Kärpät ja talousluvut

  • 232 557
  • 620
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Aikalailla odotettavissahan tuo oli että kesän festareiden läpivienti tulee olemaan hankalaa.
Itellä ois kolmen päivän lippu suomipop juhliin, mutta tuntuu että oiskohan tuonne tullu mentyä vaikka ne järjestettäiski. Viruslinkoja.
 

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
Eihän tässä hätiä mitiä Qstockin suhteen. Yleisömäärä vaan siihen hallituksen sallimaan maksimiiin eli 500 kpl lippuja markkinoille ja myyntiin superhyperetuliput kappalehintaan 10.000 euroa sisältäen ilmaiset kahvit molemmille päiville. Kyllä niitä coronatukiyrityksiä nyt riittää, joilla on ostaa lippu jos parikin ja onhan siellä tantereella sitten tilaa niin, ettei tarvi ihan kylki kyljessä kiehnätä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kukaan ei vielä pysty varmuudella ennustamaan, mitä taloudessa tulee Suomessa ja maailmalla tapahtumaan, niin tottakai jokainen euro, mitä on tarjolla niin se otetaan.
Ei se kyllä ihan näinkään ole. Minusta on suorastaan kuvottavaa, että ne joilla menee hyvin, olisivat ensimmäisenä kerjäämässä avustuksia.

Sama asia kun hyvätuloinen menee Hurstin leipäjonoon. Vain siksi, että sieltä saa muutkin ilmaista ruokaa.

Todellakin toivon, että Kärpät ei pyydä euroakaan avustusta mistään. Hyvinä vuosina laitetaan säästöön juuri siksi, että joskus tulee yllättäviä tilanteita kun säästöjä tarvitaan. Pyytäköön persaukiset almuja. Kunnon organisaatiot (ja ihmiset) pärjää omillaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hehee, voi hyvää päivää Jesukset.
Kyllä Loponen voi Forstenin avuin selvittää ihan mitä vaan,
mutta parin kolmen vahvistuksen tsäänssi meni jo...
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Kärpät on usein tässä elokuun loppupuolella julkistanut tulostaan. Onko jollain tietoa onko yhtiökokousta ja tuloksen julkistusta tulossa koska?
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Nollatulokseen päädyttiin. Linkki vie Kärppien kotisivuille.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Nollatulos on mielestäni torjuntavoitto. Tässä olisi voinut käydä huonomminkin erityisesti Qstockin osalta. Jääkiekkotoiminnasta takkiin 600ke, joka on linjassa HIFKn kanssa.
 

acidjazz76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kalpa
Tuo Qstockin osuus voi olla ensikaudella iso miinus... Jos oikein olen ymmärtänyt Qstock oy omistaa nykyään myös tapahtumakeskus Tullisalin... Taisi siirtyä "kärppien" alle juuri ennen korona hässäköitä... Avajais konserttien jälkeen ei varmasti montaa tapahtumaa ole tuolla pidetty... Mutta vuokra juoksee.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyi helvetti mua sylettää, että Kärpät on mennyt edes kerjäämään jotain tukia. Kärpät on liigan varakkain seura. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, tukien tarkoitus on tukea HEIKOSSA asemassa olevia. Kärpät ei ole millään mittarilla heikko. Koko taloudenhoidon ydin on siinä, että hyvinä vuosina laitetaan jemmaan sitä varten, että joskus osuu heikompi vuosi. Ja joka vuosi pärjätään tästä syystä omillaan.

Protestoin henkilökohtaisesti tuota Kärppien tukien kerjäämistä sillä, etten käy ainoassakaan kotipelissä paikan päällä alkavalla liigakaudella. Eläkööt tukiaisilla sitten, jos sille tielle lähtevät.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyi helvetti mua sylettää, että Kärpät on mennyt edes kerjäämään jotain tukia. Kärpät on liigan varakkain seura. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, tukien tarkoitus on tukea HEIKOSSA asemassa olevia. Kärpät ei ole millään mittarilla heikko. Koko taloudenhoidon ydin on siinä, että hyvinä vuosina laitetaan jemmaan sitä varten, että joskus osuu heikompi vuosi. Ja joka vuosi pärjätään tästä syystä omillaan.

Protestoin henkilökohtaisesti tuota Kärppien tukien kerjäämistä sillä, etten käy ainoassakaan kotipelissä paikan päällä alkavalla liigakaudella. Eläkööt tukiaisilla sitten, jos sille tielle lähtevät.

Ei kai Kärppienkään tulevaisuus sen valoisampi ole kun muiden vaikka varaikkain seura onkin, koko ensikausi on vakaalaudalla eikä varmuutta yleisötapahtumista ole välttämättä pitkään aikaan. Aika paljon turpiin kai koko konsermi on koronan takia ottanut ja tulee ottamaan. Ei kai tuolla ihan hyvinvuoksi ole palkkoja leikattu ja väkeä lomautettu. Se että muut seurat ei ole osannut hakea oikein tai ole täyttänyt vaatimuksia ei ole Kärppien vika mutta itse vähän ihmettelisin jos joku jättäisi hakematta varsinkin kun tuo tuki ei nyt varsinainen almujen keräys ole, pitänyt ottaa tarpeeksi pahasti turpiin taloudellisesti toisin kun vaikka business Finlandin tuessa oli.
 
Hyi helvetti mua sylettää, että Kärpät on mennyt edes kerjäämään jotain tukia. Kärpät on liigan varakkain seura. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, tukien tarkoitus on tukea HEIKOSSA asemassa olevia. Kärpät ei ole millään mittarilla heikko. Koko taloudenhoidon ydin on siinä, että hyvinä vuosina laitetaan jemmaan sitä varten, että joskus osuu heikompi vuosi. Ja joka vuosi pärjätään tästä syystä omillaan.

Protestoin henkilökohtaisesti tuota Kärppien tukien kerjäämistä sillä, etten käy ainoassakaan kotipelissä paikan päällä alkavalla liigakaudella. Eläkööt tukiaisilla sitten, jos sille tielle lähtevät.
Minusta on hyvä että hakevat ja toivottavasti myös jatkossa.

Jos ilmaista rahaa on saatana jaossa ,niin vain täysi idiootti ei sitä hakisi.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Hyi helvetti mua sylettää, että Kärpät on mennyt edes kerjäämään jotain tukia. Kärpät on liigan varakkain seura. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, tukien tarkoitus on tukea HEIKOSSA asemassa olevia. Kärpät ei ole millään mittarilla heikko. Koko taloudenhoidon ydin on siinä, että hyvinä vuosina laitetaan jemmaan sitä varten, että joskus osuu heikompi vuosi. Ja joka vuosi pärjätään tästä syystä omillaan.

Protestoin henkilökohtaisesti tuota Kärppien tukien kerjäämistä sillä, etten käy ainoassakaan kotipelissä paikan päällä alkavalla liigakaudella. Eläkööt tukiaisilla sitten, jos sille tielle lähtevät.
Suomessa on luotu systeemi, jolla noita tukia saa hakea. Jos täytät tietyt kriteerit, niin olet oikeutettu saamaan avustusta. Kärpillä kävi juuri näin. Ihan oikein että Kärpät haki tuota, koska Kärpille tuo tuki kuuluukin.
- - - - - - - - - - - - - - - -
Olen eettisesti samaa mieltä kanssasi siitä, että jos pärjäät ilman tukia, niin niitä ei kuuluisi saada. Ei vika ole Kärppien vaan tuon helvetin systeemin. Suomessa puuttuu kannustimet ja tukea saavat nekin, jotka eivät sitä oikeasti tarvitse. Se jos joku on perseestä, mutta muutosta tuskin on tulossa kun tuo ihmisten lahjominen nyt vain on vihervasemmiston tapa toimia ja tehdä politiikkaa. Pitäisi olla joku edellytys, että valtiovaranministerin / pääministerin pestiin ei ole mitään asiaa jos sulla ei ole tietyn verran ymmärrystä taloustieteistä.

EDIT1: Esimerkki kuinka tuet ohjataan ihan miten sattuu. Minun opiskelukaverini (35v, ei ole yhtään valmista tutkintoa) elelee toimeentulotuella tällä hetkellä, kun minä ja puolisoni (+ 2 v lapsemme) elämme opintotuella ja opintolainalla.Tämä kaverini saa yksin saman verran tukea mitä meidän perhe yhteensä. Golfia käy säännöllisesti pelaamassa :) Ja ei. Meidän perhe ei tarvitse kyllä yhtään enempää tukea, nykyisellä pärjää ihan helposti. Ongelma on siinä, että monet "köyhätkin" (ei siis ne oikeat köyhät vaan "köyhät") saa ihan vitusti liikaa rahaa. Ja samat ihmiset äänestää vasemmistoliittoa / SDP vaaleissa. Ja näiden ihmisten osuus tuskin tulee vähenemään ilman raknteellisia muutoksia.

Kiitos ja anteeksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta on hyvä että hakevat ja toivottavasti myös jatkossa.

Jos ilmaista rahaa on saatana jaossa ,niin vain täysi idiootti ei sitä hakisi.
Ei se kyllä ihan noinkaan ole. Hurstin järjestö jakaa joka päivä ilmaista ruokaa, mutta vain idiootti hakee sitä, jos ei oikeasti tarvitse. Tässä on kyse etiikasta ja moraalista. Ei firmojen tuet ole loppujen lopuksi periaatteellisesti sen kummempia, kuin Hurstin leipäpussit, joilla tuetaan köyhiä yksilöitä. Pointti on siinä, että noita yritystukiakaan ei ole loputtomasti jaossa. Jos joku saa tukea, niin jollekin toiselle sitä ei enää riitä. Siksi minä vastustan ihan kaikessa syvästi sitä, jos rikkaimmat ovat ensimmäisenä kerjäämässä tukiaisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös