JYPin taloustilanne

  • 764 057
  • 3 145

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Tässä kun miettii taloutta pitkällä aikavälillä, niin taitaa Jypin talous saada melkoisen boostin kun melkolailla samaan ajankohtaan sijoittuu uusi halli sekä rahapelilainsäädännön höllennys. Mahdollisuuksia on isoonkin sponsorointiin joltain rahapeliyhtiöltä uuden hallin ja isompien katsojalukujen myötä.
Kyllä tähän olisi iskettävä ja toivottavasti toimistossa on ammattimiehiä asiaa hoitamaan hyvien kavereiden ja selänpesijöiden sijaan.

Iso iso mahdollisuus jota ei olisi varaa hukata. Mahdollisuus nostaa meidät lähtökohtaisesti ylenpään keskikastiin, nyt kuitenkin ollaan realiteeteiltä liigan pohjasakkaa.
 

Jarzki

Jäsen
Yksi minua eniten kiinnostavista asioista halliasiaan liittyen on se, miten JYP meinaa hoitaa ravintola- ja kioskitoiminnan organisoinnin niin areenalla kuin koko hankkeessa osaamiskeskuksineen. Haaveissa olisi, että JYP perustaisi tarvittavat yhtiöt ja lähtisi pyörittämään koko kokonaisuuden ravintolat yms., josta olisi mahdollista saada myös jääkiekkotoiminnan ulkopuolista tuloa huomattavasti nykyistä enemmän. Tuo on ainakin yksi asia, mikä pitää pystyä ottamaan haltuun.

Verrattuna ensimmäiseen suunnitelmaan, jossa Restel olisi vastannut monitoimiareenaan palveluista, tämän muokatun hankkeen puhuttiin tuovan enemmän mahdollisuuksia tuohon. Odotan innolla ihan konkreettista tietoa, miten tuo meinataan hoitaa.
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
Kyllä tähän olisi iskettävä ja toivottavasti toimistossa on ammattimiehiä asiaa hoitamaan hyvien kavereiden ja selänpesijöiden sijaan.

Iso iso mahdollisuus jota ei olisi varaa hukata. Mahdollisuus nostaa meidät lähtökohtaisesti ylenpään keskikastiin, nyt kuitenkin ollaan realiteeteiltä liigan pohjasakkaa.
Toimisto joka ei osaa edes lippujen hinnoittelua tai kausikorttien myyntiä pienemmille / keskisuurille organisaatioille? Edelleenkin pyydetään alarivien näkörajoitetuista paikoista 22 euroa / kappale, ja ihmetellään kun halliin ei väki löydä. Eikö tuota nyt tajuta että myytäisiin vaikka 10 eurolla paikat niin saataisiin se kuluttaja halliin joka saattaisi myös jotain oheistuotetta samalla hankkia.

Tiedän useammankin yrityksen edustajan jolla on kausikorttipaikka/-paikkoja ollut vuosikaudet, mitään lisämyyntiä tai muuta kyselyä esim. pikkujoulutapahtumien järjestämiseen ei ole. Ihan perusjuttuja mielestäni kysyä olisiko halukkuutta varata vaikka aitiota ko. yritykselle yhteen pikkujoulupeliin tai muuhun tapahtumaan.

Myyntiorganisaatio ja JYP = match made in heaven hell
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Toimisto joka ei osaa edes lippujen hinnoittelua tai kausikorttien myyntiä pienemmille / keskisuurille organisaatioille? Edelleenkin pyydetään alarivien näkörajoitetuista paikoista 22 euroa / kappale, ja ihmetellään kun halliin ei väki löydä. Eikö tuota nyt tajuta että myytäisiin vaikka 10 eurolla paikat niin saataisiin se kuluttaja halliin joka saattaisi myös jotain oheistuotetta samalla hankkia.

Tiedän useammankin yrityksen edustajan jolla on kausikorttipaikka/-paikkoja ollut vuosikaudet, mitään lisämyyntiä tai muuta kyselyä esim. pikkujoulutapahtumien järjestämiseen ei ole. Ihan perusjuttuja mielestäni kysyä olisiko halukkuutta varata vaikka aitiota ko. yritykselle yhteen pikkujoulupeliin tai muuhun tapahtumaan.

Myyntiorganisaatio ja JYP = match made in heaven hell
Tähänkin viittasin, että toivottavasti parannuskohteet tiedossa ja palkataan vaikka isolla rahalla oikea tekijä tuohon hommaan kun maksaa itsensä kyllä korkoineen sitten takaisin. Ei mitään henkilökohtaista nykytoimijoita vastaan ole, mutta aika vähissä siellä on ammattilaiset omalla alallaan, enemmän mukavia tyyppejä valittu tai tuttuja ja toiminta on sen mukaista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toimisto joka ei osaa edes lippujen hinnoittelua tai kausikorttien myyntiä pienemmille / keskisuurille organisaatioille? Edelleenkin pyydetään alarivien näkörajoitetuista paikoista 22 euroa / kappale, ja ihmetellään kun halliin ei väki löydä. Eikö tuota nyt tajuta että myytäisiin vaikka 10 eurolla paikat niin saataisiin se kuluttaja halliin joka saattaisi myös jotain oheistuotetta samalla hankkia.

Ainakin nuo näkörajoitteiset paikat voisi olla reilusti nykyisiä halvempia kausikorttimyynnissä, voisi lähempänä seisomapaikkojen hintaa. Pienentää kynnystä alkaa istumakausikorttilaiseksi. Joku huomaa että eihän tästä näe mitään ja ensikaudeksi sitten parempaa paikkaa kehiin.

Irtomyynnissä taas pitäisi olla dynaaminen hinnoittelu näkörajoitteisissa esim. 14-25e välillä kysynnän mukaan.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Toimisto joka ei osaa edes lippujen hinnoittelua tai kausikorttien myyntiä pienemmille / keskisuurille organisaatioille? Edelleenkin pyydetään alarivien näkörajoitetuista paikoista 22 euroa / kappale, ja ihmetellään kun halliin ei väki löydä. Eikö tuota nyt tajuta että myytäisiin vaikka 10 eurolla paikat niin saataisiin se kuluttaja halliin joka saattaisi myös jotain oheistuotetta samalla hankkia.

Tiedän useammankin yrityksen edustajan jolla on kausikorttipaikka/-paikkoja ollut vuosikaudet, mitään lisämyyntiä tai muuta kyselyä esim. pikkujoulutapahtumien järjestämiseen ei ole. Ihan perusjuttuja mielestäni kysyä olisiko halukkuutta varata vaikka aitiota ko. yritykselle yhteen pikkujoulupeliin tai muuhun tapahtumaan.

Myyntiorganisaatio ja JYP = match made in heaven hell

Olen samaa mieltä että JYPin organisaatio on täysin ummehtunut ja asiat ei perustu kriittiselle tarkastelulle vaan sille että asioita voidaan tehdä mukavasti omalla painollaan niin että kaikilla on kivaa ja kenellekään ei tule paha mieli. Kriittinen ajatteluhan luonnollisesti vaatii sitä että jollekin tulee paha mieli. Olen itse vähän samanlaisessa organisaatiossa töissä, jossa monia asioita tehdään ihan päin persettä jatkuvasti, mutta johdossa istuu sellaista porukkaa joka ei suostu/pysty järkipuhetta kuuntelemaan. Liian mukavuudenhaluista porukkaa.

Uskon että JYPissä on vahvasti myös tällainen kulttuuri, rekrytään sellaista porukkaa jotka eivät kyseenalaista liikaa eikä oikeanlaista haastamista pääse tapahtumaan. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että JYP tarvitsisi ihan oikean toimitusjohtajan, joka lähtisi sitä muutosprojektia organisaatiossa toteuttamaan. Risto Korpela vaikuttaa olevan aivan liian jees-miehiä tällaiseen.

No se niistä höyryistä, mutta yksittäisen lipunhinnan muuttaminen vaikuttaa valitettavasti myös muiden lippujen hintoihin. Kuka maksaisi 15 euroa seisomalipusta jos alariveille pääsisi samalla hinnalla? Ja jos lippujen hintoja aletaan laskea, niin en usko että kausikorttien jo ostaneet olisivat kovinkaan kiitollisia.
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
.

No se niistä höyryistä, mutta yksittäisen lipunhinnan muuttaminen vaikuttaa valitettavasti myös muiden lippujen hintoihin. Kuka maksaisi 15 euroa seisomalipusta jos alariveille pääsisi samalla hinnalla? Ja jos lippujen hintoja aletaan laskea, niin en usko että kausikorttien jo ostaneet olisivat kovinkaan kiitollisia.
Maksaisin 15 euroa mieluusti seisomapaikasta kun tietäisin että sillä rahalla näkisin myös peliä. Alariveille samalla hinnalla sitten voisi saada esim. sellaisia katsojia jotka eivät pysty 2,5 tuntia seisomakatsomossa pönöttämään, tai lapsiperheitä. Ja toiseen pointtiin se, että miksi sitä hinnoittelua ei ole korjattu jo aikoja sitten? Tämä ei siis hyökkäyksenä tai kyseenalaistamisena toveri Valajasta kohtaan, samoilla linjoillahan tässä tunnutaan kollektiivisesti varjotoimiston väkenä olevan.

Miten tuntuu että tuosta toimiston duunista on saatu JYPissä niin hirvittävän hankalaa?
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskon että JYPissä on vahvasti myös tällainen kulttuuri, rekrytään sellaista porukkaa jotka eivät kyseenalaista liikaa eikä oikeanlaista haastamista pääse tapahtumaan. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että JYP tarvitsisi ihan oikean toimitusjohtajan, joka lähtisi sitä muutosprojektia organisaatiossa toteuttamaan. Risto Korpela vaikuttaa olevan aivan liian jees-miehiä tällaiseen.
Pelkkää mutuilua minulta, mutta miten minusta tuntuu, että tällainen kyseenalaistaja ja haastaja ei kovin pitkään nauttisi hallituksen luottamusta?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pelkkää mutuilua minulta, mutta miten minusta tuntuu, että tällainen kyseenalaistaja ja haastaja ei kovin pitkään nauttisi hallituksen luottamusta?

Juu, niin se taitaa olla, että tulokseen pääsy edellyttää organisaation itse oivaltavan kehitystarpeensa ja kohteensa, siihen sitten kykenee rekryämään osaavaa muutosjohtamista. Muuten se on kuin pikkujouluoksennus, tähtäsi maahan mutta daamin mekolle meni, aina suosio kasvaa.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Pelkkää mutuilua minulta, mutta miten minusta tuntuu, että tällainen kyseenalaistaja ja haastaja ei kovin pitkään nauttisi hallituksen luottamusta?

No sehän se ongelma on. Luulisi hallituksenkin olevan kuitenkin kiinnostunut asioiden tehostamisesta. Voi tietysti olla että siellä nähdään koko organisaatio yhtenä rahareikänä, joten ihan sama miten yritystä hoidetaan. Tietty hyväksytty status quo on olemassa ja sillä mennään tämä vanhan hallin aika. Löytyy JYPin historiasta näitä vahvojakin persoonia, mutta ei kai ihan viimeisiltä vuosilta ainakaan operatiivisesta johdosta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Luulisi hallituksenkin olevan kuitenkin kiinnostunut asioiden tehostamisesta.

Tämä lie oleellinen sisältö kirjoitetussa, varmaan jokainen tai anakin lähes, niin yhteisö, kuin yksilökin kelpuuttaa tehostamisen saman tien. Ongelma sitten kuitenkin syntyy siitä, millä mandaatilla ja millä visiolla sitä tehostelua suoritetaan ja onko luottaminen, että tehdään se mikä sovitaan.

Maailma olisi kertakaikkisen helpåpo paikka, jos asiat sujuisivat kuten on suunniteltu ja sovittu, 9/10 hommat menee ihjan toisin, joko toisen osapuolen tai molempien tai ennakoimittomien muuttujien vuoksi. Siksi paras tae on sen organisaation tai muutosta haluavan entiteetin ymmärtää itse, mitä muuttaa ja omaavan kyvyn saada saman asian ymmärtäjän panos toteuttamaan sitä. Tätä minä vissiin tarkoitan, kun JYPinkin kohdalla usein kirjoitan yhteisestä visiosta ja samaan hiileen puhaltamisesta, sen takana se menestys on.

Esimerkkinä miten kierosti voi asiat mennä vitulleen tapahtuma tosielämästä, ilman tunnuksia tai seikkoja julkisuuteen hys hyshän nämä. Olin itse toimikunnassa päättämässä uudiskohteen kylmäkalustushankinnoista ja kun hankkeen arvo ylitti 200 000 egee laki edellytti kilpailutusta.

Eräs spesifi ehto arkkitehdin puolelta oli, että kaappi pakastimet huoneistoissa on suunniteltu kahvattomiksi käytön mielekkyyden ja ergonomian vuoksi. Homma kilpailutettiin asian mukaisesti ja voittajakin löytyi, vaan lopulta kävi niin, ettei moista voinut uskoa todeksi edes kohtuullisen isot vaikuttajat yhteiskunnallisesti, joita lautakunnissa mukana oli, sillä voittaja toimitteli kaikki kahvallisina ja selvitellessä yrittäjä vastasi, ettei kilpailutuksen voittaneella tarjouksella olisi koskaan ilman kahvoja niitä saanut, että repikää siitä.

Paska oli sitten lopullisesti tuulettimessa, kun selvisi, että vaikka oikeudessa 100% voittaisimme, yrittäjä menisi konkkaan ja oikeuden kustannukset moninkertaistaisivat hankkeeseen budjetoidut rahat. Eli mitä opimme, kusetuksen kohteeksi voi aina päätyä, joten pitää olla erityisen tarkka siirtojen tekemisessä, koska se muutos voi johtaa koko paskan tunkiolle. Meidän keississä ei sitä vaaraa toki ollut, mutta vakavarainenkaan ei halua moista turskaa saada silmilleen. Mainitussa projektissa ei ollut edes ainoa aliurakoitsija joka konkalla pelastautui takuukorjauksista. Semmoista se tehostaminen ja muutos nykypäivään on, been there, done that.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Arvostaisin kyllä Ässien tapaista avoimuutta täälläkin. Eihän mikään tähän velvoita, mutta arvostaisin silti.

Linkki vie Ässien talouskatsaukseen, jossa mainitaan mm. että pienin ottelumyynti kaudella on ollut noin 38k€ ja suurin 104 k€. Aikamoinen ero ja jälkimmäinen Sport-pelistä, jossa siis paljon vaasalaisia mukana. Ei paha korvaus vieraanvaraisuudesta.

Ehkä tuosta voi kuitenkin jotain johtopäätöksiä tehdä myös JYPin myyntiin, kun ei yleisön luottamusta ole riittävästi voitettu takaisin?

Eipähän tuollaista tiedotusta kyllä tarvitse täällä odotella. Pitäisivät edes makkaralaskuria.

Edit: ajattelevat varmaan, että paniikki paljastuisi, jos tällaisia kerrottaisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Arvostaisin kyllä Ässien tapaista avoimuutta täälläkin. Eihän mikään tähän velvoita, mutta arvostaisin silti.

Linkki vie Ässien talouskatsaukseen, jossa mainitaan mm. että pienin ottelumyynti kaudella on ollut noin 38k€ ja suurin 104 k€. Aikamoinen ero ja jälkimmäinen Sport-pelistä, jossa siis paljon vaasalaisia mukana. Ei paha korvaus vieraanvaraisuudesta.

Ehkä tuosta voi kuitenkin jotain johtopäätöksiä tehdä myös JYPin myyntiin, kun ei yleisön luottamusta ole riittävästi voitettu takaisin?

Eipähän tuollaista tiedotusta kyllä tarvitse täällä odotella. Pitäisivät edes makkaralaskuria.

Edit: ajattelevat varmaan, että paniikki paljastuisi, jos tällaisia kerrottaisiin.
Tämä olisi sitä avoimuutta jota kaivattaisiin ja samalla voisi tännekin tuoda lisää yhteisöllisyyttä, että myös euroja seuran taakse. Uskonko hetkeäkään, että vastaavaa saadaan JYPissä, en sillä pelkäävät että oma osaamattomuus paljastuu (ihan kuin sitä ei muuten nähtäisi)
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Tuntuu, että JYPiä huonommin kaikilla mittareilla vetää vain Jukurit, joka toki sitten voitti keskinäisen ottelun.. siinä sitä mietittävää..
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä olisi sitä avoimuutta jota kaivattaisiin ja samalla voisi tännekin tuoda lisää yhteisöllisyyttä, että myös euroja seuran taakse. Uskonko hetkeäkään, että vastaavaa saadaan JYPissä, en sillä pelkäävät että oma osaamattomuus paljastuu (ihan kuin sitä ei muuten nähtäisi)
Isosti tämä. Jos vähän kärjistää, niin pikkusen aiheuttaa erilaisia fiiliksiä nämä viestit:

"Lisäksi pääsyliput ovat hieman laskentatavasta riippuen erittäin hyvän katteen tuotteita, jolloin pääsylippumyynnillä on merkittävä vaikutus suoraan Ässien taloudelliseen tulokseen.

Kausikorttien ja pääsylippujen ostaminen onkin paras tapa tukea seuraa."

vs.

"Ikävä pilata hyvät tarinat faktoilla"
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Arvostaisin kyllä Ässien tapaista avoimuutta täälläkin. Eihän mikään tähän velvoita, mutta arvostaisin silti.

Linkki vie Ässien talouskatsaukseen, jossa mainitaan mm. että pienin ottelumyynti kaudella on ollut noin 38k€ ja suurin 104 k€. Aikamoinen ero ja jälkimmäinen Sport-pelistä, jossa siis paljon vaasalaisia mukana. Ei paha korvaus vieraanvaraisuudesta.
Boldattuun lisätään se, että JYPin markkinointiosaston tulisi pyrkiä nostamaan LähiTapiola-areenan profiilia vierasmatkakohteena. Nykyinen imago muiden fanien silmissä on surkea, mutta paikoin myös ansaittu. Ässien esimerkkikin sen kertoo, että vierasfanit tuovat mukanaan euroja hallille, joten heidän palvelu on seuralle taloudellisesti elintärkeää.

Meidän somejengi voisi vääntää taannoiset Kärppien ja JYPin miljoonamiehet-läppien vanavedessä jotain "LähiTapiola-areena - viime vuosina poikkeuksellisen mukava kohde vierasfanimatkalle".
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Argumentit, Avtomobilist, FCV, Happee, JyP, Lohi
JYPin avoimuudessa on kieltämättä menty eteenpäin, vaikkei se juuri edellämainitusti, juuri "Ässiä" ole tehnyt. Voi pian vielä tehdäkin. Esimerkkinä toimii HP-podi. Miettikää nyt. Seuran sisällä tehdään kanavaa mihin on valittu henkilöt, jotka ei kainostele tai säästele jos tarve antaa kritiikkiä. Onhan tuo jo selvä osoitus seuran itsereflektoinnin kyvystä.

Toinen on viestintä ja taannoin esimerkki kriisiviestinnästä. Nyt se sapluuna on luotu, miten milloinkin mennään. Viestintä on roolitettu selkeäksi, toisin kuin aiemmin.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Argumentit, Avtomobilist, FCV, Happee, JyP, Lohi
Meidän somejengi voisi vääntää taannoiset Kärppien ja JYPin miljoonamiehet-läppien vanavedessä jotain "LähiTapiola-areena - viime vuosina poikkeuksellisen mukava kohde vierasfanimatkalle".
Onhan nämä henkilökohtaisia kokemuksia miten mikäkin otetaan. Haluan mainita vain tähän että miljoonatappioihin viittaus oli hauska, kun kyseessä ajankohtaisuus ja uutiseen yhdistämisen konteksti. Sen sijaan jos yleistä pelillistäkin rämpimistä nostetaan "hei me nauretaan itselle" -tasolle, menee itellä pohja siitä miten yhteisönä kunnioitetaan sitä omaa logoa. Aika on vielä siinäkin mielessä kehno moiselle, kun ymmärrettävästi melko alakuloinen on fiilis kauttaaltaan nyt. Eli joo, omalta osalta ainakin menisi yli ja oksua suuhun moisella mainonnalla. Ja varmaan oli läppä, mutta varmuuden vuoksi otin koppia.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onhan nämä henkilökohtaisia kokemuksia miten mikäkin otetaan. Haluan mainita vain tähän että miljoonatappioihin viittaus oli hauska, kun kyseessä ajankohtaisuus ja uutiseen yhdistämisen konteksti. Sen sijaan jos yleistä pelillistäkin rämpimistä nostetaan "hei me nauretaan itselle" -tasolle, menee itellä pohja siitä miten yhteisönä kunnioitetaan sitä omaa logoa. Aika on vielä siinäkin mielessä kehno moiselle, kun ymmärrettävästi melko alakuloinen on fiilis kauttaaltaan nyt. Eli joo, omalta osalta ainakin menisi yli ja oksua suuhun moisella mainonnalla. Ja varmaan oli läppä, mutta varmuuden vuoksi otin koppia.
Itse asiassa ei ollut edes läppä. JYPin some on pyrkinyt tällä kaudella nauramaan itselle, mikä on minulle henkilökohtaisesti ok. Toki ymmärrän senkin näkökulman, että tämä aihe on jollekin pyhä ja siihen ei lähdetä.

Ilmeisesti JYPin sometiimille itselle naureskelu on ok, sillä sattumalta juuri tänään huomista peliä mainostetaan vähän oudolla saari-teemalla. Laukaalla viitataan todennäköisesti Pulkkiseen, mutta mikä ihmeen saari? New York Islanders? Petopodi kävi antamassa meille somessa jo avojääpommin, kun kommenteissa vitsaillaan perjantain tv-ohjelmiston "Selviytyjät Jyväskylästä". Jos tämä mielleyhtymä ei ollut mediatiimin tarkoitus, niin tuossa annettiin kyllä melkoinen harhasyöttö. Tai sitten vähän kevennystä kuvioihin, kuka näitä tietää.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Argumentit, Avtomobilist, FCV, Happee, JyP, Lohi
Joo ja kylläkin juuri hienoa että sitä on, mutta tilannetajun kera. Sekin kuuluu sapluunaan, että muut pääsevät vääntämään ja nauramaan, sehän sitten otetaan vastaan. Mutta siinä menisi maku jos suoraan tulisi jotain että "vierasfaniryhmillä viime kausina ollut melkoisen mukavaa täällä tulkaa tekin!", eikä tuossa juurikaan nyt mitään pihviä olisi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ei kai nyt paljon selvempää vihjettä voi antaa? Laukaa ja Long Island.
No siis joo, pohtimalla tämä. Mutta kyllä mulle selvin/ekana mieleen juolahtanut mielleyhtymä viidakkoisesta saaresta oli Selviytyjät eikä Long Island. Ja kun vastaan asettuu ylivoimainen sarjakärki samalla kun meillä peli sakkaa, niin kyllähän siitä tietynlaiset läpät tulee mieleen. Tämä siis vain mitä itsellekin tuli ekana mieleen, en tiedä oliko tarkoituskin ohjata tähän suuntaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No siis joo, pohtimalla tämä. Mutta kyllä mulle selvin/ekana mieleen juolahtanut mielleyhtymä viidakkoisesta saaresta oli Selviytyjät eikä Long Island. Ja kun vastaan asettuu ylivoimainen sarjakärki samalla kun meillä peli sakkaa, niin kyllähän siitä tietynlaiset läpät tulee mieleen. Tämä siis vain mitä itsellekin tuli ekana mieleen, en tiedä oliko tarkoituskin ohjata tähän suuntaan.
Saattaapi olla, että markkinointi pyrkii osittain siihen, ettei kaikki mielenyhtymät ole kaikille itsestään selviä, vaan tarkoituksena on herättää huomiota ja aihetta kahvipöytien keskusteluihin :)

Itselle pitääkin pystyä nauramaan, mutta hyvän maun kera. Itselle nauraminen voisi mennä herkästi yli, jos lähdettäisiin nauramaan joukkueen pelaamiseen liittyville asioille. Varsinkin silloin, kun tilanne on näin vaikea.

Jos vaikka seuraa NHL-seurojen somea, niin siellä on usein tarjolla vaikka minkälaista komiikkaa ja itseironiaa, mutta oman joukkueen heikoille otteille nauretaan äärimmäisen harvoin. Sille on syynsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös