JYPin mediaketju

  • 1 808 707
  • 7 948

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs esim. huoltajat Virpiöhän olisi ollut paras henkilö kommentoimaan pelillisiä asioita.
Tästä vierähti mieleeni semmoinen asia, että millainen isä-hahmo Virppa onkaan ollut kopissa?
Tuo alamäkiajon taisi alkaa, kun Virpan eläkkeelle jäämisestä alkoi kantautua huhuja Veltsun vikoina vuosina. Virpan lähdön jälkeenhän sitten rysähti paatti kunnolla kiville.
Pointtina tässä se, että alkoiko Virppa olla jo viimeisinä vuosinaan vähän erilainen ja oli siirtämässä valtikkaa eteenpäin?
Mulla ainakin näissä eri joukkuelajeissa toimineena näen huoltajan merkityksen todella suurena. Huippuhuoltaja on isä, äiti sekä psykologi samassa paketissa! Hyvä huoltaja laittaa varusteet ja muut sälät kuntoon, mutta huippuhuoltaja laittaa näiden päälle vielä mielen kuntoon! Näkisin että tuollakin asialla voi olla iso merkitys varsinkin viime vuosina, kun on ollut vaikeaa muuten. Huoltajaa pelaaja näkee pelikavereidensa ohella eniten päivittäisessä tekemisessä ja ainakin itse sain purkaa omat vaikeudet niin naisasioissa kuin muissakin huolissa.
Virppa tuu takas!

Seuraava kommentti on sit ihan täysin kieliposkessa heitetty vitsi: Huolto vaihtoon!
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä vierähti mieleeni semmoinen asia, että millainen isä-hahmo Virppa onkaan ollut kopissa?
Tuo alamäkiajon taisi alkaa, kun Virpan eläkkeelle jäämisestä alkoi kantautua huhuja Veltsun vikoina vuosina. Virpan lähdön jälkeenhän sitten rysähti paatti kunnolla kiville.
Pointtina tässä se, että alkoiko Virppa olla jo viimeisinä vuosinaan vähän erilainen ja oli siirtämässä valtikkaa eteenpäin?
Mulla ainakin näissä eri joukkuelajeissa toimineena näen huoltajan merkityksen todella suurena. Huippuhuoltaja on isä, äiti sekä psykologi samassa paketissa! Hyvä huoltaja laittaa varusteet ja muut sälät kuntoon, mutta huippuhuoltaja laittaa näiden päälle vielä mielen kuntoon! Näkisin että tuollakin asialla voi olla iso merkitys varsinkin viime vuosina, kun on ollut vaikeaa muuten. Huoltajaa pelaaja näkee pelikavereidensa ohella eniten päivittäisessä tekemisessä ja ainakin itse sain purkaa omat vaikeudet niin naisasioissa kuin muissakin huolissa.
Virppa tuu takas!

Seuraava kommentti on sit ihan täysin kieliposkessa heitetty vitsi: Huolto vaihtoon!
Tärkeitä nostaa ylös myös noita henkilöitä pelaajien takaa. Yks ketä usea pelaaja on kehunut, niin on JYPin fysioterapeutti Jake Hyde, on erittäin pidetty pelaajien keskuudessa.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä vierähti mieleeni semmoinen asia, että millainen isä-hahmo Virppa onkaan ollut kopissa?
Tuo alamäkiajon taisi alkaa, kun Virpan eläkkeelle jäämisestä alkoi kantautua huhuja Veltsun vikoina vuosina. Virpan lähdön jälkeenhän sitten rysähti paatti kunnolla kiville.
Pointtina tässä se, että alkoiko Virppa olla jo viimeisinä vuosinaan vähän erilainen ja oli siirtämässä valtikkaa eteenpäin?
Mulla ainakin näissä eri joukkuelajeissa toimineena näen huoltajan merkityksen todella suurena. Huippuhuoltaja on isä, äiti sekä psykologi samassa paketissa! Hyvä huoltaja laittaa varusteet ja muut sälät kuntoon, mutta huippuhuoltaja laittaa näiden päälle vielä mielen kuntoon! Näkisin että tuollakin asialla voi olla iso merkitys varsinkin viime vuosina, kun on ollut vaikeaa muuten. Huoltajaa pelaaja näkee pelikavereidensa ohella eniten päivittäisessä tekemisessä ja ainakin itse sain purkaa omat vaikeudet niin naisasioissa kuin muissakin huolissa.
Virppa tuu takas!

Seuraava kommentti on sit ihan täysin kieliposkessa heitetty vitsi: Huolto vaihtoon!
Siihen ihan syynsä on että Virpan jälkeen tilalle nousi Vanhala.
Vaikuttanut eri junnuporukoissa todella pitkään ja tässäkin joukkueessa on junnuna Vanhalan jengeissä pelanneita ainakin Niku, Vehviläinen, Turkulainen, Honka, Koskela…

Toki Virppaa on varmasti kaikilla ikävä ja oli nähnyt niin kaiken mahdollisen että varmasti mikään tilanne ei tullut yllätyksenä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

YLE n juttua JYP.sta ei mitään uutta.

Hieman ihmetyttää miksi seuraan hankitaan esim. Viitanen hologrammiksi jos kaikki on kuitenkin Seppäsen vastuulla, vai onko?
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleenkin joku tossa Heiskasessa tuo olon, että tohon äijään voi luottaa. En tiiä, mikä se on, mutta mulla ainakin on kova usko siihen. Jos tää loppu kausi menee edes jollain tapaa hyvin, niin mielelläni näkisin sen enskaudella meidän pääkoutsina.
Onko tässä kuitenkin potentiaalisena kantona kaskessa tai kivenä kengässä Viitasen siunauksella apuvalmentajaksi nostettu Hämäläinen? Miten valmennuksen visiot mahtavat osua yksiin?

Kyllä omasta mielestäni Heiskasella on ihan riittävän kovat näytöt Mestiksen puolella kasvaakseen menestyväksi päävalkuksi myös Liigassa, nyt toki prosessia pitää nopeuttaa aika lailla kun vastuu putosi syliin ennen aikojaan. Hämäläisen elämä ja teot herättävätkin sitten enemmän kysymyksiä.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siihen ihan syynsä on että Virpan jälkeen tilalle nousi Vanhala.
Vaikuttanut eri junnuporukoissa todella pitkään ja tässäkin joukkueessa on junnuna Vanhalan jengeissä pelanneita ainakin Niku, Vehviläinen, Turkulainen, Honka, Koskela…

Toki Virppaa on varmasti kaikilla ikävä ja oli nähnyt niin kaiken mahdollisen että varmasti mikään tilanne ei tullut yllätyksenä.
Ymmärrän sun pointin ja molemmat jollain tavalla olen vuosien varrella useamman kerran tavannut, niin pidän heitä hyvinä tyyppeinä sekä hyvinä huoltajina. Ovat vain mielestäni melko erilaisia persoonia, Vanhala vähän äänekkäämpi henkilö jolla ehkä enemmän räväkkyyttä touhussa mukana ja Virppa taas vähän hiljaisemman oloinen sekä isällisempi. Enkä nyt todellakaan tarkoita kummankaan olevan toista parempi huoltajana, mutta mulle Virppa on enemmän sen oloinen henkilö kelle puhuisin vakavammista jutuista ja Vanhala taas sellainen kenen kanssa on hyvä heittää läppää.

Yhtäkaikki, hyviä huoltajia varmasti molemmat - vaikuttavat vain aika erilaisilta ihmisiltä.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
En lukenut tätä ketjua läpi miten täällä on hurrikaanisydämen tiedotteeseen reagoitu yms. Muualla ainakin JYP on saanut siitakin paskaa niskaan, vierittamalla tiedottamisen heille.
Itse mietin, miksi JYPn ylipäätään olisi pitänyt tiedottaa kyseisestä palaverissa. Sehän oli kannattaja yhdistyksen järjestämä/ kutsuma juttu. Seuran edustajat olivat saapuneet kertomaan taustoja, mitä pystyivät. Kaikki fiksummat ymmärtää ettei ihan kaikkea vaan voi kertoa.
Varmasti kannattaja yhdistys oli kysynyt luvan saavat julkaista tiedotteen tai kertoa mistä keskustelivat. Ja saivat. Uskon hyvin että tiedotteen kirjoittaja ei ole toimittaja tms jolla olisi ollut muistiinpano välineitä yms. Joten sanavalinnat eivät ole parhaita mahdollisia ja muistaako ihan tarkkaan mitä sanottiin. Kokonais kuva varmasti oli hallussa.
Niin eihän seuralla ole mitään tiedotettavaa, tapahtuman ulkopuolisille. Yleinen käytäntö on että tapahtuman järjestäjä/kokoon kutsuja hoitaa tiedottamisen jos ylipäätään tiedote tehdään.
Ja tämän jälkeen mikä hiton yleistä jopa halutaan ymmärtää asiat väärin jotta päästään haukkumaan.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä oon vaan negatiivinen, mutta tälläinen fiilis myös mulla on mitä Summanen tänään sanoi.

"– Tämä oli kovemman luokan henkistä kyykyttämistä. Lyötyä lyödään ja käydään henkilöihin kiinni. Oli melkoinen veto käyttää sidosryhmää välikätenä viestin välittämiseen, Summanen paaluttaa.

Summasen mielestä JYPin tempaus oli kylmäverisesti suunniteltu.

– Valmentajat olivat jo jonkin aikaa sitten saaneet kenkää, ja nyt vielä jälkijättöisesti heitetään tällaista. Todella kovaa ihmisen tuhoamista."
 

Kurt

Jäsen

YLE n juttua JYP.sta ei mitään uutta.

Hieman ihmetyttää miksi seuraan hankitaan esim. Viitanen hologrammiksi jos kaikki on kuitenkin Seppäsen vastuulla, vai onko?
Tämä on hieno kohta...
---
– Pistemäärä näytti kohtalaiselta, mutta pisteiden takana peli perustui superylivoimaan, maalivahtipeliin ja muutamaan yksilöön. Tilastot eivät tukeneet pistekertymää. Näkemys oli, että olimme lähellä viime kauden tilaa.
---
Eikös noilla juuri pelejä voiteta?
Aika monelle kelpaisi vahva ylivoima ja maalivahti. :)
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on hieno kohta...
---
– Pistemäärä näytti kohtalaiselta, mutta pisteiden takana peli perustui superylivoimaan, maalivahtipeliin ja muutamaan yksilöön. Tilastot eivät tukeneet pistekertymää. Näkemys oli, että olimme lähellä viime kauden tilaa.
---
Eikös noilla juuri pelejä voiteta?
Aika monelle kelpaisi vahva ylivoima ja maalivahti. :)
En tosiaan ole Seppäsen fani, mutta kyllähän alkukaudella ylivoima oli luonnottoman tehokasta. Taisi aika pitkäänkin olla siellä 60-70% luokkaa. Samoin oli muutama peli, missä Veini seisoi päällään.

Ellen väärin muista, niin tuohon aikaan esim. @Valajas totesi, ettei näytä kovin kestävältä. Ei se 5 vs. 5 peli silloin tolkuttoman hyvää ollut. Kyllä tuossa asiassa ihan pointti on, vaikka muuten jota kuinkin kaikki on vihkoon vedettykin.

Mutta tässä tilanteessa minulle on ihan sama, millä tempuilla ne voitot otetaan.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tosiaan ole Seppäsen fani, mutta kyllähän alkukaudella ylivoima oli luonnottoman tehokasta. Taisi aika pitkäänkin olla siellä 60-70% luokkaa. Samoin oli muutama peli, missä Veini seisoi päällään.

Ellen väärin muista, niin tuohon aikaan esim. @Valajas totesi, ettei näytä kovin kestävältä. Ei se 5 vs. 5 peli silloin tolkuttoman hyvää ollut. Kyllä tuossa asiassa ihan pointti on, vaikka muuten jota kuinkin kaikki on vihkoon vedettykin.

Mutta tässä tilanteessa minulle on ihan sama, millä tempuilla ne voitot otetaan.
Ilmeisesti huonon viime kauden jälkeen liipasin oli todella herkässä ja kun tuli hieman heikompaa peliä, niin pelättiin, että luisutaan takaisin pohjamutiin ja erotuspäätös tehtiin.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tosiaan ole Seppäsen fani, mutta kyllähän alkukaudella ylivoima oli luonnottoman tehokasta. Taisi aika pitkäänkin olla siellä 60-70% luokkaa. Samoin oli muutama peli, missä Veini seisoi päällään.

Ellen väärin muista, niin tuohon aikaan esim. @Valajas totesi, ettei näytä kovin kestävältä. Ei se 5 vs. 5 peli silloin tolkuttoman hyvää ollut. Kyllä tuossa asiassa ihan pointti on, vaikka muuten jota kuinkin kaikki on vihkoon vedettykin.

Mutta tässä tilanteessa minulle on ihan sama, millä tempuilla ne voitot otetaan.
Minä olen paljon antanut kritiikkiä monesta asiasta (toki olen mielestäni aina perustellut ne). Tässä täytyy silti myöntää, että Seppäselle on toki pointti tuossa, että ylivoima ja muutama huippuyksilö (Jerry, Niku, Gardiner mm.) oli isossa osassa siinä, että pisteitä tuli suhteellisen hyvin, toki joukkueen rakenne on ollut huono minkä olen kyllä sanonut useasti ja se vaikeutti osaltaan varmasti tuota tilannetta..
Isoin asia mikä mun henkilökohtaisesti tässä pelottaa on se, että sen mitä edelleen olen kuullut ja saanut tietooni on se, että siellä on sellaisia henkilöitä viemässä tätä projektia eteenpäin joihin mulla ei ole yhtään luottoa. (Hämäläinen, Viitanen) edelleenkään en pysty ymmärtämään miten tuolla valmennuksessa on henkilö joka on kerennyt jo polttamaan sillat esim. tuonne junnupuoleen ja Viitasen onnistumisista on täällä jo varmasti kaikki sanottu. Noiden tilalla, kun olisi eri henkilöt, niin ainakin mun usko nousisi siitä paljon.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseä jäi tuossa eilisessä Seppäsen haastattelussa ärsyttämään, että toimittaja ei kysynyt mitään Viitasen asemasta, liki kaikesta muusta kysyttiin muttei tuosta. Haluaisin että joku toimittaja hiillostaisi Seppästä vähän myös tuosta Viitasen asemasta, että kun seurassa on Viitasen utj:na oloaikana ollut viidessä vuodessa oliko 7 eri päävalmentajaa, joukkueet on alunperin kasattu epätasapainoisesti ja selkeästi nähtävissä olleita puutteita ei ole kausien aikana saatu korjattua, niin miten kokee onko Viitanen onnistunut tehtävässään ja olisiko syytä miettiä myös hänen asemansa vakautta. Valmentajien ja pelaajien hommaaminen on kuitenkin se utj:n tehtävä ja jos niissä jatkuvasti epäonnistuu, niin pitäisikö välillä valmentajien sijasta vaihtaa utj.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tosiaan ole Seppäsen fani, mutta kyllähän alkukaudella ylivoima oli luonnottoman tehokasta. Taisi aika pitkäänkin olla siellä 60-70% luokkaa. Samoin oli muutama peli, missä Veini seisoi päällään.
Niin oli. Itsekkin yritin tuoda realismia tilanteeseen toteamalla, että tämä tahti ylivoimassa ei säily määräänsä kauempaa. Myös muut parantaa, oppii pelaamaan JYPin yv:aa vastaan jne. Peli oli aika pitkälle ylivoiman varassa useammassa pelissä. Oli puutteita, mutta ylivoima paikkasi tilannetta.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Eikös noilla juuri pelejä voiteta?
Aika monelle kelpaisi vahva ylivoima ja maalivahti. :)
Kyllä, siinä mielessä olet oikeassa, että pidemmän päälle näin juuri. Jokainen silti varmasti ymmärtää, että 60 pelin runkosarjassa tuo luonnottoman kova ylivoima ja jatkuva ykkösketjun tykitys ei voi jatkua. Kun nuo kaksi asiaa lähtivät 15 pelin jälkeen alamäkeen, niin tulos oli heti nähtävillä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä, siinä mielessä olet oikeassa, että pidemmän päälle näin juuri. Jokainen silti varmasti ymmärtää, että 60 pelin runkosarjassa tuo luonnottoman kova ylivoima ja jatkuva ykkösketjun tykitys ei voi jatkua. Kun nuo kaksi asiaa lähtivät 15 pelin jälkeen alamäkeen, niin tulos oli heti nähtävillä.

Tämän vuoksi olisi pitänyt hankkia lisää ratkaisuvoimaa. Valitettavasti Viitasen markkinat on ollut aina kuivat.
 

pallero

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse jo lopetin kauden kalpa peliin, mutta tunkee jyppiä jokaisessa mediassa niin, että ei tule mitään. Itse olen pitkän linjan kannattaja, enkä kaipaa selvityksiä seurajohdolta ulos potkittujen valmentajien osalta. Enkä ole mielestäni oikea ihminen arvostelemaan Viitasen tai valmentajien tekemää työtä. Pelaajia tulee arvosteltua, enimmäkseen tappion vitutuksessa, se liittyy omiin rituaaleihin.

Itse olen katsellut näitä median kirjoituksia vähän huvittuneena. Ensiksi haukutaan jypin juokkueen johto ja valmentaja, ja perään itketään kun tulee tietoa valmentajien arvelluttavista pelaajien kohtelusta. Jos pelaajia on kohdeltu väärin (en nyt tarkoita sitä, että annetaan rajumpaakin palautetta, jos on pelannut päin persettä, niin se pitäisi osata ammatikseen tätä tekevän ottaa vastaan), niin miksi sitä ei voisi tuoda tietoisuuteen? Jos Rautakorpi tai Nieminen kokevat, että tässä on valehdeltu, niin sitä voi aina käräjöidä vaikka loputtomiin. Eniten huvittaa Summasen avautumiset, koska ukolta paistaa omat traumat lävitse, joka kerta kun valmentaja saa potkut tai haukut. Summanen on nykyään sellainen poraaja, että vastaavaa saa etsiä.

Mielestäni ei jyppi ulkoistanut faniryhmiä antamaan mitään lausuntoa, vaan ilmoittivat ryhmille, että voivat keskustelusta tiedottaa kuten haluavat. Mikäli kekustelussa olisi ilmoitettu, ettei kerrottuja asioita voi eteenpäin viestiä, niin olisi valitus ollut aivan samanlaista. Tämä meni väärin jo siinä kohdassa, kun faniryhmät alkoivat vaatia tällaista keskustelua. Parempi olisi ollut vaatia seuralta julkista ulostuloa seuran tilanteesta, ennen kaikkea siitä missä nyt mennään. Itselleni Seppäsen haastattelu antoi hieman selvennystä, kun näytti jo siltä, että tämän kauden osalta on luovutettu ja prosessit haudattu. Faniryhmien ulostulo ei aiheuttanut itselleni häpeää tai mitään muutakaan, tekivät sen todennäköisesti siksi, että loput fanit rauhoittuisivat, koska alkanut menemään jo yli koko kannattajien touhu. Itse pidän itseäni hc fanina ja en loukkaannu vaikka minut yhdistettäisi mediankin haukkumaan ulostuloon. Ei kiinnosta paskan vertaa kirjoittelut, tämä on edelleen ainoa kannattamani seura (Tottenhamin lisäksi) ja pidän siitä kiinni loppuun asti. Toivon samaa myös muilta kannattajilta, koska keskenään riiteleminen ei ainakaan paranna mitään. Mutta en myöskään koe vääränä tuntea mitä nyt ikinä kukaan tunteekaan, kaiketi jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja niitä on hyvä arvostaa vaikka ei itse samaa mieltä olisikaan.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseä jäi tuossa eilisessä Seppäsen haastattelussa ärsyttämään, että toimittaja ei kysynyt mitään Viitasen asemasta, liki kaikesta muusta kysyttiin muttei tuosta. Haluaisin että joku toimittaja hiillostaisi Seppästä vähän myös tuosta Viitasen asemasta, että kun seurassa on Viitasen utj:na oloaikana ollut viidessä vuodessa oliko 7 eri päävalmentajaa, joukkueet on alunperin kasattu epätasapainoisesti ja selkeästi nähtävissä olleita puutteita ei ole kausien aikana saatu korjattua, niin miten kokee onko Viitanen onnistunut tehtävässään ja olisiko syytä miettiä myös hänen asemansa vakautta. Valmentajien ja pelaajien hommaaminen on kuitenkin se utj:n tehtävä ja jos niissä jatkuvasti epäonnistuu, niin pitäisikö välillä valmentajien sijasta vaihtaa utj.
Lopussa kysytään että ”Uskotko että nykyinen urheilujohto pystyy tuomaan noita ajatuksia seuraan?” Tässä oli puhe pelitavasta. Vastaus
-Kyllä varmasti pystyy.

Näkisin että tuo oli luottamuslause Viitaselle. Valitettavasti.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tosiaan ole Seppäsen fani, mutta kyllähän alkukaudella ylivoima oli luonnottoman tehokasta. Taisi aika pitkäänkin olla siellä 60-70% luokkaa. Samoin oli muutama peli, missä Veini seisoi päällään.

Ellen väärin muista, niin tuohon aikaan esim. @Valajas totesi, ettei näytä kovin kestävältä. Ei se 5 vs. 5 peli silloin tolkuttoman hyvää ollut. Kyllä tuossa asiassa ihan pointti on, vaikka muuten jota kuinkin kaikki on vihkoon vedettykin.

Mutta tässä tilanteessa minulle on ihan sama, millä tempuilla ne voitot otetaan.
Näinhän se on, ei kai kukaan selväjärkinen voi odottaa uusia hyökkääjien ja puolustajien Liigan piste-ennätyksiä, ja 40%+ ylivoimaa pitkässä juoksussa. Eli heidän analyysit oli ihan kohdillaan, mutta ne toopet analysoi juurisyyn ihan väärin. Eli yliarvioi meidän rosterin ja syytti valmennusta, kun olisi pitänyt hankkia liiga-tason pelaajia, eritoten senttereitä. Loppu onkin historiaa…
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Tämä on hieno kohta...
---
– Pistemäärä näytti kohtalaiselta, mutta pisteiden takana peli perustui superylivoimaan, maalivahtipeliin ja muutamaan yksilöön. Tilastot eivät tukeneet pistekertymää. Näkemys oli, että olimme lähellä viime kauden tilaa.
---
Eikös noilla juuri pelejä voiteta?
Aika monelle kelpaisi vahva ylivoima ja maalivahti. :)

Kyllä voitetaan yksittäisiä pelejä, mutta siinä pitäisi ohella olla se toimiva viisikkopeli, että voitettaisiin muitakin kun SaiPa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös