No niin, tätä twitter-päivitystä on puitu täälläkin.
Jos sopii, niin käyn hieman tätä asiaa myös täällä läpi.
Olen siis toiminut täämän kauden JYPin some-kanavien pääasiallisena ylläpitäjänä. Facebook olikin jo entuudestaan olemassa, Twitteri-tili oli avattu, mutta Instagram on täysin minun käsialaa. Kuten Tempestas tuolla mainitsikin, olen ammatiltani valokuvaaja. Olen ottanut mm. kaikki JYPin viralliset joukkuekuvat ja touhuilen myös Hurrikaani-TV:n parissa.
Tänä aamuna vuorossa oli Veikko:
Hurrikaani-TV Aamujäät 6.3.2015 - Mikko Viitanen - YouTube
Tempestas tiesi jostain kertoa, että en ole edes kiinnostunut jääkiekosta. Paskapuhetta! Kaikki, ja korostan, kaikki jotka tuntevät minut, tietävät, että olen lätkäfani ja eritoten JYP-fani. Tuo Tempestasin kommentti on varmaan jostain Radio Cityn haastattelusta irroitettu, missä taisin mainita, että en ole ollut lapsena mikään erityinen lätkäfani. Olen siis näitä myöhäisheränneitä, vasta 90-luvun alussa sain herätyksen ja rakastuin tähän lajiin palavasti.
Se, että tiedänkö lajista mitään, onkin ihan eri asia. En ole pelannut tai valmentanut kiekkoa Liiga/Mestis-tasolla. Aika harva muukaan. Mutta uskon tietäväni lajista tarpeeksi, että pystyn hoitamaan tämän tonttini, mikä minulle on annettu.
Tuohon eiliseen Twitter-päivitykseen kommentoisin seuraavaa:
JYP Jyväskylän Twitter-tiliä ei ole päivittänyt heinäkuun jälkeen kukaan muu kuin minä. En ole puuttunut kamalasti mihinkään asioihin, mutta vastailen paljon ihmisten viesteihin. Sama juttu Facebookissa. Käytän silloin AINA omaa nimimerkkiä.
Myönnän, että tuon kommentin olisi voinut jättää tekemättä. Helposti. En todellakaan ole, enkä aio jatkossakaan kommentoida jok'ikistä postausta tai kommenttiä, voitte uskoa pojat ja tytöt, siinä menisi järki ihan totaalisesti.
Miksi sitten kommentoin tätä?
No, ensinnäkin olen kovan pelin kannattaja. Olen samaa mieltä, että JYPin maalilla on tällä kaudella ollut turhan helppoa olla.
Tömmernesin teon puolusteleminen vertaamalla sitä kovuuteen maalilla on ihan käsittämätöntä.
Sen verran kuitenkin koin tärkeäksi tämän asian, että kommentoin tuota yhtä twiittiä. Ja kuten haluan toimia, kommentoin sen lisäämällä oman nimeni sinne. Nimimerkkien takaa olisi helppo huudella, mutta se ei ole minun tyylini. Se olkoon muiden harrastus.
Jos kysyttäisiin kaikilta Liigaseuroilta, että pitävätkö he Tömmernesin temppua hyvänä asiana, vastaus olisi ei. Miksi? Koska se ei nyt vaan ollut jees!!
Jäässä makaavan pelaaja murjominen ei ole kovaa peliä. Se on raukkamaista paskaa! Melkein samoila sanoilla asian käsitteli mm. Jatkoajan kolumnisti:
Kommentti: Kevään linjaukset vaativat Liigalta tarkkuutta - SM-LIIGA - 05.03.2015 - Kolumnit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta
Tapaus ei ollut maailman hirvein teko, mm. Case Bertuzzi-Moore on ihan eri kastissa.
Mutta Tömmernes olisi voinut myös kopauttaa Auvista mailalla ja haastaa nyrkkihippaan kuten miehet, eikä lyödä mailalla kaulaan (suojaamaton alue) ja jatkaa takomista päähän vielä kun kaveri on jäässä. #einäin
Nyt onkin kyse siitä, että miten JYPin somea käytetään tulevaisuudessa. Olen saanut paljon palautetta, että pitäisi kommunikoida ja ottaa kantaa. Kaivataan väriä ja elämää. En sano, että tuo oli nyt paras esimerkki miten somea hoidetaan, mutta itse koen, että JYPin pitäisi olla aktiivisempi. Ja jos kommentoidaan jotain, mukana tulisi aina kirjoittajan puumerkit. Pelkästään jo avoimuuden takia.
Olisin voinut kommentoida tuota myös omalla tililläni. Mutta olen myös saanut paljon positiivista palautetta; osa ymmärtää, että näitä(kään) hommia ei pidä tehdä liian ryppyotsaisesti.
Mutta tottakai otan tämän kritiikin vastaan. Ei näitä hommia voi tehdä, jos sitä ei a) pysty kuuntelemaan ja b) osaa ottaa siitä opiksi. Tämä asia käydään nyt huolella läpi, myös toimiston väen kanssa. Halutaanko, että JYPin some on vain tiedotteiden ja kuvien jakamista vai onko JYP oikeasti aktiivinen.
Kysyn tätä nyt ihan suoraan myös teiltä. Ei JYPin Twitter tai Facebook ole minua tai toimistoa varten. Kyllä niitä ylläpidetään seuran kannattajia ja muita lätkäfaneja varten. Tämäkin foorumi on yksi "taho" joka tähän asiaan voi ottaa kantaa. Eli kommenttia vaan rohkeasti kehiin!!
T:Jiri