Tynin mielestä ongelmat ovat yleisessä taloustilanteessa ja televisioinnissa. Itsessä ei tietysti ole mitään vikaa. Minäpä listaan oman näkemykseni:
1) & 2) yleinen taloustilanne ja televisiointi - kyllä, nämäkin varmasti vaikuttavat asiaan...
3) Hallin onneton kapasiteetti.
- Istumapaikkoja hyviltä paikoilta on huonosti: pitää olla liikkeellä joko kuukausia ennen tai sitten kahta päivää ennen. Jos joku miettii että hei, mennäänpä ensi viikolla matsiin niin ei onnaa.
- Seisomapaikat nykyisellään vähäiset ja näkyvyys huono. Oi niitä aikoja kun pääsi seisomaan piippuhyllylle tai molempiin päätyihin. Talouden ehdoilla mennään joo, mutta nykyiset seisomapaikat ovat melko onnettomat. Parhaat paikat vie rumpalit ja toiselle puolelle jää vähän tilaa jos ei halua mennä pylvään taakse kulmaan. Sopiihan nuo nuorille, mutta ei pienemmille junnuille tai varttuneemmille.
4) Markkinointi & peliesitykset: Vuosi tai pari sittenhän Tyni totesi, että tuote myy itsensä, kun JYP pelasi finaaleja. Silloin tällä palstalla mietittiin että mitenhän käy kun ei menekään enää niin hyvin ja tuote ei myy enää itseään. Menestystä on kyllä tullut kohtalaisesti, mutta joukkue pelaa paljon tylsemmin kuin viime kausilla. HC-fanit kyllä tykkäävät voitoista, mutta satunnaiskatsojia ei paljon tuo meno viihdytä, mitä omaa kaveripiiriä olen käyttänyt tutkimussegmenttinä.
5) Pelejä todella paljon runkosarjassa. Oikeasti, 60 matsia. Pelaajatkin sanovat ettei joka ilta jaksa syttyä ja miksi jaksaisikaan? Turhien pelien määrä kasvaa koko ajan, kun joukkuemäärä kasvaa eivätkä liigapomot varmasti suostu pudottamaan ottelumääriä. Urheilullisestihan parasta olisi että joka matsi olisi oikeasti tärkeä. Kahden matsin viikkotahti riittäisi hyvin, paikallispelejä oikeasti odotettaisiin (nykyisen pakkopullan sijaan) ja pelipäivinä täysiä kierroksia. Ja liiga auki ja vähän vaihtelua Mestiksestä ja ja ja...
En minä ihmettele yhtään ettei jengiä kiinnosta jotain tiistai-iltojen HPK- ja Pelicans-matseja lähteä katsomaan. Näihin pitäisi ehdottomasti kehittää jotain markkinointikikkaa kylkeen eikä luottaa vaan siihen että tuote kiinnostaa. Ensi kaudella siihen vielä eurotuurit päälle. Jännä nähdä miten niille riittää katsojia.
Summa summarum, mitään yhtä suurta tekijää ei varmaan ole mutta syytä on vähän jokaisessa.
1) & 2) yleinen taloustilanne ja televisiointi - kyllä, nämäkin varmasti vaikuttavat asiaan...
3) Hallin onneton kapasiteetti.
- Istumapaikkoja hyviltä paikoilta on huonosti: pitää olla liikkeellä joko kuukausia ennen tai sitten kahta päivää ennen. Jos joku miettii että hei, mennäänpä ensi viikolla matsiin niin ei onnaa.
- Seisomapaikat nykyisellään vähäiset ja näkyvyys huono. Oi niitä aikoja kun pääsi seisomaan piippuhyllylle tai molempiin päätyihin. Talouden ehdoilla mennään joo, mutta nykyiset seisomapaikat ovat melko onnettomat. Parhaat paikat vie rumpalit ja toiselle puolelle jää vähän tilaa jos ei halua mennä pylvään taakse kulmaan. Sopiihan nuo nuorille, mutta ei pienemmille junnuille tai varttuneemmille.
4) Markkinointi & peliesitykset: Vuosi tai pari sittenhän Tyni totesi, että tuote myy itsensä, kun JYP pelasi finaaleja. Silloin tällä palstalla mietittiin että mitenhän käy kun ei menekään enää niin hyvin ja tuote ei myy enää itseään. Menestystä on kyllä tullut kohtalaisesti, mutta joukkue pelaa paljon tylsemmin kuin viime kausilla. HC-fanit kyllä tykkäävät voitoista, mutta satunnaiskatsojia ei paljon tuo meno viihdytä, mitä omaa kaveripiiriä olen käyttänyt tutkimussegmenttinä.
5) Pelejä todella paljon runkosarjassa. Oikeasti, 60 matsia. Pelaajatkin sanovat ettei joka ilta jaksa syttyä ja miksi jaksaisikaan? Turhien pelien määrä kasvaa koko ajan, kun joukkuemäärä kasvaa eivätkä liigapomot varmasti suostu pudottamaan ottelumääriä. Urheilullisestihan parasta olisi että joka matsi olisi oikeasti tärkeä. Kahden matsin viikkotahti riittäisi hyvin, paikallispelejä oikeasti odotettaisiin (nykyisen pakkopullan sijaan) ja pelipäivinä täysiä kierroksia. Ja liiga auki ja vähän vaihtelua Mestiksestä ja ja ja...
En minä ihmettele yhtään ettei jengiä kiinnosta jotain tiistai-iltojen HPK- ja Pelicans-matseja lähteä katsomaan. Näihin pitäisi ehdottomasti kehittää jotain markkinointikikkaa kylkeen eikä luottaa vaan siihen että tuote kiinnostaa. Ensi kaudella siihen vielä eurotuurit päälle. Jännä nähdä miten niille riittää katsojia.
Summa summarum, mitään yhtä suurta tekijää ei varmaan ole mutta syytä on vähän jokaisessa.