Aikanaan tämäkin korona kriisi on ohi. Kansa täyttää turut ja torit. Suomi lähtee nousuun, korona on vain paha uni menneisyydessä. Minä näen tämän kuitenkin näin.
Tämä iskee vielä koko yhteiskuntaan mm. urheiluun vuosien ajan.
Koronan hoidossa valtio on tehnyt velkaa miljardi tolkulla. Mikä on ihan oikein. Koronan jälkeen on velanmaksun aika. Koronan jälkeen yhteiskunta alkaa periä saataviaan. Eiköhän siellä leikkauslistalla ole myös veteraanin pieni indeksi korotus eläkkeisiin.
Ruoan hinta nousee verot kiristyy. Tätä laskua maksetaan useampi vuosi.
Ihmisillä on vähemmän rahaa viihde bisnekseen.
Kärpät. Kärppien liikevaihto tulee vähenemään paljon koronan takia. Kärpillä on sponsoreissa vahva ykkösketju.
Sitten on kymmeniä pienempiä firmoja, jotka ovat enemmän tukijoita kuin sponsoreita. Ei varmaan nämä pienemmät firmat itsekkään usko liikevaihdon kasvavan sillä pienellä präntillä, mikä lukee Kalevan ottelupäivä ilmoituksessa.
Mukana ollaan tukemisen takia. Saadaan pari kausikorttia, diplomi seinälle, kerran vuodessa Kärpät tarjoaa illan ruokineen sponsoreille.
Moni pienempi firma taistelee tällä hetkellä olemassa olostaan. Ei varmaan ensimmäisenä tule koronan jälkeen mieleen laittaa rahoja jääkiekkoon.
Yleisö. Perheissä on ollut lomautuksia irtisanomisia, perheiden täytyy miettiä mihin rahat käytetään.
Kausikorttien myynti tulee tippumaan. Ihmisillä perheillä ei ole enää varaa kulkea otteluissa.
Nyt olisi viimeinen virhe Kärpiltä nostaa kausikorttien ja lippujen hintoja, paikata näin menetettyjä tuloja.
Hei haloo Virkkunen. Lippujen hintoja voisi alentaa. En ole taloustieteilijä, mutta näen asian näin.
Huonoina aikoina verot alas, saadaan talous ja kulutus käyntiin. Hyvinä aikoina sitten voidaan veroja(lippujen hintoja) nostaa.
Pelaajat. Pelaajien on osallistuttava yhteisvastuullisesti koronan yhteiskunnalle tuomiin vaikutuksiin.
Edelleen pelaajat ovat etuoikeutettuja. On asunto, auto, ruokaedut.
Palkkoja tulisi leikata Bundesliigan ja Valioliigan esimerkin mukaan 20-30 %
Tässä vaiheessa kautta mietitään, kuka siirtyy, kuka jää. Korona on globaali ilmiö, joka koskee esim. jääkiekossa kaikkia sarjoja.
Mikä on joukkueiden maksukyky muissa sarjoissa. Tiettyjen pelaajien kohdalla, voisi kuvitella kysynnän hiipuvan.
Kärpät kyllä kestää tämänkin ajan. Kiitoa upeasti hoidettu talous. Perstaskussa on kyllä painetta.
Ongelmissa on seurat jotka elävät kädestä suuhun. Tulos valmiiksi miinuksella. Todennäköisesti muissakin seuroissa liikevaihto vähenee. On otettava velkaa velan päälle. Ei hyvä. Konkurssi kolkuttelee selän takana.
Toivottavasti Kärpät ei ole se "hullu mies Huittisista, joka syö enemmän kuin tienaa"
Joukkue ensi kaudella on rakennettava tulojen mukaan. Vaikka se tietäisi joukkueen nuorentumista ja tähtipelaajien lähtemistä.
Voi olla ettei pelata mestaruuksista, mutta pelataan tulevaisuudesta.
Minä kyllä kestän sen. Olen seurannut Kärppiä 45 vuotta vuodesta 1975 ja nähnyt monenlaisia aikoja.
Minun tapa tukea joukkuetta on mennä pelipäivinä Raksilaan, sinne missä jääkiekko on parhaimillaan. Paikan päällä jäähalissa.
Kärpät on minun joukkue, minun juttu. Kaikesta huolimatta elämä jatkuu, niin jatkuu liigakin.
Tavataan Raksilassa. Raksilan veteraani
Pyydän anteeksi kirjoituksessa kirjoitusvirheitä, koittakaa saada selvää. Vaikka Kärpät on minun juttu , niin koulu ei tainnut sitä olla.