Pelkkää spekulointia
Tämä viesti voi olla täysin turha, mutta kirjoitan tämän silti. Ja ei perustu mihinkään faktoihin koska niiden tiedot on liikesalaisuuksia HEH.
Tämä viikko on spekuloitu kuinka suuren riskin JYP on ottanut joukkueen rakentamisessa ja budjetin räjäytksellä, ja tartutaan milloin mihinkin lukemaan ja mitä siitä seuraa JOS JOS ja JOS
Laitettaan vettä myllyyn lisää. JYPn pelaajabudjetti ilmituksen mukaan on lähes 1,7 miljoonaa euroa, mikä ilmeisesti tarkoittaa että kokonais menokulu on lähellä 3,5 miljoonaa. Mitä pitää tapahtua ettei tule jätti tappioita. Me fanit ja muuts tiedämme ainoan ilmoitetun faktan että Pelaaja palkkioihin menee tuo 1,7milj, kukaan ei tiedä kuinka paljon on rahaa tulossa yhteistyökumppaneilta, sen tietää ainostaan korkein johto, eli spekulointi alkaa.
JYP pelaa varmuudella 28 kotiottelua ja JOS ottelun yleisö keskiarvoksi saadaan 4 000 eli sen jälkeen kauden koko yleisömäärä on 112 000 Tavoite olisi kova mutta onnistuessaan ei mahdoton siihen tarvitaan aktiivisia faneja. Mikä on lippujen keski hinta? kuka sen tietää? minun arviossa se olisi vaikka 15 euroa ( ei perustu mihinkään tietoon joten turha ruveta halkomaan hiuksia)
tällä yhtälöllä päästään 1,68 miljoonan euron lipputuloihin Mistä tietenkin vähennetään alv. eli lähes tulkoon kattaa pelaaja palkkiot. eli meno puolella on muut hallinnolliset sun muut kulut eli n. 1,8 miljoonaa.
Leikitään nyt että yhteistyö kumppaneilta olis revitty 1,5miljoonaa euroa tätä summahan ei tiedetä se on vähemmän tai enemmän eli ei takerruta tähänkää ylimääräisillä viesteillä
Minkä jälkeen ali jäämä on vielä 300 000 euroa mikä pitää tulla kilpailulisella menestyksellä, oheismyynnillä jne. onko se mahdollista jossain ja jossain ei eli jos kaikki menee hyvin niin hyvät mahdollisuude on ns nolla tulokseen.
NO nyt tulee viestejä kuinka tämä mun laskutapa on väärä ja spekuloidaan jollain muilla lukemilla, ja mitä kaikkea olen unohtanut huomioida.
esim en ole vähentänyt veroja ja onko meno budjettiin laskettu mahdollisia lainan lyhennyksiä jos niitä on jne.
En pahastu vaikka kuinka tyrmäätte laskelmani koska jonkun toisen laskutapa voi olla yhtä oikea tai väärä kuin tämä minunkin
Jännittävää kiekko tapahtumaa, tukekaa joukkuetta ja ostakaa vaikka Immos lippis ensimmäiseksi, pienistä puroista se isokin joki syntyy.