En koe itseäni tässä asiassa yltiöoptmistiksi. Tiedostan hankkeen riskit ja sen, että asioiden eteen täytyy tehdä paljon töitä, että kokonaisuus on toimiva ja kannattava. Pitkälti olen viesteissäni puhunut mahdollisuuksista. Näen ne mahdollisuudet, mitä tämä hanke tuo toteutuessaan koko Jyväskylän alueelle. Mahdollisuuksien hyödyntäminen on toinen juttu, mutta isoja asioita tämä mahdollistaa.
Tämän kaltaista leirikeskusta ei ole Suomessa aiemmin tehty. Millä perusteella voit noin vakuuttavasti todeta, että kokonaisuudella ei ole mitään mahdollisuuksia saada riittävää määrää asiakkaita?
On tässä hankkeessa kuitenkin ollut alusta alkaen isoja talouselämän nimiä mukana. Jo tähän mennessä valmisteluun on käytetty miljoonia ja asiantuntemusta on ollut mukana reilusti. Ihanko oikeasti ajattelet, että siellä on edelleen pohjimmaisena ajatuksena, että laitetaan tällainen jättikompleksi pystyyn ja toivotaan, että joku sinne saapuu asiakkaaksi? Kyllä tässä nyt hitusen pidemmällä ollaan ja hankkeen puuhamiehet ovat taatusti ajatelleet asioita tuhat kertaa sinua enemmän.
Minä olen ehkä optimisti, mutta jotenkin tuntuu, että osaan myös katsoa asiaa paremmin eri kanteilta. Monet tuntuvat pysähtymään katsomaan asioita yhdestä kulmasta, joka jättää näkökentän aika kapeaksi. Puhutaan jatkuvasti asioista yksittäisten seurojen tai jopa urheilijoiden kannalta, eikä nähdä kokonaisuutta.
On selvää, että uudet tilat eivät ole taloudellisesti kaikille mahdollisille asiakkaille soveltuvia, mutta eihän siinä ole mitään erikoista. Niin maailma toimii. Kaikki ei ole kaikkia varten. On ihan takuuvarmaa, että löytyy myös paljon niitä, jotka ovat valmiita maksamaan hieman ylimääräistä, jotta saavat käyttöönsä alueen parhaat harjoitustilat.