Kelpa kirjoitti:
Ja tämä on päätelty mistä? Puheenjohtajan puoluekannasta? Tuntuu että enemmän politiikka vedetään kiekkoasioihin vaikuttavaksi tekijäksi fanien puolella.
Minun johtopäätökseni (ja arvailuni, en kiellä) tulevat lehtikirjoittelun ja muun median seuraamisen kautta. Sen mitä olen tästä lukenut, niin puoluekentän vasen laita on ollut kriittinen JYPin toimintaa kohtaan. Ainakin Mäkisen kirjoituksen perusteella sai sellaisen kuvan, että poliittisessa kentässä keskusta ja oikea laita on suhtautunut JYPin toimintaan myönteisemmin. Ja nyt vasemman siiven edustaja puheenjohtajana nostaa tämän asian esiin...ja huomioi, tämä on vain minun mielipiteeni! Jos muita tietoja on, niin otan ilolla niitä ilolla vastaan.
Tuo lainaamasi kohta liittyi lopun (lihavoitu teksti) "TUL:n ja SVUL:n väristen seurojen muisteleminen ja suosiminen puoluetaustasta riippuen toivottavasti on jo osa menneisyyttä"-kohtaan. Ex-Diskoksella on oma taustansa ja nykyisin myös JYPillä omistajiensa kautta omansa, ei siinä ole erikoista. Uskoisin, että esimerkiksi myös TuTon ja TPS:n taustat ovat tässä mielessä samanlaiset. Eli ainakin joskus on heiluteltu erivärisiä lippuja, ja ainakin minun mielestäni tässä on yhä nähtävissä samanlaisia rajoja. Jos voi tehdä kiusaa toisen puolueen edustajille ja kosiskella äänestäjiä, niin ei siinä ole ihmeelistä ja hävettävää. Politiikkaa ja erot...retoriikkaa...En minä usko että Kurittu on tietämätön (tai tyhmä), vaan tämä on yksi tapa erottautua muista poliitikoista ja saada julkisuutta.
Siinä olet oikeassa, että väite siitä että Kurittu haluaisi nitistää JYPin on yliammuttu ja perusteeton, nuo sanat otan takaisin ja pahoittelut siitä ylilyönnistä. Kritiikki olisi pitänyt suunnata vielä tarkemmin politikoinnin suuntaan, eikä osoitella tiettyyn henkilöön.