JYPin taloustilanne

  • 724 137
  • 2 905

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Taitaapi tulla lasitettu anniskelualue missä voi nautiskella alkoholijuomia samanaikaisesti kun nauttii pelistä! Näin tieto on kertonut.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Kävin ostamassa kausikortin tänään ja täytyy sanoa, että hyvin on kauppa käynyt, sillä oli vaikeuksia jo löytää paikkaa itselle. (Tällaisella rosterilla meidän Hippos jää auttamatta pieneksi, eli uutta areenaa tilaukseen...)

Onko porukalla muuten hajua, mitä jäähallin päätyyn on tulossa? Näytti rakennusmiehiä olevan tänään hommissa.

Ostin itsekin, tosin ainoastaan seisomakausarin. Mutta päätin jollain tavalla nyt tukea tätä hommaa.

Mihin päätyyn siellä rakennetaan? Olin ymmärtänyt että fani-päädyn toinen puoli tehdään istumapaikoiksi joissa saa juoda kalijaa, mutta milloinkohan noille paikoille tulevat liput/kortit myyntiin, ja ehtiikö tuo valmiiksi ennen kauden alkua?
 

Jarzki

Jäsen
Mihin päätyyn siellä rakennetaan? Olin ymmärtänyt että fani-päädyn toinen puoli tehdään istumapaikoiksi joissa saa juoda kalijaa, mutta milloinkohan noille paikoille tulevat liput/kortit myyntiin, ja ehtiikö tuo valmiiksi ennen kauden alkua?

Tänään tuli hallilla pyörähdettyä, eikä tuonne fanipäätyyn ole tehty yhtään mitään. Sen sijaan miehet pyörivät siellä Hurrikaanin päädyssä katuporan kanssa, joten eiköhän se sinne jotenkin tehdä. Jännä nähdä.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Pelkkää spekulointia

Tämä viesti voi olla täysin turha, mutta kirjoitan tämän silti. Ja ei perustu mihinkään faktoihin koska niiden tiedot on liikesalaisuuksia HEH.
Tämä viikko on spekuloitu kuinka suuren riskin JYP on ottanut joukkueen rakentamisessa ja budjetin räjäytksellä, ja tartutaan milloin mihinkin lukemaan ja mitä siitä seuraa JOS JOS ja JOS

Laitettaan vettä myllyyn lisää. JYPn pelaajabudjetti ilmituksen mukaan on lähes 1,7 miljoonaa euroa, mikä ilmeisesti tarkoittaa että kokonais menokulu on lähellä 3,5 miljoonaa. Mitä pitää tapahtua ettei tule jätti tappioita. Me fanit ja muuts tiedämme ainoan ilmoitetun faktan että Pelaaja palkkioihin menee tuo 1,7milj, kukaan ei tiedä kuinka paljon on rahaa tulossa yhteistyökumppaneilta, sen tietää ainostaan korkein johto, eli spekulointi alkaa.

JYP pelaa varmuudella 28 kotiottelua ja JOS ottelun yleisö keskiarvoksi saadaan 4 000 eli sen jälkeen kauden koko yleisömäärä on 112 000 Tavoite olisi kova mutta onnistuessaan ei mahdoton siihen tarvitaan aktiivisia faneja. Mikä on lippujen keski hinta? kuka sen tietää? minun arviossa se olisi vaikka 15 euroa ( ei perustu mihinkään tietoon joten turha ruveta halkomaan hiuksia)

tällä yhtälöllä päästään 1,68 miljoonan euron lipputuloihin Mistä tietenkin vähennetään alv. eli lähes tulkoon kattaa pelaaja palkkiot. eli meno puolella on muut hallinnolliset sun muut kulut eli n. 1,8 miljoonaa.

Leikitään nyt että yhteistyö kumppaneilta olis revitty 1,5miljoonaa euroa tätä summahan ei tiedetä se on vähemmän tai enemmän eli ei takerruta tähänkää ylimääräisillä viesteillä

Minkä jälkeen ali jäämä on vielä 300 000 euroa mikä pitää tulla kilpailulisella menestyksellä, oheismyynnillä jne. onko se mahdollista jossain ja jossain ei eli jos kaikki menee hyvin niin hyvät mahdollisuude on ns nolla tulokseen.

NO nyt tulee viestejä kuinka tämä mun laskutapa on väärä ja spekuloidaan jollain muilla lukemilla, ja mitä kaikkea olen unohtanut huomioida.

esim en ole vähentänyt veroja ja onko meno budjettiin laskettu mahdollisia lainan lyhennyksiä jos niitä on jne.

En pahastu vaikka kuinka tyrmäätte laskelmani koska jonkun toisen laskutapa voi olla yhtä oikea tai väärä kuin tämä minunkin

Jännittävää kiekko tapahtumaa, tukekaa joukkuetta ja ostakaa vaikka Immos lippis ensimmäiseksi, pienistä puroista se isokin joki syntyy.
 
Viimeksi muokattu:

Jarzki

Jäsen
Eikös siellä saanut olutta nautiskella jo aiemmin? Siis VIP-katsomossa.

Eiköhän tuo niin ole ollutkin, joten hieman kummastuttaa puheet siitä, että tuollainen erillinen katsomonosa olisi tulossa. Kaikenhan toki muuttaisi se, että ennen ei ole saanut alkoholia nauttia ravintolan tilojen ulkopuolella, tässä tapauksessa siis siinä tasanteella pehmeiden penkkien yläpuolella. Mutta tiedä siitä sitten, en usko, että tuonne fanipäätyyn yhtään mitään tulee, kun sinne ei vieläkään mitään ole tehty. Eihän tuonne liigakauden alkuun ole enää kuin pari viikkoa!

EDIT: Tepi tuolla selventi asiaa, eli kyllähän tuossa nyt pientä eteenpäinmenoa on, kun pääsee jo ihan näköetäisyydelle peliä katsomaan tuoppi kädessä.

EDIT2: Myös Hele ehti jo kommentoimaan :D
 
Viimeksi muokattu:

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä keväällä oli juttua, että halliin rakennettaisiin lasitettu alue, johon voi mennä kaljan kanssa. Itse käsitin sen juuri niin, että kaljan saisi Pub Karjalasta ja sen kanssa voisi mennä tälle kyseiselle lasitetulle alueelle. Näin ollen sen luonnollinen alue olisi juurikin tuo fanipääty. Muistelen, että tämän piti tulla jo tänä kesänä, mutta onko pelaajabudjetin nousu muuttanut suunnitelmia? Vai onko se vain lasinen koppi Pub Karjalan nurkassa, johon mahtuu kolme ihmistä ja josta voi katsella peliä screeniltä?

Edit. Ahaa, Tepillä onkin vissiin tarkempaa tietoa edessä.
 
Viimeksi muokattu:

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös siellä saanut olutta nautiskella jo aiemmin? Siis VIP-katsomossa.


Ei. Vain ravintolan sisällä. Kuten ei voi tuoda pubin ulkopuolellekkaan.

Nimimerkki TolBero oli oikeassa, siihen tulee sellainen "mini-pika-aitiohässäkkä"
eli sieltä sitten pystyisi katselemaan peliä ja alue on rajattu ja suljettu niin saa nauttia myös ravintolan antimia. Niitä oikeita aitioita odotellessa.
Herää kaupunki jo!

EDIT: Hele olikin samalla asialla samaan aikaan, mutta kyllä minulla oli "tieto" että se tulee Hurrikaanin päätyyn ja tuo muutos piti tehdä jo hiukan aikaisemmin kuin nyt. Siksi tänään siis hallissa leijui pieni pöly kun seinää puhkottiin.
 
Viimeksi muokattu:

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYPin sivut kertovat uudesta fanituotteesta, joka on JYP-lippis Immosen nimmarilla, hintaa näyttää olevan 39 egeä + postikulut. Tässä on sitten meille faneille mahdollisuus kiittää JYP-johtoa ostamalla lippis.

Noh jostainhan ne rahat on kaivettava Immosen palkkaan.. Mutta haloo, 39€ yhdestä lippiksestä. Ei jumalauta. Olkoot vaikka itse Seppäsen ja Dufvan nimmarit vielä päälle, mutta tommoisen summan laittamista yhteen lätsään en ymmärrä. Jännityksellä odotan seuraavia JYP-fanituotteita, ristodufva-uimalakki, tenkasen selän venetys-opas vai helmisten sukupuu?
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh jostainhan ne rahat on kaivettava Immosen palkkaan.. Mutta haloo, 39€ yhdestä lippiksestä. Ei jumalauta. Olkoot vaikka itse Seppäsen ja Dufvan nimmarit vielä päälle, mutta tommoisen summan laittamista yhteen lätsään en ymmärrä. Jännityksellä odotan seuraavia JYP-fanituotteita, ristodufva-uimalakki, tenkasen selän venetys-opas vai helmisten sukupuu?

Hey cmoon. Tuo on hinnakas, mutta se on nyt yksi fanien kanava osoittaa kiitosta, kannustaa ja tukea JYPiä.
Eihän sitä ole pakko ostaa kenenkään jos ei halua mutta toivotaan että ne myy hyvin.
Onhan se komea, mun mielestä, ainakin itse näen siinä isomman kuvan kuin että maksan pelkästä lippiksestä, kun siitä maksan 39 euroa.
Aion sen hankkia juuri siitä syystä että siinä on se lupaamani 50 euroa Immos-rahastoon, loput pitää hoitaa muulla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Jarzki

Jäsen
Tuo lippis on mielestäni hyvä siinäkin mielessä, että monet olivat tälläkin palstalla valmiita jopa lahjoittamaan rahojansa Immosen saamiseeksi Jypiin, joten nyt siihen on yksinkertainen mahdollisuus lippalakin ostamisen muodossa. Itse koenkin tuon lähinnä periaatteellisena hankintana, en varmasti normaalisti hatusta maksaisi 40€. Toki en vielä varma ole, maksanko tuostakaan, mutta kuitenkin tuo tapa on yksi mahdollisuus kantaa kortensa kekoon ja osoittaa tukensa Immosen hankinnalle.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Nimimerkki TolBero oli oikeassa, siihen tulee sellainen "mini-pika-aitiohässäkkä" eli sieltä sitten pystyisi katselemaan peliä ja alue on rajattu ja suljettu niin saa nauttia myös ravintolan antimia. Niitä oikeita aitioita odotellessa.
Tuleeko tämä "miniaitio" istumakatsomon taakse vai seisomakatsomon puolelle? Ovihan on istumakatsomon puolella, mutta seinien kaataminen jäi mietityttämään.
 

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuleeko tämä "miniaitio" istumakatsomon taakse vai seisomakatsomon puolelle? Ovihan on istumakatsomon puolella, mutta seinien kaataminen jäi mietityttämään.
Ainakin kun itse hallilla piipahdin, niin töitä tehtiin pelkästään istumakatsomon takana, eli eiköhän siihen vieläkin jää se "vieras-seisomakatsomo."
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuleeko tämä "miniaitio" istumakatsomon taakse vai seisomakatsomon puolelle? Ovihan on istumakatsomon puolella, mutta seinien kaataminen jäi mietityttämään.

En ole kauhean tarkkaan asiaan perehtynyt mutta käsittääkseni Hurrikaani-katsomo loppuu siihen mistä seisomakatsomon rippeet alkaa, jossa usein on vierasjoukkueen faneilla varattu alue.
Niin se tulisi siis istumakatsomon puolelle, tarkempaa tietoa tässä vaiheessa ei ole. Oletan vain, alkuperäisen tiedon kuuleman perusteella ja mitä tänään ohi mennen näin. Ilmeisesti siihen tehdään vain joko reikää "laseille" tai sitten oviaukon tapaista lasitettuun tilaan.

Sikäli kun koko systeemi nyt tehdään vanhan suunnitelman mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
NO nyt tulee viestejä kuinka tämä mun laskutapa on väärä ja spekuloidaan jollain muilla lukemilla. ja laskenut väärin olen unohtanut jotain

Jos osaat laskea yhtä hyvin kuin kirjoittaa, niin ei hätää. Kyllä JyP varmasti nousee ahdingosta!

Optimisti saa ja pitää aina olla, mutta nyt on vähintään yhtä suuri mahdollisuus voittaa kuin hävitä. Jos kaikki natsaa, Jyväskylään saadaan seuraava suurseura. Jos taas menee pieleen, ensi vuonna aloitetaan neljännestä divisioonasta.

Tottahan tämä kannattajia jänskättää, mutta kiinnostaa varmasti ihan yhtä paljon muitakin. Lykka vaan till!
 

Alexandre

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh jostainhan ne rahat on kaivettava Immosen palkkaan.. Mutta haloo, 39€ yhdestä lippiksestä. Ei jumalauta. Olkoot vaikka itse Seppäsen ja Dufvan nimmarit vielä päälle, mutta tommoisen summan laittamista yhteen lätsään en ymmärrä. Jännityksellä odotan seuraavia JYP-fanituotteita, ristodufva-uimalakki, tenkasen selän venetys-opas vai helmisten sukupuu?

Toivottavasti tämä on vain yhden kannattajan mielipide koska jos kaikki ajattelevat näin niin tämä Projekti ei tule onnistumaan.
Ihmettelen suuresti jos fanit alkaa vain laskemaan pennejä kuinka paljon halvemmalla saisi vaikka kahvikupposen jossain muualla kuin hippoksella.
Seppänen on tehnyt niin suuren kädenojennuksen faneille että nyt on aika myös vastata siihen.
Täällä oli ennen Immosen tuloa aika moni laittamassa rahaa "immoskassaan"niin onko sanat nyt syöty vai mistä on kiinni.
Itse ainakin olen pitänyt lupaukseni ja hankkinut tälle kaudelle
-3 kausikorttia
-500 e immosen hankintakassaan
-Fanituotteita 150e
-Kauden aikana kahvia ja makkaraa joka pelissä ym.
-Eikä harmita yhtään.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Toivottavasti tämä on vain yhden kannattajan mielipide koska jos kaikki ajattelevat näin niin tämä Projekti ei tule onnistumaan.
Ihmettelen suuresti jos fanit alkaa vain laskemaan pennejä kuinka paljon halvemmalla saisi vaikka kahvikupposen jossain muualla kuin hippoksella.
Seppänen on tehnyt niin suuren kädenojennuksen faneille että nyt on aika myös vastata siihen.

Samat sanat, kyllä nyt me fanit voitaisi alkaa tekemään omaa osuuttamme. Ymmärrän kyllä jos tuotteet tuntuu kallillta, olinhan itsekin kaksi edellistä kautta opiskelijana eikä hallilla juuri ollut pennosia mitä tuhlata. Nyt on tilanne toinen kun olen työelämässä ja aion kyllä panostaa sen mukaan fanituotteisiin ja hallin sapuska/juoma tarjontaan.

Jos lasketaan että tuhlaisin rahaa keskimäärin noin 10€/ottelu, oli se sitten joskus enemmän joskus vähemmän niin se on noin 250€/kausi + pleijarit. Tämä tekee 31,25€/kk. Jos keskimäärin puolet katsojista tekisi noin, niin se tekee yli 50k euroa kaudelle(miinus kulut). Joten kaikki ketkä vain kykenee niin syödään ja juodaan sitten hallilla eikä kotona peliin lähtiessä. ;)

No olipas laskutoimituksia.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Jyväskylän kaupungin tiedotuslehdestä tuli bongattua tällainen uutinen:
"Hippoksella rautpohjankadun varrella sijaitsevan jäähallin asemakaavaan muutos on tullut vireille 29.8.2007. Asemakaavan muutoksella mahdollistetaan jäähallin perusparantaminen ja laajentaminen."
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Jyväskylän kaupungin tiedotuslehdestä tuli bongattua tällainen uutinen:
"Hippoksella rautpohjankadun varrella sijaitsevan jäähallin asemakaavaan muutos on tullut vireille 29.8.2007. Asemakaavan muutoksella mahdollistetaan jäähallin perusparantaminen ja laajentaminen."

Joo, eikös niitä seiniä vedetä ainakin muutama metri ulospäin, että saadaan käytävät laajemmiksi ja aitiot kehiin? Näin joskus jostain luin.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Toivottavasti tämä on vain yhden kannattajan mielipide koska jos kaikki ajattelevat näin niin tämä Projekti ei tule onnistumaan.
Ihmettelen suuresti jos fanit alkaa vain laskemaan pennejä kuinka paljon halvemmalla saisi vaikka kahvikupposen jossain muualla kuin hippoksella.
Seppänen on tehnyt niin suuren kädenojennuksen faneille että nyt on aika myös vastata siihen.

Itse en ainakaan moista turhaa lätsää osta ,mutta lupaan vastaavasti käydä kaikissa peleissä mihin työvuorojen pohjalta ehdin. Lisäksi lupaan hallilla juoda jokapelissä 2-3 tuoppia olutta ja syödä 2-3 makkaraa. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa pelejä kertyy noin 10-15 + playoffit päälle. Onhan tuo 39 euroa lippiksestä aivan naurettava hinta olisivat ennemminkin nostaneet lippujen hintoja. Onko muuten arvon palstaveljet niin ettei lippuja Jypin peleihin voi varata netistä?!!!
 

j.u.h.a

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hey cmoon. Tuo on hinnakas, mutta se on nyt yksi fanien kanava osoittaa kiitosta, kannustaa ja tukea JYPiä.
Eihän sitä ole pakko ostaa kenenkään jos ei halua mutta toivotaan että ne myy hyvin.
Onhan se komea, mun mielestä, ainakin itse näen siinä isomman kuvan kuin että maksan pelkästä lippiksestä, kun siitä maksan 39 euroa.

Juurikin näin! Tässä on nyt se tapa yksittäiselle fanille lahjoittaa muutama kymppi Immosen "hankkimiseen" ja vastalahjaksi saa muistoesineen toivottavasti hurrikaanipaitojen parhaasta kaudesta kautta-aikojen.

Itse laitoin juuri kolme(3) lippistä tilaukseen itselleni ja parille kaverille.
 

Bud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän syksyllä saavutetut mestaruudet
Onhan tuo suolainen hinta lippalakista, mutta kyse tässä kuitenkin on jostain muusta kuin lippiksestä. Aivan kuten aiemmin joku mainitsi niin moni olisi ollut laittamassa "kolehtiin" omia rahojaan. Kyllä ite ainakin ostaisin jos Ässät laittaisi tuollaisen myyntiin kovan hankinnan jälkeen. Onhan tuo sitten muistonakin vielä erilainen kuin monet muut fanituotteet.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Tänään Iltalehden JYP-kausiennakossa mainitaan että 1700 kausikorttia olisi myyty tälle kaudelle jo ennen Immos-uutista. Jos nuo tilausnumerot kausikortin laskussa ovat jotain juoksevan luvun tapaista, ollaan jo hyvässä vauhdissa päälle 2000:n, ja itse tilasin kausikorttini viime viikon alkupuolella.

3900 on tuolla Iltalehdessä mainittu yleisötavoitteeksi, eli hyvältä vaikuttaa, eiköhän Hippos saada täyteen useamman kerran tällä kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös