Pikkasen kyllä laittaisin ehdolle tuon huippujoukkueita. Sieltähän löytyy vain lähes jokaisen europpan sarjan parhaat joukkueet.
Itselläni ei kyllä tippakaan kiinnosta nämä läpsyttelyt ja sen vuoksi en ole hallille kertaakaan vaivautunut, markkinoitiin niitä tai ei.
Tämä viestisi itse asiassa kuvaa loistavasti, kuinka rankasti CHL:n markkinointi on epäonnistunut.
Jos nyt mietitään Liiga-joukkueen fanin näkökulmasta, niin: CHL tuo vastaan todella kovia joukkueita (erit. SHL:n huippujoukkueet). Joukkueita, jotka pelaavat täysin erilailla kuin Liiga-joukkueet. Mielenkiintoisia pelaajia, joita Liigassa ei näe. CHL:n palkintorahat ovat jo sitä luokkaa, että Liiga-joukkue palkkaa niillä hyvän pelaajan itselleen vuodeksi.
Tarinoita ja tulokulmia vastustajiin olisi vaikka kuinka paljon. Pelit ovat keskimäärin halvempia kuin Liiga-pelien katsominen. Pelit ovat järjestään keskimääräistä Liigan runkosarjaottelua viihdyttävämpiä. Tässä vaiheessa kautta CHL-peleissä on jopa jo aidosti panosta. Pois lukien tietenkin lohkon viimeinen ottelu joillakin joukkueilla.
Se, että jopa suhteellisen aktiiviset fanit pitävät CHL-otteluita "läpsyttelyinä" vrt. Liigan-runkosarjamatsit kertoo markkinoinnin totaalisesta epäonnistumisesta. Tai fanien ahdasmielisyydestä. Itse uskon markkinoinnin epäonnistumiseen. CHL on edelleen "näkymätön" tuote. Eivät seurat mainosta CHL:ää erityisen vahvasti, eikä CHL toisaalta saa medialtakaan näkyvyyttä...