JYPin mediaketju

  • 1 795 976
  • 7 860

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri tässä piilee se pointti. Niin ei voi olla. Mikäli Joukkue olisi ollut tikissä, jonka se säälipaikka vaati, sen se olisi myös kairannut. Yhteen sentteripelikieltoon ei voi joukkueen suorituksessa vedota, se on tekosyy sille, että joukkue ei pelitavallaan vaan riittänyt edes siihen. Ihan samat oli askelmerkit tähänkin kauteen ja ihan samalla tulemalla. Jos peli ei kehity, eikä esitys kohene kauden mittaan mihinkään ollaan ainoastaan sen varassa, että löytyy rahalla vahvikkeet kisata, kun muuta ei pankissa ole. En osaa tuota nähdä viisaana ja kestävänä periaatteena millekään joukkueelle, ellei ole pohjaton säkki riihikuivaa pakastimessa sitä varten.
Sitten taas tälle kaudelle tulosta mitatessa parannusta tapahtui aina tuonne joulun alle saakka ja uskon, että ilman muutoksia täällä olisi pudotuspelejä pelattu. Se on kyllä sanottava (taas), että tuloksessa mitattuna ja prosessia mitatessa ymmärrän valmentajien kenkimisen, mutta kuten moneen kertaan monen kirjoittajan toimesta todettuna ihan väärässä ajankohdassa tapahtui tämä.

En oikein tiedä, miten loppukauden sekoilu (reilu puolet runkosarjasta!) palvelee esim. ensi kautta kautta paremmin, kuin se, että oltaisiin systemaattisesti menty kauden loppuun niillä valinnoilla, joita tälle kaudelle oli tehty.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten taas tälle kaudelle tulosta mitatessa parannusta tapahtui aina tuonne joulun alle saakka ja uskon, että ilman muutoksia täällä olisi pudotuspelejä pelattu. Se on kyllä sanottava (taas), että tuloksessa mitattuna ja prosessia mitatessa ymmärrän valmentajien kenkimisen, mutta kuten moneen kertaan monen kirjoittajan toimesta todettuna ihan väärässä ajankohdassa tapahtui tämä.

En oikein tiedä, miten loppukauden sekoilu (reilu puolet runkosarjasta!) palvelee esim. ensi kautta kautta paremmin, kuin se, että oltaisiin systemaattisesti menty kauden loppuun niillä valinnoilla, joita tälle kaudelle oli tehty.
Näin jälkeenpäin ajateltuna, ei Rautakorven kenkimisessä tässä kohtaa ollut mitään järkeä. Toiko Heiskanen peliin mitään? Ei, meni vain huonommaksi. Ei ole sen modernimpaa ja hävitään jatkuvasti. Jos valmentajaksi olisi valittu vaikka joku ulkomaalainen, jolla mennään ensi kausi, niin sitten ehkä. Senkin olisin tehnyt kauden jälkeen. Itse olisin Rautakorven laittanut jo ekan kauden jälkeen ulos.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
kuten moneen kertaan monen kirjoittajan toimesta todettuna ihan väärässä ajankohdassa tapahtui tämä.

Tottahan tämä on, enkä sitä ole kiistänyt, lopulta koskaanhan ei ole "hyvää" aikaa valmennuksen vaihtamiseen, se kun aina on organisaation epäonnistuminen ja sisältää väkisinkin kerrannaisia vaikutuksia itse organisaatioonkin.

Tavallaan valmennuksen vaihdon syyt kiteytyy kahteen perusteeseen, joko sillä haetaan onnistumista kuluvaan kauteen, joskus onnistuu usein ei, tai sitten sukset on menneet niin pahasti ristiin, että se vaikuttaa organisaation toimintakykyyn syvemmin, kuin pelkän pelin kautta.

Vaihtaminenkaan ei itsessään ole takuu, että vaihtamalla tässä hetkessä tulos lopulta isossa kuvassa olisi parempi, kuin jossain toisessa hetkessä, näkemyksiin noissa vaikuttaa enemmän eri toteajien mielikuvat kuin empiria ja historia aikain saatossa osoittaa.

Oma tulkintani tässä JYP casessa on, että vaikuttajina oli kumpikin luettelemistani, eli sekä pelillinen, että irtautuminen tietoisesti siitä mitä edellisen kauden yhteenveto palaverissa oli sovittu. Aika oli siis huonoin mahdollinen, mutta seikat huomioiden vaihtoehtoa ei löytynyt, jolla paatti oikeaisi eikä vaihtoehtoa enää ollut. Joskus menee näin, sillä tuskin mikään organisaatio laatisi tarkkoja suunnitelmia sille, että missä vaiheessa voi antaa potkut ja sillä olisi valmiina plan kuinka jatkaa jos tähän tulee tarve. Aika on siis aina huonoin mahdollinen joutua tuohon tilanteeseen ja muista tekijöistä, kuin ajankohdasta riippuu sitten oliko siitä hyötyä vai ei.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oma tulkintani tässä JYP casessa on, että vaikuttajina oli kumpikin luettelemistani, eli sekä pelillinen, että irtautuminen tietoisesti siitä mitä edellisen kauden yhteenveto palaverissa oli sovittu. Aika oli siis huonoin mahdollinen, mutta seikat huomioiden vaihtoehtoa ei löytynyt, jolla paatti oikeaisi eikä vaihtoehtoa enää ollut. Joskus menee näin, sillä tuskin mikään organisaatio laatisi tarkkoja suunnitelmia sille, että missä vaiheessa voi antaa potkut ja sillä olisi valmiina plan kuinka jatkaa jos tähän tulee tarve. Aika on siis aina huonoin mahdollinen joutua tuohon tilanteeseen ja muista tekijöistä, kuin ajankohdasta riippuu sitten oliko siitä hyötyä vai ei.
Kyllä nyt jonkinlainen suunnitelma pitäisi olla olemassa sillä hetkellä, kun potkut annetaan, vaikkei sellaista laadittaisikaan samalla kuin valmennussoppari allekirjoitetaan. Tämä hommahan levisi lopullisesti käsiin potkujen jälkeen, mikä jätti lähinnä maun, että kiukuspäissään ja vallantunnossaan Seppänen nuo potkut antoi ilman mitään konkreettista, "visiota" kummempaa, jatkosuunnitelmaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kyllä nyt jonkinlainen suunnitelma pitäisi olla olemassa sillä hetkellä, kun potkut annetaan, vaikkei sellaista laadittaisikaan samalla kuin valmennussoppari allekirjoitetaan. Tämä hommahan levisi lopullisesti käsiin potkujen jälkeen, mikä jätti lähinnä maun, että kiukuspäissään ja vallantunnossaan Seppänen nuo potkut antoi ilman mitään konkreettista, "visiota" kummempaa, jatkosuunnitelmaa.
Seppästä suututti, kun JYP oli saamassa orastavaa menestystä väärällä tyylillä ja pelitavalla. Pakko oli antaa potkut, kun muuten Seppäsen nerous visionäärinä haihtuisi, noh hahtui kyllä nytkin..
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä nyt jonkinlainen suunnitelma pitäisi olla olemassa sillä hetkellä, kun potkut annetaan, vaikkei sellaista laadittaisikaan samalla kuin valmennussoppari allekirjoitetaan. Tämä hommahan levisi lopullisesti käsiin potkujen jälkeen, mikä jätti lähinnä maun, että kiukuspäissään ja vallantunnossaan Seppänen nuo potkut antoi ilman mitään konkreettista, "visiota" kummempaa, jatkosuunnitelmaa.

Niin, kun ollaan asioiden kanssa umpikujassa, tietoahan on että keskustella yritettiin useammankin kerran ilman tulosta, tullaan sitten siihen pisteeseen, että valinnat on pakko tehdä. Tämä tietysti antaa eri osapuolille mahdollisuuden selitellä, että kyllähän minä, mutta kun tuo toinen osapuoli... ja samoin tämä luo sen polarisaation täälläkin, niihin, joille potero on tärkein ja se potero on oikeassa, JYP on siinä sivuseikka. Ikävästi niin on, kun mesoamista seurailee.

Minä luulen, että ei sellaista organisaatiota ole olemassakaan, jolla olisi minkäänlaista mietittyä suunnitelmaa siinä vaiheessa kun seinä vastaan tulee. Olihan JYPilläkin Heiskanen ja varmaan sävelletty sillä ajatuksella, että näytä osaamisesi, ensi kausikin kun tulee vääjäämättä. Samalla sillä ostettiin aikaa tehdä mietitymmät haut.

Ilman muuta sylettää, että tähän jouduttiin kauden kustannuksella, mutta samalla todennäköisyydellä Heiskanen tuon nipun sääleihin vie kuin olisi vienyt Rautakorpikin. Kannattaa muistaa sekin, että jos nyt olisi Rautakorven annettu jatkaa kauden loppuun, hän olisi isosti saanut vaikuttaa seuraavan kauden nippuun ja hakuihin, ei siinäkään mieltä olisi ollut, että uudella olisi käsissään huonosti sopivia palasia agendaansa.

Asioilla on puolensa ja puolensa, eikä ne ihan simppeleitä ole koskaan.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä tietysti antaa eri osapuolille mahdollisuuden selitellä, että kyllähän minä, mutta kun tuo toinen osapuoli... ja samoin tämä luo sen polarisaation täälläkin, niihin, joille potero on tärkein ja se potero on oikeassa, JYP on siinä sivuseikka. Ikävästi niin on, kun mesoamista seurailee.
Hienoa että taas sivuutit itsesi tästä. Olet täysin vakuuttunut että VAIN ja AINOASTAAN Seppäsen visiot on oikeat. Pienintä mahdollisuutta ei ole että JYPissä voisi joku muu tehdä asioita oikein jos Seppänen ei sotkisi asioita.
Haukut meitä jotka on ollut linjoissa eri mieltä millon tyhmäksi ja millon mistää ymmärtämättömiksi.
Aivan samalla tavalla kuten Seppänen nyt tuli ja teki Harvialle ja Viinaselle vaikka omistussuhde on tisman sama.
Teitä yhdistää Seppäsen kanssa se että ette näe sen oman mielipiteen ulkopuolelle ollenkaan.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, tässä on kyllä huvittuneena seurannut kirjoittelua, kun JypFabu syyttää toisia siitä että ne on poteroissa jne, vaikka kirjoitusten perusteella hänellä on se syvin potero missä kököttää eikä pysty antamaan omasta kannastaan periksi. Puolustelet tuota Seppäsen strategiaa että se on se tapa millä pitää edetä ja joka todennäköisimmin tuottaa tulevaisuudessa menestystä, niin kohta tulee 2v täyteen tuosta strategian lanseeraamisesta eli edes jotain merkkejä strategian toimimisesta pitäisi kaiken järjen mukaan olla näkyvissä, niin missä asioissa sinun mielestä organisaatio on mennyt eteenpäin? Minun mielestä organisaatio ja joukkue on mennyt pikemminkin taakse- kuin eteenpäin näiden kahden viime vuoden aikana, pelillistä kehittymistä ei ole tullut, jatkuvuus ja sen myötä suunnitelmallisuus tekemisessä loistaa poissaolollaan ja kaiken kukkuraksi tämän kauden sekoiluilla on organisaation imago ajettu siihen jamaan että pelaajia, valmentajia jne on todella hankala saada houkuteltua JYPpiin.

Eihän me olla saatu edes nähdä kenenkään muun vision/ strategian toimivuutta, kun semmoisia ei ole lähdetty toteuttamaan missään vaiheessa. Viinasella ja Harvialla ilmeisesti olisi tälle kaudelle ollut strategia, että panostetaan rahallisesti joukkueeseen ja hommataan vähintäänkin kunnolliset korvaajat pois lähteneille, jos ei jopa muitakin vahvistuksia, mutta Seppänen ei sitä halunnut ja koska Viitanen on Seppäsen talutusnuorassa niin sitä ei toteutettu.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Hienoa että taas sivuutit itsesi tästä. Olet täysin vakuuttunut että VAIN ja AINOASTAAN Seppäsen visiot on oikeat.

Kylläpäs taas vedellään mutkia suoraksi, ei väliä tosiasioilla kunhan saa asiat joltakin näyttämään.

Tietääkseni olen näkemykseni ihan selvästi ilmi tuonut ja perustellut sen sillä, että tilanteeseen en näe järkevää, toimivaa ja pätevää vaihtoehtoa olemassa. Sen perään olen monasti kysellyt, saamatta vastausta. Joten niin kauan, kun ei ole olemassa viisaampaa vaihtoehtoa pitäydyn näkemyksessäni.

Mikäli sen poterona haluat nähdä, niin be my guest, mutta olen kyllä heti avoimin mielin tutkimassa muita vaihtoehtoja, jos sellaisia jostain esiin tulee. Potero on paikka josta ei liikuta, kun se olisi arvovaltatappio, minulla ei tätä ristiä ole onneksi niskassani.

Mitä olen sanonut, pidän niitä parhaina olevina ja jonakin uutena, jota konttausaika ei ole kyennyt esiin tuomaan. Niinpä olet jostakin syystä halunnut väännellä sanomisieni sisällön toiseksi, ehkä (?) itsellesi ja kuvitelmillesi sopivammaksi, mutta noinhan se ei ole, kuten kirjoitit.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Puolustelet tuota Seppäsen strategiaa että se on se tapa millä pitää edetä ja joka todennäköisimmin tuottaa tulevaisuudessa menestystä, niin kohta tulee 2v täyteen tuosta strategian lanseeraamisesta eli edes jotain merkkejä strategian toimimisesta pitäisi kaiken järjen mukaan olla näkyvissä, niin missä asioissa sinun mielestä organisaatio on mennyt eteenpäin?

Siinä varsin selkeästi esitetty se syy. miksi olen jauhanut sen yhteen hiileen puhaltamisen nimeen. Niin kauan kun eripura ja sitoutumattomuus vaivaa organisaatiossa, ei mikään strategia voi tuottaa ja onnistua, olipa millainen hyvänsä. Tämän kuvittelisi yksinkertaisimmankin aikuisen kykenevän jo elämän kokemuksellaan käsittävän.

Lue tuo aiemmin laittamani @Ciccarelli n vastine, siinä on asiaa niistä poteroista ja kuinka asiat näen. Kannattaa pohtia ihan ajatuksella, eikä takertua yksittäisiin sanoihin, tai kuvitella, että sana potero ylöskirjoitettuna olisi syytös joitakuita kohtaan ilman kohteen mainitsemista. Niin kai sananlasku sanoo, että se koira älähtää, johon kalikka kopsahtaa ja tällä en kannusta luontokappaleiden pahoinpitelyyn, vaikka sekään väittämä ei yllättäisi ihan kokemukseen täällä pohjaten.
 

Coutinho

Jäsen
Muutaman vuoden ajan samoista asioista @JypFabu kanssa ”painineena” on kyllä hauskaa lukea näitä. Aina joku kuitenkin jaksaa lähteä häntä vastaan vääntämään. Olen laskenut toistakymmentä ”uhria” jo tässä ihan muutaman kuukauden sisään:

Lopputulos on aina sama: Tätä kaveria ei pysty faktoilla voittamaan. Elää täysin omissa säfääreissään kuin muut kirjoittajat. Sitten loppuun kun on kaikki muut vähätellyt ja haukkunut vedetään järkyttävä uhriutumiskortti esille ja sanotaan, että ei enää kirjoita mitään, paitsi siitä 24 tunnin päästä uutta matoa koukkuun.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerro @JypFabu nyt sitten että miksi se ei olisi voinut olla toimiva ja koko organisaatiota palveleva systeemi mitä Harvia ja Viinanen yritti?
Eli Rautakorven ja Niemisen johdolla ensin perusasiat lujalle pohjalle. Räjäytettiin kaikki mikä vanhasta muistutti.
Viime kausi oli tuloksellisesti huono mutta silti ihmisillä oli luottavainen fiilis.
Joukkueen sisällä oli hieno meno koko kauden ja se Ässät peli mihin se prosessi räjäytettiin osoitti miten joukkue pelaa toisilleen. Joukkue oli pistekeskiarvolla mitattuna sarjan 6.s. Se on fakta mitä et voi ohittaa.
Minä voin nyt hyväksyä sen sinun väitteesi että sillä valmennuksella ei olisi säälejä pidemmälle menty, hyvä on, ei sitten. Joukkue oli kuitenkin sitoutunut siihen projektiin. Sille valmennukselle olisi omien sanojensa mukaan myös Niku ollut valmis pelaamaan. Luultavasti myös Gardinerin ja Turkulaisen pitäminen olisi ollut mahdollista. Joukkue olisi ensi kauteen lähtenyt tilanteesta jossa se on saanut tekemisen laadun ja pelaajamateriaalin kovalle tasolle.
Miksi se on varmuudella heikompi tie kuin tämä missä Seppänen pakottaa organisaation tähän omaan systeemiinsä ja jyrää muut omistajat?
Väität että JYPissä on valtataistelua ja joku on koko ajan vastaan.
Voisiko olla että JYPissä olisi ollut ihan toimiva linja mutta se on Seppänen joka vääntää organisaatiossa vastaan ja sinä täällä jatkoajassa?
Jospa me siihen Harvian ja Viinasen ajamaan ja Rautakorven vetämään strategiaan uskoneet oltiinkin oikeassa?
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Eikö täällä vieläkään ole sitä nappulaa, mistä saa suodatettua jonkun kirjoitukset pois? On oikeasti rasittavaa rullata noita litanioita ja etsiä otsikon mukaisia kirjoituksia sieltä välistä.

Jos itsetunto on niin huono, että on pakko AINA tulla kommentoimaan joka ikiseen asiaan ja jatkaa sitä tennistä tappiin saakka, niin laita kone kiinni joskus ja käy vaikka luonnossa kävelyllä.

Keskustelu ei ole kamppailulaji ja sitä ei "voita" henkilö joka kirjoittaa viimeisen kommentin.

Tiivistä sanomaa, kierrä kortteli ennen kuin painat send-nappulaa ja ole lähettämättä, jos sanomassa ei ollutkaan mitään pointtia.

Kiitos.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Eikö täällä vieläkään ole sitä nappulaa, mistä saa suodatettua jonkun kirjoitukset pois? On oikeasti rasittavaa rullata noita litanioita ja etsiä otsikon mukaisia kirjoituksia sieltä välistä.

Jos itsetunto on niin huono, että on pakko AINA tulla kommentoimaan joka ikiseen asiaan ja jatkaa sitä tennistä tappiin saakka, niin laita kone kiinni joskus ja käy vaikka luonnossa kävelyllä.

Keskustelu ei ole kamppailulaji ja sitä ei "voita" henkilö joka kirjoittaa viimeisen kommentin.

Tiivistä sanomaa, kierrä kortteli ennen kuin painat send-nappulaa ja ole lähettämättä, jos sanomassa ei ollutkaan mitään pointtia.

Kiitos.
On olemassa, asetuksista saa pois jonkun käyttäjän tekstit, jos näin haluaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kerro @JypFabu nyt sitten että miksi se ei olisi voinut olla toimiva ja koko organisaatiota palveleva systeemi mitä Harvia ja Viinanen yritti?

Minulla ei ole tietoa, kuka tai kenen agendalla on päätöksiä tehty, mutta katsoisin että näytöt on kohtuu lujat, että toiminut ei. Ilman, että minun sitä erikseen tarvitsee kenellekään kertoa. Seppäsen prosessi ymmärtääkseni lähti tulille vasta, kun päätäntävalta siihen riitti ja Rautakorpi oli viimeinen näyttö näiltä ehkä nimeämiltäsi.

Mikäli olet kokenut, että tuo mitä on jokunen kausi vedetty mielestäsi on toimiva ja palvelee JYPiä mielestäsi, enhän minä sitä voi kiistää, sinä uskot niin ja minä en.

On totta, että kauden onnistuneen alun jälkeen oltiin hetken hyvillä asemilla ja jos muistat tai olet tekstejäni lukenut, aika helvetin pitkään minäkin liputin valmennuksen puolesta. Toki siinä syksyn Tappara matsissa koin ventilaatio kohtauksen, koska mikään valmennus ei saa päästää joukkuetta moiseen munattomaan tilaan, josta ihan tänäänkin saatiin taas nauttia. Vasta marras - joulukuun taitteessa oli minun pakko tunnustaa, että ei tule mitään, halusin mitä tahansa.

Samalla, kun miettii asioita joukkueen kautta, on ihan yhtä merkittävää katsoa asiaa myös sen organisaation kautta. Usein sanotaan, että jos valmennus menettää kopin se tietää potkuja, mutta harva tulee miettineeksi, että jos valmennus menettää organisaation, myös se tietää valmennukselle potkuja. Sellainen se paikka on.

Minusta on siksi turha tuijottaa johonkin hetkelliseen sarjan tilanteeseen sarjassa, kun tekijät voi olla ja tässä tapauksessa varmaan onkin paljon syvemmällä rakenteissa. Hyväksyy sen tai sitten ei, niin minä ymmärrän asiaa niin, että Seppänen ja kutka sitten kanssaan on strategiaa rakentanut, eivät olleet tyytyväisiä siihen mitä valmennus tuotti suhteessa päämäärään. Ainakin tarinoiden mukaan tästä käytiin debattia useaan otteeseen ja lopulta vailla tulosta.

Joukkue on minunkin silmään varmasti sitoutunut, vaan mitä nyt kirjoitan pitää lukea minun oletuksenani, ei totuutena.

Tuo sulaminen juontuu jo viime kaudelta ja on asiana niin erikoinen, ihan liigan joukkueiden mittapuulla, että sitä väkisin miettii, että kuinka hirveä virheiden pelko pelaajiin on istutettu, kun kerta toisensa jälkeen saa nähdä saman ripulipaskan valuvan housuun, vaikka mitään hätää ei ole olemassakaan. Niin usein se toistuu, ettei se voi olla sattumaa, vaan tulemaa jostakin.

Ymmärrän hyvin, että moni ruoskii Heiskasta ja ehkä jonkun ujon pyyhkäisyn toki ansaitseekin, mutta analogia ikävä kyllä on Rautakorpi. En tosiaan tiedä, mutta lasken yhteen niitä kauden alun haastiksia kuinka nyt ei tarvitse pelätä virheitä ja kaikki saa pelata vahvuuksillaan, jos tuommoista pitää toistella tulee mieleen, että kukaan ei kehu, että kengässä ei ole kiveä, jolla kiveä kengässä ei ole. No, kuten sanoin en tiedä, mutta arvailen.

Pelaajien liikeisiin vaikuttaa tietenkin moni asia, mutta epäilen isoimmaksi tekijäksi rahaa. Ihan kauden alusta olen pitänyt selvänä, että Jerry suuntaa Sveitsiin tämän kauden jälkeen ja siihen ei vaikuta mitkään muut asiat, kuin steppi uralla saldolla, mikään, Rautakorven jatkokaan jos niin haluat ajatella, ei siihen vaikuta sitä taikka tätä. Samoin lie Gardinerin kohdalla, varsinkin, jos haluaa nimenomaan BC:n kanssa jatkaa yhtä matkaa, saa muualta taatusti saman, luultavasti isommankin tilin, mutta niin olen käsittänyt, BC ei ole JYPiltä jatkopahvitarjousta saanut. Siinäkään asiassa valmennus ei ratko tuon taivaallista, vaan raha ja muut seikat.

Mitä tulee Nikuun, niin en yllättyisi, jos olisi ensi kauden JYP rosterissa takaisin, hänelle toki valmennus ja muu turbulenssi vaikutti niin isosti, että vaihto muualle oli parempi hänen kannaltaan tähän hetkeen.

Jos tosiaan nuo nimet on organisaation päätöksien takana olleet tähän asti, niin päin ihteään ovat vetäneet. Minun silmään ja ymmärrykseen tuo tie on ollut joskus sääleihin, kun talous riittää ja muuten rimpuillaan pohjalla. Vailla näkemystä ja kunnian himoa ja päättäväisyyttä, siis tuommoista toivotaan toivotaan puuhastelua.

Henkilökohtaisesti en kyllä millään kykene hyväksymään noin munatonta visiota organisaatiolta, sori vaan. Seppänen on nyt sitten naulannut toisenlaiset teesit ja tiekartan ja ne korreloivat sitä, kuinka minä ajattelen JYPin päämääristä. Tässä hetkessä on kuitenkin mahdoton esittää päätelmää kenenkään, meneekö maaliin vai ei, siinä kantona kaskessa se, löytyykö JYPin organisaatiosta kyky puhaltaa yhteisen päämäärän eteen, venettä keikuttamalla ei ainakaan, se on varma. Aika siis näyttää, muuta me ei voida täältä sivusta todeta.

Kun kysyt, voisiko JYPissä olla nyt toimiva linja, mutta se on Seppänen, joka kaiken tuhoaa, niin minusta ja minun tiedoillani, ei mikään moista johtopäätelmää tue, mutta jos itse olet ollut näihin Seppänen taka - alalla vuosiin tyytyväinen niin pelillisesti, kuin organisaationa, niin enhän minä sitä kiistää voi. Niin ajattelet kuin ajattelet. Samoin, kuten sanoin, tässä hetkessä meistä ei kukaan voi määrittää Seppäsenkään linjaa onnistuneeksi tai epäonnistuneeksi, kyse on siitä, saako mies laittaa visionsa käytäntöön, vai estetäänkö ja vesitetäänkö se jonkun toisen tahon toimesta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tosiaan nuo nimet on organisaation päätöksien takana olleet tähän asti, niin päin ihteään ovat vetäneet. Minun silmään ja ymmärrykseen tuo tie on ollut joskus sääleihin, kun talous riittää ja muuten rimpuillaan pohjalla. Vailla näkemystä ja kunnian himoa ja päättäväisyyttä, siis tuommoista toivotaan toivotaan puuhastelua.
Olen eri mieltä tästä. Ei siellä tietääkseni kukaan ole Seppäseltä valtaa kaapannut, eli yhtälailla päin ihteään se Seppänenkin on vedellyt. Ellei jopa enemmän, kun eniten tuntuu omistajaportaasta operatiivisen tason vetely kiinnostavan.

Väitän jopa, että kaksi mainittua olisivat halutessaan saanet laivan ohjattavaksi, mutta ei ole kiinnostanut.

Toisaalta Seppänen sanoo, että hänellä on oikeus ja velvollisuus puuttua urheilupuoleen roolissaan, niin miksei voisi muilla pääomistajillakin olla?

Seppänen on ollut mukana strategiatyössä, naulaamassa välitilan päättymistä silloin, kun Rautakorven pesti julkistettiin sekä omatoimisesti vetänyt juhlakauden vihkoon. Joku voi laskea, paljonko lopuista kotipeleistä menetetty katsojamäärä maksaa. Taidetaan nytkin olla 100-200 alle budjetoidun per peli?

Palstasisarukset ovat tänäänkin kirjoitelleet, että lienee ryppyä rakkaudessa sponsorien suuntaankin. Vituiksi meni nyt Jukalla ja lujaa ((c) Ika).

Sanottakoon vielä, että en siis pidä yhdenkään hallituksen jäsenen suoritusta juuri minään tämän kauden osalta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Olen eri mieltä tästä. Ei siellä tietääkseni kukaan ole Seppäseltä valtaa kaapannut, eli yhtälailla päin ihteään se Seppänenkin on vedellyt. Ellei jopa enemmän, kun eniten tuntuu omistajaportaasta operatiivisen tason vetely kiinnostavan.

Väitän jopa, että kaksi mainittua olisivat halutessaan saanet laivan ohjattavaksi, mutta ei ole kiinnostanut.

Toisaalta Seppänen sanoo, että hänellä on oikeus ja velvollisuus puuttua urheilupuoleen roolissaan, niin miksei voisi muilla pääomistajillakin olla?

Seppänen on ollut mukana strategiatyössä, naulaamassa välitilan päättymistä silloin, kun Rautakorven pesti julkistettiin sekä omatoimisesti vetänyt juhlakauden vihkoon. Joku voi laskea, paljonko lopuista kotipeleistä menetetty katsojamäärä maksaa. Taidetaan nytkin olla 100-200 alle budjetoidun per peli?

Palstasisarukset ovat tänäänkin kirjoitelleet, että lienee ryppyä rakkaudessa sponsorien suuntaankin. Vituiksi meni nyt Jukalla ja lujaa ((c) Ika).

Sanottakoon vielä, että en siis pidä yhdenkään hallituksen jäsenen suoritusta juuri minään tämän kauden osalta.

Sulla on siis tietoa, että nämä kaksi olisivat viisastenkivi, mutta jostain syystä heitä ei kiinnosta? Jos näin on, niin millä kummalla perusteella heillä voisi olla paremmat eväät JYPin kurssin muuttamiseen? Kun heitä ei kiinnosta, niin ihan heitoksihan tämä jää.

Minusta selvää on, että kuka tahansa on puikoissa organisaation ison kuvan suhteen, heillä on oikeus ja velvollisuus puuttua myös urheilupuoleen. Jos ei olisi, mitä hemmetin virkaa heillä edes olisi olla olemassa, kysyn vaan?

Tässä hetkessä meillä on vajaasti tietoa, oletuksia ja kuvitelmia kunkin henkilökohtaisen biasin kautta, että kuka ja kuinka on saanut raamittaa JYP venettä eteenpäin. Seppänen maalasi välitilan päättymistä, totta ja karahti ei haluamaansa valmentajaan, jolla karahti tämä 100 vuotiskausikin kontalleen, kenen syy vai onko edes syyllisiä, vaan liian monta kokkia tekemässä eri soppaa kukin ja tulos ei maistu edes kokeille?

Edelleen minä haluan antaa Seppäselle aikaa näyttää onko palleja, koska kenelläkään muulla ei historian pohjalla näytä olevan, ruoskitaan sitten jos tuhnuksi osoittautuu, mutta johonkin ankkuriin JYPin on tarrauduttava jos koskaan menestystä hamuaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Edelleen minä haluan antaa Seppäselle aikaa
Se on huomattu, mutta kuinka helvetin kauan pitää antaa aikaa herralle joka on käytännössä yksin vastuussa tästä sirkuksesta jota kohta jo 10v kestänyt.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sulla on siis tietoa, että nämä kaksi olisivat viisastenkivi, mutta jostain syystä heitä ei kiinnosta? Jos näin on, niin millä kummalla perusteella heillä voisi olla paremmat eväät JYPin kurssin muuttamiseen? Kun heitä ei kiinnosta, niin ihan heitoksihan tämä jää.
Kopitellaan puolin ja toisin. Ei noissa sinunkaan jutuissa oikein faktaa ole.

Jos luit kirjoitukseni loppuun, niin en anna kenellekään hallituksessa synninpäästöä. Kirjoitinko, että heillä olisi paremmat eväät kurssin muuttamiseen? En.

Luitko kirjoitukseni loppuun? Jos et, voin kerrata mielipiteeni:

Nykyhallituksesta ei löydy henkilöä viimeaikaisten näyttöjen perusteella, joka voisi parempaan päästä. Seppäsen johtajaominaisuudet ei toimi ja muilla ei taida olla halua ottaa vastuuta.

Minusta selvää on, että kuka tahansa on puikoissa organisaation ison kuvan suhteen, heillä on oikeus ja velvollisuus puuttua myös urheilupuoleen. Jos ei olisi, mitä hemmetin virkaa heillä edes olisi olla olemassa, kysyn vaan?
No miksi sinä sitten muista omistajista ja ennen kaikkea valtataistelusta jatkuvasti kirjoitat, jos puuttumatta jättämisen seurauksena heillä ei olisi virkaa olla olemassa?

Itse ajattelen niin, että voit olla omistaja ja vaikka pankkinakin tarvittaessa, mutta ei sinun tarvitse kaikkea tehdä itse, koska kaikkeen ei kukaan kuitenkaan kykene ja kaikessa et ole riittävän hyvä, parhaasta puhumattakaan.

Kyllä sinullakin Seppäsen suhteen tämä toistamasi bias on. Meillä se vaan sattuu olemaan päinvastainen ja siksi kai täällä keskustellaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
No miksi sinä sitten muista omistajista ja ennen kaikkea valtataistelusta jatkuvasti kirjoitat, jos puuttumatta jättämisen seurauksena heillä ei olisi virkaa olla olemassa?

Tähän lienee syytä kommentoida sen verran, että kaiketi, olipa johtokunta tai päättävät elimet keitä tahansa, missä bisneksessä tahansa, tehdyn päätöksen takana seisovat kaikki. Ihan olevien todisteiden perusteella niin ei ole ollut JYPissä, syyllisen tietenkin jokainen hakee sillä perinteisellä armeija tyylillä, eli jos joku nimi jää mieleen tai on muuten esillä jäädäkseen mieleen, siinä on syyllinen, eikä enempää syytä ole pohtia.

Käsitän siis niin, että kun saavat päätöksen aikaan sitä lähtee toteuttamaan jokainen, vaikka vähemmistöön olisi ajatuksineen jäänytkin. Se on ainoa tapa minun mielestä yltää mihinkään tavoitteeseen. Kuitenkaan näin ei ymmärtääkseni JYPissä ole toimittu ja mieleen nousee enemmän kuin Seppäsen vika, kysymys miksi?

Minun bias Seppäsen suhteen pohjaa ainoastaan siihen missä tilanteessa JYP on ja millaisin esiin tulleiden visioiden pohjalta mahdollisesti nousee tai ei nouse. Tämän biasin myönnän ja avoimesti sanon ja olen sen mielestäni teksteissäni niin moneen kertaan julkituonut, että en käsitä mitä siinä on ihmeteltävää tai arvailtavaa. Itse henkilö on minulle samantekevä, minua kiinnostaa vain ja ainoastaan kuka voi JYPin tilannetta uskottavimmin kohentaa nykyisestä.

En siis laita kaikkea tätä humppaa Seppäsen piikkiin, kun todistettavasti säätäjää on ollut muutakin ja koen, että tuo strategia ei ole päässyt vielä edes alkamaan kiitos kaiken säätämisen ympärillä. Pääseekö koskaan jää nähtäväksi, mutta tuossa se JYPin paikka minusta on, käyttää tai jättää käyttämättä.

Näkemyksesi oli, että nämä kaksi halutessaan olisivat olleet mielestäsi yhtä osaavia JYPiä luotsaamaan ja tulkitsin niin, että tämä oli mielipiteesi, kun käytit sanaa väitän, jopa. no minun moka tulkinnassa tästä pahoittelut. Ihmettelinkin, että miten moisen voit itsellesi perustella jos tiedät, ettei heitä kuitenkaan kiinnosta roolin otto. Vähän kuin sanoisi, että meidän Raineri on maailman paras laulaja, mutta ei se viitsi laulaa. Kiistää ei voi, kun kukaan ei ole kuullut.

Saa nähdä, jääkö asia kiinni Seppäsen johtaja ominaisuuksista, JYPille se olisi iso sääli ja näillä askelmerkeillä, joita on olemassa todella pitkä pohjamudassa kieriminen.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän lienee syytä kommentoida sen verran, että kaiketi, olipa johtokunta tai päättävät elimet keitä tahansa, missä bisneksessä tahansa, tehdyn päätöksen takana seisovat kaikki. Ihan olevien todisteiden perusteella niin ei ole ollut JYPissä, syyllisen tietenkin jokainen hakee sillä perinteisellä armeija tyylillä, eli jos joku nimi jää mieleen tai on muuten esillä jäädäkseen mieleen, siinä on syyllinen, eikä enempää syytä ole pohtia.

Käsitän siis niin, että kun saavat päätöksen aikaan sitä lähtee toteuttamaan jokainen, vaikka vähemmistöön olisi ajatuksineen jäänytkin. Se on ainoa tapa minun mielestä yltää mihinkään tavoitteeseen. Kuitenkaan näin ei ymmärtääkseni JYPissä ole toimittu ja mieleen nousee enemmän kuin Seppäsen vika, kysymys miksi?
Ihan ilman sarvia ja hampaita otan vielä tästä kiinni. Jos kerran hallitus oli päättänyt, että Rautakorvella mennään, niin miltä näyttäytyy Seppäsen siunaamat potkut keskellä juhlakautta tässä valossa? Vaikuttaisi siltä, että yhdessä päätetty ei ole Seppäselle kelvannut?

Seppänenhän on sanonut itse, että potkut meni hänen pöydän kautta.

Olen siitä täysin samaa mieltä, että kun jotain on päätetty, niin sen eteen tehdään yhdessä töitä ja soudetaan samaan suuntaan.

Pitää olla kuitenkin lisäksi kyky tunnustaa brutaalit faktat, jos todetaan, että suunta olikin väärä. Nyt voi mielestäni aiheellisesti tätä kyseenalaistaa, kun 2025 strategiakaudesta on pian 2/3 takana ja tulos on umpisurkea.

Seppästä pidän pääasiallisesti vastuullisena siksi, että puuttuu hallituksen puheenjohtajan toimesta operatiivisiin asioihin (liikaa) ja on hallituksen puheenjohtaja. Plus siksi, että muut ei minun silmiin sitten näytä juuri tekevän mitään. Joku voisi sanoa, että hoitavat hommansa hyvin, kun eivät puutu asioihin, mutta rajansa kaikella (vrt. UTJ:n ansiot).

Edit: Siis väitin, että halutessaan kaksi muuta rahamiestä olisivat saaneet firman pyöritettäväksi. Heidän kyvykkyydestä en väittänyt mitään.
 

Veterano

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuvia eilisestä ottelusta JYP - Lukko löytyy TÄÄLTÄ.
 

Liitteet

  • 00aIMG_2028.jpg
    00aIMG_2028.jpg
    711,4 KB · kertaa luettu: 50

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minulla ei ole tietoa, kuka tai kenen agendalla on päätöksiä tehty, mutta katsoisin että näytöt on kohtuu lujat, että toiminut ei. Ilman, että minun sitä erikseen tarvitsee kenellekään kertoa. Seppäsen prosessi ymmärtääkseni lähti tulille vasta, kun päätäntävalta siihen riitti ja Rautakorpi oli viimeinen näyttö näiltä ehkä nimeämiltäsi.

Henkilökohtaisesti en kyllä millään kykene hyväksymään noin munatonta visiota organisaatiolta, sori vaan. Seppänen on nyt sitten naulannut toisenlaiset teesit ja tiekartan ja ne korreloivat sitä, kuinka minä ajattelen JYPin päämääristä. Tässä hetkessä on kuitenkin mahdoton esittää päätelmää kenenkään, meneekö maaliin vai ei, siinä kantona kaskessa se, löytyykö JYPin organisaatiosta kyky puhaltaa yhteisen päämäärän eteen, venettä keikuttamalla ei ainakaan, se on varma. Aika siis näyttää, muuta me ei voida täältä sivusta todeta.

Kun kysyt, voisiko JYPissä olla nyt toimiva linja, mutta se on Seppänen, joka kaiken tuhoaa, niin minusta ja minun tiedoillani, ei mikään moista johtopäätelmää tue, mutta jos itse olet ollut näihin Seppänen taka - alalla vuosiin tyytyväinen niin pelillisesti, kuin organisaationa, niin enhän minä sitä kiistää voi. Niin ajattelet kuin ajattelet. Samoin, kuten sanoin, tässä hetkessä meistä ei kukaan voi määrittää Seppäsenkään linjaa onnistuneeksi tai epäonnistuneeksi, kyse on siitä, saako mies laittaa visionsa käytäntöön, vai estetäänkö ja vesitetäänkö se jonkun toisen tahon toimesta.
Uskostasi ynnä muusta huolimatta kaikki muu paitsi Rautakorpelaisuus on Seppäsen "prosessia" oli hän itse etunenässä tai Floridassa taustalla, hänen uskottunsa (esim. Viitanen) ovat täällä kapellimestareina häärineet, ettei noita Virtasen jälkeisiä vuosia nyt ihan väkisin yritetä "munattoman Ei-Seppäsläisen organisaation" piikkiin sysätä.
 

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
Seppästä pidän pääasiallisesti vastuullisena siksi, että puuttuu hallituksen puheenjohtajan toimesta operatiivisiin asioihin (liikaa) ja on hallituksen puheenjohtaja. Plus siksi, että muut ei minun silmiin sitten näytä juuri tekevän mitään. Joku voisi sanoa, että hoitavat hommansa hyvin, kun eivät puutu asioihin, mutta rajansa kaikella (vrt. UTJ:n ansiot).
"Toimitusjohtaja Steve Yzerman voi ehkä mennä kertomaan seuransa Detroit Red Wingsin valmentajille ja pelaajille oman näkemyksensä vaikkapa ketjukokoonpanoista, Teittinen vertaa.
– Mutta hän onkin pelaajalegenda"

Seppänen on arvostettu läpi JYP-yhteisön. Hän tuntee myös jääkiekon lainalaisuudet. Mutta yzermanmaista
lätkäjätkän sädekehää hänen päänsä päällä ei ole."

Lainaus KSML:n viime lauantain jutusta

Tämä on juuri se oma ihmetyksen aiheeni. Mitä annettavaa Seppäsellä voi olla pelitavallisiin asioihin liittyen, jos hänen lätkä taustansa perustuu nähtyihin jääkiekko-otteluihin? Miten Seppänen (ja muutama muu) voi nähdä itsensä (ohi jääkiekon ammattilaisten ja olematta itse sellainen) kertomassa joukkueelle/valmentajille miten joukkueen pitäisi pelata? Se, että näkee pelejä ja rahaa sattuu olemaan niin paljon, että voi jääkiekkojoukkueen ostaa, ei tee ammattilaiseksi tai pelitapa neroksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös