Menepäs sää Vellipöksy vaan fantasioimaan konekiväärisarjasta liian hiljaiseen seisomakatsomoon. Jos sun mielestäsi edes faktoilla perusteltua mielipidettä ei saa esittää jos se eroaa muutamien mielipiteestä niin painupa jonnekin minne aurinko ei paista. Palaat sitten marraskuussa kun ei paista täälläkään.
No mun mielestäni tuo lause oli jo otettu esimerkkinä siitä ettei omien poikien koirankoppipaikkoja saa arvostella. Eli sitä ei saisi kukaan arvostella että valmentaja tuo omat kaverinsa mukanaan ja niiden tieltä siirretään esimerkiksi 20 pistettä viime kaudella tehnyt Viljanen sivuraiteelle yhteensä vähemmän pisteitä tehneiden Tommilan ja Seppälän tieltä. Ei silti, onhan monella valmentajalla omat luottomiehensä, mutta kyllä varsin moni taisi olla sitäkin mieltä että Viljanen tuo jotain osaamista hyökkäyspäähän. Eikä tuo puolustuspääkään viime kaudella nyt niin huonosti mennyt ainakaan plusmiinuksen mukaan.
Toinen esimerkki on - vaikkei joukkueeseen kuulukaan - Tuomas Huhtanen. Täällä vaan suolataan hänet heti kun "tää on jo nähty" tai että on tehoton kaveri. Ei kai jumalauta nelosketjun pelaajan tartte joka ilta loistaakaan, mutta ilmeisesti odotukset on vaan niin epärealistiset kun jotkut huutelevat jopa Jake Hansenia takaisin joukkueeseen. Tilastojen perusteella semmoiset kymmenen pistettä per kausi on nelosketjun pelaajalle varsin sopiva saldo, esimerkiksi nykyiseen nelosketjuun kuuluva Simon Suoranta on peräti kertaalleen saanut sen kasaan. Mutta on silti luonnollisesti parempi, kun on Vaasasta.
Niinkuin olen miljoona kertaa ennenkin ihmetellyt, mikä vittu tekee siitä Porilaisesta pelaajasta niin saatanan paljon huonomman että ansaitsee aina sen vittuilun ja huutelun katsomosta, teki mitä vaan. Ja sitten kun vielä sitä perustellusti ihmettelee, onkin joku puusilmä tai jotain vieläkin idiootimpaa. Kyllä mä sen verran monta jääkiekko-ottelua olen nähnyt ja jo ennen kuin esimerkiksi Tuamas on edes syntynyt että varmaan osaan jotain sanoa myös pelaajien tasosta. Muutenkin kuin tilastojen perusteella.
Enkä siis hyväksy edellisen valmentajan suosikki- tai koirankoppijärjestelmää, mutta väitättekö oikeasti että se jos Aho tuo ns. omia pelaajiaan aikaisemmasta joukkueesta ei sitten olisi mitään suosikkijärjestelmää. Se jos mikä on varsin puusilmäistä. Enkä ole ikinä sanonut ettenkö arvostaisi Ahon toimintatapoja - en tietenkään kaikkia mutta kyllähän suoran palautteen antaminen on varsin hyvä asia. Toisaalta, sen pitäisi olla myös varsin Satakuntalaista mutta jostain syystä se ei Satakuntalaisen antamana olekaan hyvä asia.