Snake70:n kirjoitus "Synergia-areena - helvetin esikartano"-ketjusta.
Ja olen aistivinani, että uusi, nuorempi pomoporras ei ole samalla tavalla urheilussa kiinni kuin 50/60-luvulla syntyneet. He katsovat sponsorointikohteita eri tavalla - jos sponsoroivat ollenkaan. Ja jos sponsoroivat, tarvitaan muuta kuin logoa jäähän.
Myös minun kristallipallossani liigalätkä menettää lähivuosina mielenkiintoaan katsojien/yritysten silmissä melkoisesti. Yhtälö huonommat(*) pelaajat, korkeat (ja panoksettomat) pelimäärät ja kohoavat lippujen hinnat eivät toimi. Pelkät hardcore-katsojat riitä ruokkimaan liigaa samalla tavalla kuin aiemmin. En muista kuinka pitkä televisiosoppari on, mutta ovat liigan johdossa melkoisia velhoja jos pystyvät yhä nostamaan sopparin hintaa. Joten monet talousindikaattorit ovat jääkiekon osalta "punaisella".
En ihmettele jos JYPin osalta käynnissä oleva kulujarrutus on varautumista väistämättömään. Meillä kun ei ole takana upporikkaita mesenaatteja, joita huutaa pyyhkimään kun tulee iso vahinko. Parempi ottaa lasku vastaan pehmeämmin kuin suoraan maahan törmäten.
PS. Viime vuonna menneen kauden talousluvut lyötiin pöytään 14.6. Jos seuraavien parin viikon aikana ei kuulu mitään, saadaan miinuslukujen määrää arvuutella lomien loppuun elokuun alkupuolelle.
(*) huonompi = nimettömämpi, ei välttämättä pelitaidollisesti merkittävästi huonompi
Amen. Oma nenätuntumani on samanlainen. Jokereiden poistuminen ruplaliigaan vähentää etelän median mielenkiintoa, kun ei voi lähettää enää tsuurnalistia juna- tai ratikkamatkan päähän tekemään juttujaan. Sama koskee yrityksiä - liigan ollessa poissa etelästä, on poissa sponssien mielistä.Sen verran olen omassa työssäni tekemisissä eri yritysten kanssa ja tämä suuntaus on ollut näkyvyllä jo noin kolme vuotta. ja suuntaus jatkunee vielä vuoden pari. Jääkiekko on ehkä lajin miellenkiinnon ja tarjontansa vuoksi käynyt siellä aallon harjalla ja lahemmat vuodet on edessä. Ihmiset rupeavat valikoimaan ehkä enemmän yksittäisiä otteluita kuin koko kauden kiinnitystä.
Ja olen aistivinani, että uusi, nuorempi pomoporras ei ole samalla tavalla urheilussa kiinni kuin 50/60-luvulla syntyneet. He katsovat sponsorointikohteita eri tavalla - jos sponsoroivat ollenkaan. Ja jos sponsoroivat, tarvitaan muuta kuin logoa jäähän.
Myös minun kristallipallossani liigalätkä menettää lähivuosina mielenkiintoaan katsojien/yritysten silmissä melkoisesti. Yhtälö huonommat(*) pelaajat, korkeat (ja panoksettomat) pelimäärät ja kohoavat lippujen hinnat eivät toimi. Pelkät hardcore-katsojat riitä ruokkimaan liigaa samalla tavalla kuin aiemmin. En muista kuinka pitkä televisiosoppari on, mutta ovat liigan johdossa melkoisia velhoja jos pystyvät yhä nostamaan sopparin hintaa. Joten monet talousindikaattorit ovat jääkiekon osalta "punaisella".
En ihmettele jos JYPin osalta käynnissä oleva kulujarrutus on varautumista väistämättömään. Meillä kun ei ole takana upporikkaita mesenaatteja, joita huutaa pyyhkimään kun tulee iso vahinko. Parempi ottaa lasku vastaan pehmeämmin kuin suoraan maahan törmäten.
PS. Viime vuonna menneen kauden talousluvut lyötiin pöytään 14.6. Jos seuraavien parin viikon aikana ei kuulu mitään, saadaan miinuslukujen määrää arvuutella lomien loppuun elokuun alkupuolelle.
(*) huonompi = nimettömämpi, ei välttämättä pelitaidollisesti merkittävästi huonompi