Mainos

JYPin taloustilanne

  • 770 530
  • 3 154

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Tynin mielestä ongelmat ovat yleisessä taloustilanteessa ja televisioinnissa. Itsessä ei tietysti ole mitään vikaa. Minäpä listaan oman näkemykseni:

1) & 2) yleinen taloustilanne ja televisiointi - kyllä, nämäkin varmasti vaikuttavat asiaan...

3) Hallin onneton kapasiteetti.

- Istumapaikkoja hyviltä paikoilta on huonosti: pitää olla liikkeellä joko kuukausia ennen tai sitten kahta päivää ennen. Jos joku miettii että hei, mennäänpä ensi viikolla matsiin niin ei onnaa.

- Seisomapaikat nykyisellään vähäiset ja näkyvyys huono. Oi niitä aikoja kun pääsi seisomaan piippuhyllylle tai molempiin päätyihin. Talouden ehdoilla mennään joo, mutta nykyiset seisomapaikat ovat melko onnettomat. Parhaat paikat vie rumpalit ja toiselle puolelle jää vähän tilaa jos ei halua mennä pylvään taakse kulmaan. Sopiihan nuo nuorille, mutta ei pienemmille junnuille tai varttuneemmille.

4) Markkinointi & peliesitykset: Vuosi tai pari sittenhän Tyni totesi, että tuote myy itsensä, kun JYP pelasi finaaleja. Silloin tällä palstalla mietittiin että mitenhän käy kun ei menekään enää niin hyvin ja tuote ei myy enää itseään. Menestystä on kyllä tullut kohtalaisesti, mutta joukkue pelaa paljon tylsemmin kuin viime kausilla. HC-fanit kyllä tykkäävät voitoista, mutta satunnaiskatsojia ei paljon tuo meno viihdytä, mitä omaa kaveripiiriä olen käyttänyt tutkimussegmenttinä.

5) Pelejä todella paljon runkosarjassa. Oikeasti, 60 matsia. Pelaajatkin sanovat ettei joka ilta jaksa syttyä ja miksi jaksaisikaan? Turhien pelien määrä kasvaa koko ajan, kun joukkuemäärä kasvaa eivätkä liigapomot varmasti suostu pudottamaan ottelumääriä. Urheilullisestihan parasta olisi että joka matsi olisi oikeasti tärkeä. Kahden matsin viikkotahti riittäisi hyvin, paikallispelejä oikeasti odotettaisiin (nykyisen pakkopullan sijaan) ja pelipäivinä täysiä kierroksia. Ja liiga auki ja vähän vaihtelua Mestiksestä ja ja ja...

En minä ihmettele yhtään ettei jengiä kiinnosta jotain tiistai-iltojen HPK- ja Pelicans-matseja lähteä katsomaan. Näihin pitäisi ehdottomasti kehittää jotain markkinointikikkaa kylkeen eikä luottaa vaan siihen että tuote kiinnostaa. Ensi kaudella siihen vielä eurotuurit päälle. Jännä nähdä miten niille riittää katsojia.

Summa summarum, mitään yhtä suurta tekijää ei varmaan ole mutta syytä on vähän jokaisessa.
 

SjV

Jäsen
Ongelma on jo pitkään ollut markkinoinnissa, joka on mielestäni jämähtänyt paikoilleen. Markkinointiin on panostettu vähän ja se vähäinen mitä on tehty, on ollut kovin vanhanaikaista.
Tästä tulikin mieleen, missä muussa mediassa on mainos tulevasta ottelusta kuin ko. päivän KSML etusivun Intersportin mainoksessa ja parin päivän ajan RadioCityllä.
Se tulevina vuosina kausikortin ostava porukka ei taida todellakaan lukea paperi KSMLää tai nettiversiota (juttujen maksullisuuden takia), Cityn kuuntelu saattaa vielä mennä.
En nyt lähde täysillä huutamaan SoMea tähän markkinointi kanavaksi, mutta tulevien vuosien katsojat eivät välttämättä seuraa nykyisiä markkinointikanavia.

Tämän päiväinen FB-päivitys huomisesta KalPa pelistä tuntuu mainostavan enemmän tuota klassikko-paitaa kuin itse ottelua.
 

Handyy

Jäsen
Sitä myös ihmettelen, ettei JYP käytä hyväksi esimerkiksi kausikorttilaisia ja heidän mielipiteitään. Olisi kohtalaisen yksinkertaista teettää erilaisia kyselyitä katsomokokemuksista, mikä niissä on oikein ja mikä väärin. Mutta näin kausikorttilaisena viimeisen 8 kauden ajalta mitään mielipiteitä ei ole koskaan kysytty. Mielelläni vastaisin kyselyihin, veikkaisin että todella moni muukin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitä myös ihmettelen, ettei JYP käytä hyväksi esimerkiksi kausikorttilaisia ja heidän mielipiteitään. Olisi kohtalaisen yksinkertaista teettää erilaisia kyselyitä katsomokokemuksista, mikä niissä on oikein ja mikä väärin. Mutta näin kausikorttilaisena viimeisen 8 kauden ajalta mitään mielipiteitä ei ole koskaan kysytty. Mielelläni vastaisin kyselyihin, veikkaisin että todella moni muukin.
Erittäin hyvä pointti, tätä ihmettelen nyt itsekin, kun otit asian puheeksi.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tuo kausikorttilaisten gallup voisi tietysti olla hyvä asia.

Tuossa joululomalla tein myös gallupin kavereiden kesken miksi eivät uusineet kausariaan. Tulokset:

1. Nelonen pro extra+ruutu. Saat 20-30€ kuussa kaikki JYPin pelit töllöön. Pelkistä vierasmatseista tuo olisi käypä hinta.
2. Runkosarjan merkitys? Ässät hyvänä esimerkkinä viime keväänä. Helkkaristi "turhia" pelejä. JYP on viihdetuote. Kuka käy 1-2 kertaa viikossa elokuvissa katsomassa huonotkin leffat? Monet odottaa niitä hyviä leffoja.
3. Ottelutapahtumat pääsääntöisesti tylsiä. Poikkeuksia toki 4-5 kertaa kaudessa. Playoffit oma lukunsa. Sinne mennään. Toki tässä tullaan paradoksiin. Jos kaikki ajattelevat näin ei pleijareita tule kun runkosarjamyynti sakkaa.




Sent from my iPad using Tapatalk
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki markkinoinnin puolesta pitää ihmetellä kuinka vähälle huomiolle JYP-historiikki on jäänyt. Itse hieman odottelin, että joulupukki oisi moisen tuonut ja kun kyselin asiasta, kukaan perheenjäsenistä ei ollut edes kuullut moisesta kirjasta. Fanitavaroiden näkyvyys on edelleen aivan liian vähäistä niissä kaupoissa missä satunnaiset ihmiset pyörivät. Sokokselle ja Prismoihin tarvittaisiin hyvälle paikkaa JYPin fanituotteita myyntiin, jotta maaseudun ihmisetkin varmasti törmäävät tuotteisiin.

Taisi tuo kirja olla ainut joka jossain jotenkin näkyi, taisi ainakin Keljon Citymarketissa olla hyvällä sijainnilla heti sisääntulon edessä iso kasa pöydällä, mutta muuten näkyvyys mediassa tai muualla oli kirjojen osalta aika pieni, hallillakin taisi vain pieni koju olla johonkin nurkkaan väsätty. Joulun alla ei tuotteita mainostettu ja pukin konttiin mitään ihmeellistä löytynyt vaikka nyt oli vielä tuommoinen tuote jota joulun alla olisi mennyt paremmin kaupaksi. Tarjouksia tai mitään kampanjoita ei ole missään näkynyt koskaan.

Eihän toki fanitavaroilla tähtitieteellisiä summia saada, mutta vähän enemmän panostamalla sieltä voisi kuitenkin kymmeniä tuhansia nykyistä enemmän tulla ja saada myös katukuvaan joukkuetta enemmän. Jokainen euro kuitenkin loppupeleissä auttaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Minä en usko että fanituotteilla tehtäisiin kymmeniä tuhansia enempää mitä nyt. Ainut missä katteet ovat härskisti kohdallaan ovat fanipaidat. Ovat jo niin kohdallaan että kiekkoa vähemmän seuraava tippuu tuolilta. Keski-Suomi on väkimäärältään pieni eli tässä on rajallisuus vastassa.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
3. Ottelutapahtumat pääsääntöisesti tylsiä. Poikkeuksia toki 4-5 kertaa kaudessa.

Tuo on syy, johon olen törmännyt usein irtolippuja ostavien puheissa, kun olen jutellut ihmisten kanssa. Tuo nykyinen neppailukiekko on vaan niin tylsää katsottavaa, että Pertti Perusjamppa ei viitsi vaivautua.

Kieltämättä väsyttää välillä itseäkin.
 

hubadubaduu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen-musta-valkoinen
Sitä myös ihmettelen, ettei JYP käytä hyväksi esimerkiksi kausikorttilaisia ja heidän mielipiteitään. Olisi kohtalaisen yksinkertaista teettää erilaisia kyselyitä katsomokokemuksista, mikä niissä on oikein ja mikä väärin. Mutta näin kausikorttilaisena viimeisen 8 kauden ajalta mitään mielipiteitä ei ole koskaan kysytty. Mielelläni vastaisin kyselyihin, veikkaisin että todella moni muukin.

Akatemiahan teettää/teetti peleissä asiakaskyselyitä erätauoilla. Laitteina oli iPadit ja kyselyt oli sen verran lyhkäisiä, että kerkesi rauhassa täyttää tauon aikana. Samaa voisi harkita myös edari? JAMKille vaan opiskelijaprojekti pystyyn ja sitä kautta analysointi jne.
 

J.S:P

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ollut jo aiemminkin mielessä laittaa tänne ajatusta siitä että pitäisikö perustaa tänne ketju siitä että "miksi en tänään ollutkaan pelissä vaan..." -tätähän voisi sitten JYPin markkinointikin hyödyntää.
 

BuBo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ollut jo aiemminkin mielessä laittaa tänne ajatusta siitä että pitäisikö perustaa tänne ketju siitä että "miksi en tänään ollutkaan pelissä vaan..." -tätähän voisi sitten JYPin markkinointikin hyödyntää.

Tässähän olisi ideaa. Vielä kun saisi tällaisista viestin menemään toimistolle, vai seurataankohan siellä tätä palstaa muutenkin niin aktiivisesti, että viesti menisi perille.
 

janbo

Jäsen
Akatemiahan teettää/teetti peleissä asiakaskyselyitä erätauoilla. Laitteina oli iPadit ja kyselyt oli sen verran lyhkäisiä, että kerkesi rauhassa täyttää tauon aikana. Samaa voisi harkita myös edari? JAMKille vaan opiskelijaprojekti pystyyn ja sitä kautta analysointi jne.

Tuollainen kattava netti/padikysely tehtiin ennen kuin seisomakatsomoa alettiin tuhoamaan. Ei se suunnitelmia muuttanut, vaikka tulokset sitä suosittelivat, mutta käsittääkseni toi pientä parannusta järjestyksenvalvontaan ja kioskitoimintaan...
 

vilho

Jäsen
Edellisessä JYP-Ilves pelissä tuli kiinnitettyä huomiota videotaulun käyttöön. Samantien kun tuli pelikatko, lähti mainos rullaamaan. Ylimääräisiä sekunteja ei juuri jäänyt. Onko JYPin videomainosmyynti näyttökertoihin perustuvaa, vai onko mainostettavaa vain yksinkertaisesti niin paljon ettei videotaululta muuta näytetäkkään?

Mikäli myynti on näyttökertoihin perustuvaa, luulisi muidenkin liigaseurojen ottavan opiksi tästä. Kuitenkin aikalailla hallin paras mainos, kun tulee ääni ja kuva samassa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Edellisessä JYP-Ilves pelissä tuli kiinnitettyä huomiota videotaulun käyttöön. Samantien kun tuli pelikatko, lähti mainos rullaamaan. Ylimääräisiä sekunteja ei juuri jäänyt. Onko JYPin videomainosmyynti näyttökertoihin perustuvaa, vai onko mainostettavaa vain yksinkertaisesti niin paljon ettei videotaululta muuta näytetäkkään?

Mikäli myynti on näyttökertoihin perustuvaa, luulisi muidenkin liigaseurojen ottavan opiksi tästä. Kuitenkin aikalailla hallin paras mainos, kun tulee ääni ja kuva samassa.

Mutta sekin on vähän niin että se raha mikä tuossa mainostuloissa saadaan on sitten muualta pois. Mediakuution käyttäminen pelkästään mainostukseen tappaa tunnelmaa ja ottelutapahtuman viihtyvyyttä. Tämä taas heijastuu katsojamääriin. Jos se suurin pirulainen alhaisissa katsojamäärissä on tuo maksu-tv:n helppous niin taas yksi piste lisää kotisohvalle maksu-tv vs paikanpäällä. Siinä missä kotisohvalta katsotaan pelikatkot uusintaa ja muuta mielenkiintoista, hallissaolija tapittaa niitä samoja mainoksia hermostumiseen asti.

Kai tämä on toimistolla laskettu että tunnelma vai mainokset. Ainakin toivon että on laskettu tarkasti ja osattu myös miettiä muutakin kuin sitä screenin mainostuloja.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Edellisessä JYP-Ilves pelissä tuli kiinnitettyä huomiota videotaulun käyttöön. Samantien kun tuli pelikatko, lähti mainos rullaamaan. Ylimääräisiä sekunteja ei juuri jäänyt. Onko JYPin videomainosmyynti näyttökertoihin perustuvaa, vai onko mainostettavaa vain yksinkertaisesti niin paljon ettei videotaululta muuta näytetäkkään?

Mikäli myynti on näyttökertoihin perustuvaa, luulisi muidenkin liigaseurojen ottavan opiksi tästä. Kuitenkin aikalailla hallin paras mainos, kun tulee ääni ja kuva samassa.

Olen antanut itseni ymmärtää että mainoksia on niin paljon että hyvä kun kaikki pelin katkot riittävät niitten läpikäymiseen. Ei puhettakaan että mediakuutiolta näytettäisiin uusintoja, muiden pelien tilanteita tai vaikka erikois-tilanne-läps-läps- animaatioita. Mutta kun #lisäarvo. Rahaa, rahaa, rahaa. Okei, taloustilanne on mikä on, mutta kyllä se silti vähän ahdistaa kun joka pelikatko ja tyhjä hetki on täynnä jotain mölinää.
 

stng

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, kieroutunutta IFK sympatiaa
Olen antanut itseni ymmärtää että mainoksia on niin paljon että hyvä kun kaikki pelin katkot riittävät niitten läpikäymiseen. Ei puhettakaan että mediakuutiolta näytettäisiin uusintoja, muiden pelien tilanteita tai vaikka erikois-tilanne-läps-läps- animaatioita. Mutta kun #lisäarvo. Rahaa, rahaa, rahaa. Okei, taloustilanne on mikä on, mutta kyllä se silti vähän ahdistaa kun joka pelikatko ja tyhjä hetki on täynnä jotain mölinää.

Pitää paikkansa tuo, että mainoksia on jonoksi asti pelikatkoja odottamassa. Muiden pelien tilanteiden näyttämättömyyden syy on tosin Liigan tulospalvelussa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
No ei kai se nyt vaatisi kummoisia, että tekisi valmiin pohjan jossa on illan pelit ja lätkii tilanteet sen mukaan miten pelit menevät. Liigan tulospalveluhan toimii nykyisellään ihan kohtalaisesti, joskin en kyllä tiedä onko se tulospalvelusofta jota hallin mediakuutiolla käytettiin (Soneran SM-liigan tulospalvelu tjsp) ollut myös sidoksissa LeSportin vanhaan järjestelmään ja uuteen ei ole vielä saatu sitä koodattua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitää paikkansa tuo, että mainoksia on jonoksi asti pelikatkoja odottamassa. Muiden pelien tilanteiden näyttämättömyyden syy on tosin Liigan tulospalvelussa.

Näissä aina herää kysymys miksei nosteta vähän hintaa ja näytetä vähemmän jolloin tulostaululla tulee palveltua myös katsojia. Nyt melkein alkaa itsellä ainakin käymään ettei viitsi edes päätä enää nostaa taululle kun hidastuksia ei näy , ainoastaan mainoksia ja ne firmat on melkein boikotissa jotka mainostaa kun alkaa ärsyttää kun mainokset tulee tyhmään aikaan.

Toki osa mainoksissa on varmaan laajempaa sponsorisopimusta, mutta silti myös katsojia voisi palvella.

Jos pelitapa on tylsä ja show ylipäätänsä niin oheispalveluineen kuin muunkin osalta niin kyllä se kotona lätkän katsominen isossa töllöstä hidastuksien kanssa tulee monella harkintaan.
 
Viimeksi muokattu:

vilho

Jäsen
Joo tottahan toki se on sitten ottelutapahtumasta nimenomaan pois. Muistelisin vielä, että aika isojakin firmoja siellä oli mainostamassa, Tikkurila, Harvia..? Luulisi, että näiltä saakin vähän enemmän rahaa pyydettyä. Ja sekin, että kuinka moni mainos jää mieleen jos niitä tulee älytöntä tahtia - mikäli vain muutamia mainoksia toistettaisiin enemmän, se syöpyy varmasti paremmin mieleen kuin yksi kahdestakymmenestä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kuinkahan monta katsojaa hallissa on, jotka eivät pysty kahdessa sekunnissa saamaan selville muiden pelien tilanteita taskustaan löytyvällä esineellä? Tuplatyö on aina tuplatyötä, eikä sitä kannata tehdä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuinkahan monta katsojaa hallissa on, jotka eivät pysty kahdessa sekunnissa saamaan selville muiden pelien tilanteita taskustaan löytyvällä esineellä? Tuplatyö on aina tuplatyötä, eikä sitä kannata tehdä.




Kummasti ne tilanteet silti muilla paikkakunnilla aina näytetään, vaikka älykännyköitä lienee Helsingissä ihan samassa suhteessa kuin Jyväskylässä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinkahan monta katsojaa hallissa on, jotka eivät pysty kahdessa sekunnissa saamaan selville muiden pelien tilanteita taskustaan löytyvällä esineellä? Tuplatyö on aina tuplatyötä, eikä sitä kannata tehdä.
Useimmissa halleissa tuntuu ainakin 3G toimivan tuhottoman hitaasti, varmastikin juuri siksi, että sillä alueella on paljon käyttäjiä pelien aikaan. 4G varmaankin toimii paremmin, jos sattuu olemaan 4G -alue ja sitä tukeva puhelin.

Mutta siis pointtina, ettei yleensä todellakaan kahdessa sekunnissa katsota mitään, kun luurilla kestää minuuttikaupalla tuoda niitä tilanteita esiin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Useimmissa halleissa tuntuu ainakin 3G toimivan tuhottoman hitaasti, varmastikin juuri siksi, että sillä alueella on paljon käyttäjiä pelien aikaan. 4G varmaankin toimii paremmin, jos sattuu olemaan 4G -alue ja sitä tukeva puhelin.

Mutta siis pointtina, ettei yleensä todellakaan kahdessa sekunnissa katsota mitään, kun luurilla kestää minuuttikaupalla tuoda niitä tilanteita esiin.

Juurikin näin. Erätauoilla on melkein turha alkaa tilanteita onkimaan. Kesken erän saattaa onnistua jos malttaa olla peliä seuraamatta.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Mahtaa tulla kovasti turskaa JYPille tästä kaudesta, veikkaisin n. 400 000 - 500 000 €. Pelaajia hommailtu kesken kauden, Ikonen, Halme, Salcido, Pihlman, joihin palanu n. 250 000 €. Todennäköisesti budjetoitu mitalipeleihin pääseminenkin. Jos huominen on viimenen kotipeli, ni kyl turskaa tulee ja Vielä olis kenties valmennuksen tai Virtasen erottaminenkin edessä. Mahtaako riittääkään tuo puolmilliä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Lavalin Leijona yllä miettii aika samallatavalla kuin itsekin. Turskaa tulee ja Tyni taas pyytelee anteeksi. Ei jumalauta. Jätkä on jo 2 (vai onko 3 kertaa) lupaillut parempaa huomista. Sitten tappiota selitellään taas jollain paremmalla huomisella ja sillä että "hallikapasiteetti oli oikein hyvä". Vituttaa jo valmiiksi tulos tällä kaudella...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös