JYPin mediaketju

  • 1 798 340
  • 7 860

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
@SergeiK No heitä mulle inboxiin. Sillon et riko tietääkseni sääntöjä?

Laitetaan nyt editillä vielä että ei ollut tarkoitus yllyttää tuossa mihinkään sääntöjen rikkomiseen. Kymppi-pykälä unohtui allekirjoittaneelta.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
@SergeiK No heitä mulle inboxiin. Sillon et riko tietääkseni sääntöjä?

Laitetaan nyt editillä vielä että ei ollut tarkoitus yllyttää tuossa mihinkään sääntöjen rikkomiseen. Kymppi-pykälä unohtui allekirjoittaneelta.

Vaikka tämä ei mitenkään mihinkään liity niin sen verran uteliaisuutta silti löytyy, että pistikö inboxiin? Jos täällä nyt joku JYPin toimistolta kirjoittelee Jatkoaikaan, niin mielestäni se on vain hyvä. Yllättävän seurattu palsta tämä Jatkoaika kyllä edelleenkin on. Käyttelen siis varmaan sadasosasekunteja siitä julkisuusvartista, joka jokaiselle on ilmeisesti suotu. Keskisuomalaisen paperilehdessä ollaan jo käyty parikin kertaa, jumalavit musta tulee vielä kuuluisa!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vaikka tämä ei mitenkään mihinkään liity niin sen verran uteliaisuutta silti löytyy, että pistikö inboxiin?
Eipä ole ainakaan vielä.

Tässä kun miettii tarkemmin tuota kymppi-pykälää, niin en oikein tiedä että rikottaisiinko tuossa edes tuota sääntöä. Sergei puhui alkuperäisessä viestissään, "JYPin toimistosta", eli seurajohdosta, eli ei kenestäkään yksityishenkilöstä.
Kuten olemme nähneet Jatkoajankin palstalla niin JYPin toimisto tuntuu osallistuvan keskusteluun täällä.

@Moderaattorit , saisiko teiltä näkemyksen että onko tälläisessä tilanteessa jossa epäillään seurajohdon, eli monikko eikä niinkään yksityishenkilö kyseessä. Meneekö tämä case ns rajan ylitse?

Banni-neitsyyttäni en halua menettää, mutta kunhan ihmettelin, koska en minä ainakaan ole havainnut täällä ketään käyttäjää jota voitaisiin epäillä toimiston käyttäjäksi.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
. Eli kommenttia vaan rohkeasti kehiin!!

T:Jiri

Niin, mehän kävimme myös tätä samaa keissiä läpi yksityisesti ja keskusteltiin ihan hyvässä hengessä muutenkin. Eipä se munkaan henkilöllisyyteni mikään salaisuus ole etenkään pidempään palstaa seuranneille. Twitterin 140 merkkiin on joskus vaikea avata mielipiteitään näinkin monisävyisestä asiasta ja itse avasin omasta puolestani tuota kyseistä Tömmernes/Auvinen-keissiä useammassa viestissä täällä Jatkoajassakin, enkä sitä enää lähde puimaan.

Tiivistyksenä: myös mun mielestäni on helvetin hyvä että kommentoit avoimesti näitä asioita, mutta olen silti sitä mieltä että sulla pitäisi olla oma twitter-tili "omille" jutuillesi, perusteluina samat jotka yllä kirjoittaneet herratkin jo kertasivat.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Eipä ole ainakaan vielä.

@Moderaattorit , saisiko teiltä näkemyksen että onko tälläisessä tilanteessa jossa epäillään seurajohdon, eli monikko eikä niinkään yksityishenkilö kyseessä. Meneekö tämä case ns rajan ylitse?
Aika diippiä shittiä.

Kaveri kyselee minulta samassa postauksessa sisäpiirin vinkkejä ja ilmiantaa minut moderaattoreille.

Ja samalla henkäisyllä ihmettelee ettei Inboxiin tipu pitkävetovihjeitä.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
@laalki Kertoo jotain omasta itsetunnosta kun luulee että kaikki maailman tapahtumat liittyy omaan itseensä.

Aijaa? Mites kaikki maailman tapahtumat tähän liittyvät? Lisäksi mainitsin vain naurettavan salaliittoteoriasi. Sinun mukaasihan täällä trollaa Putinin kyber-armeijan tyyliin useampikin JYPillä töissä oleva agentti.

FoliohattuK sanoi: "Mutta toisaalta sanomani käy toisinkin päin. Minä en tiedä kuka laalki nimimerkin takana provoaa. Onko se vain joku naivi fanipoika vai joku jolla on keskusteluun eturistiriita. Täällähän on käynyt toimiston väkeä astroturffaamassa useampaankin otteeseen. Palstan säännöt kieltävät arvuuttelun enkä siihen lähde, mutta kehoitan kanssakirjoittajia harrastamaan lähdekritiikkiä mielipiteitä ja "mielipiteitä" kohtaan."

Eli: "arvuuttelen pari vaihtoehtoa ensin, mutta kun säännöt kieltää niin en lähde arvuuttelemaan."

Voitko tuota yhtään suoremmin sanoa joutumatta jäähylle? Et.
On kai sinulla muitakin mielipiteeltään eriäviä nimimerkkejä mielessä, mutta väitä nyt vielä, ettei tuo minuun(kin) liittynyt. Ai niin, teit sen jo. Säälittävää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika diippiä shittiä.

Kaveri kyselee minulta samassa postauksessa sisäpiirin vinkkejä ja ilmiantaa minut moderaattoreille.

Ja samalla henkäisyllä ihmettelee ettei Inboxiin tipu pitkävetovihjeitä.
Mielestäni @JYP#44 on keskustellut tässä ihan asiallisesti, eikä tuolla alkuperäisellä kysymyksellään riko mitään sääntöjä, sillä oman näkemykseni mukaan hän ei myöskään pyytänyt sinua rikkomaan yhtäkään sääntöä. Pykälä, jonka nostit esille ei nähdäkseni päde tässä tilanteessa, koska kukaan ei puhunut kenestäkään yksittäisestä henkilöstä, saati pyytänyt paljastamaan kenenkään nimeä.

JYP#44 ei myöskään ilmiantanut sinua kenellekään, vaan pyysi moderaattoreiden huomiota, koska halusi tietää missä tuon kyseisen säännön raja menee (haluan muutenkin minäkin). Hän ei syyttänyt sinua mistään.

En ymmärrä mistä kaivoit jälleen esiin tämän vihamielisyyden palstaveljeä kohtaan, joka ei ole nähdäkseni tehnyt mitään asiatonta tai henkilökohtaista sinua kohtaan. Suosittelisin ainakin vastaisuudessa lukemaan tarkemmin sekä sääntöjä, että muiden käyttäjien postauksia, jotta tällaiselta turhuudelta vältyttäisiin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kyseisen säännön ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia näköjään. Käytännössä se tarkoittaa sitä että mitään nimimerkkiä ei saa yhdistää ketään oikeaan henkilöön ellei joku nimimerkki sitä itse halua paljastaa. Käytännössä pelkkä nimimerkin yhdistäminen esimerkiksi JYPin toimistoon jossa sitä todennäköisesti käyttää vain yksi henkilö rikkoisi tuota sääntöä. SergeiK siis on toiminut palstan sääntöjen puitteissa ja jos kertoisi suoraan jonkun nimimerkin nimeltä eikä muuta, rikkoisi hän silti tuota sääntöä.

Kyllä minä sen tiedän että palstaa lukee toimistolla muutkin kuin Jiri, joka muuten itse kertoi millä nimimerkillä täällä on, mutta sitä en tiedä kirjoittaako tänne muut kuin Jiri. Verkkotoimituksesta tiedän nimimerkinkin mutta en oikein laske heitä ns. toimiston porukaksi. Ei, en aio sitä nimimerkkiä paljastaa edes yksityisviestillä. En halua ottaa sitä riskiä että lennän palstalta pihalle.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mielestäni @JYP#44 on keskustellut tässä ihan asiallisesti, eikä tuolla alkuperäisellä kysymyksellään riko mitään sääntöjä, sillä oman näkemykseni mukaan hän ei myöskään pyytänyt sinua rikkomaan yhtäkään sääntöä. Pykälä, jonka nostit esille ei nähdäkseni päde tässä tilanteessa, koska kukaan ei puhunut kenestäkään yksittäisestä henkilöstä, saati pyytänyt paljastamaan kenenkään nimeä.
.
6.3.2015 klo 21:26 JYP44: "Kertoisitko meille muillekin sen nimimerkin tältä palstalta, joka olisi seurajohdon käyttämä?"

Joo, eihän tuossa mitenkään pyydetty paljastamaan ketään. Jees poks.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
6.3.2015 klo 21:26 JYP44: "Kertoisitko meille muillekin sen nimimerkin tältä palstalta, joka olisi seurajohdon käyttämä?"

Niin, seurajohdon, ei esimerkiksi Marko Virtasen, Jukka Seppäsen tai Kari Tynin käyttäjä. Kylläpä ihmeelliset kilarit ja heittäytymiset nyt tässä päätit sitten vetää. Ja miten niin ilmiannoin sinut ylläpidolle? Ihan julkisiahan viestejä nämä ovat, ja modet lukevat näitä myös ilman minun tägäilyjäkin. Että se siitä "ilmiantamisesta".

Mutta jos et kerran viitsi heittää sitä nimimerkkiä minulle inboxiin (mikä siis olisi ilmeisesti luvallista), niin en sitä tietenkään voi sinulta vaatia. Ihmettelen kyllä miksi sinun piti itse alussa lähteä nostamaan tuota asiaa esille, jos kerran noin paljon suutuit kun tiedustelin sinulta asiasta vähän tarkemmin. Tyydyn itse vain sanomaan että tuskin tällä palstalla seuralla on omaa nimimerkkiänsä käytössä. Tai ainakaan sellaista mainitsemaasi "ratsuväkeä, joka marssii paikalle kun organisaatiota haukutaan" minä en ainakaan ole tavannut. Vai ovatko muut? Markon aikakaudella tällä palstalla ei kyllä seurajohtoa ole varmaan kukaan ainakaan liikaa kehunut. Aika suoraan täällä on palautteita annettu. Ja toisaalta ihan aiheesta annettu, sitä en sano.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vai ovatko muut?

Ehkä seurajohdon sijaan voisi puhua seuran välittömässä läheisyydessä olevista tapauksista. Asemaa ja etuuksia kun luonnollisesti tulee puolustaa. Sitä on tietenkin mahdotonta sanoa että löytyykö ihan seuran kärkityyppejäkin täältä, mutta kyllä LÄHES koko kauden ajan tietyt(yleisesti olemattomasti kirjoittavat) tapaukset ovat esiin pomppineet kun kritiikkiä organisaatiolle on satanut. Ja tällä en tarkoita näitä lähtökohtaispositiivisia kirjoittajia reaktioineen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
6.3.2015 klo 21:26 JYP44: "Kertoisitko meille muillekin sen nimimerkin tältä palstalta, joka olisi seurajohdon käyttämä?"

Joo, eihän tuossa mitenkään pyydetty paljastamaan ketään. Jees poks.
Et vieläkään sitten lukenut edes tuota lainaamaasi lausetta? Missä kohtaa siinä pyydetään paljastamaan ketään yksityishenkilöä? Siinä pyydettiin nimimerkkiä, joka olisi yhdistettävissä seurajohtoon. Nimimerkkiä ei voida yhdistää keneenkään yksityiseen henkilöön ja seurajohto voi tarkoittaa useita eri henkilöitä.

Ei ehkä kannattaisi nostaa tällaista asiaa esille lainkaan, jos noin herkkänahkaisesti suhtaudut jatkotiedusteluun.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Et vieläkään sitten lukenut edes tuota lainaamaasi lausetta? Missä kohtaa siinä pyydetään paljastamaan ketään yksityishenkilöä? Siinä pyydettiin nimimerkkiä, joka olisi yhdistettävissä seurajohtoon. Nimimerkkiä ei voida yhdistää keneenkään yksityiseen henkilöön ja seurajohto voi tarkoittaa useita eri henkilöitä.

Ei ehkä kannattaisi nostaa tällaista asiaa esille lainkaan, jos noin herkkänahkaisesti suhtaudut jatkotiedusteluun.
Et myös itse lukenut tuota minun kirjoitustani. SergeiK tekee ihan oikein koska ei paljasta nimimerkkiä, koska se myös olisi rangaistava teko.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Et myös itse lukenut tuota minun kirjoitustani. SergeiK tekee ihan oikein koska ei paljasta nimimerkkiä, koska se myös olisi rangaistava teko.
Se oli oma tulkintasi ko. säännöstä. Kyseinen sääntö itsessään ei näin yksiselitteisesti määrää.

Lisäksi en ole sanonut missään vaiheessa, että SergeiK:n tulisi julkisesti mitään paljastaa. Lähinnä ihmettelen hänen käyttätymistään tässä keskustelussa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Se oli oma tulkintasi ko. säännöstä. Kyseinen sääntö itsessään ei näin yksiselitteisesti määrää.
Nimimerkin yhdistäminen noin rajattuun määrään (JYPin toimistolla työskentelee yhdeksän ihmistä) on minun tulkintani mukaan kymppisäännön tarkoitamaa "aiheeseen liittyvää arvuuttelua" joka yhtä rangaistavaa kuin sen sanominen että nimimerkki X on Matti Virtanen (kuvitteellinen esimerkki ja käsittääkseni Jatkoajassa ei ole nimimerkki X:ää).

Lisäksi en ole vakuuttunut Nelforin kyvystä ymmärtää sääntöjä ja pykäliä. Muistan mm. tämän tapauksen jossa Nelforilla oli suuria vaikeuksia ymmärtää mitä jääkiekon säännöt tarkoittavat:

To 1.10.2009 Tappara - JYP | sivu 4 | Jatkoajan keskustelupalsta
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nimimerkin yhdistäminen noin rajattuun määrään (JYPin toimistolla työskentelee yhdeksän ihmistä) on minun tulkintani mukaan kymppisäännön tarkoitamaa "aiheeseen liittyvää arvuuttelua" joka yhtä rangaistavaa kuin sen sanominen että nimimerkki X on Matti Virtanen (kuvitteellinen esimerkki ja käsittääkseni Jatkoajassa ei ole nimimerkki X:ää).
Niin, tämä on tulkintakysymys, jonka vuoksi olisi hyvä että moderaattorit selventäisivät asian. Edelleenkään minä en ole kehottanut ketään tekemään mitään tai väittänyt minkään säännön tarkoittavan mitään. Olen esittänyt omat tulkintani asiasta ja säännöstä, sekä ihmetellyt sinun vihamielisyyttäsi tässä keskustelussa.

Nyt sitten jostain syystä osoitat vihamielisyyttä myös minua kohtaan ja rupeat henkilökohtaisuuksia viljelemään. En ymmärrä miksi. En ole ollut sinua tai ketään muutakaan kohtaan millään tavoin vihamielisesti liikenteessä, vaan olen ainoastaan ihmetellyt ja kertonut omia näkemyksiäni.

On aivan käsittämätöntä sinulta nostaa esille yli viiden vuoden takainen keskustelu, jossa muuten myönsin olleeni väärässä yhdessä jääkiekon sääntöpykälään liittyvässä asiassa. Kyse ei ollut säännön ymmärtämisestä, vaan siitä etten ko. sääntöä tiennyt. Olen aika varma, ettet sinäkään pilkulleen osaa ulkoa jääkiekon sääntökirjojen jokaista kohtaa.

Myös tuossa keskustelussa käyttäytymisesi oli ihmeellisen päällekäyvää.
 
Viimeksi muokattu:

jyppimies-82

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkakaa, tätä on mukava lukea.

Mutta, onko tiedotustilaisuudet jossain nähtävissä? Marko mumisi Tps-ottelun jälkeen niin etten saanut mitään selvää. Olisi mukava kuulla myös SaiPa-ottelun selitykset.
 

jyppimies-82

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aivan, sanavalinta oli väärä. Kiitos!
Kiitos myös siitä että et moittinut etten etsinyt itse.. En muistanut että Jypillä oli oma youtube-kanava.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Ila Kulmalakin on huomannut, että valmennus ja pelaajat eivät (taaskaan? vieläkään?) ole ihan samoilla linjoilla pelitaktisten asioiden suhteen.

Sydämen asialla vai järjen äänellä? - Kolumnit - Keskisuomalainen

Kolumnin vähäiseen sisältöön kantaa ottamatta, olipa ärsyttävän amatöörimäistä kirjoittamista.

Mutta.
Joka toisella lauseella pitää olla oma. Rivi.
Joille suoltaa latteuksia.

Ihan kuin kirjoittamassa olisi "edgyltä" vaikuttamaan pyrkivä ysiluokkalainen.
 

chubster

Jäsen
Yle urheilun facebook seinällä haastattelut tältä aamulta Eric Perriniltä sekä näyttäisi myös Nenoselta olevan.

Perrin laukoo normaalit jargonit, mutta salapoliisit voisi tietysti miehen ilmeistä ja eleistä jotain johtopäätöksiä tehdä.

Näyttää olevan myös Markön haastattelu sekä Tarkin mietteitä ennen Blues matsia.
 
Viimeksi muokattu:

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Kolumnin vähäiseen sisältöön kantaa ottamatta, olipa ärsyttävän amatöörimäistä kirjoittamista.

Mutta.
Joka toisella lauseella pitää olla oma. Rivi.
Joille suoltaa latteuksia.

Ihan kuin kirjoittamassa olisi "edgyltä" vaikuttamaan pyrkivä ysiluokkalainen.

Mutta.

Lueppas.
http://sportmedia.fi/2015/lopettakaa-latina-eric-perrinista/
Tämä.
http://sportmedia.fi/2015/lopettakaa-latina-eric-perrinista/
Heikki Jahkolan
http://sportmedia.fi/2015/lopettakaa-latina-eric-perrinista/
Artikkeli.

Lopettakaa se järjetön lätinä Eric Perrinistä
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Kulmalan kiteytys JYPin tämän hetken tilasta on hyvä. Kirjoituksessa tuodaan ilmi se tila, jossa joukkue - ainakin katsomoon nähden - näyttää vaeltelevan. Suomen yhden kokeneemman urheilujournalistin tekstin tuomitseminen amatöörimaiseksi siksi, että tekstin tehostuskeinona käytetään lyhyitä, ytimekkäitä kappaleita. Ja siksi, että siihen osasyynä on lainausten erottaminen Kulmalan itse tuottamasta tekstistä, on mielenkiintoinen heitto nimimerkki laalkilta.

Kulmalan kolumnin sisältö ei ole todellakaan vähäinen, vaan kuvaa olotilaa, jossa kannattajat joutuvat Blues -peliin saapumaan. Toivottavasti se hurrikaanisydän olisi pelaajilla tänään jäällä mukana. Tappionkin kestää, jos se tulee aidon taistelun jälkeen. SaiPa pelin kaltaista näytöstä - TPS ottelun läpsyttelystä puhumattakaan - ei joukkueen uskottavuus enää kaipaisi/kestäisi.

Tuskin kenellekään on epäselvää, että joku tällä hetkellä tekemisessä mättää. Syyt voivat olla moninaiset, mutta ratkaisut niihin tulisi löytää. Minusta on hyvä, että Keskisuomalaisen urheilutoimittaja tuo esiin näkemyksensä joukkueen tilasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös