Ei nykyään rakenneta mitään noin kestävää :DMiksi ei? Todistetusti edellinen kestänyt yli 50 vuotta…
Ei nykyään rakenneta mitään noin kestävää :DMiksi ei? Todistetusti edellinen kestänyt yli 50 vuotta…
Kun on näin kestävää, niin jatketaan nykyisellä vielä seuraavat 50 vuotta. Vähän maalia pintoihin ja hyvä tulee.Miksi ei? Todistetusti edellinen kestänyt yli 50 vuotta…
Maaliskuussa kaupunginjohtaja Timo Koivisto kertoi, että HO on suhtautunut myönteisesti molempien valitusten käsittelyn kiirehtimiseen ja niin, että ne käsitellään samaan aikaan. Maaliskuussa kaupunginjohtaja arvioi, että parhaimmillaan tämä voisi tarkoittaa noin 3-6 kk:tta.Ja että itse pysyn aiheessa.. osaako kukaan sanoa että onko ollut arviota milloin tämä nykyinen valitus voisi olla käsitelty?
Pesäpallostadionhankkeen jatkovaihtoehdot saattavat vaikuttaa myös Hipposhankkeeseen. Toivotaan siis päättäjiltä viisaita päätöksiä, jotka eivät entisestään vaikeuta Hipposhanketta.Miten tämä pesäpallostadion keskustelu liittyy jäähalliin?
Hallinto oikeuden käsittelyajat on keskimäärin jotain 13kk, Hippoksen osalta sisässä on kaksi eri valitusta, kaupunki on toivonut että molemmista saataisi saman aikainen päätös, sekä asia käsiteltäisiin nopeammin. Mutta käsitelläänkö ne yhdessä ja nopeutetulla aikataululla, on sitten ihan toinen juttu se.Miten tämä pesäpallostadion keskustelu liittyy jäähalliin? Ja että itse pysyn aiheessa.. osaako kukaan sanoa että onko ollut arviota milloin tämä nykyinen valitus voisi olla käsitelty?
Tässä viivyttely pelleilyssä en pidä tätä enää isona ongelmana. Ensimmäisen valituksen osalta jonka trio ankeuttajat hävisivät, hakivat valituslupaa kho:sta, mutta kho ilmoitti melko pian, että valituslupaa ei myönnetä."Valittajilla on mahdollisuus hakea edelleen valituslupaa Korkeimmasta hallinto-oikeudesta."
Nähdään hallinto-oikeudessa vuonna 2025.
Onko kenelläkään tietoa että paljonko tämmöinen valittaminen maksaa valituksen tekijöille?
Kaupungille, Jypille ja Faneille tämä paska on maksanut jo aivan käsittämättömän paljon.
Onko kenelläkään tietoa että paljonko tämmöinen valittaminen maksaa valituksen tekijöille?
Oikeudenkäyntimaksut hallinto-oikeudessa
Suuri osa hallinto-oikeuden päätöksistä on maksullisia, jolloin niistä peritään oikeudenkäyntimaksu.oikeus.fi
Suuri osa hallinto-oikeuden päätöksistä on maksullisia, jolloin niistä peritään oikeudenkäyntimaksu.
KHO:
530 euroa.
Oikeudenkäyntimaksua ei peritä, jos korkein hallinto-oikeus muuttaa valituksenalaista päätöstä muutoksenhakijan eduksi.
HO:
270 euroa.
Oikeudenkäyntimaksua ei peritä, jos hallinto-oikeus muuttaa valituksenalaista päätöstä muutoksenhakijan eduksi, eli hyväksyy valittajan vaatimukset.
Onhan tässä maassa ihmisiä joille tuollainen summa voi olla liian suuri maksettavaksi, mutta esimerkiksi tälle kolmikolle nuo maksut ei ole käytännössä yhtään mitään.Siis käytännössä mitään.
Valittajat ovat kertomansa mukaan huolissaan veronmaksajista ja ovat veronmaksajien asialla. Itse en kuulu niihin veronmaksajiin joita tämä kolmikko "edustaa".Ois varmaan päästy koko orkesteri halvemmalla jos samaan hippoksen pakettiin olis tehty myös jääpallohalli.
Viitasen Inni vanhana JPS:n puuhamiehenä olisi ollut puolella eikä vastaan.
Täs kyl haisee noiden valittajien touhu aika rankasti. Mä en vaan voi ymmärtää että mitä tämä projekti on noilta valittajilta pois?
Juu niitä tuskin ihan kauhean montaa löytyy. Ihan täyttä pelleilyä ja kiusantekoa tuo on. Ovat varmaan helvetin tyytyväisiä siihen, että tuo pytinki tullaan rakentamaan jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin niillä kuuluisilla veronmaksajien rahoilla. Ainut pikku detalji vain herroilta pääsi unohtumaan. Samalla rahalla millä tuo uusi hieno pytinki tullaan aikanaan rakentamaan, olisi saatu helvetisti isompi ja tuottavampi kokonaisuus kaupungin ja veronmaksajien näkövinkkelistä katsottuna. Tämä virtuaalisen kikkelin venyttely on ainoastaan vienyt ja tulee viemään rahaa ko. ryhmittymältä, joita he niinsanotusti edustavat.Valittajat ovat kertomansa mukaan huolissaan veronmaksajista ja ovat veronmaksajien asialla. Itse en kuulu niihin veronmaksajiin joita tämä kolmikko "edustaa".
Hallia odotellessa tuli mieleeni aiemmat näkemykseni hallin koosta. Tampere olkoon nyt esimerkkinä, siellä Ilves ja Tappara ovat luoneet merkittävän kilpailuedun uudella areenallaan. Ihan saman kokoista pytinkiä ei ehkä Jyväskylä tarvitsisi, mutta areenan jossa pitäisi ajatella isosti. Nyt kaavaillut katsojapaikat ovat pienesti ajattelua.
Silloin myös jäädään pieneksi. Käsittääkseni Jyväskylän päättäjät yleisesti haluaa ajatella isosti ja kehittää kaupunkia eikä nääntyä. Tämä toivottavasti koskisi myös urheilua.Pienessä paikassa ei kannata ajatella isosti.
Höpön höpön. Eikä Jyväskylä ole pieni paikka. Sanoin aikanaan moneen otteeseen että Jukureiden kannattaa satsata, lakata ajattelemasta pienesti, niin raha tulee rahan luokse. Olin oikeassa. Sanoin että JYPin pitää taas satsata, mikä on pöhinä nyt?Pienessä paikassa ei kannata ajatella isosti.
Nykyinen halli on surkea, en ihmettele ettei kansaa löydä. Mikäli tehtäisiin toimiva halli olen varma, että JYP pystyisi vetämään noin 7-8k halliin.Jos ei saada 4000 tuhatta halliin niin kuinka paljon isompi kannattaa rakentaa?