Jyväskylään uusi halli, mutta miten?

  • 625 566
  • 3 864

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuo vaikuttaa sellaiselta tilalta, että sinne päästäkseen pitää hankkia jotkut kalliimmat liput. Jos tuonne pääsisi kuka tahansa kävelemään millä tahansa lipuilla, niin sehän olisi ihan tukossa.

Olisko joku nykyistä blackstagea vastaava juttu?

Mikäli suuresti ei alkuperäisestä ole muuttunut systeemit, niin eikös tuo ole räjäytyskuvan sisääntulo aula? Siinähän alkuperäisessäkin suunnitelmassa se sisääntulo, tai pää sellainen nousi sinne ylätasanteelle. Kuinka osuva tuo havainne kuva sitten lie, mutta jos on noin, niin sinne pääsee rystysiään puremaan ihan ostamalla lipun. Riippuu sitten ihan sisääntulojen kokonais suunnitelmasta, onko tuo tuke vai hyvän kulkuvirran tuova. Luulisi sitäkin mietityn ennalta jo, mutta varmahan ei moisesta voi ikinä olla, kun alkuperäisen hallin suunnitelmissa tajuttiin onneksi hiukka ennen rakentamista, että kaksi alinta riviä eivät omaa näkymää kentälle lainkaan. Arkkitehti osaa ja käyttäjä kiittää.
 

El Señor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Washington Capitals, Real Madrid, Huuhkajat
Onko jollai heittää jotain kuvituskuvia tai linkkiä mistä näkis uude halli puitteita?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ei taida ihan tästä viimeisimmästä päivityksestä vielä olla, mutta eiköhän niitä tässä ala piakkoin tippumaan.
Vesi kielellä odottaa. on suvun harvenemisen vuoksi jo todella pitkään, kun viimeksi olen tullut edes Jyväskylässä käyneeksi. Niin se vaan menee, kuolema korjaa osansa ja moni muuttanut kavereista toisiin maisemiin. Tämä halli on nyt sellainen asia, että viimeistään, kun JYP siellä ensimmäisen pelin pelaa, minä olen paikalla jos hengissä olen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche #8 #29 #39 #96

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Podcast | Perussuomalaisten Parkkonen ei aio valittaa valtuuston Hippos-päätöksestä

Parkkonen ei aio valittaa, mutta valittaako joku muu epäilen vahvasti. 24minuutista en tämän herran höpötystä jaksanut kuunnella kuin pari minuuttia mutta minulle tärkein asia tässä on että ei jatka valituskierrettä.

Päivä jolloin kuokka iskeytyy maahan on lähempänä kuin koskaan.

Perkele harvoin jos useinkin kiroilen, mutta nyt on konjamiini napanteri jo melkein tuoksu asteella. Nyt ei saa hyytyä!
 

Kiuru

Jäsen
Podcast | Perussuomalaisten Parkkonen ei aio valittaa valtuuston Hippos-päätöksestä

Parkkonen ei aio valittaa, mutta valittaako joku muu epäilen vahvasti. 24minuutista en tämän herran höpötystä jaksanut kuunnella kuin pari minuuttia mutta minulle tärkein asia tässä on että ei jatka valituskierrettä.

Päivä jolloin kuokka iskeytyy maahan on lähempänä kuin koskaan.
Kuuntelin tuota noin kymmenen minuuttia, mutta sellaista soopaa ettei toista puolikasta vaan jaksanut kuunnella. Pääasia tosiaan, ettei valita.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Valtuuston päätös tulee lainvoimaiseksi 15. marraskuuta.

Hippos-hankkeen projektipäällikkö Ville Niskakangas kertoi, että marraskuun puoliväliin on tavoitteena saada yksityisrahoitteisesti toteutettavan Osaamiskeskuksen rahoitus varmistumaan.

Liikuntakeskuksen ja Jääurheilukeskuksen osuudesta vastaa maanantain päätöksellä Jyväskylän kaupunki, joka solmii rahoitusleasing-sopimuksen SEB Leasing Oy:n kanssa 20 vuoden vuokra-ajalla.

Jos kaikki palaset saadaan kohdilleen, maanrakennustyöt voidaan käynnistää joulukuussa 2024 ja Hipposkeskuksen rakennukset valmistuvat vaiheittain vuosina 2026–2027.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Podcast | Perussuomalaisten Parkkonen ei aio valittaa valtuuston Hippos-päätöksestä

Parkkonen ei aio valittaa, mutta valittaako joku muu epäilen vahvasti. 24minuutista en tämän herran höpötystä jaksanut kuunnella kuin pari minuuttia mutta minulle tärkein asia tässä on että ei jatka valituskierrettä.

Päivä jolloin kuokka iskeytyy maahan on lähempänä kuin koskaan.
Kuuntelin tuota aika pitkälle. Halusin ottaa objektiivisen asenteen tähän, vaikka Parkkosen venkoilu onkin ärsyttänyt.

Annan arvoa sille, että Parkkonen kunnioittaa demokraattista päätöksentekoa. Lisäksi ymmärrän Parkkosen ajatuksien taustalla olevia asioita.

Valtava ongelma syntyy siitä, että hän pitää niitä äärimmäisen optimistisia omia laskelmiaan täytenä totuutena, sekä pohjaa kaiken niille laskelmille. Tämä vie hänen argumenteiltaan valtavasti uskottavuutta ja jättää minulle ainakin sellaisen tunteen, että Parkkosen kanssa ei voi asiasta oikein järkevästi edes keskustella. Toki tähän näkemykseen liittyy myös hänen esiintymisensä maanantaina valtuuston kokouksessa. Parkkonen puhuu asioista siihen tyyliin, että vain hän tietää mistä tässä kaikessa on oikeasti kyse ja hänen laskelmansa eivät voi sisältää virheitä.

Puhumattakaan siitä, ettei Parkkonen missään kohtaa pysähtynyt pohtimaan, että hänen ratkaisunsa ei mitenkään voi olla lähellekään yhtä pitkäikäinen ja kestävä, eli sitäkin kautta pitkällä aikavälillä olisi tiedossa merkittäviä lisäkustannuksia.

Kun Parkkosen kaikki argumentointi perustuu rahaan, niin on ihan uskomatonta, ettei hän osaa katsoa omaa vaihtoehtoaan talouden kannalta realistisesti ja kriittisesti. Pohja putoaa tuolta touhulta, jos ei pysty katsomaan molempia vaihtoehtoja lähellekään yhtä kriittisesti.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Lauloiko Parkkonen "kohta sataa", kun elokuussa tummat pilvet kohosi Monnarin ylle..
 

Kiuru

Jäsen
Siirsin pullon jo yläkaapista alemmas.
Olisipa JYP innovatiivinen ja tekisi pienen tapahtuman, kun rakentaminen alkaa lipunmyynti tapahtumaan, pari kioskia ja Pöllänen juontamaan.. jne
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös