tupakkatuotteiden mainostamiseen liittyvää tiukkaa lainsäädäntöä rikota, mutta onhan tuo nyt älyllisesti epärehellistä Virkkuselta tai keneltä tahansa jatkoaikalaiselta väittää, etteivätkö jokainen Raksilan navetan asiakkaista tiedä, mitä tuossa kaupataan.

Veikkaan, että Virkkusen ylimieliset kommentit Hesarissa (”Mainos on ollut meillä silloin ja se on nyt. Se on Kärppien asia ja eiköhän me osata täällä itse päättää”, sanoo Virkkunen) purevat vielä jossain määrin Kärppiä takalistoon. Valvira on asian edessä voimaton, mutta samaisessa Helsingin Sanomien jutussa Oulun kaupungin liikuntatoimen edustaja sanoi, että asiasta on käyty ja käydään keskusteluja, eikä hän rivien välistä tulkittuna vaikuttanut erityisen myötämieliseltä tätä @Wakawakabum'n mielestä ah-niin-nokkelaa mainostamista kohtaan.
Pitäisikö sinun kohdistaa itkuvirtesi esimerkiksi vaikka Helsingin IFK:n suuntaan? niillä lukee hallissa ja paidoissa ISOLLA että Koff, Kärppien mainoksessa xxxkairantukku. En edes viitsi enempää tähän kommentoida, on niin lapsellista touhua
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös