Hyi helvetti mua sylettää, että Kärpät on mennyt edes kerjäämään jotain tukia. Kärpät on liigan varakkain seura. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, tukien tarkoitus on tukea HEIKOSSA asemassa olevia. Kärpät ei ole millään mittarilla heikko. Koko taloudenhoidon ydin on siinä, että hyvinä vuosina laitetaan jemmaan sitä varten, että joskus osuu heikompi vuosi. Ja joka vuosi pärjätään tästä syystä omillaan.
Protestoin henkilökohtaisesti tuota Kärppien tukien kerjäämistä sillä, etten käy ainoassakaan kotipelissä paikan päällä alkavalla liigakaudella. Eläkööt tukiaisilla sitten, jos sille tielle lähtevät.
Suomessa on luotu systeemi, jolla noita tukia saa hakea. Jos täytät tietyt kriteerit, niin olet oikeutettu saamaan avustusta. Kärpillä kävi juuri näin. Ihan oikein että Kärpät haki tuota, koska Kärpille tuo tuki kuuluukin.
- - - - - - - - - - - - - - - -
Olen eettisesti samaa mieltä kanssasi siitä, että jos pärjäät ilman tukia, niin niitä ei kuuluisi saada. Ei vika ole Kärppien vaan tuon helvetin systeemin. Suomessa puuttuu kannustimet ja tukea saavat nekin, jotka eivät sitä oikeasti tarvitse. Se jos joku on perseestä, mutta muutosta tuskin on tulossa kun tuo ihmisten lahjominen nyt vain on vihervasemmiston tapa toimia ja tehdä politiikkaa. Pitäisi olla joku edellytys, että valtiovaranministerin / pääministerin pestiin ei ole mitään asiaa jos sulla ei ole tietyn verran ymmärrystä taloustieteistä.
EDIT1: Esimerkki kuinka tuet ohjataan ihan miten sattuu. Minun opiskelukaverini (35v, ei ole yhtään valmista tutkintoa) elelee toimeentulotuella tällä hetkellä, kun minä ja puolisoni (+ 2 v lapsemme) elämme opintotuella ja opintolainalla.Tämä kaverini saa yksin saman verran tukea mitä meidän perhe yhteensä. Golfia käy säännöllisesti pelaamassa :) Ja ei. Meidän perhe ei tarvitse kyllä yhtään enempää tukea, nykyisellä pärjää ihan helposti. Ongelma on siinä, että monet "köyhätkin" (ei siis ne oikeat köyhät vaan "köyhät") saa ihan vitusti liikaa rahaa. Ja samat ihmiset äänestää vasemmistoliittoa / SDP vaaleissa. Ja näiden ihmisten osuus tuskin tulee vähenemään ilman raknteellisia muutoksia.
Kiitos ja anteeksi.